Hippisch Centrum De Haerst failliet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:59

Jolien87 schreef:
Vandaag laat de curator weten of ze verder mogen onder hem of dat de boel echt verkocht gaat worden. In dit laatste geval gebeurt het per opbod en van wat ik heb begrepen zijn er wel aardig wat gegadigden. Het is alleen afwachten wat de potentiële eigenaren ermee willen.

Hele bedrijf of item voor item?

Jolien87

Re: Hippisch Centrum De Haerst failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:08

Ik geloof het complete bedrijf maar daarover komt vandaag meer duidelijkheid.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:23

De paarden gaan iig niet in de veiling.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:28

Hopelijk krijgen de manegepaarden dan een goed nieuw thuis waar ze misschien geen manege werk meer hoeven te doen :) . Wie weet nemen er een paar lessers hun favoriete manegepaard wel over.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 02:16

Hoe weet je dat Noela?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:36

Is er al meer duidelijkheid?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:56

Op FB en de website nog niets. Mailbox is ook nog leeg.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:26

HC de Haerst heeft laten weten dat de curator nog de mogelijkheden bekijkt voor een doorstart. In week 51 hopen ze meer duidelijkheid te kunnen geven. Tot die tijd hebben de manegebeesten vakantie.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:24

Jolien87 schreef:
HC de Haerst heeft laten weten dat de curator nog de mogelijkheden bekijkt voor een doorstart. In week 51 hopen ze meer duidelijkheid te kunnen geven. Tot die tijd hebben de manegebeesten vakantie.

Onze school heeft regelmatig les op de Haerst en dan worden ze gewoon in beweging gehouden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:28

PrinceAmos schreef:
Jolien87 schreef:

Onze school heeft regelmatig les op de Haerst en dan worden ze gewoon in beweging gehouden.

Dit is wat de Haerst er zelf over heeft geschreven op hun facebookpagina:

Citaat:
Hallo allemaal,
Allereerst wensen wij iedereen een goed Sinterklaasweekend toe!
De pony's en paarden van de manege hebben door de omstandigheden een kleine vakantie. Ze worden goed verzorgd door het stalteam.
Op dit moment worden de mogelijkheden van een doorstart nog steeds door de curator onderzocht. Wij hopen meer nieuws te kunnen vertellen in week 51.
Bedankt voor jullie steun en begrip.
Team Hippisch Centrum de Haerst

Enfin, dat is ook niet echt waar het bericht om ging. Belangrijkste is dat de beestenboel er nog staat en dat het nu wachten is op de uitkomst van de curator.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:40

Oh dat klopt zeker. Maar ik mag best toevoegen dat de beesten ook gewoon in beweging worden gehouden?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:14

Wel raar dat die lessen wel gewoon door gaan?!

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:29

Mwah vind ik niet.. Het is een inkomst voor de Haerst, en er word meteen een dienst gedaan. Wij hebben er donderdag en vrijdag weer les.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 02:51

Stille verkoop is in deze niet zo gek hoor. Zo'n bedrijf verkoop je meestal niet zo snel, als het meer bekendheid had gehad was de boel waarschijnlijk al eerder over de kop gegaan ivm vertrekkende/wegblijvende klanten :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 06:11

Mag een failliet bedrijf nog steeds diensten verlenen dan?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 06:23

Zonde, ken het bedrijf van de laatste jaren niet, maar heb er op mijn 18e toen het nog van andere eigenaren was leren rijden.

Wat een prijzen inderdaad worden daar gevraagd.

Hoop dat het alsnog verkocht wordt en dat in ieder geval de paarden als die verkocht worden goede nieuwe huizen krijgen.
Maar laat dat niet zo'n circus worden als met die verkoop van paarden laatst een keer, jeetje...

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 06:52

Jolien87 schreef:
Mag een failliet bedrijf nog steeds diensten verlenen dan?

