Politie op zoek naar nieuwe paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:22

puppy1128 schreef:
8nnemiek schreef:
En ras maakt niet uit? Dan zou ik zeggen, koop wat belgische trekpaarden, daar gaat men wel voor opzij :D

Wel laten galopperen of draven :))

Dan stuitert de menigte vanzelf uit elkaar, of ze willen of niet :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:24

Helaas voor Modena haalt ze de 1.65 niet, anders zou ze zichzelf opgeven denk ik. :') Veel lange buitenritten en aandacht. Wel op voorwaarde dat ze sinterklaaspaard mag spelen en alle wortels die ze daarmee ophaalt speciaal voor haar bewaard worden natuurlijk. :D

Anoniem

Re: Politie op zoek naar nieuwe paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:30

Heb ooit bij een stal gereden en een paard voor moeten rijden voor de politie. Hij was ook geen 1,65, maar 1,55. Helaas op de foto's bleek dat hij beginnende artrose had. Toen wouden ze hem niet meer hebben, anders was het door gegaan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:34

amoj schreef:
Heb ooit bij een stal gereden en een paard voor moeten rijden voor de politie. Hij was ook geen 1,65, maar 1,55. Helaas op de foto's bleek dat hij beginnende artrose had. Toen wouden ze hem niet meer hebben, anders was het door gegaan.

shhht, ik wil haar nog helemaal niet kwijt, dat ze leergierig en bomproef is maakt haar juist ook tot het perfecte paard voor mij. :P
Mocht ze ooit weg moeten zou ik het zeker overwegen. :j

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:43

Ik kan mezelf vaag nog een bericht herinneren dat er ooit een kleine rel was tussen de politie en het KWPN omdat de politie een lading Hongaarse warmbloedpaarden had geïmporteerd. Deze waren qua karakter kennelijk wat fijner, maar het KWPN vond het jammer dat ze geen echte Nederlandse rassen gebruikte. Geen idee wanneer het was en of ik het goed heb geïnterpreteerd toen ;) Maargoed, Hongaarse paarden dus, al denk ik dat het merendeel gewoon KWPN'ers zijn.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:53

Mijn oldenburger is daar enkele maanden geleden heen gegaan.. En ik moet zeggen, ik ben super blij dat die bij de politie is.. Ondanks de 'rellen' waar hij in terecht kan komen. Er werd ook verteld dat het meeste geweld niet gericht is op het paard maar op de ruiter.

Verder zijn ze super vriendelijk bij de politie, je mag altijd langskomen en ze komen niks te kort. Ik heb er totaal geen spijt van!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:50

Ik zou het wel mooi vinden als ze ook echt Nederlands gefokte paarden zouden uitkiezen.
Groninger, Fries, Gelders of een Nederlands gefokte kwpn-er.
Maar ja dat zal wel niet het belangrijkste criteria zijn voor een goed politiepaard.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:08

veerledec schreef:
Ergens anders stond volgens mij dat ze wel bonte paarden hebben, als paukenpaarden, en dat ze die voldoende hebben.

Die zijn niet eens van de politie maar van particulieren. De bonte KWPNer die op prinsjesdag mee loopt in ieder geval wel, dat is het broertje van mijn merrie. Hij wordt ieder jaar uitgeleend.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 00:34

Jaren geleden was er ook een proef met Quarters. Super cool en wendbaar maar te klein om indruk te maken dus dat werd m niet.
Paarden moeten wel wat body hebben om serieus genomen te worden en dat kwamen de quarters vooral in hoogte tekort.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 00:44

volgens mij is dat met Pauken trommels

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 07:16

Van de paarden die ik de afgelopen 10 jaar gereden heb zijn er 3 naar de politie verkocht.
Allemaal bruin, waarvan 1 merrie en 2 ruinen. Voor alledrie werd goed betaald en ik vraag me af of we het geld voor 2 van de 3 gehad zouden hebben als ze als sportpaard waren verkocht.
Ze betalen dus prima.
Overigens 1 Kigali, 1 Haarlem en een Karandasj. Op zich nog best fel bloed dus.
Maar goed ze nemen ze wel gedurende een periode op proef en dan is het maar afwachten of je paard wel geschikt is. Anders krijg je hem zo weer terug.

Aan het eind van het jaar gaan ze vaak actief op zoek.
Er is dan nog budget over en alles wat ze niet opmaken krijgen ze het jaar erop dus niet in hun budget, dus vandaar dat ze ook niet moeilijk doen over 1000 euro meer.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 07:19

Over het bonte/apart gekleurde paard is exact wat hier al gezegd werd de reden.
Net als een kind wat er anders uitziet en direct uit de groep gepikt wordt, is bewezen dat als er een "vreemd" paard bijloopt, deze ook als eerste door bijvoorbeeld hooligans als doelwit wordt gezien.
Sterker nog, politie gaf toen naar ons toe aan, dat een "ander" getint paard soms zelfs een reden lijkt te zijn voor die mensen om zich anders te gaan gedragen.
Dat is natuurlijk iets wat je wilt voorkomen.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:06

Ik denk dat het paard van moeder heel geschikt zou zijn, maar mijn moeder wil haar vast niet verkopen. :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:11

_San87_ schreef:
Denk niet dat ik mijn paard ooit aan de politie zou verkopen. Zou het niet aan kunnen zien dat het dier tijdens voetbalrellen gebruikt wordt en misschien klappen krijgt. Vind sowieso de bereden politie meer en meer uit de tijd raken :). Dieren hebben geen plaats in het oplossen van menselijk geweld.

