Paardenbeul slaat toe in Zutphen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:30

Sonador schreef:
Nou dat gevoel heb ik dus niet.

en paar weken geleden kwam ik op stal, staat er een auto voor het weiland met een vreemde kerel in de weide.

Alle paarden stonden achterin een hoekje te snurken van angst, de man zag mij en ging er als een haas vandoor richting zijn auto!

Ik heb gekozen om direct voor naar de paarden te gaan, ipv hem achterna te gaan zitten.
Wel had min vrouw zijn kenteken genoteerd

Gelukkig hadden de paarden niks, alleen angst. <KNIP>

Mooi dat je paarden OK zijn. Maar jammer van die gouden kans op een ......eeeehmmm....goed gesprek met deze meneer.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:38

Ilaan heel veel sterkte voor jou en je paardje! Ik hoop dat jullie dit snel achter je kunnen laten.

En sonador, heb je dat kenteken en merk en kleur van de auto toevallig nog? Zou van mij gerust aan alle paardeneigenaren bekend gemaakt mogen worden. Zonder een complete heksenjacht te willen beginnen overgens

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:03

Ik heb nog steeds zijn kenteken en een beschrijving van zijn uiterlijk.
Er zat ook nog iemand in die auto ... ze waren dus met 2 man.
De politie heeft het wel genoteerd, maar er verder helemaal niks mee gedaan!
Dit heeft zich voorgedaan begin Augustus.

Het enge was, dat ze er precies waren toen er helemaal niemand was.
De buren die normaal dan toezicht houden waren ook net weg!
Het lijkt wel alsof ze gewacht hebben, niet rekening houdende dat ik spontaan bij ons paard kwam kijken ....

Voor alle duidelijkheid, ik heb juist gekozen om niet voor eigen rechter te gaan spelen.
Maar voor de welzijn van de paarden heb gekozen op dat moment omdat ze doodsangsten uitsloegen.
Hopend dat de politie er wat mee zou gaan doen!

Ik ben geen voorstander van voor eigen rechter spelen, en dat zou je ook nooit moeten doen en ten alle tijde moeten voorkomen.
Want je weet niet of je het wint of niet namelijk.
Ik heb zoiets wel eens eerder meegemaakt, en ik ben er destijds gelukkig nog goed van afgekomen.
Mijn reactie van gisteren had ik misschien iets genuanceerder neer moeten zetten, maar ik ben zo gefrustreerd met de politie.

Het allerbeste is goede voorzorgmaatregelen treffen.
Zorg dat je paarden geen halsters omhebben, zorg voor toezicht als je zelf weg bent.
Hang camera's op, en koop een waakhond o.i.d ...

Ik hoop dat de verantwoordelijken voor dit dierenleed gestopt worden.
Zodat de paarden en wij als liefhebbers weer rustig kunnen slapen!

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:07

Wat ONTZETTEND erg zeg!!!!! Hoe leaf moet je zijn om een paard te gaan verminken!ik heb er gewoon geen woorden voor

gohya

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:20

Camera's heeft niet veel zin,hij ontwijkt ze.
Maar een goede Waakhond is de enige manier om je paarden veilig te stellen.Zeker weten dat hij dan niet in je weiland komt.
Er zijn ook lui bezig die bij paarden gaan kijken om ze later te stelen he.En die zijn altijd met minimaal 2 man.Ook zijn ze op paardenspullen uit.Deze mensen komen uit het Oostblok en zijn al verschillende keren gesignaleerd.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 02:59

ik snap totaal niet waarom die hier mee bezig blijft, vind ie het leuk om te doen? of is het voor de kik. Dit vraag ik mij elke keer af.

en ilaan, heel veel sterkte voor jou en je paard! :(:)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:03

Eigen rechter spelen lijkt me per definitie kansloos als vrouw tegen 2 mannen die ook nog scherpe voorwerpen bij zich hebben. Wat me wel handig lijkt is dat als alle paardeneigenaren op de hoogte zijn van signalement mannen en vervoermiddel ik de politie een sleutel van mijn huis geef en ze hier de hele dag aan de keukentafel koffie mogen drinken. De idioten zullen echt niet toeslaan als ze bij hun beoogde slachtoffer ineens een politie auto rond zien rijden. Zetten ze echter een burgerauto achter op de dam en ze gaan binnen zitten zijn ze voor de dader onzichtbaar. En niet alleen zien ze dan mijn eigen paarden maar ook in het zomerseizoen nog 40 andere in verschillende weides die dan allemaal door 1 agent in de gaten gehouden kunnen worden .
Als preventieve maatregel te arbeidsintensief maar als er gegronde reden is om te denken dat hij op korte termijn in een bepaald gebied toe gaat slaan is dit misschien wel de enige kans om hem een keer op heterdaad te betrappen.
Het is maar een idee

