Duitsland: Mountainbiker door amazone mishandeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:33

Tja, in de rest van de wereld sukkelen ze met paard en wagen over de vluchtstrook en komt de rest van het verkeer met 100+ km/u erlangs denderen. Maar in Nederland verwacht de gemiddelde ruiter dat het verkeer tot stilstand komt, zodat hij alle ruimte om te passeren heeft.

Kom op Desiree, jouw eerste reactie is dat we het verhaal van de amazone niet kennen en dat dat vast heel anders is en dat de mountainbikers zich wel misdragen moeten hebben en tegelijkertijd laat je wel even zien waarom de rest van het verkeer fout is. Jij laat het typische voorbeeld zien van wat ik beschrijf en bent het er dus zoals te verwachten niet mee eens. Maar dat laat vooral zien dat jij geen realistisch beeld van de gemiddelde ruiter hebt.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:33

Duitsers zijn ook wel heel lichtgeraakt hoor, kan er een boek over volschrijven. Oude omaatjes die vinden dat ik niet met de hond over een landbouwweggetje mag lopen, want dan bellen ze de politie.
Of met het paard over hetzelfde weggetje, want ergens anders is plaats genoeg en zo verder ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:35

Dimple schreef:
Waarom zou jij als auto met een enorme rotvaart langs een paard rijden? Dit is ook vragen om ongelukken. In het algemeen mag er in het verkeer gewoon meer geduld naar elkaar komen. Het is vaak actie en reactie.

Ehhmmm weet jij hoe de weg eruit ziet en hoe hard ik er normaal langs rij?
Normaal zak ik terug naar zeg eens 30 km per uur.
Ik ben best bereid even te wachten als ik zie dat er wat onrust is.
Maar het zijn vaal altijd dezelfde (ook hier op bokt zijn er verschillende) die het altijd doen bij elke auto op elk soort weg.

Er zijn hier met 2 a 3 paarden die willen dat je stapvoets gaat rijden en als je geluk hebt gaan ze aan de kant.
Als je pech hebt blijven ze stappen tot aan een brede dam waar ze evt in gaan wachten.
Heb er ook al eens zeker een km achter mogen blijven rijden omdat ze vertikte mij er langs te laten.

Ook als je ze tegemoet komt gaan ze in het midden van de weg staan totdat je bijna stil staat en dan mag je er bij gratie langs...
Maar fijn dat jij er dus vanuit gaat dat ik er met een enorme rotvaart langs rij en ik het dus zelf heb uitgelokt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:36

Hoezo komt het niet vaak voor onder ruiters? Moet je eens kijken hoe vaak iemand trots op Bokt vertelt dat ze in het verkeer een tik met de zweep hebben uitgedeeld. En vanzelfsprekend ligt dat nooit aan de ruiter (want geen zelfreflectie) en altijd aan de andere weggebruikers.

Dit is nou precies wat ik bedoel:

Brainless schreef:
Maar fijn dat jij er dus vanuit gaat dat ik er met een enorme rotvaart langs rij en ik het dus zelf heb uitgelokt.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 01-12-15 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:37

Tsja, als de mountainbiker de ruiter geslagen had, was dat opeens niet meer goed geweest van bokt... :7 (ik bedoel hier niet iedereen mee trouwens)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:37

ohjajoh6 schreef:
Ik heb in Zuid Holland meerdere malen in gevaarlijke situaties gezeten door grote groepen wielrenners en mountainbikers , die je afsneden, voor jou ineens na het inhalen met 30 man de bocht omgingen en ga zo maar even door.
Houd ook mijn zweep altijd aan de binnenkant voor passerend verkeer en heb meerdere malen gevloek en geroep dat ik liep te meppen gehoord, als ze er tegen aan fietsten. Zit je er toch echt te dicht op in mijn ogen.
Het is tegenwoordig zelfs zo, dat paardlief nu liever in de aanval gaat, zodra ze mountainbikers of wielrenners ziet, die gaat echt over de pis.

Dus ik ben ook erg benieuwd naar de andere kant van het verhaal, komt op mij toch wel een beetje te braaf over van de heren.

Oh en trouwens; ik maak mij ook breed met het grote paard, als ze als een razende aan komen scheuren,zal potdorie niet de eerste zijn die mijn shetlander aanrijd! En voor mijn grote kijken ze wel link uit.

