Ambulance botst op paard in Nijensleek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:13

Sterkte voor de eigenaar van het paard hoop dat t in een klap gebeurd was. En hoe is het met de patient in de ambulance afgelopen?
Laatst bijgewerkt door Warboel op 22-12-15 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock eruit gehaald

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:23

Lynn_Nikita schreef:
bigone schreef:
Hiervoor ben je dus verplicht WA verzekerd in Nederland, schade die je per ongeluk(het is altijd een ongeluk) toebrengt aan anderen. Stel je hond bijt iemand de broek kapot of zoiets groots als dit, je paard ontsnapt en veroorzaakt een ernstig ongeluk.

WA is NIET verplicht, zou het naar mijn idee wel moeten zijn

even on topic, sterkte voor de eigenaar en de betrokkenen, ook als patient en chauffeur lijkt mij dit verschrikkelijk

Euhm, een WA verzekering is wel degelijk verplicht (indien in bezit van een motorrijtuig).

Een AVP verzekering is niet verplicht.

griziyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:39

.
Laatst bijgewerkt door griziyr op 20-05-22 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:18

griziyr schreef:
Patiëntje is in andere ambulance naar ziekenhuis vervoert en was gisteren gelukkig al weer thuis.

Fijn om te horen/lezen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:25

Amaris schreef:
Lynn_Nikita schreef:

WA is NIET verplicht, zou het naar mijn idee wel moeten zijn

even on topic, sterkte voor de eigenaar en de betrokkenen, ook als patient en chauffeur lijkt mij dit verschrikkelijk

Euhm, een WA verzekering is wel degelijk verplicht (indien in bezit van een motorrijtuig).

Een AVP verzekering is niet verplicht.

En lees nu de eerste gequote post nog eens ;-) juist ja, het gaat dus om een AVP (die ook een wettelijke aansprakelijkheid dekt, dus zo gek is de gekozen term dus niet)

En die is dus niet verplicht. Wat, naar mijn mening, best wel verplicht zou mogen zijn. Zeker paardeneigenaren.

Overigens lijkt mij ook dat de eigenaresse van het paard 'in den beginne' hier best wel eens voor aansprakelijk gesteld kan worden. Voor de schade aan de ambu dan na gevolg van ontsnapping. De evt gevolg schade lijkt me een ander verhaal (patientje optijd in ziekenhuis?).
Ik hoop dat het patientje het goed maakt en dat de ambulance broeder ook weer snel beter is.
En heel veel sterkte voor de eigenaresse van het paard