Duitsland: Paard naar slager in plaats van goed thuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 08:49

Rex_Rolfo schreef:
Lukasje schreef:
Ik heb vandaag exact 2 weken geleden mijn lieve merrie laten inslapen

Sterkte. Dit topic laat helaas weer zien dat het een goede beslissing is geweest om voor het paard te kiezen en niet voor jezelf.

Dankje. Al voel ik me met momenten een slecht mens. Het was zo hard voor me om voor haar dood te 'kiezen'.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:02

Moedig, Lukasje.

Dorine92

Re: Duitsland: Paard naar slager in plaats van goed thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:07

Mijn paard was ook voor 500 euro verkocht voor weide en heel licht recreatief werk. Wegens jarenlange rugproblemen. Is via een oplichtster bij mij gekomen. Hij was 16 en loopt nu zz-zwaar. Geen rugproblemen meer. En anders was ie dood geweest. Het is niet allemaal alleen maar ellende gelukkig :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:26

Mag ik zo nieuwsgierig zijn te vragen hoe je dat rugprobleem op hebt kunnen lossen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 16:45

Lukasje schreef:
Dankje. Al voel ik me met momenten een slecht mens. Het was zo hard voor me om voor haar dood te 'kiezen'.

Toch is dit inherent aan het hebben van dieren. je moet altijd bedenken wat je zelf in die situatie gewild zou hebben, als het jou overkwam.
Maar het voelt nooit goed en het went ook nooit.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:38

Rex_Rolfo schreef:
Mag ik zo nieuwsgierig zijn te vragen hoe je dat rugprobleem op hebt kunnen lossen?

Jahoor dat mag.. ik ben begonnen met 2x osteo, een hele goede smid en de tandarts, en ben hem laag gaan rijden en vooral veel in die houding gelongeerd met dubbele longe. Daarna wat meer een trainingshouding maar wel veel te diep. En nu kan ik gewoon rijden.
Rugproblemen kwamen doordat hij van jongs af aan in een verkeerde houding is gereden. Hoofd en hals opgericht en rug weggedrukt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:25

Sorry voor de late reactie, dank je voor de uitleg. Zo blijkt maar weer het belang van de juiste training.