Illustratief jouw verhaal! Dat is precies wat ik dus bedoel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:38

Je kunt maar een conclusie aan dit verhaal verbinden, haar paard geeft niets om mountainbikers ~~}>

Brainless

petraaken schreef:
Argai schreef:
Dat sommige dit goed vinden :wow:
Slaan doe je (in dit geval) niet. Zo simpel is dat.

Hou er rekening mee dat die dame misschien niet eens echt heeft geslagen maar dat het per ongeluk ging. Verder zullen de heren waarschijnlijk (en de journalist ook) de boel wat aangedikt hebben.

Verder waren ze toch echt op een pad waar ze niet hoorden te zijn.

In het Duitse stuk staat trouwens wel dat hij gewond is door de zweepslagen.
Dat gaat niet zomaar per ongeluk.
Ook was het vast niet gemeend toen ze hem van de weg reed met haar paard.

Hamont

Duidelijk het verhaal van de mountainbikers :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:39

Ik stond met mijn paard op een kruising van verschillende paden in het bos. En ineens kwamen ze van drie kanten, de mountainbikers. Van voren, achteren en nog met een boogje om ons heen. En het waren er veel. Ik denk dat alle drie de groepen wel uit een man of 10 tot 15 bestonden.
Nou had ik kunnen roepen, schreeuwen, mijn paard kunnen draaien zodat we in de doorgang stonden. Maar het enige wat ik gedaan heb was blijven staan. Ik heb er voor gezorgd dat mijn paard hond en mountainbike proof is. Ik kan de rest van de wereld niet opvoeden en hem wel en dat geeft een boel rust.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:40

Karl66 schreef:
Tja, in de rest van de wereld sukkelen ze met paard en wagen over de vluchtstrook en komt de rest van het verkeer met 100+ km/u erlangs denderen. Maar in Nederland verwacht de gemiddelde ruiter dat het verkeer tot stilstand komt, zodat hij alle ruimte om te passeren heeft.

Zoals de Amish bedoel je? Ja belachelijk dat wij dat niet willen hier he! Echt belachelijk dat we niet willen verongelukken, kom, we moeten niet zo flauw doen! Niet zeuren als we met paard en al aangereden worden, zoals ook bij de Amish geregeld gebeurt! Want eigenlijk zo het verboden moeten worden zoals zij met paard en wagen daar op die wegen begeven, het is straal bezopen. Het gaat daar echt wel mis en het is onverantwoord.
Karl66 schreef:
Kom op Desiree, jouw eerste reactie is dat we het verhaal van de amazone niet kennen en dat dat vast heel anders is en dat de mountainbikers zich wel misdragen moeten hebben en tegelijkertijd laat je wel even zien waarom de rest van het verkeer fout is. Jij laat het typische voorbeeld zien van wat ik beschrijf en bent het er dus zoals te verwachten niet mee eens. Maar dat laat vooral zien dat jij geen realistisch beeld van de gemiddelde ruiter hebt.

Ik kan alleen voor mezelf spreken, en ik weet hoe ik me gedraag. Maar de ruiters die ik ken gedragen zich ook fatsoenlijk. Ik hoorde laatst iemand beschrijven hoe hardlopers gepasseerd werden door een ruiter in galop en hij vroeg wat ik daar van vond. Ik vertelde hem dat dit niet de code is en dat dit onverantwoord was.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:42

Brainless schreef:
In het Duitse stuk staat trouwens wel dat hij gewond is door de zweepslagen.
Dat gaat niet zomaar per ongeluk.
Ook was het vast niet gemeend toen ze hem van de weg reed met haar paard.

Dan is hij dus echt afgeranseld, bewust.
voordat je iemand afranselt met de zweep... dan zal ze toch aardig door het lint zijn gegaan. Wie weet voelde ze zich uiterst getergd. En wie weet moest deze mountainbiker de prijs betalen wat voorafgaande collega´s haar geflikt hadden.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:43

@danique_g was het maar zo simpel dat er maar '2 soorten' zijn. Ik vind dat je hier erg ongenuanceerd over oordeelt. Ik snap wel dat je spreekwoordelijk zegt 'die is niet goed bij z'n hoofd' maar de opmerking daarna was echt onnodig en kwetsend. En zo simpel zeggen 'betrek het niet op jezelf' dan kan ik ook zeggen over jou opmerkingen in dit topic. Jij stoort je blijkbaar ook aan opmerkingen jegens de mountainbikers, dan moet je dit zeker begrijpen vanuit @mrie

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:44

Tja, en wie zegt mij dat het geen mountainbike pad is ipv een ruiterpad??

