HC Zuidbroek: Glock's Toto Jr. wint met een monsterscore

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:40

Ayasha schreef:
Ik zeg niet dat hij mishandeld wordt of verwaarloost of weet ik veel wat. Ik zeg slechts dat beweren dat die beesten het per definitie beter hebben dan die van de gemiddelde bokker eveneens overtrokken is. Dat hangt er maar net van af waar je naar kijkt nl. :) En dat ze "heus niet stuk gereden worden" is simpelweg niet waar. Er worden er genoeg stuk gereden. :) óók op dat niveau. Maar dat wordt dan omschreven als "kon de druk niet aan". :) (als FeeY dat niet bedoelde mijn excuses voor de vergissing.)

Ik heb nergens over andere paarden..
Ik schreef; dat deze paarden nooit met de intentie gereden worden ze stuk te maken en dat het welzijn van deze dieren zeker voorop staat.. In het achterhoofd houdend dat deze dieren een waarde hebben hetzelfde en meestal meer als de huizen waar de gemiddelde nederlander in woont.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:21

Saskia505 schreef:
Zo heel veel lijkt hij niet op de destijds 5 jarige Totilas, die liep als jong paard namelijk een veel relaxter rondje.
Kwaliteit heeft het paard zat, hopelijk kan ze hem heel houden op deze manier. Ik denk dat dit toch iets teveel van het goede is voor zo'n jonge hengst.

[ Video ]

Maar Verden 2005 of zo'n evenement vaan Toto Jr. liep is nou niet echt eerlijk om te vergelijken in mijn ogen

charmaine90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:20

Sinds er paarden zoals Totilas op de aarde zijn moeten alle paarden zo lopen. Als ze dan onregelmatig lopen maakt dat niet uit want daar zijn veel mensen blind voor geworden.
Destijds bij Totilas in Verden werd het niet gewaardeerd hoe hij liep, het was niet natuurlijk.
Terwijl als ik nu de paarden zie lopen, ook de jonge paarden, dan moeten ze ook hun benen in hun nek gooien.
Ik rijd IJslandse paarden en daar heb je ook de ontwikkeling de laatste jaren zien mee gaan.
Ongeveer op hetzelfde niveau als Totilas.
Daar hoeven de paarden niet meer zuiver te tölten, als ze maar enorme knie actie hebben.
Er wordt alleen maar verwacht dat al die paarden uitbundig lopen, maar de achterhand komt nergens meer mee en onregelmatigheden zie je ook veel.

Zo dat moest er even uit

XUlyssesX

Re: HC Zuidbroek: Glock's Toto Jr. wint met een monsterscore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:36

Ik denk dat het ook er mee te maken heeft dat het film beeld stottert en niet stil is. als je hem in het echt namelijk zag was er nergens sprake van onregelmatigheid.
denk dat de camera technieken niet super zijn van dit filmpje

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:11

Ik heb hem niet in het echt gezien..oordeel dus wel pas als ik hem wel in het echt heb gezien.

Hij heeft enorm veel talent, en doet mij ook denken aan Desperados...de mv.
Toch hoop ik ook dat hij "heel" blijft, want hij laat echt al enorm veel zien voor een 5 jarige..en het is heel makkelijk om dat soort paarden die dat makkelijk aan bieden {per ongeluk}te overvragen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:01

Ik heb het gezien... om stil van te worden, zo talentvol. Ja - eerst wat gezwiep met z'n staart, dat klopt. Maar er zijn wel meer paarden die hun hele leven dat af en toe deden - voor mij is het niet per definitie een teken van verzet.
Het paard biedt enorm veel aan en ik vond het knap hoe de amazone daar mee omging.
Wij hebben ons ook afgevraagd wat de invloed van de opleiding door team Glock was (want Governor was er ook - ander paard, maar ook andere ruiter (Adelinde) en dat zag er heel anders uit).

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:28

Ik heb net even op kwpn tv het bekeken. HOe zouden de tegenstanders wel willen zien dat het paard wordt voorgesteld?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:32

Goede vraag...want als 2.5 jarige sprong Governor er voor mij bovenuit als 1 balletje elastiek en was ik daar meer van onder de indruk van van Toto.

