China bouwt grote kloonfabriek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: China bouwt grote kloonfabriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:10

De documentaire Cowspiracy vond ik ontzettend interessant. Vooral hoe de instanties dit probleem behoorlijk wegstoppen en er amper over wilden praten. In die docu werd de veehouderij wel degelijk bestempeld als een groot aandeel van de opwarming van de aarde.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:15

Alles dat een aandeel heeft heeft een (groot) aandeel. :D

In de dierenindustrie, produceren vooral koeien heel veel (methaan)gas. En dat is niet bepaald goed voor de aarde. Dus natuurlijk heeft het invloed. Dat kan niet anders, maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat als je die factor weghaalt er weer een vervanging komt met een evengrote schade aan de natuur. Of wellicht zelfs erger! Al die bosbranden zorgen voor ontelbaar veel en onherstelbare schade aan de natuur (op heel veel manieren), is belastend voor het milieu en schadelijk voor de mensen in dat gebied.

Het meest natuurvriendelijke stukje vlees is van de kip. De koe was overduidelijk het meest vervuilend (voor de hele aarde, dus niet perse factor opwarming).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:26

Lepeltje schreef:
In vitro vlees kweken lijkt me dan nog een betere optie.

Helemaal mee eens, daar ligt de toekomst, dat ze daar maar hun geld in steken. Veel beter voor het milieu en het bespaart zo enorm veel dierenleed.

Ik vind het sowieso een enge gedachte dat er zo veel meer en meer vlees wordt gegeten in China. Onze planeet gaat er gewoon aan ten onder..

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:30

Ik denk eigenlijk dat we hier heel goed moeten gaan opletten. China doet dit vast niet alleen om de rundvleesproductie op te schroeven, of mensen van leuke hondjes te voorzien :n
Want inderdaad, als je nu al fokkoeien tekort hebt om aan de vraag te voldoen, waar haal je dan zoveel draagmoeders vandaan?

Maar als je bedenkt dat het creëren van de perfecte soldaat al decennialang de natte droom van iedere ambitieuze wereldleider is, en dat China nu juist gaat samenwerken met de man die al geprutst heeft aan menselijke embryo's en klonen.... >;)
Ethiek is in China vaak ver te zoeken, dus nee... Ik vind deze samenwerking verre van een prettig idee :r

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:40

Chinezen eten ook honden en katten. Denk dat deze beestjes echt niet naar een goed nieuw thuis gaan hoor. Grote kans dat ze levend in de pan worden gegooid. Verschrikkelijk!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:41

8nnemiek schreef:
Lepeltje schreef:
In vitro vlees kweken lijkt me dan nog een betere optie.

Helemaal mee eens, daar ligt de toekomst, dat ze daar maar hun geld in steken. Veel beter voor het milieu en het bespaart zo enorm veel dierenleed.

Ik vind het sowieso een enge gedachte dat er zo veel meer en meer vlees wordt gegeten in China. Onze planeet gaat er gewoon aan ten onder..

Dit dus! :j

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:51

EN echt mini varkentjes?? *\%/*

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:32

Manon_S schreef:
Chinezen eten ook honden en katten. Denk dat deze beestjes echt niet naar een goed nieuw thuis gaan hoor. Grote kans dat ze levend in de pan worden gegooid. Verschrikkelijk!

ik heb toch het idee dat oa chinesen wel meer doen met het dier {:)-:(

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:37

Hou op, alles op deze wereldbol draait om geld en macht.

Die Chinezen zijn een volk apart, zou je allemaal moeten uitroeien of gewoon hun gang laten gaan. Andere opties zijn niet mogelijk. Logisch, is een enorm grote groep gelijkgestelde.

Ik vind het overigens wel mooi, ik ga eens chinees leren om een berichtje te sturen. Zouden ze mijn prachtige pony ook willen klonen voor een paar duizend €? Dan stuur ik gelijk wat dna op :o :o :o
Eerlijk gezegd vind ik het wel héél ideaal, hopelijk word klonen ook voor particulieren wat makkelijker. Wil echt een 2e pony.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:04

Rindin schreef:
De mensheid is gek geworden. Ik vraag me af wanneer er wordt ingegrepen en of dat dan nog op tijd is.

Het is een apart rare volk die Chinezen.

