HC Roosendaal: Glock's Toto Jr. schittert opnieuw in de ring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:32

Tuurlijk kan dat wel...Paarden waar veel van verwacht wordt dwingen ze gewoon. Doet ie niet wat er gevraagd wordt, nou prikken we ff flink met een spoor of trekken we in zn mond....wedden dat ze dan wel verzet kunnen tonen maar toch doen wat er van ze verlangt wordt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:34

Cinnepin schreef:
Tuurlijk kan dat wel...Paarden waar veel van verwacht wordt dwingen ze gewoon. Doet ie niet wat er gevraagd wordt, nou prikken we ff flink met een spoor of trekken we in zn mond....wedden dat ze dan wel verzet kunnen tonen maar toch doen wat er van ze verlangt wordt.

Zie je eigen onderschrift :=

Cinnepin

Re: HC Roosendaal: Glock's Toto Jr. schittert opnieuw in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:35

Ik zie toch het filmpje met mijn OGEN? Ik zie toch wat er gebeurt?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:41

Dan zou je ook weten dat een filmpje heel erg kan vertekenen... Net als foto's een moment opname is. Als je er iets over wilt kunnen zeggen moet je ze zelf gezien hebben.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:47

Cinnepin schreef:

Volgens mij is dit het geval bij iedereen die op een paard gaat zitten. We doen niks anders dan onze paarden dwingen om te doen wat wij willen, op welk niveau dan ook.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:47

Nicky91 schreef:
Dan zou je ook weten dat een filmpje heel erg kan vertekenen... Net als foto's een moment opname is. Als je er iets over wilt kunnen zeggen moet je ze zelf gezien hebben.

En er ook een beetje verstand van hebben. Ik stoor me wel vaker aan opmerkingen van Cinnepin. Altijd over bitten (vooral s&t) en sporen allemaal zielig. En dan is er een keer een topic waarin iemand voor het eerst met s&t rijdt en de hele stangteugel los laat hangen, en dan heeft Cinnepin het over vriendelijk stangGEBRUIK. Dat neem ik dus altijd maar met een korreltje zout, maar vind het wel lullig dat zo'n goede amazone als Marieke van der Putten zo afgezeken wordt.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:50

Dorine92 schreef:
Nicky91 schreef:

En er ook een beetje verstand van hebben. Ik stoor me wel vaker aan opmerkingen van Cinnepin. Altijd over bitten (vooral s&t) en sporen allemaal zielig. En dan is er een keer een topic waarin iemand voor het eerst met s&t rijdt en de hele stangteugel los laat hangen, en dan heeft Cinnepin het over vriendelijk stangGEBRUIK. Dat neem ik dus altijd maar met een korreltje zout, maar vind het wel lullig dat zo'n goede amazone als Marieke van der Putten zo afgezeken wordt.

Ja ik ben idd ook de enige die het niet perfect vind! :z

Maargoed, je kan een stang heel streng gebruiken en een stuk vriendelijker ja!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:53

Het is niet erg als je er geen verstand van hebt.. Ik ben ook geen Anky/Imke whatever, sterker nog, ik zou het niet eens willen...

Ik vind het gewoon sneu, dat zo'n amazone die haar stinkende best doet hier word afgekraakt op een filmpje van 3 minuten... We hebben allemaal onze betere dagen/slechte dagen. Dit meisje kan zich eigenlijk niet verdedigen maar ze word wel afgekraakt..

Sneu vind ik het. Of je er nu verstand van hebt of niet.

Dan moeten de mensen die haar "niet goed genoeg" vinden haar even opzoeken wanneer zij aan het rijden is... Edward zal haar niet voor niks hebben uitgekozen.

