Amazone sleept zich twee uur voort met gebroken bekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Re: Amazone sleept zich twee uur voort met gebroken bekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:30

autsj pijnlijk

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:45

Twiggy2008 schreef:
Meid, mijn paardenliefde is sinds de jaren 70 begonnen en toen had je niet eens een telefoon. Mijn telefoon ligt in mijn zadelkast/spullenhok, dus wel in de buurt, alleen niet in mijn zak (die heb ik in de zomermaanden niet eens). Dus maak je niet zo druk. Ik red me wel. En heb de liefste toppaarden. Op een topplek ook nog eens, tegenover mijn huis. Niet jouw zorg. Het valt mij alleen op, hoe panisch iedereen altijd is met zijn/haar telefoon, terwijl er generaties opgegroeid zijn (ook dus met paarden) zonder telefoon. Dus nu we er allemaal een hebben, MOET ik hem altijd bij me hebben, als ik met mijn paarden werk? Of überhaupt bij ze in de buurt ben..... Nou, nee..... Dan ligt 'ie wat verderop, in mijn kast. Lijkt mij ook geen ramp. Ik neem de volledige verantwoordelijkheid op me, mij zal je niet horen miepen. Einde discussie graag.

Ik kom uit jouw tijd, maar ik vind dit mobiele tijdperk juist wel een vooruitgang, juist in dit soort situaties. En ja, je kunt die telefoon gewoon op stil en zonder trillen zetten, zodat je als je hem nodig hebt wel kan bellen of reageren.

En met een gebroken bekken ergens in een wei liggen is niet miepen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 06:32

Ook ik kom uit hetzelfde tijdperk en ik was toch heel blij met mijn mobiel nadat ik eveneens met een gebroken bekken in de bak lag. Ik heb sindsdien altijd mijn mobiel op zak, het bleek niet voor niets.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 07:20

Ik heb nooit mijn mobiel bij me als ik er op zit in de bak,
Als ik val dan telefoon stuk.
Ik rij eigenlijk nooit als er niemand op stal is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 07:40

mysa schreef:
Wat heftig. En wat een doorzettingsvermogen. Mobiel mee is altijd verstandig maar hier waar wij wonen is op veel plekken geen bereik.

Dat is 1 van de dingen die ik dus niet altijd bij me heb. Tegenwoordig heeft iedereen zo'n ding, maar 10 jaar terug nog niet. Ik heb gewoon geen zin om gebeld te worden als ik bijvoorbeeld op buitenrit ben. Dat ding gaat of niet mee (is irritant in een broekzak, heb verder geen plek voor dat ding), of gaat op stil. Ook met rijden in de bak heb ik geen telefoon bij me. En ik ben in 99% van de gevallen alleen op stal.
Ik zou best weer terugwillen naar de tijd van voor de mobiele telefoon. Iedereen lijkt er aan verslaafd.
Als je een telefoon bij je hebt met rijden is ie vaak toch stuk na een val, dan liever gewoon niet bij me, voor het eindresultaat scheelt het een paar 100 euro minder schade.
Dus mobiel mee is een keuze en er is in dit geval geen slechte of betere keuze. Voor mij is de beste keuze zonder. Een ander zal kiezen voor met. Beiden zijn even goed. Maar dwing het niet op.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 07:57

germie schreef:
Dat is 1 van de dingen die ik dus niet altijd bij me heb. Tegenwoordig heeft iedereen zo'n ding, maar 10 jaar terug nog niet. Ik heb gewoon geen zin om gebeld te worden als ik bijvoorbeeld op buitenrit ben. Dat ding gaat of niet mee

Meenemen of opnemen?

Ik heb hem op buitenrit wel mee maar het geluid staat uit. Op mijn jonge dier ga ik niet de telefoon opnemen.

Iedereen moet het uiteraard voor zich weten. Een ongeval zoals in de OP komt nu ook niet zo vaak voor.

Ik ben overigens ook van het pre-mobiele tijdperk(wat wel verder terug gata dan 10 jaar, toen hadden ook al heel erg veel mensen een mobiel). Het niet overal bereikbaar zijn was best prettig soms.
Je moest soms gewoon geduld hebben om iemand te kunnen spreken.

