Excuses van Penelope Leprovost

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:34

ElCamino schreef:
nou...ik zie mensen om niets regelmatig hun paard op zijn lazer geven, terwijl ze zelf niet opletten....gefrustreerd zijn.... zelf iets verkeerd doen.... daar wordt nooit wat van gezegd.
Gebeurt dagelijks op bijna iedere manege/pensionstal....enfin, nu is het een bekend persoon en de hele wereld ziet het.
Terecht dat er over gevallen wordt, maar spreek dan ook je stalgenoten aan wanneer ze zoiets doen, of je mede-wedstrijd ruiter in de losrijbaan.....

PRECIES!!! DAAR BEGINT HET! Maar oei... Als we zelf eens een stommiteit begaan, en iemand durft er wat van te zeggen !? Nou, dan heb je gelijk bonje. Want alleen anderen maken fouten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:44

Cowboy55 schreef:
ZKD schreef:
Als paarden toch zouden kunnen janken als honden, wat een hoop leed zou dat schelen.

Als paarden het ijzeren geheugen en de wraakzuchtigheid van olifanten hadden zou het nog veel meer schelen :D

DIT, zeg maar:

[ Video ]

Heel wat olifanten hebben dan ook hun verzorger vermoord.

Shema

Re: Excuses van Penelope Leprovost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:11

Op facebook is ondertussen een groep opgestart (internationaal) die wil dat de FEI toch Penelope een serieuze straf geeft voor haar gedrag. Haar gedrag is wel degelijk gerapporteerd door een steward in de inrijpiste, maar daar waar een doorsneeruiter meteen naar huis zou gestuurd worden met een uitsluiting voor enkele wedstrijden, mocht zij gewoon verder rijden en de wedstrijd rijden en kreeg ze achteraf te horen "dat er onderzoek ging gedaan worden" (beetje belachelijk) en toen excuseerde ze zich publiekelijk (ook mede omdat het filmpje lekte op Youtube, denk ik :o )...
Mochten jullie je geroepen voelen, mogen jullie je ook aansluiten bij de groep "Justice for Vagabond" of een mail versturen via deze link https://www.fei.org/contact naar de FEI om het onderzoek toch zeker verder te zetten ondanks de mooie (en zeker gemeende excuses :+ ) van Penelope.
Regels zijn er om nageleefd te worden en als je je zo gedraagt in een voorbeeldfunctie, mag je nog zo'n mooie rijstijl hebben, het paard heeft er weinig aan...

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:21

Dat is het effect van de telefoons tegenwoordig, alles wordt gefilmd.
En dat zit je als bekent iemand gelijk in de media. (En terecht)
Ik zie idd wel eens iets op wedstrijd waarvan ik denk, dat is niet tof, maar zo grof als dit, zie ik gelukkig niet. Vandaag nog op cc terein geweest. Was gewoon gemoedelijk.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:14

Wat een ophef, als alleen degene mocht reageren die nooit mens of dier bewust, geestelijk dan wel lichamelijk, zeer heeft gedaan, was er waarschijnlijk geen enkele reactie geweest. Kijk eerst naar je zelf en dan naar een ander

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:58

Dus omdat anderen misschien ook wel eens grof zijn naar een dier, moeten we alles maar goedkeuren? Wat een rare redenatie. Dan kunnen we al het geweld gaan goedkeuren, omdat anderen het ook doen...

Sowieso staat een ruiter zoals zij in de spotlight en haar acties wegen toch zwaarder dan de doornsnee ruiter thuis. Niet dat het voor het paard uitmaakt of Penelope of een niet-bekend iemand op die manier straft, het is even erg, maar waar de doorsnee ruiter er mee weg kan komen omdat niemand er op reageert, hoort dat bij haar niet te kunnen, omdat zij een goed voorbeeld hoort te geven.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:44

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:52

Dat laatste filmpje is niet hetzelfde qua situatie. Dus of de geschiedenis zich herhaalt...mwah

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:06

het laatste filmpje laat wel een interessant beeld zien. als dat haar rijstijl is dan bedankt ik mij daarvoor. ik vind het struikel filmpje erg raar. welk paard gaat nu zo hard op zijn bek van het struikelen. dat lijkt me niet gezond.ik snap de eerste reactive wel maar dat ze dat gedrag blijft vertonen is natuurlijk niet acceptabel.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:28

Ze is bang, houdt het paard daardoor te strak met de teugels, paard wordt er opstandig van en daardoor durft ze nog minder overtuigend te rijden .

