Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vandaar dat het meer vragen oproept dan beantwoordt.
troi schreef:Prachtige docu maar ik vind het einde toch wel verdrietig. Die prachtige jonge dieren gaan de school in, midden in de stad en zullen waarschijnlijk een hele tijd, misschien wel nooit meer, een weiland zien.
lideli schreef:Voor de mensen die het interessant vinden; Frank Westerman heeft hier ook een mooi boek over geschreven, het heet Dier, boven dier. Soms een beetje langzaam maar wel interessant. Het gaat ook over de fokkerij en geschiedenis van de lipizzaner inclusief stukjes over genetica/evolutie e.d.
dejavu schreef:troi schreef:Prachtige docu maar ik vind het einde toch wel verdrietig. Die prachtige jonge dieren gaan de school in, midden in de stad en zullen waarschijnlijk een hele tijd, misschien wel nooit meer, een weiland zien.
Ik had graag willen zien hoe ze zo'n paard opleiden door de jaren heen en hoe de dag eruit ziet van een paard daar op school. Ik vond het idee ook wel sneu: van de weelde naar binnen en nooit meer eruit?
Jotoma schreef:Hmm ben m nu aan t kijken, vind t interessant maar ik zou niet in dat wereldje kunnen leven. "Deze heeft een pigmentfout, laten we er een bruine opgooien om te kijken of t probleem wordt opgelost." Vanuit de fokker gezien om een perfect paard te fokkem snap ik dat, maar voor mij voelt het alsof het zo meer gebruiksvoorwerpen zijn.
Idem dito aan het klonen, ik vind het weinig meer met het dier zelf te maken hebben.
Persoonlijk vind ik het erg doorgeslagen.
Mja ieder zn eigen hobby
Ik ben idd benieuwde hoe de oude Marc eruit zag. idylle schreef:Jotoma schreef:Hmm ben m nu aan t kijken, vind t interessant maar ik zou niet in dat wereldje kunnen leven. "Deze heeft een pigmentfout, laten we er een bruine opgooien om te kijken of t probleem wordt opgelost." Vanuit de fokker gezien om een perfect paard te fokkem snap ik dat, maar voor mij voelt het alsof het zo meer gebruiksvoorwerpen zijn.
Idem dito aan het klonen, ik vind het weinig meer met het dier zelf te maken hebben.
Persoonlijk vind ik het erg doorgeslagen.
Mja ieder zn eigen hobby
Is dit niet het hele idee van fokken, het moederdier verbeteren. Dus idd de pigmentvlekken wegwerken als dat buiten de rasstandaard valt