Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CharleyT schreef:Roos_M schreef:Ik ben heel benieuwd naar reacties van juryleden en hoe dit zal verlopen.
Het lijkt erop dat een substantieel grote groep de verklaring ondertekent. Ze geven daarmee aan kennis genomen te hebben van de gedragscode en als KNHS official deze gedragscode naar eer en geweten te volgen.
ART_UMA schreef:Ik heb morgen bijscholing en zal eens polsen hoe de vlag er bij hangt.
Persoonlijk denk ik niet dat ik 'm ga tekenen, ik wil de mogelijkheid hebben om ook een negatieve reactie over de KNHS te kunnen geven. Al is het maar om bezwaar te maken tegen een brief![]()
Artikel 6.5: De official is te allen tijde ambassadeur van de KNHS en de paardensport en publiceert geen informatie die de reputatie van de KNHS en of de paardensport negatief kan beïnvloeden.
Note: Als ik het goed heb begrepen is de KNHS brief een gevolg van de FEI Code of Ethics, en daar staat zoiets niet in:
https://www.fei.org/sites/default/files ... 0Final.pdf
Tendance schreef:6.5 gaat om social media. Jij kunt nog altijd gewoon een bezwaarbrief schrijven hoor.
Maar als jij een bezwaar hebt tegen iemand, dan wil je toch ook niet zeggen, dat je dit allemaal zo maar op het net gooit!?
Uiteindelijk schaadt dit jezelf alleen maar meer, dan de organisatie waartegen je het richt.
Voorheen jureerde je toch ook? Toen waren deze regels er ook al en werd je geacht ze te kennen en je eraan te houden.
Het enige verschil is, dat je ze nu thuisgestuurd hebt gekregen en moet tekenen dat je ze gelezen hebt. Maakt in principe geen enkel verschil hoor!!!
Het enige verschil is, dat je ze nu niet zelf op hoeft te zoeken, maar ze op een presenteerblaadje aangeboden krijgt.
Waikiki schreef:Eerlijk gezegd snap ik het ergens wel, als ik alleen al op mijn Facebook zie hoeveel bekende ruiters of trainers hun mening op Facebook gooien zonder er over na te denken...
Fitzroy schreef:Nee hoor, Roodvos. Ik deel je mening en zit ook niet op FB. En ook ik laat me niet uit over combinaties, maar het stuit mij vooral tegen de borst dat er geen enkele kritische noot over de KNHS geplaatst mag worden. Dat je jureert wil nog niet zeggen dat je blind bent of moet zijn voor wat er mis gaat in een organisatie.
En daar ga ik dus niet voor tekenen.
Tendance schreef:6.5 gaat om social media. Jij kunt nog altijd gewoon een bezwaarbrief schrijven hoor.
Maar als jij een bezwaar hebt tegen iemand, dan wil je toch ook niet zeggen, dat je dit allemaal zo maar op het net gooit!?
Uiteindelijk schaadt dit jezelf alleen maar meer, dan de organisatie waartegen je het richt.
Voorheen jureerde je toch ook? Toen waren deze regels er ook al en werd je geacht ze te kennen en je eraan te houden.
Het enige verschil is, dat je ze nu thuisgestuurd hebt gekregen en moet tekenen dat je ze gelezen hebt. Maakt in principe geen enkel verschil hoor!!!
Het enige verschil is, dat je ze nu niet zelf op hoeft te zoeken, maar ze op een presenteerblaadje aangeboden krijgt.
Anoeska schreef:Waarom wil je perse het recht hebben om je in het openbaar negatief over de KNHS te uiten. Als je iets dwars zit, bel je ze op. En dat kan onder de nieuwe gedragsregels ook prima. Ik heb echt nog nooit de behoefte gevoeld om iets over mijn jureren op welke sociale media dan ook openbaar te maken. Dus ik teken zonder problemen de code.
Als het je bij de KNHS allemaal zo dwars zit dat je je er op facebook negatieve dingen over wil blijven zeggen, waarom jureer je dan nog voor zo'n organisatie?