Buurtbewoners eisen vertrek van paardensportcentrum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:41

Ik vind het sowieso apart van de pensionklanten dat ze nog niet opzoek zijn naar wat anders. Ik was daar niet blijven staan met al het gedoe wat er nu aan de hand is. Ik had een fijn ander plekje gezocht en gezegd; ik zie jullie wel weer als je wat anders gevonden hebt. Stel ze moeten er straks gedwongen uit, dan moet je ineens binnen zoveel uur een andere plek hebben voor je paard, mij niet gezien hoor!

Anoniem

Re: Buurtbewoners eisen vertrek van paardensportcentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:34

Er zijn daar niet zo gemakkelijk andere plekjes te vinden hoor, Zoals ik al zei; zo paarden minnend is de gemeente in het verleden niet geweest en Polanerduin was niet de enige manege die wijken moest...

Maar nogmaals; ik vind het niet getuigen van fatsoen in je donder hebben, als je met een mensport centrum, in de bewoonde wereld gaat zitten.
Want hoe leuk ik menners persoonlijk ook vind, het is een ontzettende partij pokkeherrie die wij dan met zijn allen produceren op een wedstrijd, want dan is het juist gebruikelijk, dat iedere combinatie, luidkeels word aangemoedigd. Is geen vergelijk met de ssst ssst mentaliteit van dressuur wedstrijden van de vorige manege....

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:48

Wauw wat een aannames worden er gedaan! Zelfs mijn woorden worden verdraait/niet goed gelezen.
Ik spreek duidelijk over 4x een indoor MENwedstrijd en 3/4x een outdoor MENwedstrijd.

Dan de aanname dat de eigenaren niet al langer aan het zoeken zijn is ook echt een aanname die op niks kan worden gebaseerd of hebben jullie ook met hen gesproken?

Tevens dat pensionklanten niet verder kijken: tuurlijk word er verder gekeken maar waar kan je nog heen met je menwagen etc. in deze omgeving? Juist nergens...

En dan wil ik nog op 1 uitspraak specifiek ingaan van ohjajoh6: Hoe durf je te stellen dat deze mensen geen fatsoen in hun donder hebben?! Volgens mij is heel nederland de bewoonde wereld of heb jij nog ergens een onbewoond eiland liggen binnen de nederlandse grenzen die goed bereikbaar is? Dan houden we ons zeker aanbevolen! ;)

Ik snap dat bokt een discussie forum is maar vind het bizar hoeveel mensen zich uitlaten zonder te weten waar ze het over hebben. Erg jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:53

Ik heb het over de buren Lovehaffie, dat het voor hun toch een groot verschil is in herrie of dat er een dressuurstal zit, of een mensportcentrum.

Ik vind dat inderdaad niet fatsoenlijk nee, niet van de gemeente en niet van de uitbaters.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 11:54

en de rest van de wedstrijden en 2daagses, die tel je voor het gemak niet mee? :)
Kan me niet voorstellen dat er dan geen drukte is.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:08

Ayasha; 2 daagse is 2 dagdelen (Enkel de ochtend of enkel de middag). Enkel dressuur grotendeels vanaf stal zelf... De man woont verder doorrijden (doodlopende stuk) dus komen niet voor zijn deur langs of maar in de buurt van zijn huis met de trailers, deze worden netjes op de parkeerplaats gezet. Hier is niet de herrie van joelende mensen want tja zo zijn dressuurwedstrijden niet zoals hierboven werd gezegd: een sst sst mentaliteit ;)

De buurman wil helemaal geen stal er meer hebben... Heeft niks met een mensportcentrum specifiek te maken.
Ik ben zelf bij een raadsvergadering geweest en daar sprak een andere buurman ook de zorgen uit van hem en meerdere buren die echt op de laan wonen waar wij overheen komen: Wat van ellende komt er als het weer leegstaat? Wie gaat dan de slootranden bijhouden zodat hij geen kassen vol onkruid heeft, wie zorgt ervoor dat er geen ongure personen gaan ronddwalen etc etc Vergeet niet deze hele locatie ligt aan een doodlopende laan, aan het eind met enkel nog het huis van de klagende buurman erachter....

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:20

ohjajoh6 schreef:
Er zijn daar niet zo gemakkelijk andere plekjes te vinden hoor, Zoals ik al zei; zo paarden minnend is de gemeente in het verleden niet geweest en Polanerduin was niet de enige manege die wijken moest...

