Pijn in borsten houdt vrouwen uit het zadel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:56

Hahaha ja dat bandjes afglijden heb ik ook wel eens, zit iedereen je raar aan te kijken als je ineens met een uiterst geconcentreerd smoelwerk onder je shirt gaat zitten frommelen tijdens het rijden _O-

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:56

ook ik heb een E cup en na drie zwangerschappen en borstvoeding zijn ze niet meer zo stevig.
Na veel uitproberen ben ik ook heel tevreden over de shockabsorber. En draag hierover zo een elastisch hemdje van de hema. Dit werkt prima. Ook bij het doorzitten.
Ik moet wel geregeld nieuwe Bh kopen omdat je na een tijdje wel merkt dat ze minder steun beginnen te geven en dan begint het allemaal weer te veel te wiebelen.
2 BH over elkaar lijkt me niet zo fijn zitten.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:01

Nou eeh hier toch ook goed bedeeld met een grotere maat en inderdaad vooral tijdens en na de borstvoeding was het veel te 'los' allemaal. Een normale of middelmatige sportBH helpt dan niks tegen de pijn inderdaad.
Maar ik ben via bokt advertenties op kiesdejuistesportBH.nl gekomen. Kost een paar centen, maar als je shockabsorbers, panache of andere 'categorie 5' BH's pakt nou dan zit het goed stevig verpakt hoor allemaal!
Zo te lezen ben ik gelukkig niet de enige die deze BH's gevonden heeft

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:19

Zizipicoleo schreef:
Hahaha ja dat bandjes afglijden heb ik ook wel eens, zit iedereen je raar aan te kijken als je ineens met een uiterst geconcentreerd smoelwerk onder je shirt gaat zitten frommelen tijdens het rijden _O-

Dat heb ik met de 'goedkopere' bh's (hunkemoller etc). Wanneer je een wat duurder merk koopt heb je daar geen last meer van. Die zijn ook heel wat steviger.

mdehaan26

Re: Pijn in borsten houdt vrouwen uit het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:27

Tip: Van Nike de sportbh met hempje eraan vast aanschaffen. Zit als gegoten, heb zelf een grote D cup en blijft prima zitten en in de winter ook lekker warm met extra hemdje eraan vast. Ik neem zelf altijd een maat kleiner zodat net wat strakker zit.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:31

Starbreeze schreef:
Zizipicoleo schreef:

Dat heb ik met de 'goedkopere' bh's (hunkemoller etc). Wanneer je een wat duurder merk koopt heb je daar geen last meer van. Die zijn ook heel wat steviger.

Nouuuuwww goedkope bh's kom ik niet aan met mijn maat :') Denk dat het ook vooral aan de bouw van je schouder ligt. Mijn moeder praat altijd over een "tasjes schouder" daar blijven bandjes maar ook je tas achter haken en glijd het niet zo snel van je schouder af. Helaas heb ik niet echt van die "tasjes schouders"

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:36

Heb nooit ergens last van gehad en mijn maat is toch al heel wat jaartjes behoorlijk groter dan een D cup. Kan zelfs met een gewone beugelbeha rijden, al zit een sportbeha wel fijner.

Fojoe: ja die zijn er t/m cup J :j , kijk eens op deze site http://www.farfallina.nl/lingerie/sportbh

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:33

SusanH schreef:
Heb nooit ergens last van gehad en mijn maat is toch al heel wat jaartjes behoorlijk groter dan een D cup. Kan zelfs met een gewone beugelbeha rijden, al zit een sportbeha wel fijner.

Fojoe: ja die zijn er t/m cup J :j , kijk eens op deze site http://www.farfallina.nl/lingerie/sportbh

:oo

*kijkt snel op die site*

80H maar geen I ... -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:34

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:39

SusanH schreef:
Weet niet waar jij kijkt maar ze staan er echt tussen hoor! Deze gaan tot en met cup J: http://www.farfallina.nl/lingerie/sportbh/online/85j/

inderdaad, er staat 85J bij als maat, maar die is (gelukkig maar) echt wel te groot.
ik heb een 80I en die staat er niet tussen in de sportBH's ...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:42

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:44

Ik heb gewoon eerst een normale bh aan, dan een voorgevormde sport bh en en daarover zo'n gewoon strak soort sport bh topje maat s, dan komt er geen beweging meer in :')

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:48

Ik heb met mijn E-cup voldoende aan de driesterren-sportbh van de hunkemoller. Behalve de week voor ik ongesteld word, maar ja, dan helpt niets meer :')

Edit: deze. Fijn ding.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:51

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:51

Ik heb een G en met de juiste (anita) heb ik er ook nooit last van. Wel van m'n rug, maar dat is met chiropractici goed in toom te houden ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:54