Voor de dame uit OP :oo :wow: respect.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:23

wat een pijn moet die gehad hebben zeg, vreselijk

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:26

KWestie van telefoons die breken:
Investeer in een Otterbox. Je telefoon zit in een harde plastic case met een rubber omhulsel errond. Ding is al 3 verdiepingen naar beneden gestuiterd, in de natte mest gevallen, onder mijn paard geraakt, en je ziet er nog niks aan.
Sommige uitvoeringen van Otterboxen zijn zelfs waterdicht.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:40

Ja, ik brak mijn bekken bij een val op het strand. Die mobiel was waardeloos na het zeewater. Gelukkig kwam de reddingsbrigade al snel in actie omdat ze 2 paarden los zagen rennen zonder ruiters.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:49

Bah wat een naar bericht. Wat een pijn en ellende moet die vrouw door hebben gemaakt.
Ontzettend knap dat ze op die manier hulp heeft kunnen inschakelen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:55

Duhelo schreef:
Investeer in een Otterbox. Je telefoon zit in een harde plastic case met een rubber omhulsel errond. Ding is al 3 verdiepingen naar beneden gestuiterd, in de natte mest gevallen, onder mijn paard geraakt, en je ziet er nog niks aan.

Helpt niets, je moet nog steeds iets irritants meenemen in je broek. En dat soort me dusdanig dat ik liever zonder telefoon rij. Zoals ik al schreef, eigen keuze en er is geen goede, foute of betere keuze. Doe wat voor jou werkt. En voor mij werkt zonder het beste.
En zeker onder water wil ik geen telefoon hebben. Met duiken ben je gewoon op minivakantie ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:20

germie wat een onzin, je hoeft je mobiel helemaal niet in je broekzak te hebben, daar hebben ze allang slimmere oplossingen voor.
Ik heb hem in een leren hoesje aan mijn broeksriem.

Vroeger reed ook iedereen zonder cap, daar gaan we toch ook niet terug heen?

Mobiel bij je is een stukje extra veiligheid, voor jezelf maar ook voor anderen, zodat je in nood kan bellen.
Ben je met meerdere ruiters onderweg kan er altijd iemand voor nood bellen.
En met je GPS aan kan iedereen je vinden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:24

Die dame is een pittige tante, dat is wel duidelijk. :wow:
Germie, ik neem aan dat je met duiken niet in je eentje gaat. Persoonlijk vind ik het verstandig om een telefoon bij je te hebben als je in je eentje met paarden bezig bent. Ja, ook hier eentje die van alles zonder telefoon heeft gedaan in het verleden en dat zonder brokken heeft overleefd, maar dat is geen garantie voor de toekomst. Je wordt ook ouder en daarmee is je souplesse gewoon minder dan 20 of 30 jaar geleden. Ook een braaf paard kan op buitenrit struikelen of uitglijden en je kunt dan best ongelukkig terecht komen. Dan is "had ik maar een telefoon bij me" te laat en heb je een uitdaging.......
Gewoon meenemen, zet hem op stil als hij anders te aanwezig is, beter mee verlegen dan om verlegen :j

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:39

marjoleinft schreef:
Ik heb nooit mijn mobiel bij me als ik er op zit in de bak,
Als ik val dan telefoon stuk.
Ik rij eigenlijk nooit als er niemand op stal is.

Ik dacht ook altijd slim te zijn om mijn mobiel mee te nemen. In een jaszak of in de zomer om m`n bovenarm in zo`n hoesje dat hardlopers veel gebruiken. Toen ik in november van mijn jonge paard viel en niet meer overeind kon komen, was helaas mijn telefoon ook overleden bij de val. Godzijdank ging de staleigenaar vlak daarna de paarden wisselen in de paddock. Ik rij nu ook bijna niet meer als er niemand op stal is, of ik laat iemand weten wanneer ik erop ga, en wanneer ik er weer af ben.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:04

Wat een ellende zeg en wat een doorzettingsvermogen! De eerste minuten kan je nog heel veel door de adrenaline, maar 2 uur jezelf vooruit slepen. Wat een pijn heeft dat moeten doen, pff.

Ik heb altijd mijn telefoon op zak en in sommige gevallen ook heel blij mee geweest...

14 jaar geleden als 12 jarige had ik een heel oud telefoontje, maar die altijd mee ging als ik naar de paarden ging (zeker, en vooral, ik door t bos moest fietsen). We gingen met groepje buiten rijden en in galop schiet mijn pony naar voren, paard voor mij slaat naar de pony. Helaas zat mijn knie er tussen die verbrijzelde. Was de enige die telefoon bij had en daar ook heel blij mee. Was toen niet eens alleen... Maar wel midden in t bos.

