Para-ruiter Rixt van der Horst op zoek naar tweede paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Para-ruiter Rixt van der Horst op zoek naar tweede paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:03

Ze vraagt om een paard, is waarschijnlijk ook gewoon bereid om er voor te betalen.

Als ik hier een oproepje op bokt doe dat ik een paard zoek met hierbij de eisen waar het aan moet voldoen en met als reden dat ik heel graag een reserve paard wil voor de wedstrijden, is dat dan ook bedelen Gast5428?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:10

@Gast5428, op die manier wordt het een hele onaardige wereld, en een hele saaie sport.

Overigens, dat iedereen z'n eigen boontjes moet doppen is een grote misvatting. Onze hele maatschappij bestaat bij de gratie van samenwerking, op allerlei vlakken. Je hebt de infrastructuur niet aangelegd, je hebt je eigen onderwijs niet verzorgd, je verbouwt ongetwijfeld het gros van je eigen voedsel niet. Niks eigen boontjes - het werkt omdat we het samen doen.

Daarnaast wordt niemand er beter van door anderen wat te ontzeggen. Jij krijgt er niets extra's door als Rixt geen reservepaard of sponsor vindt. Er zijn geen andere mensen die dan in haar plaats kunnen. Het aantal ruiters dat op een FPG-manege kan rijden wordt er niet groter door. Kortom: waarom, waarom zou je zo onaardig zijn? Ik gun het haar van harte. Ik gun elke goede ruiter goede paarden (en ja, ook reserves.) Ik zou niet weten waarom je daar iets negatiefs aan zou willen koppelen. Verder draait de hele sport om sponsoren, en is het al jammer genoeg dat parasport zo weinig aandacht krijgt dat sponsoren het ook minder interessant vinden.

Beetje vriendelijkheid misstaat niemand.
Ik hoop Rixt te zien in Rio. :j

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:45

Ik schrik ook van de zure reacties hier in het topic. Ik kan een heel verhaal typen, maar kan niet anders dan me aansluiten bij alles wat Shadow al heeft gepost in dit topic. Een betere wereld, etc.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:08

Weet iemand hoe oud Uniek is?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:08

Uniek is van 2001.

diemth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:59

Ik heb het verhaal van Rixt ook gelezen en het eerste wat ik me afvroeg was waar haar eerste (para)paard Vico Wald is gebleven. Ik kon het nergens vinden, maar blijkbaar is die dus niet geschikt als reservepaard..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:19

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:23

Ido Jacobs heeft nog meerdere z paarden staan waar hij een ruiter voor zoekt. Para ruiter Frank Hofmar heeft nu ook van hem een goedgekeurde Gelderse hengst te rijden gekregen.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:45

Bedelen of om hulp vragen heeft 2 kanten. Het is fijn om te ontvangen en het is zeker fijn om te kunnen geven! Dus vooral doen!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:16

Anoniem schreef:
Tja, ik ga helemaal met Ayasha mee.
Heel erg hoor dat Rixt gehandicapt is en ik snap dat ze nog graag haar droom wil najagen. Maar hoeveel mensen hebben niet die zelfde droom?
Maar omdat je gehandicapt bent moet je ineens aan alle kanten geholpen worden.
Er zijn vast meer mensen die naar Rio willen. Toevallig is de handicap van Rixt dat ze lichamelijk beperkt is. En een andere ruiter heeft als handicap geen rijke ouders en weer een ander heeft het talent niet en weer een ander misschien wel het talent maar het juiste paard niet. Misschien wilde ik ook wel graag naar Rio. Maar helaas heb ik ook het juiste paard er niet voor. Wil er iemand mij sponsoren en een GP paard lenen?
Dat is eigenlijk precies hetzelfde. Ik moet ook zelf mijn eigen boontjes doppen en zoveel anderen moeten het ook zelf zien te doen. Schooien om geld of een ander paard ERBIJ vind ik gewoon niet chique en erg verwaand overkomen. Gehandicapt of niet. Ik vind het niet netjes. Ze heeft al een paard en de mogelijkheid, wanneer is het genoeg?

Wel een zielige reactie dit zeg, jeetje girl go for it

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:30

Anoniem schreef:
Tja, ik ga helemaal met Ayasha mee.
Heel erg hoor dat Rixt gehandicapt is en ik snap dat ze nog graag haar droom wil najagen. Maar hoeveel mensen hebben niet die zelfde droom?
Maar omdat je gehandicapt bent moet je ineens aan alle kanten geholpen worden.
Er zijn vast meer mensen die naar Rio willen. Toevallig is de handicap van Rixt dat ze lichamelijk beperkt is. En een andere ruiter heeft als handicap geen rijke ouders en weer een ander heeft het talent niet en weer een ander misschien wel het talent maar het juiste paard niet. Misschien wilde ik ook wel graag naar Rio. Maar helaas heb ik ook het juiste paard er niet voor. Wil er iemand mij sponsoren en een GP paard lenen?
Dat is eigenlijk precies hetzelfde. Ik moet ook zelf mijn eigen boontjes doppen en zoveel anderen moeten het ook zelf zien te doen. Schooien om geld of een ander paard ERBIJ vind ik gewoon niet chique en erg verwaand overkomen. Gehandicapt of niet. Ik vind het niet netjes. Ze heeft al een paard en de mogelijkheid, wanneer is het genoeg?

hahahaha duidelijk geen verstand.. alsof je een paard koopt en daarmee naar OS kunt gaan. Je moet ook een goede ruiter zijn met veel talent geluk ect

Rixt heeft alles behalve een reserve paard en veel geld .

Zij bewandeld de weg juist helemaal op haar eigen manier en dat is in de paarden wereld onwijs knap

ik vind het niet chique dat jij stelt dat als jij een gp zou krijgen je wel naar RIO had gekunt

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:05

Tjezus mensen :( Dit meisje gaat gewoon voor haar doel en heeft een duidelijk plan. Indien iemand een jaartje een goed paard kan missen en het paard graag onder haar ziet verschijnen, waarom niet? Wie vraagt kan krijgen, wie niet vraag krijgt zeker niets.

Oké er zijn mensen die door hun handicap en/of andere omstandigheden helemaal niet meer kunnen rijden. En inderdaad, iedereen kan van vandaag op morgen verlamd raken en niets meer kunnen. Zo is het leven. Maar wat heeft dat nu met haar vraag te maken? Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen hier moeilijk over doen en hier een hele negatieve discussie over moeten voeren.