Draait de dierenbescherming door m.b.t. paardenmarkten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizet_lara

Re: Draait de dierenbescherming door m.b.t. paardenmarkten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:22

Ik ben zeker niet tegen markten, die paarden lijden er echt niks aan een dagje markt, menig sportpaard heeft het slechter.

Vorige zomer heb ik een friesje gekocht op de markt in bemmel, en meteen laten controleren door de dierenarts, die daar wel degelijk rond liep.

Het voordeel van de markt is dat je voor weinig iets leuks kan kopen. Ik was bijvoorbeeld opzoek naar een "grasmaaier" en voor 400 euro heb ik dus een ontzettend leuke jaarling gekocht.

Leven en laten leven, ze moeten eens ophouden met alles zielig vinden. Als je het zo zielig moet je er gewoon niet heen gaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:25

Desiree schreef:
Paarden vermeerderen???? Waarom zouden mensen dat doen? Sinds wanneer is dekgeld gratis of goedkoop? Vaak krijg je de kosten er niet eens uit en moet je bijleggen als fokker. En daar zijn ze inmiddels wel achter gekomen.

Zo stonden er jaren terug nog bijvoorbeeld heel veel haflingerveulens op Zuid Laren.
De laatste keer zag ik er maar een paar.

Je zou ze de kost moeten geven die vermeerderen voor de ,,leuk,, omdat de merrie er toch maar staat en omdat die hengst er leuk uit ziet!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:32

rapido schreef:
Je zou ze de kost moeten geven die vermeerderen voor de ,,leuk,, omdat de merrie er toch maar staat en omdat die hengst er leuk uit ziet!

Ik ken ze niet meer. Want het kost ze te veel geld namelijk. Wat jij nu zegt speelt zich tot 10 jaar geleden, maar nu allang niet meer.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:21

Mijn paard zou niet naar de slacht gaan ,maar zou ik laten inslapen waar ik zelf bij ben om haar daarin bij te staan,als dank voor de vele fijne jaren die zij mij heeft gegeven.

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:50

Ik ga bijna elk jaar naar Zuidlaren en heb er nog nooit een naar gevoel aan over gehouden. Het is een markt waar het overgrote deel van de handelaren zich netjes aan de richtlijnen houdt en de organisatie er alles aan doet om het voor de dieren zo goed mogelijk te laten verlopen. Ze hebben water en voer tot hun beschikking.

De sociale controle is er heel groot dus gebeurt er weinig dat niet door de beugel kan. Eigenlijk niet veel meer dan ik tegenwoordig op concoursen zie...