Gouden Boktveulens 2015 bekend!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:12

Bedankt iedereen voor het stemmen op Geronimo <3 dit zijn zeker meer stemmen dan ik verwacht had!! :D

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:20

Gefeliciteerd ieedereen ! *\o/*

Alleen vind het wel erg jammer dat er altijd veel gestemd wordt op veulens en leden die veel bekend op bokt zijn, vooral dat mensen volgtopic maken over het veulen daar wordt ook gelijk steeds op gestemd,

vind dat je ook meer mag kijken naar het veulen zelf en de foto :j

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:39

Gefeliciteerd aan iedereen met hun prachtig veulens!

Anoniem

Re: Gouden Boktveulens 2015 bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:43

Fortuna nog 1x shinen , dik verdiend dit dappere meisje

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:24

De bokt veulen verkiezing is een populariteitsverkiezing, het gaat niet om kwaliteit. Dat is een beetje zo gegroeid de laatste jaren.
Eerder deden er ook veel KWPN veulens mee (wat toch de grootste fokkerij in Nederland is), nu bijna niet meer.
Ik blijf wel altijd stug stemmen op de veulens die ik kwalitatief het beste vind, maar snap wel dat de sportpaarden fokkers hun veulens niet meer opgeven.

Ik ben wel vóór een aparte kwaliteitskeuring en een populariteitsverkiezing, maar volgens mij is dat niet haalbaar, dus ga ik wel naar de veulenkeuring met mn veulen ;)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:02

GJ9 schreef:
De bokt veulen verkiezing is een populariteitsverkiezing, het gaat niet om kwaliteit. Dat is een beetje zo gegroeid de laatste jaren.
Eerder deden er ook veel KWPN veulens mee (wat toch de grootste fokkerij in Nederland is), nu bijna niet meer.
Ik blijf wel altijd stug stemmen op de veulens die ik kwalitatief het beste vind, maar snap wel dat de sportpaarden fokkers hun veulens niet meer opgeven.

Ik ben wel vóór een aparte kwaliteitskeuring en een populariteitsverkiezing, maar volgens mij is dat niet haalbaar, dus ga ik wel naar de veulenkeuring met mn veulen ;)

Je kan de kwaliteit van een veulen toch niet aflezen van een foto? Want waar kijk je dan naar op een foto? Correcte bouw? En met zoveel verschillende rassen is het qua kwaliteit appels met peren vergelijken natuurlijk. De meeste mensen op bokt kunnen ook niet beoordelen of een paard kwaliteit heeft.

En dat er op populariteit gestemd wordt hoorde ik inderdaad ook, en ik dacht daardoor ook geen kans te maken. Want ik zit niet veel op Bokt en het aantal topics wat ik geopend heb is op 1 had te tellen, ben helemaal niet populair dus. :o En toch heeft mijn veulen zilver.

Het is ook geen 'mooiste en beste veulen verkiezing'. Mensen stemmen op een veulen wat hun aanspreekt, en een veulen kan je aanspreken door een gave foto, of het verhaal erachter wat je aangegrepen heeft, of omdat je het gewoon een mooi veulen vind.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:09

Ik vind het altijd zoiets van 'eigen kind, schoon kind' en er wordt mekaar te weinig gegund. Je eigen veulen is altijd het knapst/best/liefst en natuurlijk zijn er mensen die objectief naar hun eigen veulen kunnen kijken en toegeven dat een ander 'beter' is, maar uiteindelijk is het een verkiezing waarbij mensen kiezen welk dier hen het meeste bijgebleven is. Gewoon blij zijn voor elkaar! :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:07

Ik heb niemand gevraagd om op mijn veulen te stemmen maar toch is er 13 x op hem gestemd. Toch 13 mensen die hem mooi vonden. Dat vind ik echt leuk. ik bedankt dan ook deze 13 mensen. Het gaat om het hengstveulen Kings Hill.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:08

Gefeliciteerd aan de winnaars.

Ik vind het ergens ook wel het zieligste verhaaltje. Ik zou zelf nooit mijn dood veulen opgeven. Eb zeker niet met het hele verhaal erbij. Dat vind ik dan ook heel mooi bij romy. Gewoon jinte der naam met de foto.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:27

Nicole schreef:
Winaars gefeliciteerd :D

Het was een spannende race Tara :D Maar ik ben erg blij dat Gonna Be Famous het zo goed heeft gedaan. Iedereen die gestemd heeft onwijs bedankt! <3

Haha ja het was zeker spannend. Jij ook gefeliciteerd met je mooie 2e plaats! Toch wordt je fanatiek van zo'n wedstrijd hè ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:48

Gefeliciteerd allemaal!

NathalietjeB schreef:
van harte maar niet banketstaaf ofzo maar kan er volgend jaar anders eens gekeken worden, naar aparte stemmen qua overleden veulens en veulens die gewoon nog leven

heb nu eerder t idee gehad met stemmen van wie heeft er het zieligste verhaal, qua een veulen die t niet gehaald heeft en dat lijkt mij niet de bedoeling van het stemmen toch? :x

De winnaars komen mij niet bekend voor dus ken de verhalen niet (stem zelf altijd op welk veulen me aanspreekt, al ben ik dit jaar helemaal vergeten te stemmen :+ ) maar als mensen op een 'zielig verhaal' willen stemmen moeten ze dat toch gewoon doen? Of het veulen leeft of niet maakt toch niet zoveel uit? Uiteindelijk is het toch vooral een populariteitswedstrijd. Iemand die veel topics plaats met mooie foto's heeft meer kans om te winnen, zo is het nu eenmaal. En als een veulen een beetje een apart kleurtje/aftekeningen heeft (lees: opvalt) ben je al bijna zeker van een plaatsje bij de top 3. Mensen kiezen voor wat hen aanspreekt en dat kan allerlei redenen hebben.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:04

Gefeliciteerd aan de winnaars. Stuk voor stuk leuke veulens.

