Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bruintje123 schreef:Hier wordt gelukkig weinig afgestoken.
Maar een vorig paard bleef bij knallen van jagers ook elk schot een schrik reactie geven.
Van rennen naar nog maar alleen zijn hoofd heffen. Terwijl de rest niet eens een oor verdraaide. Door de jaren heen werd het wel beter.
De eerste paar jaar vuurwerk was hij na 12 uur bezweert op stal.
Van de rondjes draaien.
Brokjes hooi maakte niks.
De andere paarden stonden gewoon te eten maar dat kalmeerde hem niet.
Ook dat werd met de jaren wel minder.
Maar zou je die aan de rand van een dorp hebben staan. Het zou zijn dood zomaar kunnen zijn.
Dus zeggen mijn paard heeft er geen last van is weinig inlevend
FriesWytske schreef:Velen roepen hier, bel dan de politie maar. Maar waarom niet eerst zelf even met deze personen praten. En vragen of ze een aantal meters verder hun vuurwerk af willen steken ivm de dieren. Bereik je in mijn ogen veel meer mee in mijn ogen. Reken er maar op dat als je de politie op ze afstuurt. Je het jaar erna helemaal de pineut bent.
Hier een aantal jaren terug ook meegemaakt dat ze redelijk dichtbij aan het carbit schieten waren. Ben naar de jongens gegaan. En vriendelijk gevraagd of ze een paar meter verder op wilden gaan, waar het geluid niet tegen de huizen weerkaatsten. En de paarden minder in hun stal stonden te dansen. Hebben ze gedaan. En nooit meer last van ze gehad. Maar ken hier ook mensen die wel direct de politie op ze afstuurde. Kan je zeggen dat die een aantal jaren daarna steeds de pineut waren. Daar gooiden ze dan een aantal keren vuurwerk op het erf. In de hoop dat ze kwaad het huis uit kwamen lopen.
MyHorseGirl schreef:Heel erg sneu dat een veulen hierdoor verloren wordt. Dat mensen zeggen dat het erg makkelijk daarop gegooid wordt, ben ik het niet mee eens. Al dat vuurwerk brengt zo veel stress met zich mee, zeker als er van 18.00 uur tot 02.00 uur 's nachts vuurwerk afgestoken wordt.. Wij hebben ook op stal paarden die er beter tegen kunnen dan de andere. Wij staan naast een volksbuurt en zij hebben ook af en aan geknald, ook met het vuurwerk richting stal.Echt fantastisch maar niet heus. Ook het vuurwerk in de paddocks gooien, paar jaar terug is het bijna misgegaan dus de paarden gaan ook niet meer naar buiten op oudjaarsdag.
Kortom; vind het helemaal geen gekke reden. Zo veel stress kan niet goed zijn voor moeder en kind.
Zoolgangster schreef:Ik snap het ook niet... hier in de buurt ging een weliswaar oude, maar kerngezonde pony dood door een hartstilstand toen er op 5 december plotseling keihard geknald moest worden... wel héél toevallig want dat vuurwerk zal er dus wel niet mee te maken hebben gehad, als ik de berichten hier mag geloven...
En ja, ik ken ook een paardenfokker die een woonwijk tegenover zijn bedrijf kreeg... en toen die wijk eenmaal bewoond werd, ging de sadistische jeugd vuurpijlen afschieten naar de (drachtige) merries... flauw van de eigenaar dat die daar niet blij mee was, want dat kan dus geen kwaad, lees ik hier.![]()
Verder: "even gaan praten" met de afstekers valt vaak verkeerd uit: als mensen al zo asociaal zijn op verkeerde tijden vuurwerk af te steken, kun je er bijna op rekenen dat je juist doelwit wordt... zo gaat dat. Wat dat betreft schat ik mijn vuurwerk afstekende medemensen niet al te hoog in...
Ayasha schreef:En dan mag Desiree mij naïef vinden zoveel ze wil, maar dan bel je, als je ziet dat het mis gaat, gewoon de politie en die doen er dan echt wel wat aan gezien ze dan gewoon tegen de wet handelen in die mate dat er zelfs gevangenisstraffen op kunnen staan.
bruintje123 schreef:Maar dit is een gemeente van wat samengevoegde dorpen.
Waar er gelukkig zelden politie inzet nodig is.
Logisch dat er dan ook geen groot team werkzaam is.
Dus nee overdag met oud op nieuw komen die niet voor vuurwerk overlast.
Desiree schreef:Ayasha schreef:Dat kan ook gewoon; politie bellen en die doet er wat aan.
Dat is naief! Die moeten snelheidsovertredingen doen, op alle andere meldingen af gaan, en administratie bij houden. Als het gaat om dieren is het niet zo belangrijk meer.
Ayasha schreef:Lieve meid, ik WEET dat ze hier wel komen. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur.
In nederland wellicht niet maar dit geval is niet in Nederland gebeurt.
bfsunshine schreef:Wat een onzin, de politie komt gewoon voor een paard in nood hoor... Sterker nog ze zijn ooit is met een stalgenoot naar Utrecht mee gereden ter begeleiding zodat ze met haar ernstig zieke dier in 1x door kon......
Desiree schreef:Ayasha schreef:Lieve meid, ik WEET dat ze hier wel komen. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur.
Iedereen praat vanuit zijn eigen referentiekader, en ik woon in Nederland, niet in Belgie. Mensen hier hebben er niets aan dat de politie in Belgie wel komt.
Desiree schreef:Ayasha schreef:Lieve meid, ik WEET dat ze hier wel komen. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur.
Iedereen praat vanuit zijn eigen referentiekader, en ik woon in Nederland, niet in Belgie. Mensen hier hebben er niets aan dat de politie in Belgie wel komt.
Shirley schreef:Triest van het veulen.
Maar had het even erg gevonden voor de shet van de buren.
Waarom al die overbodige toegevoegde informatie??
Krijg daar een nare bijsmaak van