Ik wil de gemiddelde bokker daar wel zien rijden op een Toto, governor etc.. en dan een filmpje maken kijken of jullie het dan ook zo grappig vinden?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:07

Ik probeer het nog 1x, er zijn hordes met paarden die staart zwiepen puur als reactie op de hulp. De merrie die ik voorheen had deed dit ook, kleine druk met mijn kuit en ze zwiepte. En die merrie was een tijger in het werk, die wilde zo ontzettend graag! Bloedfanatiek. Geen verzet maar zuiver enthousiasme. En zo zijn er veel meer! Ik vind het kortzichtig om staart zwiepen altijd zonder pardon af te doen als verzet.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:07

Dorine92 schreef:
Nicky91 schreef:

En er ook een beetje verstand van hebben. Ik stoor me wel vaker aan opmerkingen van Cinnepin. Altijd over bitten (vooral s&t) en sporen allemaal zielig. En dan is er een keer een topic waarin iemand voor het eerst met s&t rijdt en de hele stangteugel los laat hangen, en dan heeft Cinnepin het over vriendelijk stangGEBRUIK. Dat neem ik dus altijd maar met een korreltje zout, maar vind het wel banketstaaf dat zo'n goede amazone als Marieke van der Putten zo afgezeken wordt.

Cinnepin heeft altijd negatief commentaar op andere... Als cinnepin het allemaal beter weet waarom rijd zij dan niet op top niveau? En zie ook geen rijtopics van haar...!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:10

Het commentaar van Cinnepin is inderdaad weer heel typerend :=
Toto slaat trouwens bijna altijd met zijn staart. Dat is gewoon 'zijn ding'. Bij het aan de hand stappen doet hij het al. Geen probleem dus.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:15

Nicky91 schreef:
Het is niet erg als je er geen verstand van hebt.. Ik ben ook geen Anky/Imke whatever, sterker nog, ik zou het niet eens willen...

Ik vind het gewoon sneu, dat zo'n amazone die haar stinkende best doet hier word afgekraakt op een filmpje van 3 minuten... We hebben allemaal onze betere dagen/slechte dagen. Dit meisje kan zich eigenlijk niet verdedigen maar ze word wel afgekraakt..

Sneu vind ik het. Of je er nu verstand van hebt of niet.

Dan moeten de mensen die haar "niet goed genoeg" vinden haar even opzoeken wanneer zij aan het rijden is... Edward zal haar niet voor niks hebben uitgekozen.

Ik wil de gemiddelde bokker daar wel zien rijden op een Toto, governor etc.. en dan een filmpje maken kijken of jullie het dan ook zo grappig vinden?

Amen _/-\o_

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:43

Cayenne schreef:
Het commentaar van Cinnepin is inderdaad weer heel typerend :=
Toto slaat trouwens bijna altijd met zijn staart. Dat is gewoon 'zijn ding'. Bij het aan de hand stappen doet hij het al. Geen probleem dus.

Toch zie ik dat hij het in stap en galop veel minder doet. Als het mijn topdekhengst zou zijn die straks hoog in de sport gaat lopen, wel een probleem vinden, want het zal bij sommige juryleden best puntenaftrek geven. Af en toe zwiepen is geen probleem, maar overduidelijk vaak zwiepen denk ik wel. Daarom ben ik ook zo benieuwd naar een filmpje van de afgelooen keer. Het zal dan vast minder zijn schat ik zo in.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:58

Jullie zeggen dat ik alleen negatief commentaar heb? Zoek op mijn berichten en gij zult dat dat voorledig uit de nek geklets is :)

Gelukkig zijn er wel mensen die wel zien wat ik bedoel...mensen die dierentaal kunnen begrijpen :j

edit en nog steeds niemand die mij heeft verteld waarom het paard zijn lip optrekt? Nogmaals, is dat lachen dan?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:07

Als je al die andere dingen zo goed wist, dan weet je dit toch ook?

Ik vind het ook wel knap dat jij dat kan zien op een filmpje met een redelijk lage resolutie.....

Ik zou toch maar een voorbeeld nemen aan je eigen onderschrift.. of zoals ik al zei, ga er zelf eens op zitten laat jezelf filmen en zet dit op bokt om beoordeeld te worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:07

Cinnepin, wat bedoel je met voorledig?
Ik kom je vrijwel altijd met negatief en zeer misplaatst commentaar tegen. Dus ik kan me wel vinden in de meningen die hier worden geuit op jouw commentaar.

