Paard mishandeld Beemster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:16

LukieBradley schreef:
Speculeren, vragen hoe je het ook wil noemen.
Maakt volgens mij niet uit.

Ze stuurt net een berichtje terug dat de dierenarts er wel degelijk in de ochtend nog was.
De dierenarts is ook 3x geweest.
Manier van stalling is ook totaal niet van toepassing.
Wat gezien word is inderdaad de extreem opgezette vulva, merrie is dan ook aan de binnenkant bewerkt.
Zodanig dat het paard, oftewel lieske is ingeslapen.
Aan de buitenkant was ook helemaal niets direct te zien, vandaar dat er in eerste instantie niet gelijk de alarmbellen zijn gaan rinkelen.
Veulen gelukkig niets mee aan de hand, stonden samen in de stal

Als dit verhaal helemaal klopt zo is het jammer dat verschillende nieuwssites andere berichten plaatsen waardoor het lijkt of er best wat nalatigheid geweest is.

Veel sterkte aan de eigenaresse, vreselijk om zo je paard te moeten verliezen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:24

Ik vind het woord nalatig schofterig tegeno over de eigenaar ja.
Vooral als je duidelijk niet van de hoed en de rand weet in deze kwestie.
Weet niemand hier, dus wat meer respect mag wel naar de eigenaar toe.
Als ik mijn paard zie liggen en ik zie geen wonden (die er duidelijk uitwendig ook niet waren) is een DA bellen echt niet het eerste wat ik doe.
En nogmaals: hoe erg denk je dat het voor de eigenaar is? Dat ze niet helderziend is en gelijk doorhad dat het dier mishandeld was? Ik vind jou o.a. Zeer respectloos ja.

En dat ze in haar verdriet of misschien een warrig verhaal heeft verteld of de nieuwsberichten hebben er een potje van gemaakt, dat weet niemand.

Shirley

Re: Paard mishandeld Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:30

Als één van mijn dieren op een ongebruikelijk tijdstip ligt, onderneem ik direct actie.
Beoordeel dan of er een dierenarts moet komen.
Dus ja, daar uren mee wachten durf ik nalatig te noemen.

Die verwarring zal best later onstaan zijn, in eerste instantie had ze gewoon kunnen handelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:39

Die van mij liggen echt niet op hetzelfde tijdstip te slapen, dus voor mij is er al geen ongebruikelijk tijdstip. Je pakt steeds een paar woorden uit een verhaal wat al door ik weet niet hoeveel anderen verteld en eigen draai aan is gegeven.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:53

Vreselijk en zo sneu voor dit lieve paard. Ik kan me ieders verwarring wel begrijpen. Ik heb het filmpje gezien en ik vind het ook een beetje een vreemd verhaal. Ook dat het paard niet wilde opstaan ze haar een baal hooi tegen haar rug had gelegd en dat ze daar zo lekker aan ging eten. Ik kreeg nu ook het idee dat de dierenarts pas veel later is gebeld.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:53

Hoe verschrikkelijk het ook blijft en hoe erg ik hoop dat die hufter gepakt wordt wil ik nog wel reageren op dat de onveilige stal wel relevant zou kunnen zijn.

als de merrie jeuk krijgt aan haar achterste en gaat schuren kan ze wel degelijk het gaas blijven hangen en daar gruwelijke wonden van krijgen. Ik wil niet beweren dat is gebeurd maar een onveilige stal kan wel degelijk voor hele lelijke ongelukken zorgen.

Wodan198021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:35

Wat moet het toch fijn zijn om alles te weten en overal verstand van te hebben.
Het overgrote deel aan reacties denkt wel even te weten hoe ernstig de verwonding is of suggereren dat er helemaal geen verwonding is.
Denken jullie dan echt dat een DA zo'n paard zo maar doodspuit!?!
Gebruik toch eens een klein beetje van je verstand.
Dat er geen vreselijke verwonding of bloed te zien is,betekent niet dat het paard inwendig niets heeft( hoe kortzichtig kun je zijn).
Dat de omgeving te wensen overlaat is een heel andere discussie dan mishandeling met dood tot gevolg.
Deze eigenaresse hield van haar paard,en ik weet uit ervaring dat, als anderen het leed van je dier bagatelliseren ,dat onbegrijpelijk is.
Wij zijn toch allemaal paardenliefhebber en treuren om ieder dier dat slachtoffer is geworden van mishandeling?