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:07

Het punt is,er is nooit bekend wáár hij gaat toeslaan.De ene keer in Groningen en vervolgens slaat hij 2 dagen later toe in Zuid Holland.Er zit geen patroon in,en dat maakt het zo moeilijk om hem te pakken.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 02:00

Ik zou bijna zeggen dat hij/zij/ze welkom zijn nu bij mij........ ben nu in bezit van een behoorlijk heftige stungun en bovendien een aantal busjes sterke pepperspray. Kan ik meteen even die stungun uittesten!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:13

JoyCiej007 schreef:
Ik zou bijna zeggen dat hij/zij/ze welkom zijn nu bij mij........ ben nu in bezit van een behoorlijk heftige stungun en bovendien een aantal busjes sterke pepperspray. Kan ik meteen even die stungun uittesten!

Maar ik neem aan dat jij niet dag en nacht bij je paarden zit? hij slaat meestal toe héél vroeg in de ochtend tussen 5 en 7.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:14

gohya schreef:
Het punt is,er is nooit bekend wáár hij gaat toeslaan.De ene keer in Groningen en vervolgens slaat hij 2 dagen later toe in Zuid Holland.Er zit geen patroon in,en dat maakt het zo moeilijk om hem te pakken.

Daarom zeg ik ook; maak het kenteken etc bekend bij paardeneigenaren . Ik snap dat de politie nog meer te doen heeft maar als 200000 paardeneigenaren gericht mee kunnen zoeken lukt het misschien wel om hem een keer in de val te lokken

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:23

Ik denk dat ze dat niet mogen,bescherming v.d. Privecy wet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:48

Sonador schreef:
Ik heb nog steeds zijn kenteken en een beschrijving van zijn uiterlijk.
Er zat ook nog iemand in die auto ... ze waren dus met 2 man.
De politie heeft het wel genoteerd, maar er verder helemaal niks mee gedaan!
Dit heeft zich voorgedaan begin Augustus.

Er is - voor zover ik weet - een landelijk team mee bezig. Als de lokale politie het niet doorgeeft gebeurt er ook niks. Dus zou ik even uitzoeken of je je melding ergens anders kunt achterlaten.
Kennis van mij heeft deze zomer ook een tweetal personen gespot in een auto die een groepje paarden aan het filmen waren. Op dat moment dacht ze er niet zoveel van, alleen zo'n gevoel van "raar". Tot een dag later een pony verminkt (aan de geslachtsdelen werd aangetroffen). Zij heeft de recherche wel gesproken en gehoord dat er landelijk een team aan bezig is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:02

Klopt gohya, ik heb ze op 2 min. loopafstand van huis staan (maar helaas niet in ons zicht, wel in het zicht van goede buren die altijd een oogje in 't zeil houden), maar ik ben vaker op de meest rare tijdstippen op de wei. Ik werk in de horeca, en kom vaak na m'n werk nog even kijken of alles oké is, soms ff wat voeren en/of uitmesten.

Echt 24/7 in de gaten houden kan toch niemand z'n paarden helaas.... zelfs niet met camera. Want ja, dan heb je camera maar je gaat thuis/op je werk ook niet iedere minuut van de dag en nacht naar dat schermpje staren....

Maar toch........ mooie gelegenheid om mijn wapen eens goed uit te proberen :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:07

JoyCiej007 schreef:
Klopt gohya, ik heb ze op 2 min. loopafstand van huis staan (maar helaas niet in ons zicht, wel in het zicht van goede buren die altijd een oogje in 't zeil houden), maar ik ben vaker op de meest rare tijdstippen op de wei. Ik werk in de horeca, en kom vaak na m'n werk nog even kijken of alles oké is, soms ff wat voeren en/of uitmesten.

Echt 24/7 in de gaten houden kan toch niemand z'n paarden helaas.... zelfs niet met camera. Want ja, dan heb je camera maar je gaat thuis/op je werk ook niet iedere minuut van de dag en nacht naar dat schermpje staren....