Tijdens mijn zwangerschap heb ik tot week 35 gereden en had toen cup F. Goede sportbh's, die mij rond de 60 euro per stuk kosten, zorgen ervoor dat ik prima kon rijden en nergens last van had.
Voor de zwangerschap had ik cup E en daar had ik ook dezelfde bh's voor van rond de 60 euro en ik heb eigenlijk überhaupt nooit ergens last van!!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:04

Hm nou ik heb ook een grotere cup en moet zeggen dat met een goede sportbh ik zelden last heb van mijn borsten met of na het paardrijden. Ik reed heel veel met een shockabsorber sportbh, van het hoogste level, die is echt fijn! Is ook echt wel nodig als je gemiddeld zo'n 3 uur flink actief door het bos sjeest.
Nu rijd ik rustig in de bak, hooguit een uurtje en zit niet door (paard nog niet zo lang onder zadel) en dat gaat ook prima met een 'normale' (voorgevormde) bh. Wel draag ik nu ook een bodyprotector, die zal t ook wat meer op zijn plek houden.
Ohja paard lief heeft een mooie vlakke galop dat helpt vast ook!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:09

Ik snoer mijn shockabsorber sportbh goed vast. Geen last en nee ik heb geen kleine tietjes haha.
Rijden met gewone bh begin ik overigens ook niet aan :n

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:21

Zizipicoleo schreef:
Het zal natuurlijk wel bij iedere vrouw anders zijn, maar ik denk toch dat het grootste deel van de problemen wordt veroorzaakt door slecht passende onderkleding.

Heb zelf cup E, draag een bh van de Hönkemuller met daaroverheen een sportbh van de Hema, nergens last van. Verder helpt het ook om je borstspieren wat te trainen.

Ben ik het niet mee eens... Mijn bh's zitten als gegoten en daarvoor ga ik stad en land af, gewoonweg omdat veel me niet goed zitten. Ik weet de criteria etc. dus ik weet dat ze echt wel goed zitten.

Over het algemeen rijd ik wel gewoon met een beugel bh en geen sportbh. Maar dat komt omdat ik 90% van de tijd nergens last van heb. Maar (ik moet het eens op gaan schrijven) soms heb ik een week dat ze gewoon pijn doen en zelfs lichtzijden voelt dan al niet prettig. Weerhoudt me er niet van om te rijden, maar soms zijn ze gewoon gevoeliger. En dat is denk ik hetzelfde hier, sommige blijven last houden omdat de borsten gewoon gevoeliger zijn. Mijn moeder kan bijvoorbeeld niks voortduren terwijl mijne toch over het algemeen 'gevoelloos' zijn.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:56

Maar heeft dan dan met paardrijden te maken of gewoon met gevoelige borsten?

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:01

Tendance schreef:
Maar heeft dan dan met paardrijden te maken of gewoon met gevoelige borsten?

Bij mijn moeder heeft het gewoon met gevoelige borsten te maken, maakt niet uit wat zij doet.
Ik daarentegen voel het alleen met rijden. Waarschijnlijk ook als ik wat anders van sport doe, maar dat ik over het algemeen niet :')

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:21

ik ben gezegend met mooie stevige C/D'tjes maar ik rijd echt nóóit zonder sportbh.

ik zweer bij http://www.kiesdejuistesportbh.nl
Daar kun je alles lezen over waarom een goede sportbh zo belangrijk is, en waarom de júiste sportbh ook zo belangrijk is, zelfs bij een klein C-cupje.

Ze hebben er ook werkelijk alle maten van 65 tot 130 en van A tm L (jawel, L !)
Ze hebben ze met en zonder beugels

En dit alles ook in de categorie paardrijden!

En ja, dat je borsten geplet worden in zon sportbh: een sportbh is geen mode .. het is puur functioneel!
Als de dames niet volledig opgesloten zitten zullen ze alsnog gaan bouncen..

edit: ze hebben nu iets nieuws speciaal voor dames met zeer gevoelige borsten: een band die je in combinatie met een sportbh draagt en die boven je borsten langs zit. Ik heb er al hele goede reacties over gehoord in mijn omgeving!

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:04

Och ja, soms zijn ze wel eens wat gevoeliger dan anders, maar structureel pijn hebben tijdens het paardrijden zou echt niet moeten met goede bh('s)/onderkleding...

Misschien toch wat spieroefeningen doen dan? Goede bespiering van zowel rug als borst geeft toch enige 'korsetwerking', vangt klappen op zeg maar.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:12

Wesco schreef:
Allemaal een haflinger, kan je goed op doorzitten met een grote cup maat :)

Hihi, klopt ja... voor veel haffen tenminste. :o

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:30

Ik ben 1.85m, dat ziet er niet uit op een haf.
Maar gelukkig ook geen last van mijn borsten.