Dat is afhankelijk wat de curator (en rechter) nodig/verstandig vinden. Vaak als er gekeken wordt naar een doorstart vinden (hoofd)activiteiten nog steeds plaats om zo niet nog meer schulden te maken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 07:24

Sjolvir schreef:
Hoop dat het alsnog verkocht wordt en dat in ieder geval de paarden als die verkocht worden goede nieuwe huizen krijgen.
Maar laat dat niet zo'n circus worden als met die verkoop van paarden laatst een keer, jeetje...

Ik hoop het ook van harte. Er staan aardig wat oudjes bij, ook wel wat beesten die nog wel even mee kunnen maar ze hebben allemaal al flink wat kilometers gemaakt op de manege.
Mochten ze verkocht worden dan hoop ik echt dat ze allemaal goed terechtkomen en dat wellicht de andere manege in Zwolle hier iets in kan betekenen.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:13

Jolien87 schreef:
Sjolvir schreef:

Ik hoop het ook van harte. Er staan aardig wat oudjes bij, ook wel wat beesten die nog wel even mee kunnen maar ze hebben allemaal al flink wat kilometers gemaakt op de manege.
Mochten ze verkocht worden dan hoop ik echt dat ze allemaal goed terechtkomen en dat wellicht de andere manege in Zwolle hier iets in kan betekenen.

Indien de paarden/ponys toch verkocht gaan worden ken ik ook nog wel een adresje. Dit is een pensionstalling waarvoor ik een lesbestand ga opzetten en die zoeken nog paarden. Dit is een bedrijf wat dierenwelzijn op een ontzettend hoog vaandel hebben dus het zou een lekker leven wezen met maximaal 1,5 uur lopen per dag en minimaal 2 dagen in de week vrij. Indien ze op zouden raken mogen ze daar lekker de hele dag op de dijk lopen in kudde verband en in de koude of natte nachten lekker in groepsstalling.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:42

Jolien87 schreef:

Jep er zijn al een aantal pony's en paarden naar RCZ gekomen en ook pensionklanten dacht ik, en heel wat lesklanten die proeflesje hebben gehad. Sommige hebben al besloten te blijven.
Stallen zijn nu propvol, dat wel :p

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:46

Ik had begrepen dat de beesten die naar Ritsaert zijn gegaan niet van de Haerst zelf waren maar dat ze die in bruikleen hadden, maar het kan zijn dat ik me vergist heb.
Wel fijn dat Ritsaert iets kan betekenen.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:53

Zover ik weet word er alles aan gedaan om een doorstart te maken.
En ik kan zeggen dat ik dit uit zeer betrouwbare bron heb.
Dus nog even geduld mensen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:59

MiniMouse schreef:
Zover ik weet word er alles aan gedaan om een doorstart te maken.
En ik kan zeggen dat ik dit uit zeer betrouwbare bron heb.
Dus nog even geduld mensen.

Dit verbaast me niks. Als het echt zeker was dat het niet ging lukken dan had de curator dit dinsdag wel laten weten. Het feit dat het allemaal langer duurt is voor mij een teken dat de kans nog steeds bestaat dat er een doorstart komt.
Laten we het hopen!

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:12

goh ik heb daar nog de zitcompetitie gereden 2 jaar geleden :) maar te veel paarden en te weinig wei dus ik denk die dat het de idéale locatie zou zijn.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:36

Tamzel schreef:
Jolien87 schreef:

Jep er zijn al een aantal pony's en paarden naar RCZ gekomen en ook pensionklanten dacht ik, en heel wat lesklanten die proeflesje hebben gehad. Sommige hebben al besloten te blijven.
Stallen zijn nu propvol, dat wel :p

Klopt, dit zijn die van Klein Oever! En een aantal pensionklanten van de Haerst inderdaad ook.
De bedrijfsleider wil alle pony's paarden opkopen als ze in de veiling komen.

Wij hebben daar donderdag en vrijdag weer les, ben benieuwd hoe de pony's eruit zien haha.