Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LadyMadonna schreef:Maar, buiten dat ik groot voorstander van het voorstel ben....
Wat doe je met een gecoupeerde merrie van 16+ met een veulen (met staart) aan de voet waarbij het veulen gekeurd wordt?
LadyMadonna schreef:Maar, buiten dat ik groot voorstander van het voorstel ben....
Wat doe je met een gecoupeerde merrie van 16+ met een veulen (met staart) aan de voet waarbij het veulen gekeurd wordt?
NatasjavE schreef:Je hoeft niet perse paarden die nu gecoupeerd rondlopen te weren.
Je kan gewoon zeggen geboren vanaf 2016 mag niet zonder staart op de keuring verschijnen. Ook niet door een medische noodzaak. Klaar.
Ik neem overigens aan dat die dieren toch niet ieder jaar naar de keuring gaan? Het is als 3 jarige kijken of het dier stamboekwaardig is en klaar???
Bij de rijpaarden gaan ze ook niet ieder jaar naar de keuring. Meestal met 3 jaar en sommige merrie gaan nog een paar keer....
Maar de meeste maar 1 jaar in hun leven.
ikkeniet schreef:Haal meteen maar het Koninklijke eraf.
Zo Koninklijk is de vereniging niet, door al 15 jaar niets te doen met deze regels.
Albert schreef:ikkeniet schreef:Haal meteen maar het Koninklijke eraf.
Zo Koninklijk is de vereniging niet, door al 15 jaar niets te doen met deze regels.
Dat koninklijke mag er inderdaad subiet af. Mishandeling en crimineel gedrag lijkt mij voldoende reden.
Wat ik ook niet snap is dat Haflinger eigenaren zich nog steeds willen verbinden aan zo'n club.
NatasjavE schreef:Je hoeft niet perse paarden die nu gecoupeerd rondlopen te weren.
Je kan gewoon zeggen geboren vanaf 2016 mag niet zonder staart op de keuring verschijnen. Ook niet door een medische noodzaak. Klaar.
Ik neem overigens aan dat die dieren toch niet ieder jaar naar de keuring gaan? Het is als 3 jarige kijken of het dier stamboekwaardig is en klaar???
Bij de rijpaarden gaan ze ook niet ieder jaar naar de keuring. Meestal met 3 jaar en sommige merrie gaan nog een paar keer....
Maar de meeste maar 1 jaar in hun leven.
suffie schreef:Goede trekpaarden en Haflingers verschijnen jaarlijks op keuringen. Bij deze rassen zijn er rubrieken van veulen tot 8 jaar en ouder. Standaard worden ze op 3 jarige leeftijd opgenomen in het stamboek.
Zoolgangster schreef:Het valt me op dat mensen meteen met "wat als" komen, wat als... een paard door een ongelukje een staart verliest en niet meer mee mag doen... vreemd genoeg vragen mensen dat nooit als je paard een been breekt, pezen kapot heeft of kissing spines heeft... is net zo goed jammer dat ie niet meer in de sport kan meelopen... maar daar doet niemand moeilijk over want dat is pech... Welnu, als je zo stom bent een gecoupeerd paard te kopen, en ermee naar shows wil gaan, terwijl couperen al jaren verboden is, dan heb je die "pech" zelf over je heengehaald... je kon er op wachten dat er hardere maatregelen zouden komen, omdat de trekpaardenkliek bewust de kluit belazert.
En je paard wordt niet doodgeschoten in de wei omdat ie gecoupeerd is... dus zó'n drama is dat showverbod nu ook weer niet.
Albert schreef:ikkeniet schreef:Haal meteen maar het Koninklijke eraf.
Dat koninklijke mag er inderdaad subiet af. Mishandeling en crimineel gedrag lijkt mij voldoende reden.
Wat ik ook niet snap is dat Haflinger eigenaren zich nog steeds willen verbinden aan zo'n club.
Morganlefay schreef:Hoor net op het nieuws dat de betreffende organisatoren van deze keuringen
bezwaar/beroep gaan aantekenen tegen dit besluit onder het mom van tradities.