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:29

Bij het laatste filmpje zag ik wel verbetering: ja, ze had een harde hand en trok een paar keer, maar daarna gaf ze een aai en stapte ze af: Ze gaf geen schop en vervolgens nog een ruk aan de teugels, maar een aai en stapte af toen het niet goed ging.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:52

Verbetering?
Dus als je maar een aai geeft nadat zijn tanden lomp zijn geflost is alles daarmee weer goed.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:55

Het diertje weet gewoon niet wat hij moet, vooruit en hij krijgt een ruk, achteruit en hij krijgt een ruk. Ik weet niet waar mensen verbetering zien? Ik zie niks geen verbetering.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:03

Nou, ik heb alleen het einde gezien, dus misschien heb ik een hele hoop gemist ;)
Alleen in vergelijking met het eerste filmpje vind ik het inderdaad een verbetering, dat ze eraf stapt in plaats van nog verder te vechten. Nog steeds vind ik het behoorlijk naar eruit zien.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:05

Sorry maar ook dit filmpje vind ik niet door de beugel kunnen. Beest weet niet waar die het zoeken moet want alles wat hij doet is verkeerd.zo iemand zouden ze gelijk een verbod moeten geven op het rijden van.paarden

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:10

Mariett schreef:
Nou, ik heb alleen het einde gezien, dus misschien heb ik een hele hoop gemist ;)
Alleen in vergelijking met het eerste filmpje vind ik het inderdaad een verbetering, dat ze eraf stapt in plaats van nog verder te vechten. Nog steeds vind ik het behoorlijk naar eruit zien.

Ik ben het met je eens :j ipv 3 rondes door te rammen en trekken, stapt ze nu af, geeft haar paard een aai en maakt zo een einde aan de "miscommunicatie"
Ze rijd niet helemaal vriendelijk nee, en het ziet er ook niet fijn uit, maar de oplossing is stukken beter op deze manier :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:12

Dat laatste filmpje geeft me evengoed de rillingen, niet alleen maar tegen het einde maar de hele rijstijl.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:35

Beetje jammer dat die 'miscommunicatie' minutenlang duurt... heb me zo'n beetje het hele filmpje afgevraagd wat ze nou in vredesnaam aan het doen was en zo te zien snapte het paard er ook geen hout van.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:42

Nou, hetzelfde hier. Ik heb me het hele filmpje af zitten vragen wat ze nou toch van dat paard verlangde. Waarom moet die kop zo extreem opzij? Moet ie nou draven of galopperen? Om over dat stukje op het einde maar niet te spreken.

Bah, bah, bah!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:55

Penelope moet misschien zelf maar gaan lopen. Eigenlijk als je dit ziet is de hele paardensport maar een misselijkmakende sport. Een paard is behoorlijk hulpeloos met alle bitten en sporen bij mensen die er niet mee om kunnen gaan. Best verwonderlijk dat er niet meer mensen opstaan tegen paardensport. Deden we dit soort dingen met een cavia of een hond dan was lijden in last.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:58

Nou,ik zou zeggen ga eens op een dressuurwedstrijd kijken... Zie je veel schokkendere dingen. Niet dat dit zo prachtig is maar dan zijn er wel anderen

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:08

Het hele eerste gedeelte 'snap' ik nog wel. Misschien is het paard stijf in de mond ofzo? (Niet dat dit nou zo'n lekkere oplossing is hoor, maar niet de eerste keer dat ik het zie gebeuren onder het mom van 'doorvragen') Maar vanaf het moment dat ze stil staat zie ik ook echt niet wat het paard fout doet?.. Arm dier ;(

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:21

't is idd heel het filmpje wat moeizaam ja.
Vind ze heel onrustig met haar hand en paard loopt niet vlot door.
Zijn er die zeggen dat het een verbetering is dat ze op het einde een aai geeft en afstapt.
Voor hetzelfde geld ging de neusriem wat strakker snoeren... maar dan zijn speculaties.
Jammer dat dat deel niet op het filmpje staan.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:24

Fenrir schreef:
Beetje jammer dat die 'miscommunicatie' minutenlang duurt... heb me zo'n beetje het hele filmpje afgevraagd wat ze nou in vredesnaam aan het doen was en zo te zien snapte het paard er ook geen hout van.

Ik heb alleen het einde gezien, waar ze volgensmij een verwoedde poging doet haar paard om te draaien, of wat er maar op moet lijken. Op dat laatste stukje baseerde ik mijn reactie.

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:28

Dat ik dat filmpje van haar en het 'ongelukje' zag, was voor mijn gevoel al best een tijdje terug. Waarom kom je dan nu pas met een excuus? Dan moest je wel heel lang nadenken over een excuus.