Ze weten van de gekkigheid niet wat te doen met het geld en de prestatiedrang.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:05

Ik zie alleen dat mensen koeien willen eten maar er te weinig koeien zijn. Welke prestatiedrang?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:07

xSlvna schreef:
Ik zie alleen dat mensen koeien willen eten maar er te weinig koeien zijn. Welke prestatiedrang?

Alles daar is prestatiedrang, ga je maar inlezen over alles in China ook in de sport etc.
Veel mensen hebben geen leuk leven, is alleen maar met werk bezig en noem maar op, ze kunnen niet anders.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:08

Nee klopt, maar dat staat los van de fabriek. Fabriek speelt gewoon in op een te kort.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:11

xSlvna schreef:
Nee klopt, maar dat staat los van de fabriek. Fabriek speelt gewoon in op een te kort.

Fokken is ook mogelijk he, maar ze doen het weer anders dan anders.....................klonen is erg onnatuurlijk/ kunstmatig.

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:30

xSlvna schreef:
Hou op, alles op deze wereldbol draait om geld en macht.

Die Chinezen zijn een volk apart, zou je allemaal moeten uitroeien of gewoon hun gang laten gaan. Andere opties zijn niet mogelijk. Logisch, is een enorm grote groep gelijkgestelde.

Ik vind het overigens wel mooi, ik ga eens chinees leren om een berichtje te sturen. Zouden ze mijn prachtige pony ook willen klonen voor een paar duizend €? Dan stuur ik gelijk wat dna op :o :o :o
Eerlijk gezegd vind ik het wel héél ideaal, hopelijk word klonen ook voor particulieren wat makkelijker. Wil echt een 2e pony.

Ja ja, de laatste die dat zei en uitvoerde was ene A. Hitler over een bepaald volk. Ik word altijd zo depri van dit soort uitspraken.

Wat de prestatie drang betreft dat is helaas erg waar... Niet alleen in de sport maar ook op school. Een 8 (wat voor ons best wel een droom cijfer is op sommige vakken) is daar waarschijnlijk niet goed genoeg. zo hoog mogelijk halen, dus richting de 10....

Over het klonen... tja... Niet mijn ding.. Ik hoop dat het niet aan slaat...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 16:35

Siamsmeesje schreef:
Ik denk eigenlijk dat we hier heel goed moeten gaan opletten. China doet dit vast niet alleen om de rundvleesproductie op te schroeven, of mensen van leuke hondjes te voorzien :n
Want inderdaad, als je nu al fokkoeien tekort hebt om aan de vraag te voldoen, waar haal je dan zoveel draagmoeders vandaan?

Maar als je bedenkt dat het creëren van de perfecte soldaat al decennialang de natte droom van iedere ambitieuze wereldleider is, en dat China nu juist gaat samenwerken met de man die al geprutst heeft aan menselijke embryo's en klonen.... >;)
Ethiek is in China vaak ver te zoeken, dus nee... Ik vind deze samenwerking verre van een prettig idee :r

Precies dit dus ! Ik huiver al enkel en alleen als ik de woorden '' chinees '' of '' China '' hoor.... -:(-

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:10

Ik bedoelde er meer mee dat het hele volk moet verdwijnen omdat je het niet kan aanpassen. Je kunt de mening van een groep van 2 mln mensen niet even veranderen.

Met die A. Hitler vergelijking... :')

Wat nu als China hiermee hun übermensch gaat creëren

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:19

2 miljoen mensen in China? You wish :=

Sowieso is de opmerking mbt uitroeien nou niet echt gepast, hé... IS roept ook zulke dingen.. We zijn het niet eens met het Westen, dus uitroeien maar..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:23

Sammie schreef:

Sowieso is de opmerking mbt uitroeien nou niet echt gepast, hé... IS roept ook zulke dingen.. We zijn het niet eens met het Westen, dus uitroeien maar..

Joh nogmaals, het is niet mijn idee/oplossing maar er zijn maar 2 opties... stoppen of doorgaan, de richting veranderen van zo een meute zal niet lukken.

