Koeien schieten merrie en pasgeboren veulen te hulp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 07:56

Geweldig <3

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:34

Ik heb een tijdje terug het topic gevolgd over het wel of niet weghalen van kalfjes bij de moeder direct na de geboorte. Daarin wordt beweerd dat koeien niet direct een band hebben met hun kalf.
Dit bericht lijkt daar toch mee in tegenspraak! Ze hebben zelfs moederlijk gedrag naar een veulen. Lijkt me niet dat hun eigen kalf hen dan volkomen onverschillig laat.

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:34

Wat een mooi bericht dit <3

Sees

Re: Koeien schieten merrie en pasgeboren veulen te hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:43

Nikass, ik durfde het niet te zeggen maar dacht er ook aan inderdaad :o.

Wat een mooi bericht. Mooie merrie ook.

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:54

ik moet dit even kwijt..
maar wat heeft die koe een schattig koppie <3

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:02

Nikass schreef:
Ik heb een tijdje terug het topic gevolgd over het wel of niet weghalen van kalfjes bij de moeder direct na de geboorte. Daarin wordt beweerd dat koeien niet direct een band hebben met hun kalf.
Dit bericht lijkt daar toch mee in tegenspraak! Ze hebben zelfs moederlijk gedrag naar een veulen. Lijkt me niet dat hun eigen kalf hen dan volkomen onverschillig laat.

Natuurlijk laat hun eigen kalf hen niet volkomen onverschillig... maar als het kalf meteen wordt weggehaald, duurt het leed korter dan wanneer het kalf pas na een paar dagen/weken zou worden weggehaald, omdat de band na een paar weken samen uiteraard veel sterker is.

Een koe legt zich er al snel "bij neer" wanneer een kalf meteen is weggehaald. Is hetzelfde als wanneer een kalf dood is geboren, koe legt zich neer bij de feiten en accepteert het.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:18

Ah gossie wat is moeder natuur toch lief! <3

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 04:59

Dat is zo mooi <3
Op de boerderij waar ik werk hebben ze ook wel eens een paard gehad die een kalfje adopteerde :) die mocht zo drinken bij dit mamapaard. Zo gaaf! Is al heel lang geleden en was hier zelf natuurlijk nog niet. Maar heb wel foto's gezien.

urnaque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:00

prachtig! dieren voor dieren <3 <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:14

Mooi bericht en apart. <3

Heb wel ooit in de wei gezien dat koeien in en grote kring om een moeder heen stond die aan het bevallen was. Ze lieten toe dat ik keek, maar ik mocht niet binnen in de kring. De bavalling ging heel voorspoedig. Gelijk daarna de boer gebeld die koe met kalf kwam ophalen voorin de stal. De kring bleef hermetisch gesloten totdat de boer kwam, hem lieten ze wel door en toen koe en kalf onder luid geloei verdwenen waren, achter de trekker ging iedereen weer haar weg.