Ceremonieel, helemaal tof. Tijdens rellen e.d... Nee, vind dat niet kunnen :).

Precies dit. Echt nooit dat ik m'n paard aan de politie zou verkopen. De verzorging is dan misschien wel oké maar ze moeten echt keihard werken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:13

De verzorging is echt meer dan oké en het valt mee hoor!
Ja, ze komen in stressvolle situaties, maar het valt mee hoe vaak ze ingezet worden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:13

cissy schreef:
Jaren geleden was er ook een proef met Quarters. Super cool en wendbaar maar te klein om indruk te maken dus dat werd m niet.
Paarden moeten wel wat body hebben om serieus genomen te worden en dat kwamen de quarters vooral in hoogte tekort.

Terwijl ze in Spanje bijvoorbeeld helemaal niet van die grote paarden hebben en daar werkt het wel. Ik heb ze toen een aantal keren zien rijden op die quarters en een agent met een westernzadel lijkt toch een beetje op een carnaval.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:14

In Spanje is de gemiddelde man ook niet zo lang als hier.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:17

Tendance schreef:
De verzorging is echt meer dan oké en het valt mee hoor!
Ja, ze komen in stressvolle situaties, maar het valt mee hoe vaak ze ingezet worden.

Ik zie ze regelmatig op het Rembrandtplein staan. Zelf wil ik daar na de film niet eens meer zijn en die dieren staan daar de hele avond met die debielen en herrie om zich heen. En het is ook niet zo dat ze maar een uurtje per dag werken tijdens voetbal wedstrijden en door de stad. Ik vind het geen leven voor een paard. Niet voor een koetsje en niet met een agent op z'n rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:23

Ja die paarden hebben het ook vre-se-lijk zwaar natuurlijk sjonge jonge. De paarden worden zorgvuldig geselecteerd en voorbereid. Bovendien worden ze niet dagelijks ingezet , nou en dan lopen ze een keer een halve dag tijdens een voetbal wedstrijd. Mijn paard sterft ook niet als ik een buitenrit van 6 uur maak. En herrie en debielen je hebt paarden die dat helemaal niet erg vinden en juist wel mooi.

Politie paarden hebben een stuk beter leven dan menig ander paard van particulieren in NL.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:25

Wilde net zeggen.. Wat een gemiep weer zeg. Tegenwoordig lijken paarden wel behandeld te moeten worden als chihuahua's. Doe normaal. :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:01

Jammer dat andere meningen met gemiep en gezeur worden afgedaan. Of van tafel worden geschoven onder het mom van; anderen hebben het veel slechter. Ik zou zeggen verkoop je paard lekker aan deze club. Ik zou het nooit doen in elk geval.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:12

Denk dat je niet snel een veel betere plek treft voor je paard. Plus je weet zeker wat ermee gaat gebeuren en dat weet je niet wanneer je hem aan een particulier of handelaar verkoopt. Mocht ik een paard willen verkopen zou ik blij zijn wanneer de politie hem wil hebben!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:26

Het ligt natuurlijk wel een beetje aan het karakter van het paard. Eentje die daar de hele tijd staat te stressen en zichzelf staat op te eten is natuurlijk niet geschikt.

Die van mij zou het geweldig vinden op het Rembrandtplein. Hoe meer reuring, hoe cooler in de kop. Als we vanaf stal naar het A'damse bos rijden moeten we over een industrieterrein en door een woonwijk. Paard vind de hele weg er naartoe leuker dan het bos zelf :')

Beetje jammer van de afwijkende kleur en een stokhoogte van 1.45 want anders had ik hem daar denk ik echt een plezier mee gedaan. (Is ook wel een type wat je door een menigte hooligans laat lopen, dendert gewoon zonder blikken of blozen door).

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:32

Mijn paard zal qua formaat en postuur een zeer geschikt politiepaard zijn. Als we op buitenrit gaan, gaat iedereen altijd voor ons aan de kant omdat het best een imponerend paard is om te zien.

Op mijn huidige stal hebben we een aantal jaar achter elkaar politiepaarden op stal gehad, vanwege een oefening in de buurt. De meeste paarden waren inderdaad bruin/vos of zwart. Qua ras waren het vooral KWPN paarden en Gelderse paarden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 09:37

Tendance schreef:
In Spanje is de gemiddelde man ook niet zo lang als hier.

En ik heb het idee dat daar wat meer 'respect' is voor gezag? Weet niet of at echt zo is, maar weet dat de politie daar soms njiet te zuinig is

Mijn paard zou qua postuur perfect zijn, grote bruine ruin van effe ruim 1.70. Qua karakter zou ik het niet aandurven, veel te neurotisch. Die vreet die hooligans gewoon op of vertapt ze :+

Overigens zou ik best een paard aan hun willen verkopen. Liever naar de bereden politie dan de handel in