Mes van "paardenbeul" gevonden in paardenstal in Holten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:59

listiglistje schreef:
Laatst was er ook een bokker met een dildo in der hooi/stro :+ :') dus ja daar kan iets in zitten....

Nou, meestal zit dat in iets anders, maar dat terzijde..... :x

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:08

Citaat:
Oosterland (kop van Noord Holland
28-01-2016
Helaas hebben wij vannacht ongenodigd bezoek gehad bij de paarden op stal. 2 paarden zijn uit hun stal gehaald. De merrie heeft een flinke snee op haar been gelukkig is m'n merrie niet zo vriendelijk tegen vreemde. Het is wel een hele vreemde gewaarwording als je dan op stal komt. Dus mensen in de omgeving wees gewaarschuwd !!!!!!!!!!

Dit bericht kwam voorbij op facebook, geplaatst door de eigenaar (sorry wil geen naam vermelden)

Maar dit komt wel heel erg dicht in de buurt, brrrrrr

henny_w

Re: Mes van "paardenbeul" gevonden in paardenstal in Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:16

Van de mensen die het mes in handen hebben gehad is het DNA vast te stellen. Vreemd DNA zou dan van de eigenaar van het mes moeten zijn als hij/zij tenminste geen handschoenen gedragen heeft. Dat is ons zelf vorig jaar door iemand van de politie verteld. Het is dus wel mogelijk in Nederland.
Gezien de vele bezuinigingen is de politie de laatste jaren helaas niet meer zo gecharmeerd van dure onderzoeken om bewijslast te vinden. We kregen hier een paar jaar terug letterlijk van de politie te horen dat er eerst een paard op verdachte wijze dood in de wei moet liggen willen ze nog komen.
Dat is toch te triest voor woorden.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:45

eilleen333 schreef:
Er staat wel dat het hooi bij het verpakken gecontroleerd is op metaal.

Zag ik ook staan inderdaad, maar dat is een speld in een hooiberg. Ik vind regelmatig tanden van de schudder terug, dat soort dingen. Dat pik je er van te voren echt niet uit. Nou misschien als het hooi van een postzegel afkomt en er amper hooi ligt. Dat zal het misschien opvallen als je er doorloopt. Maar op grote stukken blijft genoeg liggen.

Ik denk dat de kans reëel is dat het gewoon van het land komt. En hoe het daar komt.. misschien een visser die hem heeft laten liggen.

Maar toch, gemiste kans, het zou zo mooi zijn geweest als de politie er sporen van af had kunnen halen.

EDIT: Metaaldetector zie ik zelfs staan.. Nou die zitten bij ons niet op de nieuwste persen..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:22

Ruim 2 mnd geleden vond ik hier ook een mes, midden in de wei. Vlak onder Deventer, Overijssel.
Pony's hadden gelukkig helemaal niks. Ik heb 2 merries, een shet en een welsh, en nog een shetruin. Normaal gesproken ben ik erg nuchter, maar na vondst van het mes ben ik toch nog eens extra de pony's gaan checken.

Toch vind ik het niet zo enorm schokkend, ik vraag me dan ook af waarom deze persoon meteen naar de krant en media is gestapt...... ik heb vaak ook vanalles gevonden in mijn weiland. Dat mes, maar ook bijna lege glazen wodka-flessen, zakjes wiet en hasj, lege bierflesjes, etc. etc.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:24

het mes in mijn land kan trouwens onmogelijk van mijn hooibalen afkomstig zijn, aangezien hij midden in de wei lag ver weg bij de hooibalen (die ik voer uit hooinetten) en precies parallel aan het gemeente bankje wat in de berm naast mijn weide staat. Precies ter hoogte van dit bankje heb ik dus wel vaker rare dingen gevonden.

Het mes wat ik vond was trouwens niet echt scherp; soort RVS 'luxe' aardappelschilmesje, absoluut geen vlijmscherp fileer/uitbeenmes.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:40

Nou, ik heb Sierra wel eens ooit aangetroffen met een grote winkelhaak op haar voorhoofd van 10cm bij 10cm. Ik keek zo op het bot. Ik weet niet hoe ze dat heeft klaargespeeld, maar paarden kunnen dat in hun domheid heel goed. Ik heb de dierenarts gebeld en die is tot half een s snachts bezig geweest met hechten. Is wel mooi genezen. Paarden kunnen echt heel domme dingen doen waarmee ze o.a. sneeën op kunnen lopen.