Rabobank vanaf 2017 geen sponsor KNHS meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Free2

Re: Rabobank vanaf 2017 geen sponsor KNHS meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:05

Relaxed, je doet je naam niet echt eer aan :')

Ontopic: Misschien dat ze het Glock-echtpaar wel zo gek krijgen om nieuwe hoofdsponsor te worden?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:01

Cowgirl schreef:
Dat zijn wij, basis wedstrijdruiters: melkkoeien van de KNHS.

Ik start zelf niet en idd vanwege geld gebrek...zou graag mee doen aan menwedstrijden.[/quote]

Hopelijk goed gequot.

Wat dacht je van hobbyklasse starten dan hoef je geen KNHS lidmaatschap mbt startpas te hebben. Uiteraard moet je wel lid zijn van een menclub.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:08

PaysBas schreef:
Cowgirl schreef:

Ik start zelf niet en idd vanwege geld gebrek...zou graag mee doen aan menwedstrijden.

Hopelijk goed gequot.

Wat dacht je van hobbyklasse starten dan hoef je geen KNHS lidmaatschap mbt startpas te hebben. Uiteraard moet je wel lid zijn van een menclub.[/quote]

Je quote is helaas mislukt maar ik snap hem wel ;)

Het is eigenlijk niet alleen het geld maar ook het vervoer en geen geschikte accomodatie (hoe schrijf je dit in vredesnaam :o ) om te trainen.
Voor een menverenging moet ik ook een behoorlijk stukje reizen en het is als je lid bent ook leuk om daar af en toe eens heen te gaan natuurlijk.

Helaas voor mij en paard alleen asfalt hobbelen. ;(

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:03

Wauw, niet gezien.. :+ Als ze nou volgende keer gewoon ff de quote gebruikt hoeven we er geen 4 posts aan te verspillen ;)[/quote]

Misschien kan jij ook wat aardiger reageren!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:07

Sorry, quote niet goed gelukt doordat ik 2 quotes wilde quoten :oo

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 01:16

Relaxed schreef:
Wauw, niet gezien.. :+ Als ze nou volgende keer gewoon ff de quote gebruikt hoeven we er geen 4 posts aan te verspillen ;)

cynthiar schreef:
misschien kan jij ook wat aardiger reageren!

@cynthiar met je eens

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:44

PaysBas schreef:
Cowgirl schreef:

Ik start zelf niet en idd vanwege geld gebrek...zou graag mee doen aan menwedstrijden.

Hopelijk goed gequot.

Wat dacht je van hobbyklasse starten dan hoef je geen KNHS lidmaatschap mbt startpas te hebben. Uiteraard moet je wel lid zijn van een menclub.[/quote]
Voor mij zou hobbyklasse niets zijn. Ik wil dan ook presteren. Maar het is gewoon te duur.

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:40

In Nederland valt het nog goed mee. Bij ons in Frankrijk ben je zelfs gewoon als eigenaar van een paard of ezel verplicht je aan te sluiten bij de nationale ruitersportfederatie!
Daarnaast hebben ze het via de wetgeving zowat onmogelijk gemaakt om buiten die ene federatie enige andere vorm van wedstrijden (inclusief onderlinge of privaat georganiseerde) te organiseren!
basislidgeld is algauw 80 € en daarvoor heb je enkel een verzekering. Perperduur wordt het al helemaal als je ook nog eens wedstrijden wil gaan rijden!

Het gevolg is natuurlijk dat er steeds minder jeugd start met wedstrijd rijden. Paardrijden wordt terug een sport voor de rijken en dat zie je dus ook in de resultaten. Voor een groot land als Frankrijk hebben ze niet bijster veel topruiters.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:45

Lizzii schreef:
In Nederland valt het nog goed mee. Bij ons in Frankrijk ben je zelfs gewoon als eigenaar van een paard of ezel verplicht je aan te sluiten bij de nationale ruitersportfederatie!
Daarnaast hebben ze het via de wetgeving zowat onmogelijk gemaakt om buiten die ene federatie enige andere vorm van wedstrijden (inclusief onderlinge of privaat georganiseerde) te organiseren!
basislidgeld is algauw 80 € en daarvoor heb je enkel een verzekering. Perperduur wordt het al helemaal als je ook nog eens wedstrijden wil gaan rijden!

Het gevolg is natuurlijk dat er steeds minder jeugd start met wedstrijd rijden. Paardrijden wordt terug een sport voor de rijken en dat zie je dus ook in de resultaten. Voor een groot land als Frankrijk hebben ze niet bijster veel topruiters.

De infrastructuur is in frankrijk inderdaad minder. Maar dat je als eigenaar je aan moet sluiten bij een federatie is vaag natuurlijk. Maar goed, elk land heeft zo z'n dingen.
Jij woont wel ERG GAAF daar in Rocamadour. Ik hoop in januari weer in die omgeving te zijn. :D :D :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:51

Het voordeel hier is dan wel weer dat je als wel geschoolde ruiter zo door de basis heen fietst, want dat niveau is hier echt belabberd.

