Fotoverslag: Dressuurgeweld op donderdag - Jumping Amsterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:06

oji schreef:
Prachtige foto's Focussed

Persoonlijk vind ik de combinatie cap bij een slipjas echt niet mooi. Bij een kort jasje vind ik een cap mooier, bij een slipjas een hoedje.

Of het veiliger is? Hoeveel ongelukken met blijvend hersenletsel of erger zijn er gebeurd in de "pak hem beet" afgelopen 20 jaar, tijdens een wedstrijd/in de ring op slipjas niveau? Ik denk nul tot heel weinig. Statistisch is het dan onmogelijk om op dit aspect veiliger te scoren. Dan was de sport al veilig.

Of veiligheid en het goede voorbeeld geven nou zo'n belangrijke beweegreden is betwijfel ik. Zou mij helemaal niet verbazen als het merendeel thuis gewoon zonder cap rijdt. Volgens mij zijn het vooral de commerciële belangen. Een hoedje is een hoedje, merkloos, commercieel totaal oninteressant. Sinds de top met chique gepimpte caps rijdt, vliegen de KEPs en de Samshields de winkel uit. Als je geen multimiljardair sponsor als een Glock achter je hebt staan, is zo'n cap sponsoring ook leuk meegenomen.

Dito mijn visie :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:25

Van Charlotte en Carl weet ik dat ze thuis ook met cap rijden. Ik zie hier ook een aantal "verkenningsfoto's" waar ze sowieso niet in tenue zijn en toch allemaal een cap op hebben dus lijkt me dat ze die thuis dan ook op hebben? :?

IMO is de cap verplichten op wedstrijd meer deel van "een gewoonte aanleren" dan wat anders. Wanneer men ook op grote wedstrijden ziet dat de toppers een cap op hebben al voor een aantal jonge dames de neiging groter zijn om toch die cap maar op te zetten (waar ze nu elkaar ontmoedigen a la "je kan toch rijden".)

Ik vind het beetje erg dat hier zo "zuur" gereageerd wordt op de toppers die een cap op hebben.... Zou juist aangemoedigd moeten worden. Door dit soort "ik betwijfel dat dit veel doet aan de veiligheid want..." reacties ondermijn je juist het effect van toppers die een cap dragen; Selfulfilling prophecy op z'n best. :n

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:36

Op een wedstrijdterrein/-bak zijn ze verplicht om een hoofddeksel te dragen, dus dan weet je nog niet wat ze thuis doen.

Ayasha
Blogger

Re: Fotoverslag: Dressuurgeweld op donderdag - Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:38

Maakt in feite ook geen f*ck uit voor de onbewuste gedachte die het jeugd/pre-jeugd mee geeft. :)
Ik kan het alleen maar toe juichen en ik vind die hoedjes sowieso vreselijk. :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 12:55

Bedankt voor alle leuke reacties, altijd erg leuk om te lezen en motiveert enorm! Ik ga vanavond voor jullie aan de slag voor een fotoverslag van de GP :D

Huppel12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:56

Wow, prachtige paarden en foto's! Erg mooi

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:03

R12312 schreef:
Als je het gezien hebt, waren Edward en Diederik de enige die ze voor de LL hadden en was het beeld van de prijsuitreiking ook het beeld wat de gehele proef zo was. Ik kan niet begrijpen dat ze zoiets op een tweede plek zetten.

Zonder alle reacties te hebben gezien waren/zijn dat de enige twee die op basis van de foto's netjes rijden. Ongetwijfeld geeft de spanning bij de ruiter het paard stress, maar verder een diepbedroevend beeld.

Misschien is het ook leuk om een fotoreportage te maken van de wél goede momenten, zonder getrek en achterovergevallen ruiters.
Het zijn wel kwalitatief prachtige foto's! Compliment

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:04

Wow wat maak je mooie fotos prachtig <3

Graag 1 extra van Apache :D :o

Kimpalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:58

Hele gave foto's! Vooral die van Emmelie die haar paard beloond

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:28

Wat een heerlijke foto's.

Jammer alleen dat nog steeds de beste stuurlui aan wal staan, en ik zal niet hypocriet zijn, heb ook wel eens een paard in zn smoel getrokken :oo :+

Emmelie vind ik geweldig, zeker met Apache <3, ga er maar eens aan staan. Vind ze een super team geworden!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:23

Super mooie foto's! Wat is Zonik toch een heerlijk dier, erg fijn om een voorwaarts paard te zien dat zijn neus lekker voor de loodlijn heeft. Ja, ik word er blij van!

Dorado heeft trouwens wel een mega hoofd, of lijkt dat maar zo :').
Apache heeft een bloedmooie uitstraling zo met die losse manen <3.

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:28

Wauww hele gave foto's!!

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:41

Hele mooie foto's zeg!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:56

oji schreef:
Prachtige foto's Focussed!

R12312 schreef:

Persoonlijk vind ik de combinatie cap bij een slipjas echt niet mooi. Bij een kort jasje vind ik een cap mooier, bij een slipjas een hoedje.

