Joolien schreef:Want met dit soort hengsten is het ineens wel toegestaan om met strakke slof en valse knik rond te rijden? Ik snap die logica niet
Jij hebt ze zeg maar altijd gehad die keurig het hoofd op de juiste plaats hadden? Ook met het beleren? Ga je me niet vertellen. Je gaat me evenmin vertellen dat er van jou nooit slechte beelden gemaakt kunnen zijn. Ik betwijfel of je door hebt met wat voor dieren ze daar te maken hebben. Die ruiters hebben echt niet als doel om ze met een valse knik te rijden, die ruiters hebben niet als doel om met een slof te rijden. Waar halen mensen die opmerkingen en uitspraken in vredesnaam vandaan? Hoe kom je erbij?!
Het enige dat je zeker weet is dat dit nu een dekhengst is. Dat hij beleerd moest worden voor het verrichtingsonderzoek. Dat hij waarschijnlijk na het aanwijzen ook al spermacontrole heeft gehad en dus op de bok moest. En op dat moment drie jaar is en de daarbij behorende gedragingen vertoont. En je dan maar moet roeien met de riemen die je hebt.
_San87_ schreef:Of met paarden zo snel mogelijk naar hoog niveau brengen?
Hoewel ik van harte hoop dat men ook het hoge niveau met de nodige realiteitszin neemt, ben ik het volledig met je eens.
Ayasha schreef:Jep en ik vind het triestig dat dergelijke filmpjes uberhaupt gemaakt kunnen worden van zo'n vriendelijke professionele manier van werken. (dat dat vriendelijk en professioneel noemt vind ik erg triest). Als dit allemaal onder "vriendelijk" valt ben ik blij dat ik dan blijkbaar één of andere boomknuffelaar ben.![]()
En ik heb nogthans zelden echt brave paarden onder m'n kont.Ik durf zelfs met vrij veel zekerheid te zeggen dat het paard wat ik nu beleer rilleriger is dan deze. Maar nee, op een filmpje als dit zou ik niet trots zijn.
Zie mijn reactie op Joolien hierboven. Ik hoop dat jij ook met enige regelmaat filmpjes van jezelf maakt. Om te kijken naar vorderingen, om te kijken of je gevoel overeenkomt met het beeld. En natuurlijk om jezelf kritisch te bekijken. Ik doe dat in ieder geval wel. Ik zie mezelf min of meer ook als boomknuffelaar, als je het graag zo wilt noemen. Maar zie ook wel eens dingen dat ik denk: God, moest dat nu zo???? Maar ik heb een bijna 9-jarige die in een jaar naar het M is gelopen. En een heel erg steady karakter heeft. Ik rij geen hormoonbommen die onder bepaalde voorwaarden beleerd moeten worden met bepaalde doelen.
DeMolenhoek schreef:Ja, want je hebt natuurlijk ervaring als je het zelf hebt gereden niet? Daarom dat er een Os jurylid is die niet kan paardrijden maar wel jureert. Ze zal er ook wel geen bal verstand van hebben![]()
Waar haal jij uit wat mijn ervaring is? Wie weet heb ik wel ervaring met paarden die internationaal lopen, inclusief het beleren ervan.
En ja, die ervaring heb ik, en niet van eens een weekendje mee te mogen.
Wauw, je neemt het wel enorm persoonlijk lees ik. Waarom? Waarom wil je jezelf verantwoorden in je mening? Vind je dat nodig?
Waarom wel een oordeel vellen over een ruiter, maar mag er geen oordeel over jouw oordeel geveld worden? Hoewel, mijn bericht was een algemeen oordeel over diverse oordelingen in dit topic. Op niemand persoonlijk gericht, enkel een retorische vraag: Waarom oordelen over een filmpje zonder dat je er een achtergrond bij kent?

?
Ik durf zelfs met vrij veel zekerheid te zeggen dat het paard wat ik nu beleer rilleriger is dan deze. Maar nee, op een filmpje als dit zou ik niet trots zijn.
Ik heb zelfs stills uit het 2de filmpje genomen en hier gezet. Denk als je die bekijkt dat je mijn reactie wel begrijpt
Ergens zit er volgens mij een communicatie-stoornis, ik begrijp jou niet of jij mij niet maar ik zie echt niet in waarom dit paard nog verder door zou "moeten" knikken om te constateren dat de druk te hoog is.