Je hebt best kans dat er in Nederland ook een keer zoiets gaat komen in naam van dierenwelzijn ofzo, dat past mooi in het straatje van de Knhs. Vervolgens nog een verplichte "cursus" paarden houden en dan is het feest compleet :$

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:03

Is het niet zo dat de knhs een monopoly positie heeft en er daarom geen andere bond opgericht kan worden?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:06

ivy_power89 schreef:
Is het niet zo dat de knhs een monopoly positie heeft en er daarom geen andere bond opgericht kan worden?

nee hoor. Je kunt mogelijk niet lid worden van de fei, maar een andere bond mag natuurlijk gewoon. Dat begint immers als een soort samenwerking tussen verenigingen. En dan moet je de concurrentie aangaan.
Je ontwikkelt een eigen bestuur, schrijft wedstrijden uit, verenigingen kunnen lid worden en je kunt individuele leden accepteren. Het vraagt natuurlijk wel een heel plan en je moet naar de kvk voor een inschrijving.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:28

Ik weet niet precies hoe of wat, maar er staat me vaag bij dat er geprobeerd is een nieuwe bond op te richten en die door de knhs is afgekapt. Door (dreiging van) procedures.
Ik kan niet zeggen waarvan die informatie komt. Horen zeggen of ooit gelezen. Geen idee meer.
Iig zal een nieuwe bond opzetten moeilijk worden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:51

pien26 schreef:
Ik weet niet precies hoe of wat, maar er staat me vaag bij dat er geprobeerd is een nieuwe bond op te richten en die door de knhs is afgekapt. Door (dreiging van) procedures.
Ik kan niet zeggen waarvan die informatie komt. Horen zeggen of ooit gelezen. Geen idee meer.
Iig zal een nieuwe bond opzetten moeilijk worden

Het ligt aan het geloof wat anderen er in hebben. Je moet draagvlak creeeren en natuurlijk zal de knhs er niet blij mee zijn, maar het is net als met geloof en duikorganisaties, ben je het er niet mee eens, dan start je een nieuw geloof. OP dit moment ben ik alleen totaal niet meer van het wedstrijdrijden, dus heb niets met de knhs van doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:04

KNHS kan zoiets niet tegenhouden, maar je mag ook geen gebruik maken van hun mensen.. Dus je zal ook mensen moeten opleiden.. En de KNHS kan daarin veel dwarsbomen.. Kijk maar naar de FEI en de GCT :))

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:19

Ik zou persoonlijk graag een andere bond opgericht zien worden.
Wil er zelf aan mee helpen.
Maar ik denk dat de KNHS behoorlijk zal tegen sputteren.
Stel je hebt een jury diploma van de vroegere NKB (de gouden tijd voor mij), nu lid van de KNHS diploma blijft geldig, maar als je een andere bond opricht denk ik dat de KNHS de diploma's intrekt, en de juryleden niet mgen jureren bij de evt nieuwe bond.
De orun staat in verbinding met de KNHS dus hoe moet je als nieuwe bond juryleden krijgen ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:30

Dan zul je dus ook de jurering op je moeten nemen :) En de proeven. :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:14

Dus in feite moet het wiel opnieuw uitgevonden worden

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:21

Ja en nee. Je weet wat er nodig is, maar anderzijds kun je het ook invullen zoals je helemaal zelf wilt. Een A proef.. Of je begint bij proef 1 en dat is alleen maar stap.. Het is maar net wat je als organisatie wil.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:21

Een bond die instructeurs opleid, die mensen goed leert rijden vanaf 0, en die erkend is bij de verzekering, dan heb je iets om vanaf op te bouwen.
Momenteel draait ORUN alleen op een monopoliepositie / machtsmisbruik bij de verzekeringen, met 0 relevante inhoud voor beginners.
Ja, ik heb al veel verzekeringen gebeld / gesmeekt maar nee alleen officieel opleiding is erkend.
en officiele ORUN opleiding is voor gevorderde wedstrijdruiters leuk om mee te pakken, en niet te doen met een simpel paard / basis ruiters. simpele basiseisen op papier, en daar tijdens examen afrekenen op een ideaal beeld/ hoog niveau rijden.

x_SvD_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:26

Jaaaaaaa een BPB (BoktPaardenBond)!!
Ik stem voor :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:42

Nou het zal zeker niet gaan lukken met zon naam :P

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:57

Alles zal nieuw en anders moeten. Als het teveel op het knhs lijkt qua regels, proeven etc. is er een grote kans dat als zij een procedure starten je het nog verliest ook.
Niet omdat je verkeerd bezig bent (je hebt ook meer dan een kapperszaak), maar het rechtssysteem is niet recht maar krom. Met naam en geld kom je verder...

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 13:45

germie schreef:
Jij woont wel ERG GAAF daar in Rocamadour. Ik hoop in januari weer in die omgeving te zijn. :D :D :D

In januari is het hier erg kalm, alle toeristen zijn dan naar huis of skiën. Wel rustig zo en inderdaad voor mij de mooiste plek in Frankrijk :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:37

Er zijn vast wel manieren om onder de KNHS uit te komen toch?
Staat er ergens dat juryleden niet bij andere bonden aan het werk mogen? Is hun papiertje dan ongeldig? Hun verzekering? Waar ligt er probleem dat de KNHS juryleden niet ergens anders mogen jureren?