Of het veiliger is? Hoeveel ongelukken met blijvend hersenletsel of erger zijn er gebeurd in de "pak hem beet" afgelopen 20 jaar, tijdens een wedstrijd/in de ring op slipjas niveau? Ik denk nul tot heel weinig. Statistisch is het dan onmogelijk om op dit aspect veiliger te scoren. Dan was de sport al veilig.

Of veiligheid en het goede voorbeeld geven nou zo'n belangrijke beweegreden is betwijfel ik. Zou mij helemaal niet verbazen als het merendeel thuis gewoon zonder cap rijdt. Volgens mij zijn het vooral de commerciële belangen. Een hoedje is een hoedje, merkloos, commercieel totaal oninteressant. Sinds de top met chique gepimpte caps rijdt, vliegen de KEPs en de Samshields de winkel uit. Als je geen multimiljardair sponsor als een Glock achter je hebt staan, is zo'n cap sponsoring ook leuk meegenomen.

Dit denk ik dus ook!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:03

Gaaf verslag!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:08

wat een prachtbeesten allemaal, vooral Zonik, wat een krachtpatser!!

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:47

Prachtige foto's! Leuk om zo'n overzicht te zien :)

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:04

Vagebond2003 schreef:
Gaaf!! Wat maakt u toch altijd PRACHTIGE fotto's!! <3 :j :~ :wow:

Ja he Vagabond. Vind ik ook hoor. Je maakt mooie afwisselende en foto's focussed

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:13

Wauw echt prachtige foto's! :wow:

Sannesuzette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:47

Vind die foto van Ingrid Gerritsen er niet ontzettend vriendelijk uit zien.

Verder prachtige foto's en wat een ontzettend mooie paarden om te zien.. <3

Watermill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:27

Allereerst, het zijn mooie foto's. Compliment! Dat is het goede nieuws. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat er zelfs op dit niveau veel paarden niet goed rond zijn in de rug, slechts in de hals. Want daar focust men op.
De spectaculaire voorbenen gaan vaak ten koste van een juist achterhandgebruik.
En waarom wordt het achter de ll rijden toegestaan? Dacht dat de neus op of iets voor de ll moest....
Correct me if I'm wrong

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:33

we moeten allemaal toegeven dat die gezichten die edward gal soms trekt echt om telachen zijn :D :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:43

Jeetje, alsof een Kep, Samshield of Charles Owen nu zo overdreven duur is dat het voor de normale man niet te betalen is. Wat een onzin... :n Niet iedereen moet rondkomen van een minimum...

En het slipjas voorkomen heeft wel degelijk invloed op de jonkies... Kijk naar het aantal capdragers dat in de afgelopen 20 jaar is veranderd... Waar 20 jaar geleden bijna niemand thuis met cap reed, op wedstrijd met een eikeldopje of heel vaak een hoedje wat al vanaf erg laag niveau toegestaan was destijds onder bepaalde voorwaarden.

Waar pas in 2006 de veiligheidshelm verplicht werd op wedstrijden, verplichtte menig manege dit al rond de milleniumwisseling.

Ik heb veel mensen thuis van een kaal hoofd naar een veiligheidshelm zien gaan... Enkel door bewustwording...

En als je ziet hoeveel moois er tegenwoordig te krijgen is aan veiligheidshelmen, zie ik niet in waarom je een saai en lelijk hoedje zou dragen? Je op dat niveau realiseren dat je een voorbeeldfunctie hebt en op een levend wezen zit, is in mijn ogen enkel te prijzen.
De jeugd heeft de toekomst, hoe zou de jeugd het dragen van een hoedje of niets zien als de toppers dit ook tonen?

Weten we nog hoeveel beeldmateriaal er tot enkele jaren geleden was van Anky die thuis zonder helm trainde? Nu altijd beeldmateriaal met vaak een afschuwelijk lelijke Uvex. Maar ze draagt nu mooi wel een helm!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:05

aslo schreef:
oji schreef:
Prachtige foto's Focussed

Dito mijn visie :j

HOeveel? Vriendin van mij is orthopedisch chirurg bij het UMC. De meeste ruiters komen niet lopend binnen en gaan zeker niet lopend naar buiten. Paardensport staat op nr 2 qua meest gevaarlijke sporten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 01:38

Kep, samshield en Co vind ik zonde vh geld, mooi? Ja absoluut maar voor een cap die na een val vervangen moet worden vond ik het risico te groot om er zoveel geld aan te geven. Zelfs toen ik het nog kon wilde ik dat er niet aan geven. Nu verdraag ik ze ook niet. Kunnen zij niks aan doen trouwens, op een normaal hoofd zitten ze vast perfect.. Ze zitten voor mijn hoofd (met schroefjes in) net verkeerd. Heb tot nu toe maar een type gevonden dat ik op kan houden en heb er zo nog drie reserve liggen nu. :+ Maar verder helemaal met Janine1990 eens.