Opschudding door vrouw die eigen paard opeet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:30

AlwaysH schreef:
Samblabla schreef:
Ze moet hetzelf weten maar ik zou nooit mijn eigen paard opeten. Ik eet sowieso geen paardenvlees.

Waarom geen paardenvlees en wel plofkippen? Hm.

... En jij weet dat ik plofkip eet? Ken jij mij persoonlijk en weet jij wat ik elke dag eet? Zo nee, dan zeg niet zomaar iets.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 03-01-16 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:31

Liever een ziek paard eten dan een gezonde kip/koe/varken voor je eigen plezier doden denk ik dan..
Maar ik zou het ook niet kunnen, ik snap ook wel dat mensen er verdrietig of boos van worden.

Ik verbaas me er wel over dat ze daar schijnbaar 150 kilo vlees in een half jaartje naar binnen werken :=

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:32

Lekker hypocriet als mensen vlees uit de supermarkt, plofkip eten, en dan zo tekeer gaan.

Ik wil mijn eigen paarden liever ook niet naar de rendac als het even kan. Ze hebben een gezond, goed leven gehad en ik kan het niet uitleggen dat ik zomaar 500 kg schoon goed vlees zou weggooien.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:33

8nnemiek schreef:
Liever een ziek paard eten dan een gezonde kip/koe/varken voor je eigen plezier doden denk ik dan..
Maar ik zou het ook niet kunnen, ik snap ook wel dat mensen er verdrietig of boos van worden.

Ik verbaas me er wel over dat ze daar schijnbaar 150 kilo vlees in een half jaartje naar binnen werken :=

Dat vind ik niet heel erg veel? Ongeveer 800 gram per dag

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:34

Samblabla schreef:
AlwaysH schreef:

Waarom geen paardenvlees en wel plofkippen? Hm.

... En jij weet dat ik plofkip eet? Ken jij mij persoonlijk en weet jij wat ik elke dag eet? Zo nee, dan zeg niet zomaar iets.

Tuurlijk niet, doe eens rustig zeg :')
Er staat ook niet op de verpakking van je kipfilet; plofkip, dus je weet het zelf hoogstwaarschijnlijk ook niet.

Dus in dat opzicht :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:38

AlwaysH schreef:
Tuurlijk niet, doe eens rustig zeg :')
Er staat ook niet op de verpakking van je kipfilet; plofkip, dus je weet het zelf hoogstwaarschijnlijk ook niet.

Dus in dat opzicht :)

En ik weet dat 99% kip in de supermarkt plofkip is. Wij halen de meerderheid van ons vlees gewoon bij een veeboer. Of krijgen het van kenissen die eigen kippen hebben en er teveel hebben. Maar wat ik dus probeer te zeggen is dat je niet zomaar aannamens moet maken zonder dat je weet waar ik mijn vlees vandaan haal.

AlwaysH

Re: Opschudding door vrouw die eigen paard opeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:40

Dat doe ik ook niet. Het was een opmerking omdat je geen paard eet, niet omdat ik weet waar jij je vlees vandaan haalt.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:42

AlwaysH schreef:
Dat doe ik ook niet. Het was een opmerking omdat je geen paard eet, niet omdat ik weet waar jij je vlees vandaan haalt.

Misschien de volgende keer anders verwoorden? Want het komt op mij over alsof je vraagt waarom ik wel plofkip zou eten maar geen paardenvlees.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:44

Dat zou een stomme vraag zijn. Ik vind niet dat mijn vraag zo overkwam dus had hem niet anders verwoord. En ja, ik zou dat wel heel vreemd vinden, wel plofkip en geen paard.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:44

LiannePuthzy schreef:
8nnemiek schreef:

Dat vind ik niet heel erg veel? Ongeveer 800 gram per dag

Dat is erg veel als je gezond wil blijven. Van teveel eiwit krijg je wel degelijk eiwitvergiftiging. Maar de familie heeft ook een deel gekregen, dus je mag die hoeveelheid zeker door 3 of 4 delen en dan kom je bij normale hoeveelheden uit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:45

Ik vind het kannibalisme. Omdat je met je eigen paard een emotionele band had.Maar goed, kannibalen bestaan. Zelf ben ik zeer strikt vegetarisch overigens. }:0 /3 <3

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:46

we zijn eerder verwend dan principieel denk ik,
als je niks hebt eet je alles
zelfs bruine bonen smaken dan zoet.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:49

Ik zou het ook niet kunnen hoor, mijn eigen paard opeten. Omdat je een band hebt met je eigen paard is dat anders dan varkens- of rundvlees eten uit de supermarkt. Maar als ik nu al jaren een koe had in plaats van een paard zou ik die ook niet willen opeten.