Maar toch........ mooie gelegenheid om mijn wapen eens goed uit te proberen :D

Kijk je wel uit met wat je zegt over je 'wapens' als het waar is?
Politie,Gemeente,belasting schijnen internet af te struinen.Ik heb een stevige Riek op de wei staan,dit is geen wapen,maar is wel effectief en legaal. ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:42

Thanx voor de tip, het is idd waar. En ach, mag iedereen weten ook. Heb helaas té veel meegemaakt om niet zo'n ding bij me te dragen. Ik weet dat het bezit er van illegaal en strafbaar is. En zelfs als rechtenstudent.... boeit me dat dan weer helemaal niks. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:23

JoyCiej007 schreef:
Thanx voor de tip, het is idd waar. En ach, mag iedereen weten ook. Heb helaas té veel meegemaakt om niet zo'n ding bij me te dragen. Ik weet dat het bezit er van illegaal en strafbaar is. En zelfs als rechtenstudent.... boeit me dat dan weer helemaal niks. ;)

Hier idem dito hoor. ;)
Een slimme meid is op haar aanvaller voorbereid! zeg ik altijd maar. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:24

Vanmiddag stond er een man foto's te maken van mijn paarden,hij was met de fiets.
Ik ben een praatje gaan maken met hem,hij was niet de volle 100%,dat merkte ik wel op tijdens het gesprek,maar een beul is hij niet.Hij is hobby fotograaf.
Stel nou dat ik de politie had gebeld? er staat een verdachte man foto's te maken van me paarden.Dan had ik die man mooi gekwetst en voor niks beschuldigd. Je kan het niet maken om zomaar iedereen als verdachte te zien,vind ik.
Daarbij,de beul gaat echt niet openbaar foto's maken van je paarden op een fietspad.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 00:12

Mee eens gohya vwb goed voorbereid zijn. Better safe than sorry....

Ik snap je reactie, en het is idd dubbel, maar toch..... zou ik het ook een verdachte/rare situatie vinden. Zonder met vingers te wijzen.... ik woon in een heel klein dorpje, maar aan de éne kant hebben we een asielzoekerscentrum (met ook "probleemgevallen") en aan de andere kant bij mij achter in de straat hebben we een afkickkliniek, een psychiatrische (open en gesloten) inrichting en er komt ook nog een TBS-kliniek.....

Die lui lopen hier zó vaak door de straat, en daar heb ik echt al heel veel door meegemaakt en ook heel erg veel last van. ik kan niet eens normaal aan huis mijn pony op de oprit even 2 tellen laten staan voor ik haar inspan om even naar het toilet te gaan, zonder dat deze mensen op mij/ponylief afkomen, aan mij/mijn pony zitten, foto's maken, vragen stellen. En dan vaak niet op een 'normale' manier maar echt gewoon vervelend en raar/verdacht. Ik vind helaas toch met enige regelmaat (laten we zeggen eens per maand.... dat is nog redelijk te doen) lege blikjes bier, wietzakjes, snoeppapiertjes maar ook gewoon laatst een half volle (glazen!) fles wodka in mijn weide, bij de pony's. Enkele jaren geleden was het niet zo extreem.

Ook ontsnappen er wel eens mensen uit de gesloten psychiatrische inrichting die dan compleet in psychose verkeren en dan dus of heel agressief/gevaarlijk zijn en doen, of gewoon totaal van het padje af zijn. En ook die zijn wel eens bij ons over de hekken geklommen en hebben zich blijkbaar in onze stal schuil gehouden. Waarna er vervolgens een baksteen en een vaas bij de buren tegenover de wei door de ruit werd gegooid.....

Voor mij genoeg reden om alles wat niet goed voelt, verdacht te vinden. Heeft niet direct iets met "de paardenbeul" of de mishandelingen te maken, maar in de gaten houden doe ik zeker. Ook de buren tegenover de weide houden alles nauwlettend in de gaten en gelukkig hebben we hier heel veel sociale controle. Vandaar overigens ook mijn keuze om nooit zonder 'bewapening' en nooit zonder telefoon hier 's avonds (maar ook vaak overdag) over straat te lopen of naar de wei te gaan (dat is op 2 min. loopafstand van huis, maar helaas buiten zicht voor mij).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:33

Hier hetzelfde Joycie! mijn weiland ligt naast een psychiatrische inrichting,ook hier vaak vreemde,rare, of verdachte personen rondom mijn weiland.Ook komt de jeugd s'nachts langs mijn weiland als ze uit het dorp komen en op stap zijn geweest.Ook hier glazen,flessen,lege zakjes wiet,blikjes,fietssloten enz,regelmatig in de wei.Maar ook soms vernielingen in mijn weiland.
En tóch zie ik vaak of een verdacht persoon vanuit die inrichting komt of niet,een soort van voorgevoel.
Politie komt daarom niet altijd als ik ze zou bellen,die denken ook altijd,das vast een patiënt die daar rond loopt.
Ook ik heb daarom ook iets om mezelf te kunnen beschermen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:36

gohya schreef:
Vanmiddag stond er een man foto's te maken van mijn paarden,hij was met de fiets.
Ik ben een praatje gaan maken met hem,hij was niet de volle 100%,dat merkte ik wel op tijdens het gesprek,maar een beul is hij niet.Hij is hobby fotograaf.
Stel nou dat ik de politie had gebeld? er staat een verdachte man foto's te maken van me paarden.Dan had ik die man mooi gekwetst en voor niks beschuldigd. Je kan het niet maken om zomaar iedereen als verdachte te zien,vind ik.
Daarbij,de beul gaat echt niet openbaar foto's maken van je paarden op een fietspad.

