Penelope Leprevost onder vuur na bestraffing paard [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:52

NatasjavE schreef:
Volgens mij singelt ze hem aan.

Ah! Ik kijk nog even een keer :+ Ik vond het al zo vreemd. :')
Volgens mij heb je gelijk.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:54

Hier kunnen we natuurlijk niet over oordelen. Wie weet was het dier al lange tijd aan het sloffen, en uit frustratie doet een mens soms domme dingen. Het is natuurlijk niet goed. Maar om nu te zeggen slechte ruiter en zus en zo. Nee ze rijdt altijd correct en nu eens iets minder, tja beter een maal de bom laat ploffen dan de hele tijd zitten te zagen en de duwen enzovoort. Tuurlijk kan je naderhand met de vingers wijzen, en had ze misschien zichzelf even moeten kalmeren. Maar iets met zonde en steen enzo ...

_Zsazsa_

Re: Penelope Leprevost onder vuur na bestraffing paard [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:03

De reden waarom andere zich hier niet mee bemoeien is omdat hun dit wss als dood normaal zien. Ik heb jarenlang gegroomd op dat niveau en je ziet nog veel veel ergere dingen. ik praat dit zeker niet goed, ze moet zelf dr teugels vast houden. Maar hier reageren zelfs officials niet op. Helaas..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:18

Belachelijke reactie, heeft ook niks meer met straffen te maken maar puur met frustratie afreageren want het paard kan hier onmogelijk iets van begrijpen, je krijgt hier alleen maar een gestrest paard mee die er niks van snapt. Ik kan me ook voorstellen als je paard struikelt je hem even aandrijft, of van schrik even iets roept in de trant van:' kijk eens uit joh' Maar dit slaat nergens op. Alsof het paard niet luistert of heel vervelend is, hoewel haar reactie dan nog niet goed te praten valt.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:19

Gezien haar reactie vraag ik mij af of dit niet al vaker is gebeurd. Wanneer ze hem na een halve ronde in de achteruit zet, lijkt hij ook weer te gaan sloffen.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:23

Dit is absoluut niet acceptabel, het eerste gedeelte, na het struikel frustratie oke.. Maar vervolgens terwijl het paard prima op een rechte lijn loopt, niet versnelt, verruimt of iets dergelijks en dan volgas op de rem trekken gevolgd door verschillen trappen met sporen en vervolgens zelfde riedeltje opnieuw.. Sorry maar dat gaat echt te ver...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:27

Is het normaal dat een paard op een bijzonder vlakke ondergrond, zoals daar, zomaar zo struikelt dat hij echt op zijn voorknieen valt en zijn best moet doen om niet helemaal te vallen? Zeker in een wedstrijdring dan verwacht je toch dat ze wat heter en alerter zijn..

Dat baart mij bijna nog meer zorgen dan haar reactie achteraf, dat is gewoon persoonlijke zwakte van de ruiter.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:30

Dat je schrikt en in eerste reaktie zoiets doet, kan ik me iets bij voorstellen maar dat je maar blijft rukken omdat het niet naar je zin gaat...gaat wel heel erg ver. }:0 }:0

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:32

fransje23 schreef:
Is het normaal dat een paard op een bijzonder vlakke ondergrond, zoals daar, zomaar zo struikelt dat hij echt op zijn voorknieen valt en zijn best moet doen om niet helemaal te vallen? Zeker in een wedstrijdring dan verwacht je toch dat ze wat heter en alerter zijn..

Dat baart mij bijna nog meer zorgen dan haar reactie achteraf, dat is gewoon persoonlijke zwakte van de ruiter.

Hier heb je absoluut een punt. Ik heb het stukje nu een paar keer gezien achter elkaar dat hij struikelt maar het paard lijkt niet eens te struikelen ergens overheen het lijkt gewoon door z'n voorbenen te zakken??? :? Heel apart.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:34

Hij loopt nogal op zijn voorhand te sloffen en struikelt daardoor. Maar goed, ze is aan het uitdraven (staat in de OP), dus is dat dan een reden om hem daarna zo op zijn mieter te geven?

Zij zit zelf trouwens zo'n beetje bovenop de schoft. Misschien een halve meter naar achteren gaan zitten?? Kom het spul wat meer van in balans.

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:38

Jennyj01 schreef:
Vraag me dan weer af waar de steward op dat moment is. pas als de social media er op duikt is het pas een punt. Hoogste boom met deze vrouw.

Wat de amazone doet valt absoluut niet goed te praten, maar om dan te zeggen: "hoogste boom met deze vrouw" vind ik nog veel erger.

