VS: GP-paard uit stal gehaald en geslacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:25

Snollygoster schreef:
Wat een belachelijke discussie over de moord of geen moord, ga dat toch even lekker ergens anders doen. Het paard is er niet meer, en de zieke geest die dit gedaan heeft loopt nog steeds vrij rond.

Ik denk persoonlijk ook dat hier kwaad opzet in het spel is, het is te toevallig dat er er net een GP-paard uit gehaald hebben en zo te lezen op de FB pagina was het terrein ook nog vrij goed bewaakt. Zoiets ga je toch niet riskeren voor een stuk vlees terwijl er veel makkelijkere doelwitten zijn?
Doet me denken aan twee arabische showhengsten die in Wallonië enkele jaren geleden zijn toegetakeld met een bijl, vermoedelijk ook kwaad opzet van concurrenten, paarden hebben het gelukkig wel overleefd.

Precies

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:28

Abercrombie schreef:
Van alle paarden in Amerika die in de rij staan om geslacht te worden omdat er een overschot is, pakken ze een duur GP paard. Vreemd verhaal.

Dat inderdaad... zal vast meer achter zitten.

Wel een beetje cru om te zeggen dat dit zielig is voor het paard. Tuurlijk, dat is het ook, maar dit gebeurt miljoenen andere (slacht)dieren ook. M.i. net zo zielig of niet-zielig.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:37

Lusitana schreef:
In een land waarin jagen nog altijd gewoon van vader op zeer jonge zoon gaat en dus normal gevonden wordt om dieren te doden en hoe groter hoe beter (laats las ik nog eens tukje over hoe een meisje met een kruisboog een aligator had geschoten, en trots dat ze was), is dit maar een Klein onderdeeltje van een heel groot probleem.
De mentaliteit van mensen die graag jagen verander je niet zomaar. Ze groeien er mee op en weten niet beter. Dieren zijn niet meer dan leuke bewegende targets en vlees dat nog leeft. want dat is het andere probleem, het zijn enorme vlees eters.

Wat een bullshit verkondig je hier zeg.
Dit heeft niks met jacht te maken en je hoeft geen jager te zijn om te kunnen slachten.
Denk je nou werkelijk dat alleen in de US wordt gejaagd en vader op zoon wordt doorgegeven??
laat me raden je hebt iets tegen de jacht.......

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:39

Wat walgelijk! Hoe kan iemand dat doen?!
Ik zag het bijna voor mij hoe het eruit gezien moet hebben.. rillingen over mijn lichaam!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:41

Dit lijkt mij eerder iets voor een onderwereld geintje...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:11

liesjecryos schreef:
Lusitana schreef:
In een land waarin jagen nog altijd gewoon van vader op zeer jonge zoon gaat en dus normal gevonden wordt om dieren te doden en hoe groter hoe beter (laats las ik nog eens tukje over hoe een meisje met een kruisboog een aligator had geschoten, en trots dat ze was), is dit maar een Klein onderdeeltje van een heel groot probleem.
De mentaliteit van mensen die graag jagen verander je niet zomaar. Ze groeien er mee op en weten niet beter. Dieren zijn niet meer dan leuke bewegende targets en vlees dat nog leeft. want dat is het andere probleem, het zijn enorme vlees eters.

Dit heeft niks met jacht te maken en je hoeft geen jager te zijn om te kunnen slachten.
Denk je nou werkelijk dat alleen in de US wordt gejaagd en vader op zoon wordt doorgegeven??

Je leest het wel apart. Nergens staat dat het exclusief voor Amerika is.
Het is gewoon zo dat er landen zijn, en Portugal is daar ook een van, waar men globaal anders tegen wapenbezit en het gebruik van wapens aankijkt dan bv in Nederland.
Ik ben niet tegen jacht, soms is het de enige manier om aan eten te komen. Ik ben wel tegen jacht wellust.
Maar gaat helemaal niet om de jacht.
Het gaat om de mentaliteit van zonder gewetensproblemen een dier doden. Dat gaat meestal op als je dat van kleins af aan hebt meegekregen.
Dat komt ook voor bij mensen die aan huis slachten gewend zijn bv,
Je hoeft geen jager te zijn om te kunnen slachten, maar je moet wel een dier kunnen doden om het te slachten, snap je. En niet iedereen kan zomaar een dier doden, dat zijn meestal mensen die als kind geleerd hebben dat het op z´n minst ok is (maar misschien zelfs wel heel geweldig).