Maar zo zijn er ook momenten dat je er helemaal niks aan hebt. Toen ik een klap kreeg van een jonge hengst tegen m'n ribben die braken, was ik niet bij bewustzijn. Bellen lukt dan ook niet meer, haha. :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:44

Heb ook altijd een telefoon bij me, maar het helpt je idd niet altijd. Heb twee jaar terug op vakantie mijn knie flink verdraaid tijdens een wandeling in het bos. Niet ernstig genoeg voor de ambulance (die kon daar bovendien niet komen, smalle paadjes en voor een verdraaide knie ga ik geen 112 bellen) dus ik heb mijn man geprobeerd te bellen. Maar omdat die niet opnam heb ik na een tijdje toch maar geprobeerd op terug naar de camping te strompelen. Om daar aangekomen te horen "wat bleef je toch lang weg" :+ had hij zijn telefoon in de caravan liggen, niet gehoord dat die 100 keer was over gegaan.

Ik vind het wel een bijzonder verhaal hoor, helemaal als je dan leest dat die pony haar zijde niet verlaten heeft. Kippenvel.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:32

''Vroeger waren er ook geen telefoons'' Dat is ook zo, maar ik denk dat er vroeger genoeg mensen ernstiger gewond waren of zelfs zijn gestorven doordat er geen hulp was. Waarom die situatie opzoeken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:39

Dat gezanik over vroeger waren er geen telefoons. Ga dan ook maar weer in een grot leven want huizen hadden we ooit ook niet. En een internet verbinding om er over te jammeren al evenmin.

Ik heb mijn gsm altijd bij me bij de paarden. Zit vrij af gelegen, kan daar makkelijk een paar uur liggen voor iemand me vindt. Dat er mensen zijn die m niet mee willen is goed voor hen. Ik heb m wel altijd mee maar kijk er eigenlijk nooit op. Maar als ik m nodig heb, is ie tenminste in de buurt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:03

germie schreef:
Duhelo schreef:

Helpt niets, je moet nog steeds iets irritants meenemen in je broek. En dat soort me dusdanig dat ik liever zonder telefoon rij. Zoals ik al schreef, eigen keuze en er is geen goede, foute of betere keuze. Doe wat voor jou werkt. En voor mij werkt zonder het beste.
En zeker onder water wil ik geen telefoon hebben. Met duiken ben je gewoon op minivakantie ;)

Mijn oplossing helpt inderdaad niet voor het feit dat je hem bij je moet hebben.
Wel voor het feit dat hij niet kapot gaat als je een trap krijgt of als je van je paard valt.
Uiteindelijk is het je eigen keuze of je hem bij je wil hebben of niet, zal ik niet over gaan oordelen :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:11

Ayasha schreef:
Dat gezanik over vroeger waren er geen telefoons. Ga dan ook maar weer in een grot leven want huizen hadden we ooit ook niet. En een internet verbinding om er over te jammeren al evenmin.

Ik heb mijn gsm altijd bij me bij de paarden. Zit vrij af gelegen, kan daar makkelijk een paar uur liggen voor iemand me vindt. Dat er mensen zijn die m niet mee willen is goed voor hen. Ik heb m wel altijd mee maar kijk er eigenlijk nooit op. Maar als ik m nodig heb, is ie tenminste in de buurt.

is geen gezanik...iets wat er niet is kun je ook niet meenemen namelijk.
Ik kom uit de vorige eeuw,reed inderdaad uren met mijn paard in de bossen...in zuid frankrijk.De kans dat je hier iemand tegenkomt is zeer klein :+
Ben er ook een keer afgelazerd,schouder stond verkeerd,weer rechtgeduwd en weer opgestapt. :D

Ik zou nu nooit gaan rijden zonder mijn mobiel mee te nemen.En dan hopen dat ik bereik heb. ;)
Maar toen bestond er nog geen mobiel.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:21

geerke schreef:
Ben er ook een keer afgelazerd,schouder stond verkeerd,weer rechtgeduwd en weer opgestapt. :D

Ik zou nu nooit gaan rijden zonder mijn mobiel mee te nemen.En dan hopen dat ik bereik heb. ;)

Rambo Geerke! :P

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:33

Mijn telefoon past niet eens in mijn broekzak :+ Ik stop die in mijn binnenzak (jas) en als ik zonder jas rij heb ik zo'n heuptasje die ik op mijn rug draag, op deze manier, totaal geen last van. Zo kan ik ook mijn portemonnee meenemen, en een hoevenkrabber.