Desalniettemin word ik niet vrolijk van staartzwiepen. Ik zie het echter niet compleet als verzet, paard blijft er vrij los doorlopen. Het irriteert me alleen. Vraag me af of het komt door een hogere werkdruk (dekseizoen achter de rug, voorbereiding op competitie etc.). Met name Governor toont dus verzet, die heeft dit jaar ook nog de Pavo cup gelopen en is als dekhengst ook zeer in trek.
Volgens mij wordt er in het buitenland heel anders gedacht over dit soort zaken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:08

Cinnepin schreef:
Jullie zeggen dat ik alleen negatief commentaar heb? Zoek op mijn berichten en gij zult dat dat voorledig uit de nek geklets is :)

Gelukkig zijn er wel mensen die wel zien wat ik bedoel...mensen die dierentaal kunnen begrijpen :j

edit en nog steeds niemand die mij heeft verteld waarom het paard zijn lip optrekt? Nogmaals, is dat lachen dan?

Neehoor zoals ik al zei, als de stangteugel loshangt en dus totaal nutteloos voor de sier erbij hangt ben je heel positief. En je geeft inderdaad heus ook complimenten. Maar je kraakt ook regelmatig goede ruiters af en ik kan me zelfs herinneren dat je daar ook wel eens kots-smiley bij hebt gezet. Dat vind ik niet netjes

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:21

jeetje, met z'n allen op cinnepin? Lukt dat dames?

Ik zie ook geen happy athlete. Of dat nu aan z'n dag ligt, omdat de wind van het noorden kwam ipv het zuiden, aan de entourage of omdat het gewoon een knol met een k*thumeur is maakt niet uit. Een harmonieus beeld vind ik het niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:23

Ayasha schreef:

Ik zie ook geen happy athlete. Of dat nu aan z'n dag ligt, omdat de wind van het noorden kwam ipv het zuiden, aan de entourage of omdat het gewoon een knol met een k*thumeur is maakt niet uit. Een harmonieus beeld vind ik het niet.

Filmpje dat je hier ziet staan (of je moet het gisteren via KWPN.tv hebben gezien) is van eind november in Ermelo. Daar wonnen ze inderdaad ook, maar Marieke geeft aan dit keer meer op ontspanning te hebben gereden, omdat dit de galop ten goede komt. Er is helaas nog geen beeldmateriaal beschikbaar van Roosendaal. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:24

Cinnepin, mijn paard trok ook zijn lip op. Dat deed hij zelfs zonder bit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:25

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:

Filmpje dat je hier ziet staan (of je moet het gisteren via KWPN.tv hebben gezien) is van eind november in Ermelo. Daar wonnen ze inderdaad ook, maar Marieke geeft aan dit keer meer op ontspanning te hebben gereden, omdat dit de galop ten goede komt. Er is helaas nog geen beeldmateriaal beschikbaar van Roosendaal. :)

En dat is het filmpje waarop Cinnepin ook reageert. En ik ook. En dát vind ik geen mooi harmonieus beeld. Ben benieuwd naar beelden van nu.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:26

Ik trek de hele dag mijn linkerwenkbrauw op _O-
Sorry... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:26

Lip optrekken betekend pijn. Of dat hier ook aan de orde is kan ik niet zeggen.
Paarden waarvan de neusriem aangesnoerd is willen ook uit ongenoegen nog al eens de lip optrekken. Dat kan dus ook de reden zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:29

Lip optrekken is ook een hengstentrekje trouwens. Dat zou ik nu niet meteen als protest zien om eerlijk te zijn. Heb een hele relaxte hengst gehad die met een los teugeltje en loss neusriem nog steeds zijn bovenlip op trok. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:29

Ayasha schreef:
En dat is het filmpje waarop Cinnepin ook reageert. En ik ook. En dát vind ik geen mooi harmonieus beeld. Ben benieuwd naar beelden van nu.

Ik vond het beeld dat Governor in Ermelo liet zien ook veel mooier dan dat van Toto Jr. maar helaas was dat achter de schermen een stuk lelijker, wat dit keer in Roosendaal ook ten uiting is gekomen.

Helaas is het soms een gevalletje schijn bedriegt, en dat vind ik hier ook wel weer erg relatief aan. Na het horen van het achter de schermen gereden zijn van Governor (wat ik ook aan hoge werkdruk wijt) kan ik de proef van Toto Jr. in Ermelo veel meer waarderen, dan die van Governor. Ook al hou ik nog steeds niet van benen die ongelijkmatig bewegen en zwiepende staarten, maar dat terzijde.

Een presentatie in de ring is kennelijk niet altijd wat het lijkt.