Hier ook een aantal (beschreven, dus met speciale paaltjes) mountainbike paden, die ietsje breder zijn. En daar gaan ze vrolijk met hun viervoeter overheen! Nou sorry, maar dan wordt ik ook even pissed.
Het komt van twee kanten hoor! Ruiters kunnen NET zo asociaal zijn??

Wij rijden zelf paard, dus wij houden er rekening mee als er een ruiterpad in de buurt is, dat we er niet met hoog snelheid aan komen sjeezen, daarnaast praten wij ook rustig.
Ook ik weet, dat niet alle mountainbikers zo onwijs netjes zijn, en sommigen zelfs asociaal.
Maar wij kunnen andermans gedrag niet veranderen.

Wel het gedrag van onszelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:45

Het maakt niet uit hoe getergd ze was, het is abnormaal (zachts gezegd) om iemand op te jagen en te mishandelen... en compleet absurd dat mensen hier haar gedrag nog proberen goed te praten ook.

Danique_G schreef:
Ja echt grappig als iemand mishandeld word. Die vrouw is niet goed in d'r bovenkamer. Dit hoort op geen enkele manier goed te worden gepraat.

Bewijs van hoe hypocriet bokt is. Als het omgekeerd was, zijn alle mountainbikers vuile honden. En nu zijn er mensen die durven die vrouw begrijpen?? Ik schaam mij wederom dat ik een 'paardenmens' ben.

Echt he, zelfde met dat topic laatst waar iemand onderuit ging doordat er paardenmest op een weg lag waar het niet hoorde... Schaam me dan echt om bij het paardenvolk te horen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-12-15 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:45

@Desiree
Als ik met mijn paard bewust! op/langs een 80km ga rijden, kan ik niet verwachten dat iedereen stapvoets voorbij komt.
Het zou helemaal van de zotte zijn dat ik dan in het midden ga rijden om het af te dwingen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:46

Brainless schreef:
@Desiree
Als ik met mijn paard bewust! op/langs een 80km ga rijden, kan ik niet verwachten dat iedereen stapvoets voorbij komt.
Het zou helemaal van de zotte zijn dat ik dan in het midden ga rijden om het af te dwingen.

Hoeveel ruiters rijden er nu langs zo´n weg? Ik niet!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:50

Desiree schreef:
Brainless schreef:
@Desiree

Maar op een 60km weg (wat vroeger 80 was..) ga jij wel rijden?
Ik woon ik het buitengebied en als ik een rondje rij heb ik een klein stukje 30, een stuk 80 en de rest 60.

Ook veel dijken waarop in het oogstseizoen veel tractors rijden 24/7, dus als je daar gaat rijden weet je dat er groot verkeer langs komt.
Of je gaat dan niet rijden of je zorgt dat je zo min mogelijk overlast veroorzaakt door plaats te maken of zo snel mogelijk (in draf) een plekje te zoeken waar je met je paardje kan staan wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:51

En dat is nu de reden dat alles meer en meer gescheiden wordt, jongens toch, deel het beetje natuur dat we hebben en heb respect voor iedereen die van de natuur geniet. Bij ons mogen geen crossmotors rijden, niemand doet daar bij ons moeilijk over. Niemand zeurt over voetgangers op de ruiterpaden en niemand doet moeilijk over paarden op fiets- of wandelpaden, tolerantie noemt men dat!
Wat haar verhaal ook is, wat deze amazone deed, daar is geen excuus voor.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:58

Desiree schreef:
Brainless schreef:
@Desiree

Als je daar woont met je paard kan je niet veel anders he, heb het zelf ook jaren moeten doen als minderjarige, oh jeetje wat onverantwoord en slecht dat mijn ouders dat toelieten.

Nee hoor, in NL worden de paarden gewoon veel te veel in de watten gelegd wbt verkeer. Hier lopen ze midden in de mensenmenigte met kar en al, of tussen de trams, naast ambulances met toeters en bellen en geen hond die dat knap vind.