Wat ik me wel afvraag. Paarden (en andere dieren) die geslacht worden, worden toch altijd wel voor iets gebruikt? Is het niet voor consumptie, is het dan niet voor biobrandstof?
Laatst bijgewerkt door Katyatje op 03-01-16 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:49

anjali schreef:
Ik vind het kannibalisme. Omdat je met je eigen paard een emotionele band had.Maar goed, kannibalen bestaan. Zelf ben ik zeer strikt vegetarisch overigens. }:0 /3 <3

Kannibalisme:
Het opeten van de eigen soort.

Ik snap dat mensen niet hun eigen beest(en) kunnen eten, helemaal als je er een emotionele band mee hebt gehad.
Maar als je een paard laat slachten is er wel een ander dier/mens die jouw dier eet.
Ik zie niet in waarom het schandalig zou zijn je eigen dier te eten.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:50

anjali schreef:

Je bent vegetarier :Y)
Geen vegetarische, je bestaat uit vlees.

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:51

Persoonlijk zou ik niet mijn eigen paard op kunnen eten maar als je paard geen eerlijk leven meer lijdt en elke pas pijn heeft is het paard af laten maken een slimme keus en om het dan op te eten is niet zo dom, anders was het paard volledig naar plaatsen gegaan waar je liever niet aan denk.
Toch zou ik mijn eigen paard niet op kunnen eten. :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:52

ik denk wel dat er een verschil is tussen slachten omdat je graag het paard op wilt eten en laten slachten vanwege lijden en het vlees ligt er dan toch....zoiets.
Tenminste voor mij zou dat een moreel verschil zijn,maar dood is dood.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:53

purkie schreef:
we zijn eerder verwend dan principieel denk ik,
als je niks hebt eet je alles
zelfs bruine bonen smaken dan zoet.

is helemaal waar hoor,mocht er oorlog uitbreken gaat denk ik ieder paard de vriezer in.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:56

Ik vind het ook een erg realistische gedachte, zou ik het zelf kunnen, denk het wel. Want vind het zonde van het vlees om het maar weg te gooien. en wil je het zelf niet kan bijvoorbeeld een vluchtelingenkamp of een daklozenopvang er vele monden mee voeden.

Heb liever dit dan de plofkippen etc

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:00

Magica schreef:
Persoonlijk? Ik zou geen hap door mijn strot krijgen :o

Ik ook niet maar ik heb er geen probleem mee dat die mevrouw haar eigen paard heeft opgegeten.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:23

Tja, wij hebben een paar maand geleden een koe naar de noodslacht gehad, en daarna kregen we het vlees ook terug, heb er zelf niet van gegeten, omdat ik het zelf niet geweldig lekker vind, en al helemaal niet als het een eigen dier is geweest.

Lekker zelf weten, maar ik kan dat gewoon echt niet eten.

famoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:40

Ik vind het een erg dapper besluit.
En zie er ook zeker niet het negatieve van in, want de merrie was nergens anders meer voor geschikt.
Ze heeft alle mogelijkheden bekeken voor haar paard maar niks was nog mogelijk.

Ik vind het een dapper en terecht besluit!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:49

Ik zie niet in waarom er commotie van moet komen MAAR ik zie ook niet in waarom je het zou delen op FB. Than again snap ik ook nog steeds die foto's van je avondmaal en drankjes niet maar ik zal wel de gek zijn gezien de hele wereld het lijkt te doen. Wat mij betreft heeft ze daarmee de commotie zelf gezocht.

Verder zou het niet mijn keuze zijn. Dan ben ik maar hypocriet maar mijn eigen paarden zou ik niet kunnen op eten. :)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:49

Tja wat moet je er van zeggen..

Het is haar keus maar ik zou het zelf niet kunnen Hihi. Nou vind ik wel dat als je toch vlees eet waarom geen paard? Ik heb daar geen moeite mee maar je eigen beestje op je bord voelt gek? Ik ben helemaal geen vleesfan, paar keer per week is zat.

Iedereen moet doen wat hij zelf wilt denk ik dan, ze was er niemand mee tot last, dier niet enkel met opzet om op te eten gedood..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:56

Ik heb er geen problemen mee, zou er alleen zelf geen trek in hebben om mijn eigen paard op te eten.
Het op Facebook zetten van zoiets dergelijks vind ik dan wel weer wat apart. Kijk hoe stoer ik ben want ik vreet mijn paard op? Maar ja, ieder zijn ding!