Maar persoonlijk zou ik Governor ook liever bij een andere ruiter zien..eentje die een paard kan maken ipv breken.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:36

Ook Governor loopt op deze HK mooi los door het lijf, neusje op de loodlijn. Adelinde trekt er geen pas aan en zit onwijs mooi mee in alles.

Nee sorry mensen, als jullie deze dames op deze paarden achterlijk vinden rijden vraag ik mij af wat er anders moet. Op Parcival kan je er het nodige van zeggen, maar eerlijk, voor mijn verdriet was ik nog niet op dat paard gestapt :D

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:44

R12312 schreef:
Ook Governor loopt op deze HK mooi los door het lijf, neusje op de loodlijn. Adelinde trekt er geen pas aan en zit onwijs mooi mee in alles.

Nee sorry mensen, als jullie deze dames op deze paarden achterlijk vinden rijden vraag ik mij af wat er anders moet. Op Parcival kan je er het nodige van zeggen, maar eerlijk, voor mijn verdriet was ik nog niet op dat paard gestapt :D

Ook van hem heb ik in Ermelo het losrijden gezien en ik heb bewust mijn camera niet aangezet, er was geen minuut positief materiaal te krijgen. De foto's die ik vorig jaar zomer bij de pavo cup heb gemaakt zijn ook om te huilen. Ik ben echt geen softie, maar werd er wel een beetje verdrietig van.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:45

Ik was er niet bij, oordeel alleen op het filmmateriaal :D

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:59

R12312 schreef:

Ik vind Marieke en AC ook echt niet te vergelijken met elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:00

Ja, iedereen die hier klaagt kan vast héél goed een jong paard inrijden, laat staan zo rijden als de amazone van toto jr. Bij menig ruiter zou het beest met 5 jaar nog steeds niet goed gewend zijn aan vanalles, en zou hij gewoonwegschieten bij zo'n evenement als dit. :) Wat verwacht je? Dat het beest totaal relaxed zijn pasjes zet en keurig weer de ring uitgaat? Een jong paard is ook gewoon een kind die zijn eigen lichaam moet ontdekken en nieuwe dingen moet leren kennen. Natuurlijk is 'ie wat onrustig met zijn staart. Maargoed, kennelijk weten jullie het allemaal veel beter dan de mensen die 24/7 met de paardensport bezig zijn, dus ga vooral door met oordelen! :D

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:04

Anoeska27 schreef:
R12312 schreef:

Ik vind Marieke en AC ook echt niet te vergelijken met elkaar.

Tja de ene is upcoming en de andere heeft zichzelf ruimschoots bewezen. Persoonlijk denk ik dat AC zichzelf echt bewezen heeft, er was niemand op de aardbol die Parcival kon rondsturen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:05

Governor in de Pavo was inderdaad om te huilen, zag er gister echt tien slagen beter uit.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:15

xSlvna schreef:
Ik vraag me soms af hoe zo een talentvol paard zou lopen met een ruiter die alles volgens t skala doet en ook netjes? Rustig balans opbouwen met een losse teugel, eerst lang en laag in balans en dan zelf laten oprichten... ?

Totilas is in Duitsland stuk gereden, keurig volgens het skala.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:25

Ik weet te weinig van de dressuurkunst om iets technisch zinnigs te kunnen zeggen over deze proef.

Wel denk ik dat dit paard de absolute super vip behandeling krijgt en dat er extreem hoge verwachtingen zijn na zijn opa en vader. Of dit paard (en zijn team) zulke hoge verwachtingen aankan dan krijgen we weer een mooie toto soap de komende jaren.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:25

Persoonlijk heb ik alleen maar een vraag, ik trek geen conclusies! De vraag is heel simpel : betekend het zwiepen met de staart iets, of moeten we het niet belangrijk vinden, en er geen waarde aan hechten?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:28

R12312 schreef:
Tja de ene is upcoming en de andere heeft zichzelf ruimschoots bewezen. Persoonlijk denk ik dat AC zichzelf echt bewezen heeft, er was niemand op de aardbol die Parcival kon rondsturen.