Maar nogmaals; ik vind het niet getuigen van fatsoen in je donder hebben, als je met een mensport centrum, in de bewoonde wereld gaat zitten.
Want hoe leuk ik menners persoonlijk ook vind, het is een ontzettende partij pokkeherrie die wij dan met zijn allen produceren op een wedstrijd, want dan is het juist gebruikelijk, dat iedere combinatie, luidkeels word aangemoedigd. Is geen vergelijk met de ssst ssst mentaliteit van dressuur wedstrijden van de vorige manege....

hahaha ja dat is zeker waar. Ben in augustus parcourshulp geweest bij een menwedstrijd, was voor mij voor het eerst dat ik de hele dag bij een menwedstrijd was. Stond op het hoofdterrein waar de vaardigheidsproef was (hier stond ik) en een hindernis met een grote houten brug.
En wow wat een pokkeherrie zeg, vergeleken met een dressuurwedstrijd of springen dan. Was supergezellig en is op die locatie ook maar 1 keer per jaar, maar idd; is wel even van een heel ander kaliber wat betreft geluid. Kan me voorstellen als je niks met paarden hebt en je hebt met regelmaat een wedstrijd dat je dan niet blij bent.
Is idd wel even heel anders dan een gewone manege met voornamelijk lessen en misschien 4 keer per jaar een onderlinge wedstrijd dressuur/springen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:22

Voor niet paardenliefhebbers geven dressuurwedstrijden ook overlast. :) dus dat is gewoon een evenement. Bovendien; afspraak is afspraak. :) mij maak je niet wijs dat je op vijf jaar tijd geen oplossing kan bedenken.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:19

lovehaffie schreef:
Wauw wat een aannames worden er gedaan! Zelfs mijn woorden worden verdraait/niet goed gelezen.
Ik spreek duidelijk over 4x een indoor MENwedstrijd en 3/4x een outdoor MENwedstrijd.

Dan de aanname dat de eigenaren niet al langer aan het zoeken zijn is ook echt een aanname die op niks kan worden gebaseerd of hebben jullie ook met hen gesproken?

Tevens dat pensionklanten niet verder kijken: tuurlijk word er verder gekeken maar waar kan je nog heen met je menwagen etc. in deze omgeving? Juist nergens...

En dan wil ik nog op 1 uitspraak specifiek ingaan van ohjajoh6: Hoe durf je te stellen dat deze mensen geen fatsoen in hun donder hebben?! Volgens mij is heel nederland de bewoonde wereld of heb jij nog ergens een onbewoond eiland liggen binnen de nederlandse grenzen die goed bereikbaar is? Dan houden we ons zeker aanbevolen! ;)

Ik snap dat bokt een discussie forum is maar vind het bizar hoeveel mensen zich uitlaten zonder te weten waar ze het over hebben. Erg jammer...

Ik snap jouw hele argumentatie niet. Echt niet. Het is totaal niet relevant of en hoeveel ovelast er wordt geproduceerd en ik vind het erg aanmatigend dat jij denkt te oordelen over wat mensen als reden hebben om te willen dat de gemeente zich aan de afspraken houdt, ze staan gewoon in hun recht.
Ook waar het bedrijf heen moet is, of jijzelf, is niet relevant.

Dan gaan ze toch naar Limburg? Of Groningen? Of Duitsland van mijn part? Dan verkoop jij toch je paard? Wat niet kan dat kan niet, en dan kijk je als gezond bedrijf verder. Hoe dan ook is noch de gemeente, noch een buurman verantwoordelijk voor het feit dat jij met een paard wil mennen in het Westland of dat zij een groot menbedrijf willen in diezelfde streek.

Het enige wat telt zijn de zakelijke afspraken. Een gemeente dient zich een betrouwbare overheid te tonen naar de burger toe, zoals de wethouder zelf zegt. Doen ze dat niet dan kunnen die bewoners of andere belanghebbende partijen er zelfs een rechtszaak van maken.
Laatst bijgewerkt door Waves op 12-10-15 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:22

lovehaffie schreef:
De buurman wil helemaal geen stal er meer hebben... Heeft niks met een mensportcentrum specifiek te maken.

niet relevant, het is zijn goed recht dit te willen. De gemeente heeft dit zo afgesproken.