Het is gewoon een gedachtengang over "hoe kun je nou een paard doden".
Niet met wat is hier exact gebeurd.

Vincy

Re: VS: GP-paard uit stal gehaald en geslacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:43

Omg, wat een verdrietig verhaal |(
Hoe kan je zo iets doen...... %) :r |(

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:13

Thesserd schreef:
Abercrombie schreef:
Van alle paarden in Amerika die in de rij staan om geslacht te worden omdat er een overschot is, pakken ze een duur GP paard. Vreemd verhaal.

Wel een beetje cru om te zeggen dat dit zielig is voor het paard. Tuurlijk, dat is het ook, maar dit gebeurt miljoenen andere (slacht)dieren ook. M.i. net zo zielig of niet-zielig.

Nou, dat weet ik zo net nog niet. Ik mag hopen dat er verschil zit tussen de werkwijze van een slachthuis en die van de idioot die een paard uit een stal ontvoert en in stukken hakt. :(

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:10

mylittlejoy schreef:
Thesserd schreef:

Nou, dat weet ik zo net nog niet. Ik mag hopen dat er verschil zit tussen de werkwijze van een slachthuis en die van de idioot die een paard uit een stal ontvoert en in stukken hakt. :(

Er staat bij dat de dader wist wat hij deed.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:13

Lusitana schreef:
Er zijn ook mensen die mensen slachten en het vlees op de bbq gooien en de buren uitnodigen om te komen eten en restvlees meegeven...
Er zit geen grens aan kronkels.

Er zit inderdaad geen grens aan de zieke kronkels, mensen zijn gewoon walgelijk.

Verschrikkelijk dit voor het dier............

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:08

Wat vreselijk. :(

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:12

duur stukje vlees... Tjonge! het zal je maar overkomen! Woont er niemand bij die stallen? Niet dat het een garantie is, maar zulke dure paarden met alleen een camera, die blijkbaar niet alles live in de gaten houd en doorstuurt... lijkt m wel een risico!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 01:01

Op hun Fb pagina staat dat er 10 mensen op het terrein wonen, of iemand heeft hier zijn werk niet gedaan, of ze zijn heel erg nalatig geweest of er is kwaad opzet van binnenuit. Het blijft Amerika he, daar zijn ze niet vies van verzekeringsfraude te plegen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 01:32

Dieptriest dit zeg

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 01:40

Is in Florida paardenvlees zo bijzonder en gewild dan?
Denken ze werkelijk dat dit om het vlees te doen was? Dat slaat toch werkelijk nergens op...

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 02:23

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 08:45

Goh, ja dat zal het zijn. Meest plausibele verklaring. Pff.

NienSCHaapJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:29

Selka schreef:
Ik snap niet waarom ze een paard uit stal hebben getrokken terwijl er genoeg ranches zijn waar ze op enorme stukken land staan.

Waarom ga je dan een paard op een prive domein slachten? Blijkbaar is dit een goed bewaakt terrein en duidelijk van mensen met geld.

Waarom zou je dit risico lopen voor een stukje vlees? Vraag mij toch echt af of er niet meer achter zit..

Het is ten eerste al te ziek voor woorden.
Maar inderdaad ik denk dat het toch ergens iets persoonlijk zal moeten zijn geweest.
Maar wie verzint en doet zoiets?
Heel bizar, als ze de dader vinden mogen ze hem van mij op de zelfde manier slachten }:0

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:23

luckyfarm schreef:
In Florida wonen en werken veel Latino's. Zij willen paardenvlees. http://www.bing.com/videos/search?q=bla ... 3163A4D05C

Dus dat recente verbod om zelfs maar paardenvlees voor menselijke consumptie in bezit te hebben kan misschien ook deels gezien worden als 'buitenlanders pesten'?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:56

Denk ook aan wraak-opzet-bekende-ziekelijk jaloerse mensen......op die fiets.
Dit is niet zo maar even te laat zijn om je biefstukje bij de buurt super te halen.
Dit lijkt me héél bewust gedaan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:04

liesjecryos schreef:
Lusitana schreef:

Helemaal eens! Als je jaagt, dood je om het vlees te consumeren.

