België: Pony gewond geraakt door wensballon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yana_maas

Re: België: Pony gewond geraakt door wensballon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:36

wat erg voor je paardje.. :/ hoe gaat het ondertussen met m?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:39

Is niet mijn paard maar het paard van een kennis.
Ze is wel herstelt van deze verwondingen maar is later om andere redenen ingeslapen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:43

Ik vind die wensballonnen maar niks. Hier in de buurt was ook zo'n ding in een boom vast komen te zitten, volgens mij is dat wel goed gekomen maar toch.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:52

Wat ik heel naar vind zijn de nylon- en ijzerdraadjes die er in zitten, vooral wild kan daar naar in verstrikt raken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:55

Zijn sowieso geen dingen die in de natuur horen!
Pure vervuiling en zou m.i. mogen worden beboet als het illegaal storten van afval!!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:00

haffylover schreef:
Vind de titel wel een beetje misleidend.

Ik kan nergens uit artikel op maken dat de wensballon het paard geraakt heeft. Natuurlijk heel naar voor de eigenaar en sneu voor het dier.

Dat is toch ook niet het geval? De meest schichtige pony schrok vàn de wensballon, hij hoeft toch niet geraakt te zijn om er bang van te zijn? Staat ook in de titel dat door de ballon de pony gewond is geráákt, niet dat de ballon de pony heeft geraakt.
Achter wat voor materiaal omheining ze staan maakt trouwens niet uit; ik heb ongeveer evenveel ongelukken gezien/meegemaakt met hout, draad of prikkeldraad, het eindresultaat is vaak niet best.. (van helemaal ongedeerd tot gebroken benen en afgescheurde pezen, zodra er 400+kg aan de kletter gaat kan er maar beter niks in het pad staan..)
Sterkte voor de eigenaresse, hopen dat 'ie nog te redden valt.. :(:)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:35

Er staat dat de wensballon een brandje veroorzaakte en dat de pony daarvoor ging lopen.
Ik denk dat die wensballonnen ondanks dat ze niet zo massaal als vuurwerk worden afgestoken toch veel meer brandjes veroorzaken overal. Vuurwerk is meestal al gedoofd voor het neerkomt. Met die ballonnen stuur je gewoon een brandend vuurtje ergens heen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:13

Wij zitten hier wat buitenaf dus niet teveel last van vuurwerk gelukkig. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om die beesten buiten te laten hoor... en ze staan hier in paddocks met rondom dik houtwerk plus stroomdraad, maar als in de dorpen rondom vuurwerk losbarst twijfel ik er niet aan dat er kans bestaat dat ze daar doorheen gaan....
Dan maar mooi binnen met de lichten aan, eten voor hun neus en zo komen ze er hier redelijk stressvrij doorheen. Op stal hoef ik er iig niet over in te zitten dat ze ergens doorheen vliegen. :=
Maar ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen zo een optie is. Maar alsnog met veel vuurwerk in de buurt zou ik ze niet buiten laten.. de paniek van die dieren is dan toch veel groter? :?
De kans dat ze dan door alle omheining ed heen vliegen lijkt me groter dan dat je stal in de fik vliegt dus dan toch maar die afweging maken..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:29

-:(- Als iedereen nu eens zijn gevaarlijke rotzooi bij zich zou houden!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:38

Shirley schreef:
Zijn sowieso geen dingen die in de natuur horen!
Pure vervuiling en zou m.i. mogen worden beboet als het illegaal storten van afval!!

Vind ik ook van vuurpijlen ed...
Hier valt het mee, maar waar ik eerst woonde haalde ik rustig 20-30 afgeschoten vuurpijlen uit het land.
Zelfs met brandplekken er omheen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:02

die wensballonnen zijn grote rotzooi.

Om te beginnen stuur je dus gewoon een brandend ding de wereld in, en je weet bij god niet wat ermee gebeurt.
En dan komt het ding ergens neer waar het geen brand veroorzaakt dan ligt die troep daar (en die dingen zijn nog niet klein ook niet!)

Van mij mocht er hier ook een verbod op komen.

en inderdaad... je zult een rieten dak hebben en die dingen zien opdoemen.....

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:27

Vreselijk....De dader mocht het zobiezo niet doen omdat het verboden is, maar hij zal vast niet hebben gedacht: ja laat ik een leuke wens ballon oplaten in de hoop dat een pony schrikt en Door draad rent en dan misschien wel moet worden ingeslapen.
Dit zegt niet dat ik voor de dader ben, ik vind dat als hij/zij word gevonden wel gestraft moet worden.
Ik hoop dat de pony geneest zodat die nog lekker van z'n leven kan geniet want zo oud is die nog niet.
En het is ook vreselijk voor de eigenaresse.
Sterkte!!

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:16

_l_amanda_l_ schreef:
haffylover schreef:
Vind de titel wel een beetje misleidend.

Ik kan nergens uit artikel op maken dat de wensballon het paard geraakt heeft. Natuurlijk heel naar voor de eigenaar en sneu voor het dier.

Dat is toch ook niet het geval? De meest schichtige pony schrok vàn de wensballon, hij hoeft toch niet geraakt te zijn om er bang van te zijn? Staat ook in de titel dat door de ballon de pony gewond is geráákt, niet dat de ballon de pony heeft geraakt.
Achter wat voor materiaal omheining ze staan maakt trouwens niet uit; ik heb ongeveer evenveel ongelukken gezien/meegemaakt met hout, draad of prikkeldraad, het eindresultaat is vaak niet best.. (van helemaal ongedeerd tot gebroken benen en afgescheurde pezen, zodra er 400+kg aan de kletter gaat kan er maar beter niks in het pad staan..)
Sterkte voor de eigenaresse, hopen dat 'ie nog te redden valt.. :(:)

De titel is aangepast want dit stond er eerst wel ;)