Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:janderegelaa schreef:In dat bedrag zit ook tent, tent voor personeel, salaris personeel, eten voor personeel, eten voor de paarden, beveiliging, verzekeringen etc.
Valt nog wel mee dus.
Waarom betaal je dan geen 1500 euro startgeld voor een meerdaags basisconcours met stalling?
Ik geloof echt niet dat zo'n bedrag nodig is.
Hoeveel personeel heb je nodig voor 70 paarden: 4-5 man hooguit. Paard vreet inkl bodembedekking echt niet meer dan 15 euro per dag.
Dan zou de tent zelf mega duur zijn.
Kwestie van een loods of schuur afhuren en boxen plaatsen.
fargo schreef:Janine1990 schreef:Wie moeten dan de gouden koets trekken na restauratie? Rare afbeeldingen er af en mensen er voor?? Om dan maar op die manier te 'herinneren' aan slavernij?
Het gaat echt niet om de paarden die de koets trekken, die zijn gewoon van de koninklijke stallen zelf hoor.. en die gaan ook echt niet weg. Je ziet deze paarden regelmatig met rijtuigen door Den Haag gaan.
Het gaat om de colonnes met extra paarden in de stoet, daar worden paarden voor geleend en ingezet
VanHuisUit schreef:mwah .... inkomen van 8 ton (onze koning alleen tikt dat aan, excl de rest van de familie) is toch heel wat hoger dan dat van een mp hoor![]()
Volgens mij kan onze Willem dus heel goed die kosten voor de paarden zelf betalen
VanHuisUit schreef:mwah .... inkomen van 8 ton (onze koning alleen tikt dat aan, excl de rest van de familie) is toch heel wat hoger dan dat van een mp hoor![]()
Volgens mij kan onze Willem dus heel goed die kosten voor de paarden zelf betalen
fargo schreef:purny schreef:De paarden mogen van mij afgeschaft worden. Laat Lex maar met z'n tijd meegaan en per auto naar de Ridderzaal gaan. Alleen prinsjesdag zelf zou jammer zijn gezien die omzet die men draait in de horeca en winkels
Het gaat toch echt niet om Wim Lex zijn paarden maar om de paarden van de colonne. De koetsen zullen echt nog wel een tijd blijven hoor, worden bij speciale gelegenheden en ontvangsten echt ingezet en gebruikt.
hettyss schreef:Ben het met janderegelaa eens. Er komt enorm veel bij kijken. Vervoer heen/terug, voer, hooi, stro, hoefsmid en dierenarts die er alle dagen lopen, huisvesten paarden, huisvesten ruiters, huisvesten militairen die daar helpen, mest opslag en afvoer, eten voor ruiters en zo zal ik best nog wel wat vergeten. De ministers zullen deze dag wel gewoon betaald krijgen. Bij de ruiters zijn er diversen die een aantal vrije dagen van hun dagelijkse werk opnemen om daar te kunnen zijn puur omdat het met de groep enorm gezellig is. Die krijgen die dagen dus niet!!! betaald. Mijn paard loopt al een aantal jaartjes mee en iedere x weer als ik daar kom is het super verzorgd. En als je daar op DE dinsdag langs de route staat ben je toch trots. Denk dat de ruiters dit gevoel nog meer hebben!!!! Denk als je de paarden wegbezuinigd dat er weinig van de stoet overblijft. Ga duimen dat er een oplossing komt, want ik vindt dat ze moeten blijven!!!!!
Ariannee schreef:Ze hebben geen geld meer voor de paarden, maar wel voor die vluchtelingen