Iets doden wat niet gedood mag worden, dat is in mijn ogen evengoed moord als het doden van een mens, immers, een mens mag je niet doden.
Dit paard mocht ook niet gedood worden. Veel dieren die niet gedood mogen worden.

Helaas zijn mensen vleeseters. Of dit natuurlijk of niet laat ik even buiten beschouwing. Maar vlees eten kun je alleen als je een dier dood. En hier worden dieren gehouden om te consumeren op een knap beroerde manier, om dan ook nog gepaard met een hoop stress vervoerd worden naar het slachthuis om gedood te worden.

Dan heb ik liever vlees wat op het land geschoten is. Dat is tenminste eerlijk vlees, van een dier dat een waardig leven gehad heeft en lang niet zoveel stress voordat het stierf.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:00

Desiree schreef:
liesjecryos schreef:

Helemaal eens! Als je jaagt, dood je om het vlees te consumeren.

Iets doden wat niet gedood mag worden, dat is in mijn ogen evengoed moord als het doden van een mens, immers, een mens mag je niet doden.
Dit paard mocht ook niet gedood worden. Veel dieren die niet gedood mogen worden.

Helaas zijn mensen vleeseters. Of dit natuurlijk of niet laat ik even buiten beschouwing. Maar vlees eten kun je alleen als je een dier dood. En hier worden dieren gehouden om te consumeren op een knap beroerde manier, om dan ook nog gepaard met een hoop stress vervoerd worden naar het slachthuis om gedood te worden.

Dan heb ik liever vlees wat op het land geschoten is. Dat is tenminste eerlijk vlees, van een dier dat een waardig leven gehad heeft en lang niet zoveel stress voordat het stierf.

Inderdaad. Zolang de jacht nut heeft zie ik ook het probleem niet. Mensen die het dan zielig vinden als zo'n schattig hertje (bijv.) of dit paard gedood is, hebben werkelijk geen idee hoe dit in verhouding staat met de vleesindustrie.

Ik weet overigens niet hoe dit paard gedood is precies, maar er van uit gaande dat dit heel vlot ging, vind ik het niet zieliger dan de gemiddelde kip of het gemiddelde kalf of varken wat geslacht wordt.

Maar da's niet echt een discussie voor hier :P

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:59

jezus wat een zieke geest... je zult je paard maar zo aantreffen

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:36

Hoezo 'buitenlanders pesten'. Latino's weten dat het slachten, verkopen en eten van paardenvlees in de US verboden is. Dan heb je je aan te passen aan de normen en waarden van het land. Helaas denken sommigen hier anders over en worden er paarden gestolen en/of goedkoop op craigslist (zeg maar marktplaats) opgekocht en illegaal geslacht. Het is helaas de realiteit in Florida.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:53

luckyfarm schreef:
Hoezo 'buitenlanders pesten'. Latino's weten dat het slachten, verkopen en eten van paardenvlees in de US verboden is. Dan heb je je aan te passen aan de normen en waarden van het land. Helaas denken sommigen hier anders over en worden er paarden gestolen en/of goedkoop op craigslist (zeg maar marktplaats) opgekocht en illegaal geslacht. Het is helaas de realiteit in Florida.

Als het je eigen paard is en je besluit die op te eten, dan kan ik mij daar (mits netjes en snel gedood) niet vreselijk druk om maken. Het stelen en doden van andermans dieren wel, daar heb je gewoon van af te blijven en zeker als die diefstal niet nodig is, er is (door het slachtverbod trouwens) en fors overschot aan paarden in de VS. Liever netjes stressvrij geslacht ergens achteraf dan een half continent over gezeuld met alle stress en misbehandelingen die voortkomen uit te weinig tijd om veel te veel dieren te doden en te verwerken.