Riel

Re: Duitsland: Mountainbiker door amazone mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:04

Wat er vooraf is gegaan doet er wat mij betreft niet toe. Wat de ruiter heeft gedaan is er ver over. Niets praat haar wat mij betreft goed. Hopelijk wordt de amazone op een gepaste manier gestraft want dit gedrag kunnen wij als maatschappij missen als kiespijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:05

Desiree schreef:
Karl66 schreef:

Zoals de Amish bedoel je? Ja belachelijk dat wij dat niet willen hier he! Echt belachelijk dat we niet willen verongelukken, kom, we moeten niet zo flauw doen! Niet zeuren als we met paard en al aangereden worden, zoals ook bij de Amish geregeld gebeurt! Want eigenlijk zo het verboden moeten worden zoals zij met paard en wagen daar op die wegen begeven, het is straal bezopen. Het gaat daar echt wel mis en het is onverantwoord.

Het zijn echt niet alleen de Amish, ga eens naar Oost Europa, waar het dagelijks gebruik van paarden nog een normaal verschijnsel is. En nee, ik ben met je eens dat je geen verkeersgevaarlijke situaties moet willen. En ja, weggebruikers moet rekening met elkaar en dus ook met ruiters houden. Maar dat betekent omgekeerd ook dat je als ruiter rekening met het overige verkeer moet houden. En Bokt staat vol met verhalen van combinaties die in het verkeer helemaal niks te zoeken hebben en die het belachelijk vinden dat de rest van het verkeer verwacht dat ze op een normale manier aan het verkeer meedoen. Want zij zijn ruiters en die hoeven zich niet aan te passen.
De asocialiteit spat hier regelmatig van het scherm af en toch is ook jouw eerste reflex dat het wel de schuld van de mountainbikers moet zijn. En waarom zou het niet de schuld van de amazone zijn, waarom kan zij niet asociaal zijn en zich misdragen hebben? Waarom schiet je gelijk in de verdediging voor iemand die anderen mishandeld?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:14

bigone schreef:
Je kunt maar een conclusie aan dit verhaal verbinden, haar paard geeft niets om mountainbikers ~~}>

_O- Dat dacht ik dus ook _O-

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:38

Brainless schreef:
Maar op een 60km weg (wat vroeger 80 was..) ga jij wel rijden?
Ik woon ik het buitengebied en als ik een rondje rij heb ik een klein stukje 30, een stuk 80 en de rest 60.

Ook veel dijken waarop in het oogstseizoen veel tractors rijden 24/7, dus als je daar gaat rijden weet je dat er groot verkeer langs komt.
Of je gaat dan niet rijden of je zorgt dat je zo min mogelijk overlast veroorzaakt door plaats te maken of zo snel mogelijk (in draf) een plekje te zoeken waar je met je paardje kan staan wachten.

De wegen hier daar mag je maximaal 60 maar ze zijn erg smal. De weg waar wij aan zitten, daar staan bomen waardoor geen twee auto´s elkaar kunnen passeren.

Ik woon dus ook in het buitengebied en het is hier gewoon allemaal 60. Ik rij zelf wel eens veel en veel harder, maar als ik een voetganger, fietser of een andere levende ziel passeer, doe ik dat hooguit met 50, vaak zelfs minder. Met dieren en kinderen veel langzamer want dat zijn ongeleide projectielen. Die wil ik niet onder mijn wielen. Helaas redeneert niet iedereen zo. Ik heb ook recht om op een veilige manier als ruiter me op de weg te begeven en anderen hebben niet het recht mij in gevaar te brengen. En als het niet gebeurt als ik er netjes om vraag, dan maar afdwingen, want het gaat wel om MIJN hachje en dat van mijn paard! Als het om hún hachje ging, dán wilden ze wel vaart verminderen! Dan wel!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:41

Karl66 schreef:
Waarom schiet je gelijk in de verdediging voor iemand die anderen mishandeld?

Goede vraag! omdat ik het ook had gedaan in bepaalde situaties als ik in de gelegenheid was geweest! Zo woest kunnen mensen mij maken als ze mij of mijn paard in gevaar brengen! Moedwillig!