Afbeelding

En dat je telefoon kapot kan vallen, tja....dat kan ook als je m van de trap laat donderen. Je kunt hem beter meenemen, als je dan geen bereik hebt, of hij valt stuk, dan heb je in ieder geval je best gedaan, de kans is namelijk groter dat er niets gebeurt of dat je wél kan bellen. Mijn tante is een keer op buitenrit gevallen, toen is haar paard terug naar stal gerend, over een drukke weg heen. In blinde paniek rende ze achter hem aan, maar kon ze ook vast naar stal bellen dat hij naar hen op weg was, zo konden ze haar weer geruststellen dat hij veilig was aangekomen. En komen ophalen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:53

Jezus, wat kunnen mensen zeuren, zeg....Als ik buiten rij, gaat mijn mobiel wel mee. Als ik in de bak rij, niet... ligt 'ie in mijn kast of zit in mijn tas, die ergens bij de bak ligt of hangt. Waarschijnlijk. Want ik vind het niet fijn om 'm aan mijn kleding of tegen mijn lijf te hebben. Plus ik wil er gewoon niet door afgeleid worden. Aan of uit, dat is mij om het even. Bij de verzorging of op het land heb ik 'm ook niet altijd direct bij de hand. Mijn keuze. Hou alsjeblieft op met miepen over gevaren... Ik heb lieve opgevoede paarden en ken de omgeving. Ik leef niet continu in angst en ja, ik ben een verstandig rustig mens. Weet wat ik doe. Maar dat panische, belerende gezever hier op bokt, van mensen die mij en mijn paarden en de algehele situatie niet eens kennen.... Doe lekker wat jij wilt en leg een ander je eigen panische gedoe niet zo op. Nergens voor nodig. Uiteindelijk zijn dit soort nare ongelukken excessen. Niets meer, niets minder. Hoe naar ook voor die vrouw. Ze heeft het gered en is weer opgelapt. Fijn zo! En ik ga gerust zonder mobiel de wei in... die laat ik lekker ergens op het erf of in mijn kast. Genietend van me-time met mijn twee geweldige paardjes. Toedeloe.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:05

geerke schreef:
is geen gezanik...iets wat er niet is kun je ook niet meenemen namelijk.
Ik kom uit de vorige eeuw,reed inderdaad uren met mijn paard in de bossen...in zuid frankrijk.De kans dat je hier iemand tegenkomt is zeer klein :+

Het is gezeur wanneer je halvelinge gaat "foeteren" op mensen die wel gebruik maken van huidige middelen om zichzelf zo goed mogelijk te beschermen indien ze alleen bezig zijn met 500 of 600 kg.

Twiggy; imo ga je nu de geslagen hond uit hangen om iets wat je zelf uit gelokt hebt met eerdere berichten. :) Door te zeggen dat jij hem niet mee hebt omdat je je liever op je paard focussed en dan nog eens;

Twiggy2008 schreef:
Jij niet misschien, maar zie heel veel ruiters heel druk met hun mobiel zijn ipv met hen paard ;-). En mijn mobiel is best aanwezig, zeg maar. Mijn tijd met mijn paarden is me heilig bij bv trainen. Ik zit dan niet te wachten op belletjes, mailtjes of whatsapp. Daarbij - ik ken mijn paarden heel goed, vertrouw ze.... Ik ben nog van de generatie, die opgegroeid is zonder mobiel. Vind dat continu bereikbaar zijn of moeten kunnen bellen, soms bere-irritant. Hoe naar ook, dit ongeluk.... Ik voel me niet geroepen mijn telefoon continu bij me te dragen. Jij wel, nou, prima.

Dan kan je verwachten dat daar reacties op komen he.

Overigens ben ik ook nog "opgegroeid" zonder mobiel want wij hadden het geld niet om een mobiel aan te schaffen voor iedereen, mijn ouders hadden een mobiel maar de kinderen niet. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 20-02-16 10:22, in het totaal 2 keer bewerkt

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:19

op buitenrit heb ik hem altijd bij me. niet omdat ik bang ben dat ik zou vallen oid. maar het kan ook zijn dat het paard zich verstapt en stokkreupel is. dan kan ik altijd iemand bellen die ons eventueel op kan halen.
in de bak heb ik hem meestal wel bij me, voor muziek, maar ik vergeet hem ook wel eens. nu heb ik de mazzel dat ik eigenlijk nooit alleen ben. als er wat zou gebeuren is er binnen 5 minuten iemand bij me.