Ontopic: Misschien dat ze het Glock-echtpaar wel zo gek krijgen om nieuwe hoofdsponsor te worden?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cowgirl schreef:Dat zijn wij, basis wedstrijdruiters: melkkoeien van de KNHS.

PaysBas schreef:Cowgirl schreef:Dat zijn wij, basis wedstrijdruiters: melkkoeien van de KNHS.
Ik start zelf niet en idd vanwege geld gebrek...zou graag mee doen aan menwedstrijden.
) om te trainen.
PaysBas schreef:Cowgirl schreef:Dat zijn wij, basis wedstrijdruiters: melkkoeien van de KNHS.
Ik start zelf niet en idd vanwege geld gebrek...zou graag mee doen aan menwedstrijden.
Lizzii schreef:In Nederland valt het nog goed mee. Bij ons in Frankrijk ben je zelfs gewoon als eigenaar van een paard of ezel verplicht je aan te sluiten bij de nationale ruitersportfederatie!
Daarnaast hebben ze het via de wetgeving zowat onmogelijk gemaakt om buiten die ene federatie enige andere vorm van wedstrijden (inclusief onderlinge of privaat georganiseerde) te organiseren!
basislidgeld is algauw 80 € en daarvoor heb je enkel een verzekering. Perperduur wordt het al helemaal als je ook nog eens wedstrijden wil gaan rijden!
Het gevolg is natuurlijk dat er steeds minder jeugd start met wedstrijd rijden. Paardrijden wordt terug een sport voor de rijken en dat zie je dus ook in de resultaten. Voor een groot land als Frankrijk hebben ze niet bijster veel topruiters.
ivy_power89 schreef:Is het niet zo dat de knhs een monopoly positie heeft en er daarom geen andere bond opgericht kan worden?
pien26 schreef:Ik weet niet precies hoe of wat, maar er staat me vaag bij dat er geprobeerd is een nieuwe bond op te richten en die door de knhs is afgekapt. Door (dreiging van) procedures.
Ik kan niet zeggen waarvan die informatie komt. Horen zeggen of ooit gelezen. Geen idee meer.
Iig zal een nieuwe bond opzetten moeilijk worden
En de proeven.