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:40

Het feit dat mensen in dit topic dit goed praten zegt denk ik iets over deze mensen... kom op, zo behandel je een paard nog niet? En de min of meer vanzelfsprekende manier waarom ze hem schopt en in z'n bek rukt lijkt erop dat ze dit vaker doet. Het paard lijkt sowieso niet oke. Voorbeenproblemen? Dieptriest. Hopelijk komt ze tot inzicht maar ik betwijfel het. Ze straalt uit dat het paard een gebruiksvoorwerp voor haar is :(

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:49

Geval van verlies van zelfbeheersing en frustratie afreageren op je paard en dat is altijd verkeerd - en niet goed te praten. Maar het lijkt me wat te veel om direct haar hele persoonlijkheid hier in te betrekken. Zoals eerder gezegd: wie zonder zonde is...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:51

Laat ik het simpel stellen. Als mijn dochter dit met haar pony doet, ruk ik haar persoonlijk uit het zadel.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:53

Ik snap best dat ze misschien even in de mond trek wanneer het paard valt. Je schrikt en verliest balans en kan het zo gebeuren. Echter wat ze erna doet vind ik niet kunnen. Blijkbaar kan het wel want als ze meerdere keren haar paard 'straft' kijkt niemand om. Het is normaal denk ik?!?

sugarcoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:53

Het arme dier! Heeft alles al in de ring moeten geven en madame reageert zo haar frustratie af!
Als dit topsport is dan hoeft het voor mij niet!
Weinig respectvol naar het dier toe! Jammer dat ze er niet afgebokt is......

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:11

Niet normaal... ;(

ultimate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:26

Wat ik vooral moeilijk kan snappen dat is hoe wat Nederlandse dressuurruiters doen goed gepraat wordt en wat een Franse jumping ruiter doet ineens het meest gruwelijke actie is ...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:26

peer2005 schreef:
Het feit dat mensen in dit topic dit goed praten zegt denk ik iets over deze mensen... kom op, zo behandel je een paard nog niet? En de min of meer vanzelfsprekende manier waarom ze hem schopt en in z'n bek rukt lijkt erop dat ze dit vaker doet. Het paard lijkt sowieso niet oke. Voorbeenproblemen? Dieptriest. Hopelijk komt ze tot inzicht maar ik betwijfel het. Ze straalt uit dat het paard een gebruiksvoorwerp voor haar is :(

Ik praat niks goed, ik probeer een discussie te voeren. Dat vind ik.boeiend :) . Dus als we het gewoon daar bij houden i.p.v. het persoonlijk te maken zou dat fijn zijn :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:30

Niet netjes nee.
Maar vind sommige reacties wel erg op de persoon gericht. Bijna iedereen is wel eens oneerlijk geweest. Op de gemiddelde stal zie je dagelijks veel ergere dingen. Elke pas prikken, paard scheef rijden, vasthouden, in de krul houden met hulpteugels, in de krul trekken, zomaar op de rem trekken, tegen de muur trekken, slaan, schoppen, hulpteugels/trekken/schoppen/slaan tegelijk enz enz enz. En daar zeggen wij ook niks over.
Om nog maar niks te zeggen over de hypocrisie van het afbranden van een ander terwijl je zelf ook wel eens oneerlijk bent naar je paard
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 29-03-16 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:31

rien10 schreef:
Laat ik het simpel stellen. Als mijn dochter dit met haar pony doet, ruk ik haar persoonlijk uit het zadel.

:D _O-

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:37

@ Ultimate: Amen _/-\o_

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:43

Jemig. Als mijn paard zo'n struikelpartij zou maken zou ik haar een klopje op de hals geven en rustig uit laten stappen zodat het vertrouwen niet beschadigd wordt.. Zo'n reactie kan ik echt niet in komen. Wedstrijddruk/adrenaline vind ik hier ook echt geen excuus voor, mevrouw rijdt al langer op hoog niveau dus zou toch met dit soort situaties op een professionele manier om moeten kunnen gaan?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:55

hoe kan in de mond rukken een normale reactie zijn ?
a- als het paard naar voren kiept, zoals hier, val je naar voren, (dus teugels juist losser )
als het een kwestie is van disbalans
en b- als een ruiter van dat niveau,mag je toch wel ietsie meer balans verwachten.anders let je zelf ook niet op.
dit heeft meer te maken met afreageren, dan van uit je evenwicht zijn.

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 00:02

Ik zie gelukkig nooit, maar dan ook nooit, iets dergelijks in mijn omgeving gebeuren. En als ik dat wel zou zien, dan zou ik er zeker iets aan proberen te doen. Ik ben geen spring of dressuurruiter en kom nooit op concoursen. Wordt dat daar dan als normaal gezien? En wordt het dan geen tijd om de 'paardensport' eens anders te gaan bekijken? Ik vind het vrij schokkend dat iedereen op het filmpje doorhobbelt en doet alsof er niks aan de hand is.