Jacht op paardenbeul gaat nu ook landsgrenzen over

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Jacht op paardenbeul gaat nu ook landsgrenzen over

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 14:57

Die kan het in ieder geval niet zijn, want hij zit levenslang opgesloten. Ik ga er dan wel even vanuit dat hij niet meer op proefverlof mag (al hoewel ja dat nooit weet met die TBS inrichtingen).
Hij is in ieder geval wel interessant vanwege het daderprofiel.
En het beste bewijs, dat degene die dit soort zieke dingen doet ook gevaarlijk is voor mensen.

K. doodde in juni 2003 in zijn woonplaats een zwerver en mishandelde tussen 2000 en 2004 tientallen dieren op gruwelijke wijze. Hij pleegde de misdrijven terwijl hij op proefverlof was uit een tbs-kliniek. Het Openbaar Ministerie (OM) eiste al levenslang lang tegen hem, omdat een verdere behandeling volgens justitie kansloos is. De rechtbank in Almelo meent dat ook.

De rechters vinden verder dat K. naast deze misdrijven ook nog schuldig is aan drie pogingen tot moord op willekeurige slachtoffers. Dat gebeurde in de zomer van 2002 in Enschede.

In de jaren 2000-2004 was Twente in de greep van tientallen gruwelijke dierenmishandelingen. Het ging onder meer om schapen, pony's en paarden waarvan de geslachtsdelen waren afgesneden. K. bleek van de meeste dieren de geslachtsdelen te hebben verwijderd om daar mee te experimenteren. De meeste dieren overleefden de mishandeling niet.

In juni 2003 werd in een park in Enschede de 50-jarige zwerver F. Storm doodgestoken. Ook zijn geslachtsdelen waren weggesneden. De politie legde in het grootschalige onderzoek naar de dierenmishandeling dan ook een link met deze bizarre moord.

K. was in 2001 al eens in beeld bij de politie wegens de dierenmishandelingen, maar er was onvoldoende reden om hem als verdachte aan te merken. Opmerkelijk was dat K. vlak na de moord op Storm zich in hetzelfde park bevond als het slachtoffer. Dat was voor de politie aanleiding K. nader onder de loep te nemen, net als tachtig andere personen.

Rudolf K. was al geen onbekende van justitie. Hij werd in 1986 veroordeeld tot zes maanden cel en tbs met dwangverpleging voor een poging tot verkrachting. Vanaf 1998 mocht hij met proefverlof en in 2003 werd zijn tbs beëindigd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:00

Vraag me af wie die "80 andere personen" waren en of die opnieuw onder de loep zijn genomen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:09

Dat was hem inderdaad. Ergens heb ik het idee dat deze k de inspiratiebron is voor de gene nu. Maar dan met betere planning en beheersing.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:56

Ik denk het niet Veulen,die we nu hebben lijkt echt op wraak uit te zijn.
Waarom alleen merrie's en waarom alleen hun geslachtsdeel verwonden?Vergeleken met de beul van Twente is deze beul veel minder grof in de mishandelingen.

Wanneer gaat iemand zichzelf snijden? voor aandacht.
Wanneer gaat iemand een merrie snijden en dan specifiek in het geslachtsdeel? om zijn frustatie kwijt te kunnen en miss. wel zijn wraak te uiten.
Het is sowieso overduidelijk dat de dader psychisch niet in orde is.Ik geloof ook niet dat hij kickt op de media,het gaat hem er puur om om zijn werk te doen.Dat geeft hem een kick,een voldaan gevoel.En hij is zeker ook niet dom,hij doet dit verder met zijn volle verstand.Het geeft hem zijn voldoening waar hij om vraagt.

Dit is wat ik denk hoor.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:12

gohya schreef:
Waarom alleen merrie's en waarom alleen hun geslachtsdeel verwonden?Vergeleken met de beul van Twente is deze beul veel minder grof in de mishandelingen.

Wanneer gaat iemand een merrie snijden en dan specifiek in het geslachtsdeel? om zijn frustatie kwijt te kunnen en miss. wel zijn wraak te uiten.
Het is sowieso overduidelijk dat de dader psychisch niet in orde is.Ik geloof ook niet dat hij kickt op de media,het gaat hem er puur om om zijn werk te doen.Dat geeft hem een kick,een voldaan gevoel.En hij is zeker ook niet dom,hij doet dit verder met zijn volle verstand.Het geeft hem zijn voldoening waar hij om vraagt.

