Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:Maar als je niks anders hebt, of dat een heel gebied betreft, dan moet je het er toch mee doen.
Maartje1990 schreef:Maar als je niks anders hebt, of dat een heel gebied betreft, dan moet je het er toch mee doen.
bruintje123 schreef:Precies tobbes.
Maar dat natte stukje grond zonder bouw mogelijkheden kost wel niets.
En pension plaatsen met wel alle luxe voor de ruiter maar niets voor het paard zouden eens aan regels gebonden moeten worden.
Het is toch idioot dat alle andere dieren zoals koeien of varkens precies volgens regels moeten staan maar de paardenhouderij kan alles maar.
safina schreef:Maartje1990 schreef:Maar als je niks anders hebt, of dat een heel gebied betreft, dan moet je het er toch mee doen.
Nee hoor, je kunt ook kiezen om geen paard te nemen. Als je geen fatsoenlijke plek kunt regelen waar een paard droog en moddervrij kan staan en liggen, moet je gewoon geen paard willen hebben.
Toydoll schreef:Lekker krom als alle beesten van de regering in de oostvaders plassen wel een hongersdood mogen sterven met geen enkele droge plek....
Regels voor schuilstallen/schuilschuttingen met betonplaten zouden ze inderdaad moeten versoepelen. Snap ook nooit goed waarom ze daar zo ontzettend moeilijk over doen. In sommige situaties oke, maar in de meeste gevallen is het gewoon onnodige muggenzifterij.
En idd, zet ze dan maar in een pensionstal, waar ze 24/7 op hun eigen toilet opgesloten staan. Nee dat is een oplossing XD
Prima opzich dat ze beter kijken naar dierwelzijn, maar kijk dan niet met zo'n kromme bril.
Waves schreef:Wat een slachtoffergedrag hier zeg. Niemand dwingt je om je paard op een stuk polder te zetten in de blubber, niemand dwingt je ook om je paard 24/7 op stal in pension te zetten.
Iedereen weet dat beide opties niet goed zijn voor een paard. Als je geen goede omstandigheden kan bieden in Nederland (iets wat je kan weten vóór je een stuk baggerwei aanschaft zonder bouwblok) dan is het heel simpel: dan moet je geen paard houden. Of verhuis naar Duitsland of Belgie waar het land hoger ligt.
Ik houd ook geen dolfijn in mijn badkuip en ga dan zeggen: "ja, dan moet de gemeente maar zorgen dat ik een dolfinarium in mijn tuin mag bouwen".
Ik kies er beust voor nu ik in de randstad woon om géén paard te houden, ik vind dit deel van het land gewoon ongeschikt. Komt wel weer als ik op een meer geschikte plek woon.
Alani schreef:Waves schreef:Wat een slachtoffergedrag hier zeg. Niemand dwingt je om je paard op een stuk polder te zetten in de blubber, niemand dwingt je ook om je paard 24/7 op stal in pension te zetten.
Iedereen weet dat beide opties niet goed zijn voor een paard. Als je geen goede omstandigheden kan bieden in Nederland (iets wat je kan weten vóór je een stuk baggerwei aanschaft zonder bouwblok) dan is het heel simpel: dan moet je geen paard houden. Of verhuis naar Duitsland of Belgie waar het land hoger ligt.
Ik houd ook geen dolfijn in mijn badkuip en ga dan zeggen: "ja, dan moet de gemeente maar zorgen dat ik een dolfinarium in mijn tuin mag bouwen".
Ik kies er beust voor nu ik in de randstad woon om géén paard te houden, ik vind dit deel van het land gewoon ongeschikt. Komt wel weer als ik op een meer geschikte plek woon.
Dat is bokt ten voeten uit. Echt het is het een of ander en een gulden middenweg......nooit van gehoord. En verder is t altijd de schuld van een ander. Een bestemmingsplan die d'r zo ff wordt door gedrukt. Dat zo'n ding 6 weken ter inzage ligt en dat je een zienswijze in kan dienen, benoemen we gewoon niet. En tijdens de behandeling van de ingediende zienswijzen kan het bestemmingsplan niet door het college en de raad worden goedgekeurd, de bezwaren moeten eerst worden behandeld. Kortom dat is geen sneaky procedure.