Dit heeft even niet met de beul te maken, maar wilde het stuk toch plaatsen. Het buurpand van mijn werklocatie heeft tijden leeggestaan. Tijdens mijn vakantie is het pand weer verhuurd en op mijn eerste werkdag waren ze daar bezig. Die avond ben ik vrij laat vertrokken (uurtje of 8 in de avond denk ik). Terwijl ik voor het pand loop en afsluit, lopen er vreemde mannen bij dat andere pand (we zitten op een redelijk verlaten industrieterrein waar regelmatig mensen het verschil tussen mijn en dijn niet kennen). Er staat ook busje met een zeilen achterkant (kan het niet goed uitleggen) en een wit nummerbord. In die laadbak ligt een lading gereedschap en spullen die lijken op tuingereedschap. Toeval wil, dat een paar maanden ervoor de schuur van een collega ontdaan is van (duur) tuingereedschap en dat je regelmatig hoort over inbraken door oostblok lui die het voorzien hebben op duur tuingereedschap.

Tja, afgelegen locatie, pand dat net wordt ingericht, dus lading nieuwe appartuur, slechte ervaringen met de locatie, wit nummerbord en een (on-)gezond wantrouwen. Ik heb gekozen de politie te bellen en een melding te maken. Ze zouden gaan kijken.

Ik ben uiteindelijk terug het (ons) gebouw in gegaan en mezelf min of meer opgesloten en via ons daktoegang kon ik zien wat ze deden. Bleek een duitse auto te zijn en er stonden wat apparaten voor een grote roldeur aan de zijkant van het buurgebouw.

Kort daarna word ik door de politie gebeld met de vraag of ik de melding had gedaan. Dat klopt en met het schaamrood zeeeeeeeer diep op de kaken heb ik aangegeven dat ik het waarschijnlijk volledig verkeerd had gezien en dat het werknemers van een of andere firma waren. De agente beaamde gaf aan dat ze ter plaatse waren geweest en de nieuwe gebruiker van het pand hadden getroffen en die had aangegeven dat er een nieuwe vloer in het pand moest en dat hij daarvoor dit (duitse) bedrijf had ingehuurd.

Ik geloof dat ik wel 7 keer mijn excuses heb aangeboden, aangezien ik me zooooo schuldig voelde. De agente gaf echter aan dat zowel de politie als de nieuwe buurman juist heel blij worden van dit soort meldingen. Want mocht er wel wat aan de hand zijn, dan weten ze dat ik dus niet de andere kant op kijk.

Kort daarna een zelfde soort akkefietje gehad en ook deze agent gaf aan: we rukken liever 10 keer voor niets uit, dan 1 keer niet en met vervelende gevolgen.

Kortom, zie je iets verdachts, meld het aub. Wij zijn die extra oren en ogen die de politie nodig heeft om "the bad guys" te pakken te krijgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:44

Rocamor Ik begrijp je verhaal wel hoor,maar weet je,ik zit hier naast een Psychiatrische Instelling en veel patiënten mogen buiten lopen zonder begeleiding.
En deze man is nu voor de 2de keer gezien bij me paarden om foto's te maken.
Mocht ik een zaakje verdacht vinden, niet vertrouwen of enigszins twijfelen,bel ik echt de Politie.
Dan neem ik wel de gok dat ik ernaast zit.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:04

Gohya, ik snap dat het voor jou wat genuanceerder ligt (niet iedereen zit bij een instelling in de buurt). Maar was ook om aan de overigen hier aan te geven. Gewoon bellen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:16

Idd. Anderen moeten idd. bellen als ze iets niet vertrouwen.Je kan helaas niet aan een persoon afzien of het een beul is of niet.Het kan zelfs een Advocaat zijn of rechter,of wat dan ook,waar je het totaal niet van zou verwachten.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:41

Door een organisatie is een preventie melding opgezet. Zeer handig om je hier bij aan te sluiten. ....... Even kijken op www.dierenleedpreventie.nl