Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dimple schreef:Waarom zou jij als auto met een enorme rotvaart langs een paard rijden? Dit is ook vragen om ongelukken. In het algemeen mag er in het verkeer gewoon meer geduld naar elkaar komen. Het is vaak actie en reactie.
Brainless schreef:Maar fijn dat jij er dus vanuit gaat dat ik er met een enorme rotvaart langs rij en ik het dus zelf heb uitgelokt.
ohjajoh6 schreef:Ik heb in Zuid Holland meerdere malen in gevaarlijke situaties gezeten door grote groepen wielrenners en mountainbikers , die je afsneden, voor jou ineens na het inhalen met 30 man de bocht omgingen en ga zo maar even door.
Houd ook mijn zweep altijd aan de binnenkant voor passerend verkeer en heb meerdere malen gevloek en geroep dat ik liep te meppen gehoord, als ze er tegen aan fietsten. Zit je er toch echt te dicht op in mijn ogen.
Het is tegenwoordig zelfs zo, dat paardlief nu liever in de aanval gaat, zodra ze mountainbikers of wielrenners ziet, die gaat echt over de pis.
Dus ik ben ook erg benieuwd naar de andere kant van het verhaal, komt op mij toch wel een beetje te braaf over van de heren.
Oh en trouwens; ik maak mij ook breed met het grote paard, als ze als een razende aan komen scheuren,zal potdorie niet de eerste zijn die mijn shetlander aanrijd! En voor mijn grote kijken ze wel link uit.
petraaken schreef:Argai schreef:Dat sommige dit goed vinden![]()
Slaan doe je (in dit geval) niet. Zo simpel is dat.
Hou er rekening mee dat die dame misschien niet eens echt heeft geslagen maar dat het per ongeluk ging. Verder zullen de heren waarschijnlijk (en de journalist ook) de boel wat aangedikt hebben.
Verder waren ze toch echt op een pad waar ze niet hoorden te zijn.
Karl66 schreef:Tja, in de rest van de wereld sukkelen ze met paard en wagen over de vluchtstrook en komt de rest van het verkeer met 100+ km/u erlangs denderen. Maar in Nederland verwacht de gemiddelde ruiter dat het verkeer tot stilstand komt, zodat hij alle ruimte om te passeren heeft.
Karl66 schreef:Kom op Desiree, jouw eerste reactie is dat we het verhaal van de amazone niet kennen en dat dat vast heel anders is en dat de mountainbikers zich wel misdragen moeten hebben en tegelijkertijd laat je wel even zien waarom de rest van het verkeer fout is. Jij laat het typische voorbeeld zien van wat ik beschrijf en bent het er dus zoals te verwachten niet mee eens. Maar dat laat vooral zien dat jij geen realistisch beeld van de gemiddelde ruiter hebt.
Brainless schreef:In het Duitse stuk staat trouwens wel dat hij gewond is door de zweepslagen.
Dat gaat niet zomaar per ongeluk.
Ook was het vast niet gemeend toen ze hem van de weg reed met haar paard.
Danique_G schreef:Ja echt grappig als iemand mishandeld word. Die vrouw is niet goed in d'r bovenkamer. Dit hoort op geen enkele manier goed te worden gepraat.
Bewijs van hoe hypocriet bokt is. Als het omgekeerd was, zijn alle mountainbikers vuile honden. En nu zijn er mensen die durven die vrouw begrijpen?? Ik schaam mij wederom dat ik een 'paardenmens' ben.
Desiree schreef:Brainless schreef:@Desiree
Als ik met mijn paard bewust! op/langs een 80km ga rijden, kan ik niet verwachten dat iedereen stapvoets voorbij komt.
Het zou helemaal van de zotte zijn dat ik dan in het midden ga rijden om het af te dwingen.
Hoeveel ruiters rijden er nu langs zo´n weg? Ik niet!
Desiree schreef:Brainless schreef:@Desiree
Als ik met mijn paard bewust! op/langs een 80km ga rijden, kan ik niet verwachten dat iedereen stapvoets voorbij komt.
Het zou helemaal van de zotte zijn dat ik dan in het midden ga rijden om het af te dwingen.
Hoeveel ruiters rijden er nu langs zo´n weg? Ik niet!
Desiree schreef:Karl66 schreef:Tja, in de rest van de wereld sukkelen ze met paard en wagen over de vluchtstrook en komt de rest van het verkeer met 100+ km/u erlangs denderen. Maar in Nederland verwacht de gemiddelde ruiter dat het verkeer tot stilstand komt, zodat hij alle ruimte om te passeren heeft.
Zoals de Amish bedoel je? Ja belachelijk dat wij dat niet willen hier he! Echt belachelijk dat we niet willen verongelukken, kom, we moeten niet zo flauw doen! Niet zeuren als we met paard en al aangereden worden, zoals ook bij de Amish geregeld gebeurt! Want eigenlijk zo het verboden moeten worden zoals zij met paard en wagen daar op die wegen begeven, het is straal bezopen. Het gaat daar echt wel mis en het is onverantwoord.
Brainless schreef:Maar op een 60km weg (wat vroeger 80 was..) ga jij wel rijden?
Ik woon ik het buitengebied en als ik een rondje rij heb ik een klein stukje 30, een stuk 80 en de rest 60.
Ook veel dijken waarop in het oogstseizoen veel tractors rijden 24/7, dus als je daar gaat rijden weet je dat er groot verkeer langs komt.
Of je gaat dan niet rijden of je zorgt dat je zo min mogelijk overlast veroorzaakt door plaats te maken of zo snel mogelijk (in draf) een plekje te zoeken waar je met je paardje kan staan wachten.