Jammer dat er weer azijn wordt verspild. Een verkiezing is nooit objectief maar subjectief. Gewoon dat veulen kiezen die jij het mooist vindt. Geen onderscheid tussen dode of levende veulens, geen verschil maken tussen de diverse rassen en stamboeken. Laat de kenners van de diverse rassen en stamboeken maar beoordelen welke KWPN'er het beste is of welke shetlander...

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:08

Kassanova's Dream en Gonna Be Famous HS waren mijn twee hengstenkeuzes <3

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:11

Wauw, Fortuna nog een laatste keer schijnen op bokt <3 Echt verdiend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:08

Iedereen die op mijn kleine kanjer heeft gestemd: hartelijk bedankt Y;(

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:47

Gefeliciteerd

Ik vond het een magere opkomst dit jaar (weinig afwisseling qua rassen) maar ook een moeilijke keuze voor zowel hengst- als merrieveulen.
Ik heb mij alleen gebaseerd op de foto's. De verhalen lezen had ik namelijk geen tijd voor. De 2 vernoemde gouden boktveulens kende ik echter wel van hun topics en had wel verwacht dat zij gingen winnen door hun trieste verhalen.
al ben ik met bepaalde reacties wel eens/begrijp ik bepaalde reacties wel ivm "overleden"** veulens en de populariteit.
**een dier sterft nooit, het blijft in je hart en herinneringen voortleven

mijn stemmen gingen uit naar:

Merrie: Y.K.W. Sansa - chimello
Ik vind dit ras werkelijk prachtig, en dat speciale kleurtje, het maanoog en de "eyeliner" maakt haar gewoon zo bijzonder in mijn ogen. Ze springt er voor mij ook gewoon echt uit.

Hengst: ITS Gohan – Marleen_vA
Ook bij dit veulen gaat het om de kleur en het ras. Wat mij ook opvalt is de egale kleur en dus geen bont zoals je bij een tinker/irish cob wel veel ziet. De schattige blik en de leuke bles hebben mijn keuze beïnvloed.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:58

Ik nog niet lang aangemeld op dit forum en heb dan ook nog niet meegestemd.
Maar ik vind dat alle winnaars, van goud tot brons, dit absoluut verdiend hebben !
Wij hebben hier zelf een moeder en dochter quarter, dus mijn voorkeurstem zou uitgegaan zijn voor Jaycee van Astrid (niet in het minst voor het geweldige kleurtje :-) ), maar de andere veulens zijn ook absoluut niet te versmaden ! Proficiat aan allen !

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:12

Ik vind het getuigen van slechte smaak en onsportief gedrag door te gaan klagen dat een overleden veulen heeft gewonnen. Hier en elders op bokt.

Er zijn belangrijkere dingen in het leven. Bovendien dwingt niemand je om je veulen op te geven dus als je het niet eens bent met hoe er gestemd wordt, doe gewoon niet mee :)

Ik stem nooit omdat ik het suf vind. Tadaa :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:23

lieveli schreef:
Ik vind het getuigen van slechte smaak en onsportief gedrag door te gaan klagen dat een overleden veulen heeft gewonnen. Hier en elders op bokt.

Er zijn belangrijkere dingen in het leven. Bovendien dwingt niemand je om je veulen op te geven dus als je het niet eens bent met hoe er gestemd wordt, doe gewoon niet mee :)

Ik stem nooit omdat ik het suf vind. Tadaa :)

Ben ik het helemaal mee eens. Getuigd meer van jaloezie. Ik ga niet eens verantwoording afleggen waarom ik onder andere op Kasanova had gestemd

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:24

Het verhaal van Fortuna hield ontzettend veel mensen op bokt bezig. Velen hebben er tranen om gelaten. Ik zou werkelijk niet weten waarom zij dit niet zou verdienen. Wat mij betreft een gouden veulen op bokt en een gouden ster daarboven.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:29

Zover ik kan zien klaagt er niemand van de deelnemende veulens, het zijn alleen mensen die gestemd hebben die er iets over zeggen. Dat heeft dus niks met jaloezie of afgunst te maken maar is hun mening.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:41

Ik weet zeker dat de winnaars hun titel zó hadden ingeleverd voor....
Dit is een verkiezing, géén keuring.

Het verhaal van Furtuna en Una volg ik, en met mij velen, al vanaf het begin. Ontroerend, bijzonder, prachtig beschreven. 'Filmmateriaal"

Alle winnaars én deelnemers gefeliciteerd.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:21

alle gouden-, zilveren-, bronzen- en andere veulens gefeliciteerd!!! *\%/*

Ravi is op een hele mooie 5de plek geëindigd, geheel op eigen kracht *D

Ravi zegt bedankt voor alle stemmen! *\%/*
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:23

astridklomp schreef:
Zover ik kan zien klaagt er niemand van de deelnemende veulens, het zijn alleen mensen die gestemd hebben die er iets over zeggen. Dat heeft dus niks met jaloezie of afgunst te maken maar is hun mening.

Dan moet je beter lezen. In dit topic en andere topics.

edit: Klinkt bazig, zo is het niet bedoeld! Maar veuleneigenaren zeggen wel degelijk dingen als 'als er geen dood veulen meedeed had mijn paard gewonnen'. Wel met mooiere woorden natuurlijk.

Dat vind ik onsportief.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:29

Gefeliciteerd allemaal!! :D