Bedoel uiteraard 2 miljard, maar je snapt me wel :o

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:51

Oke... dit topic gaat wel echt rare kanten op hier en daar...Beetje ondoordacht hier en daar.

wbt het klonen, mooi toch? Als ze zo een deel van de voedselschaarste kunnen oplossen? Ik ben er meer voor om met zn alle maar minder vlees te gaan eten, maar dat krijgt hier in het westen ook niet echt veel bijstand dus waarom zou je de mensen daar dan wel verplichten minder vlees te eten? Beter nog, juist die 'Chinezen' waar sommigen van jullie zo neerbuigend over spreken eten weinig vlees omdat het gewoon arme boertjes zijn. Maar de wereldbevolking groeit en dus ook de vraag naar vlees.
Als je dan koeien kan fokken/klonen die per sojaboon meer vlees opleveren is dat toch beter dan natuurlijk fokken maar het risico lopen dat het per energie die erin gaat minder energie oplevert?
Enige puntje is dat het zo wel erg makkelijk wordt voor virussen als alles genetisch identiek is, maar daar zijn ook oplossingen voor in het genetisch modificeren.

Ik zag ook iemand spreken over die neushoornsoort die op uitsterven staat, dat ligt net iets anders. Als je een diersoort tegen uitsterven wilt behoeden wil je zo veel mogelijk genetische variatie, maar een kloon is precies hetzelfde, dus je houdt een individu in stand maar niet een 'soort.'
Ze gaan nu trouwens wel die neushoornsoort redden met behulp van een soort aangepaste ivf (de overgebleven dieren zijn te oud) en een andere soort neushoorn als draagmoeder.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:58

xSlvna schreef:
Sammie schreef:

Joh nogmaals, het is niet mijn idee/oplossing maar er zijn maar 2 opties... stoppen of doorgaan, de richting veranderen van zo een meute zal niet lukken.

Bedoel uiteraard 2 miljard, maar je snapt me wel :o

Ik denk dat je de situatie in China niet zo heel goed inschat. Er zijn altijd meerdere opties. Dus in dat opzicht is het wel jouw mening dat het stoppen of doorgaan is. China is afhankelijk van export en import, dus politiek gezien kun je aardig wat in de pap brokkelen. Daarom begon ik in dit topic ook met als dat vlees hier op de markt komt zonder dat dat zichtbaar is wordt gewoon 0 vlees eten..

En de mening van 2 miljard mensen..? De Chinezen hebben niet zoveel te willen.. Die rennen al naar de baas als de vraag komt waar ze de muismat willen hebben; links of rechts van het toetsenbord. China is een communistisch land met 1 politieke partij en de overheid heeft na de studentenoproer het volk richting een bubblegum economie getrokken. De economie van China is compleet kunstmatig, gecreëerd door de overheid. Het is wachten op het moment tot het in elkaar klapt..

LarissaKas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:49

Dit is niet voor het eerst hoor!
ze zijn in Amerika ook al met klonen van koeien en paarden bezig geweest.
het karakter en de gangen van het paard zijn wel hetzelfde,
maar niet zoals in films identiek.

koeien zien er zelfs totaal anders uit.
het vlekkenpatroon ligt aan de ligging van het kalfje,
dus word nooit hetzelfde.

maar de naam kloonfabriek maakt het direct veel griezeliger,
ondanks dat ik deels al wat wist.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:03

Wat een grote onzin over China! Ze eten hondjes! Fabeltje en wat dan nog andere mensen vinden het schande dat we koeien eten die zijn voor hun heilig. Ik ben in China geweest en ik heb aan een student in Peking gevraagd of er nu werkelijk hond gegeten werd en zonder enig verwijt. Echter zij keek mijn aan of ik een monster was! Nee, dat deden ze niet je eet je huisdier toch niet op! Nu is zij niet iedereen en zo genaraliseren houd ik niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:09

Walgelijk gewoon! Mensen zijn gewoon beesten, we helpen de hele aarde naar de kl*te, hoelang zou het nog goed gaan? Door de overbevolking is er steeds meer vraag naar voedsel en dus ook vlees, en komen er dus dit soort idiote praktijken. Als we met z'n alle nou eens minder vlees gingen eten en minder voortplanten zouden dit soort dingen ook niet nodig zijn.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:20

Een erg vaag nieuwsbericht. Weinig feiten, vnl speculatie, en een groot deel van het bericht is gewijd aan de "onrust op het internet"( :roll: ) die dit nieuws zou hebben veroorzaakt, compleet met indrukwekkende commentaren van anonieme "gebruikers". Meh.