gohya schreef:Vanmiddag stond er een man foto's te maken van mijn paarden,hij was met de fiets.
Ik ben een praatje gaan maken met hem,hij was niet de volle 100%,dat merkte ik wel op tijdens het gesprek,maar een beul is hij niet.Hij is hobby fotograaf.
Stel nou dat ik de politie had gebeld? er staat een verdachte man foto's te maken van me paarden.Dan had ik die man mooi gekwetst en voor niks beschuldigd. Je kan het niet maken om zomaar iedereen als verdachte te zien,vind ik.
Daarbij,de beul gaat echt niet openbaar foto's maken van je paarden op een fietspad.
Dit heeft even niet met de beul te maken, maar wilde het stuk toch plaatsen. Het buurpand van mijn werklocatie heeft tijden leeggestaan. Tijdens mijn vakantie is het pand weer verhuurd en op mijn eerste werkdag waren ze daar bezig. Die avond ben ik vrij laat vertrokken (uurtje of 8 in de avond denk ik). Terwijl ik voor het pand loop en afsluit, lopen er vreemde mannen bij dat andere pand (we zitten op een redelijk verlaten industrieterrein waar regelmatig mensen het verschil tussen mijn en dijn niet kennen). Er staat ook busje met een zeilen achterkant (kan het niet goed uitleggen) en een wit nummerbord. In die laadbak ligt een lading gereedschap en spullen die lijken op tuingereedschap. Toeval wil, dat een paar maanden ervoor de schuur van een collega ontdaan is van (duur) tuingereedschap en dat je regelmatig hoort over inbraken door oostblok lui die het voorzien hebben op duur tuingereedschap.
Tja, afgelegen locatie, pand dat net wordt ingericht, dus lading nieuwe appartuur, slechte ervaringen met de locatie, wit nummerbord en een (on-)gezond wantrouwen. Ik heb gekozen de politie te bellen en een melding te maken. Ze zouden gaan kijken.
Ik ben uiteindelijk terug het (ons) gebouw in gegaan en mezelf min of meer opgesloten en via ons daktoegang kon ik zien wat ze deden. Bleek een duitse auto te zijn en er stonden wat apparaten voor een grote roldeur aan de zijkant van het buurgebouw.
Kort daarna word ik door de politie gebeld met de vraag of ik de melding had gedaan. Dat klopt en met het schaamrood zeeeeeeeer diep op de kaken heb ik aangegeven dat ik het waarschijnlijk volledig verkeerd had gezien en dat het werknemers van een of andere firma waren. De agente beaamde gaf aan dat ze ter plaatse waren geweest en de nieuwe gebruiker van het pand hadden getroffen en die had aangegeven dat er een nieuwe vloer in het pand moest en dat hij daarvoor dit (duitse) bedrijf had ingehuurd.
Ik geloof dat ik wel 7 keer mijn excuses heb aangeboden, aangezien ik me zooooo schuldig voelde. De agente gaf echter aan dat zowel de politie als de nieuwe buurman juist heel blij worden van dit soort meldingen. Want mocht er wel wat aan de hand zijn, dan weten ze dat ik dus niet de andere kant op kijk.
Kort daarna een zelfde soort akkefietje gehad en ook deze agent gaf aan: we rukken liever 10 keer voor niets uit, dan 1 keer niet en met vervelende gevolgen.
Kortom, zie je iets verdachts, meld het aub. Wij zijn die extra oren en ogen die de politie nodig heeft om "the bad guys" te pakken te krijgen.