Dit is wat ik denk hoor.

ik ben het eens met je gedeelte over paarden. Maar zichzelf snijen heeft echt niets met aandacht te maken bij de meeste mensen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:14

Zoe_97 schreef:
gohya schreef:

Dit is wat ik denk hoor.

ik ben het eens met je gedeelte over paarden. Maar zichzelf snijen heeft echt niets met aandacht te maken bij de meeste mensen...

Das ook wel zo ja,maar om welke reden een mens zichzelf ook snijd,het is altijd een 'vorm' van aandacht/hulp vragen. Gewoon een schreeuw om hulp,miss. is dat wat duidelijker gezegt zo?
Ik ken 2 mensen die zichzelf sneden,en hun achtergrond en het waarom snijden ook.Vandaar dat ik het zo zeg.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:15

Veulen84 schreef:
Dat was hem inderdaad. Ergens heb ik het idee dat deze k de inspiratiebron is voor de gene nu. Maar dan met betere planning en beheersing.

Daar geloof ik niet zo in. Wel denk ik dat hij qua daderprofiel wel eens prima zou kunnen passen bij deze Rudolf K.

Bij deze dader was er sprake van psychopatie (polyform pervers)
Hoog libido. Voortdurend op zoek naar seksuele prikkels
Sadistisch jegens zwakkeren/weerlozen.
Er was sprake van eerdere zedenmisdrijven zoals aanranding of verkrachting

Bij Rudolf K namen de mishandelingen ook toe tot het uiteindelijk resulteerde in moord op mensen. Past wel weer bij de huidige paardenbeul.
Ik geloof dus ook dat we het nog steeds hebben over 1 persoon als het gaat om de mishandelingen waarbij de geslachtsdelen zijn verwond.
En dat deze persoon een tikkende tijdbom is die snel moet worden gevonden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:25

gohya schreef:

Nee dat klopt niet. Mensen die zichzelf snijden doen dat vaak om pijn te voelen om een psychische leegte te vullen. Vaak mensen die heel slecht in hun vel zitten. Meestal niet als een schreeuw om hulp. Alhoewel wel kunt zeggen dat het wel mensen zijn die hulp nodig hebben.
Maar het zijn geen aandachttrekkers.
Meestal is het een symptoom van een persoonlijkheidsstoornis zoals borderline. Maar niet altijd. Sommigen snijden uit gewoonte en soms omdat ze er rustig van worden (de pijn zorgt ervoor dat adrenaline wordt aangemaakt dat een kalmerende werking heeft)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:33

Bij aandacht bedoel ik meer,kijk dan,ik heb hulp nodig.Voor mij is dat een schreeuw om hulp.Ze weten immers toch zelf dat het zichzelf snijden niet normaal is? Borderliners snijden zich idd. vaak,en sommige voelen zich daar idd.goed bij,maar tonen wel aan dat ze hulp nodig hebben.
Zo zie ik het.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:37

gohya schreef:
Bij aandacht bedoel ik meer,kijk dan,ik heb hulp nodig.Voor mij is dat een schreeuw om hulp.Ze weten immers toch zelf dat het zichzelf snijden niet normaal is? Borderliners snijden zich idd. vaak,en sommige voelen zich daar idd.goed bij,maar tonen wel aan dat ze hulp nodig hebben.
Zo zie ik het.

Ze hebben wel hulp nodig, maar doen het niet specifiek om aandacht te krijgen. Ze weten zelf heus wel dat het niet normaal is, maar het kan een soort verslaving worden. De drang om te snijden is groter dan de schaamte. Het zit wel een stuk complexer in elkaar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:42

Babootje schreef:
gohya schreef:
Zo zie ik het.

Ze hebben wel hulp nodig, maar doen het niet specifiek om aandacht te krijgen. Ze weten zelf heus wel dat het niet normaal is, maar het kan een soort verslaving worden. De drang om te snijden is groter dan de schaamte. Het zit wel een stuk complexer in elkaar.

Oke,ik geloof je wel hoor.Maar de 2 mensen die ik ken,die deden dit wel als een schreeuw om hulp.