Daarover verschillen we dan van mening, ik heb het beeld met Parcival ook nooit prettig gevonden. Marieke doet het super met meerdere paarden, inclusief een halve tuiger waar de vorige eigenaresse ontzettend bang voor was. Ze heeft gewoon in mijn ogen veel meer natuurlijke aanleg en gevoel. Hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat ik het beter gedaan zou hebben met Parcival, ik mis ook die natuurlijke aanleg.
Laatst bijgewerkt door Anoeska27 op 12-01-16 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:34

Zwiepen is spanning, maar spanning staat niet per definitie gelijk aan verzet.

Vraag maar eens aan een menselijke gouden medaille winnaar of die zich tijdens de gouden rit/wedstrijd gespannen of relaxed voelden. Of bekijk het hoofd van een voetballer tijdens een schot op doel. Ook sommige artiesten gaan over hun nek van de spanning voor een optreden, dat wil niet zeggen dat ze niet geschikt zijn voor het werk.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:40

Anoeska27 schreef:
[
Daarover verschillen we dan van mening, ik heb het beeld met Parcival ook nooit prettig gevonden. Marieke doet het super met meerdere paarden, inclusief een halve tuiger waar de vorige eigenaresse ontzettend bang voor was. Ze heeft gewoon in mijn ogen veel meer natuurlijke aanleg en gevoel. Hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat ik het beter gedaan zou hebben met Parcival, ik mis ook die natuurlijke aanleg.

Tuurlijk doet Marieke het super, maar die heeft nog geen Olympische spelen gereden bijvoorbeeld. Ik vind het beeld met Parcival ook niet prettig, maar vind AC veroordelen op dat paard ook weer te ver gaan.

Dat Totilas in Duitsland kapot is gereden is op geen enkele wijze te bewijzen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:42

Moet je olimpysche spelen hebben gereden om te kunnen rijden?? :') lijkt me niet toch.
Ken wel meerdere ruiters, die de paarden nét niet hadden, of wel hadden maar een goed bedrag voor hebben kunnen vangen, waardoor ze niet verder zijn gekomen.
(Maar wel bij van Baalen een baan aangeboden krijgen voor de toppers om te mogen trainen zodat zij er mee op wedstrijd kunnen, en hier voor bedanken.)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:43

maralyn schreef:
Moet je olimpysche spelen hebben gereden om te kunnen rijden?? :') lijkt me niet toch.
Ken wel meerdere ruiters, die de paarden nét niet hadden, of wel hadden maar een goed bedrag voor hebben kunnen vangen, waardoor ze niet verder zijn gekomen.
(Maar wel bij van Baalen een baan aangeboden krijgen voor de toppers om te mogen trainen zodat zij er mee op wedstrijd kunnen, en hier voor bedanken.)

Lees even hierboven eerst door. Gaat om dat Marieke upcoming is en AC zich al heeft bewezen.

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:48

janderegelaa schreef:
[
Totilas is in Duitsland stuk gereden, keurig volgens het skala.

_O- _O- _O-

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:53

R12312 schreef:
Anoeska27 schreef:
[

Tuurlijk doet Marieke het super, maar die heeft nog geen Olympische spelen gereden bijvoorbeeld. Ik vind het beeld met Parcival ook niet prettig, maar vind AC veroordelen op dat paard ook weer te ver gaan.

Ik veroordeel haar niet alleen vanwege het rijden met Parcival. Zoals ik al zei werd ik verdrietig van het rijden met Governor en ik weet niet of je de proef van Grappa gezien hebt in Zuidbroek? Die was bij vlagen echt teugelkreupel. Toen hij de lange teugel kreeg stapte hij zo mooi ruim en in tact... Maar het blijft altijd een kwestie van smaak en mijn smaak is haar manier van rijden gewoon niet.

Overigens is jonge paarden rijden gewoon echt een vak apart, niet voor niets dat veel topruiters zich er niet aan wagen.