Ik ben zelf bij een raadsvergadering geweest en daar sprak een andere buurman ook de zorgen uit van hem en meerdere buren die echt op de laan wonen waar wij overheen komen: Wat van ellende komt er als het weer leegstaat? Wie gaat dan de slootranden bijhouden zodat hij geen kassen vol onkruid heeft, wie zorgt ervoor dat er geen ongure personen gaan ronddwalen etc etc Vergeet niet deze hele locatie ligt aan een doodlopende laan, aan het eind met enkel nog het huis van de klagende buurman erachter..

Ook niet relevant. Dat is een kwestie van wat er ná het vertrek van Dijkgraaf gaat gebeuren, dat is werok tussen de gemeente en de bewoners, het is geen argument om de Dijkgraaf dus maar te laten zitten "want ze houden de slootkantjes zo leuk bij"

..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:56

liedjuh2 schreef:
Ik vind het sowieso apart van de pensionklanten dat ze nog niet opzoek zijn naar wat anders. Ik was daar niet blijven staan met al het gedoe wat er nu aan de hand is. Ik had een fijn ander plekje gezocht en gezegd; ik zie jullie wel weer als je wat anders gevonden hebt. Stel ze moeten er straks gedwongen uit, dan moet je ineens binnen zoveel uur een andere plek hebben voor je paard, mij niet gezien hoor!

Sterker nog, ik hoorde dat ze recent zelfs nog een nieuwe pensionklant hadden aangenomen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:16

Wat maakt iedereen zich weer druk om niets zeg. Een klagende buurman tegen een hoop tevreden buren. Een belofte tot verlenging als er nog niet gebouwd zou worden. Dat gaat er dus niet, maar de buurman lijkt belangrijker te zijn.

Ik rijd er regelmatig met mijn paard, de manege is eerlijk gezegd de rustigste die ik ken. Wedstrijden beginnen laat en eindigen vroeg, in het weekend zie je amper reuring. Verkeer dat af en aan rijdt? Wat een onzin, er komen misschien zes trailers per dag.

Ik ben het eens met lovehaffie. Eerlijke, vriendelijke mensen. Niet handig dat er zo laat naar oplossingen is gekeken, maar een jaar geleden waren ze er al mee bezig.

Ik sta straks met mijn jonge paard en wagen letterlijk op straat, terwijl ik daar met begeleiding en tussen hekken kan trainen en zou het behoorlijk jammer vinden als die mogelijkheid te ver weg wordt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:28

Ben je wel al aan het zoeken denice?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:06

lovehaffie schreef:

Uhmmm ...... Chardon??????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:16

En op de Maasdijk heb je toch zeker ook nog steeds dat wedstrijd terrein zitten van die andere grote naam in de mensport? Hoe heet die nou toch joh? Hebben ze daar onderhand niets voor menners gecreëerd?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:51

purny schreef:
Ben je wel al aan het zoeken denice?

Ik sta niet op deze manege, ik train hier minimaal eens per week :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:55

Dat wist ik niet. Sorry

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:47

purny schreef:
Dat wist ik niet. Sorry

Geeft toch niet :)

Ik vind het vooral doodzonde dat een bedrijf kapot gemaakt wordt door vooral een buurman zoals het nu lijkt. Maar het fijne weet ik er ook niet van.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:54

denice schreef:
purny schreef:
Dat wist ik niet. Sorry

Geeft toch niet :)

Ik vind het vooral doodzonde dat een bedrijf kapot gemaakt wordt door vooral een buurman zoals het nu lijkt. Maar het fijne weet ik er ook niet van.

Hoe bedoel je "kapot gemaakt". Als het klopt, is die stalhouder op de hoogte geweest van de bezwaren van de buurt en het feit dat hij er maar vijf jaar mocht zitten. Dan heb je vijf jaar de tijd om (al dan niet samen met de gemeent, eea afhankelijk van de afspraken met de gemeente) iets anders te zoeken.

Waar kwam trouwens dit bedrijf vandaan, dat het "ineens" zich hier kon / wilde vestigen?

ROOS93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:41

Er is plek genoeg op andere stallen in de omgeving. En afspraak is afspraak. Edwin wist dit al vanaf het begin. En zonde voor de pensionkosten. . En ik snap de buurman wel en achterstallig onderhoud is er zeker. Ik denk ook een petitie ....er zijn bijna even veel mensen voor al tegen het verdwijnen van de stal .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:49

Klopt Roos, de klachten van de buren zijn niet de enige die er bij de gemeente liggen. De Dijkgraaf is een behoorlijk hoofdpijndossier voor de gemeente geworden en het zou me niet verbazen dat de gemeente zelf ze ook graag ziet vertrekken.