Tazzey schreef:Zucht...Tillie als je geen verstand ergens van hebt, dan kun je beter niet reageren.
Dít soort quotes zijn dé manier om een normale discussie te verstieren.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ohjajoh6 schreef:Tja, we roepen toch allemaal om het hardst dat dit zo niet langer kan in de top van de dressuur?
Iemand moet ergens beginnen, dus ik vind het ergens nog wel goed ook eigenlijk.
Tazzey schreef:Zucht...Tillie als je geen verstand ergens van hebt, dan kun je beter niet reageren.![]()
LDR is een trainingsmethode die, indien correct toegepast, prima is voor het paard. Zie het als rekken voor het sporten. Een paard loopt absoluut geen 5x per week een uur met de kin tegen de borst.Het is een fractie van de training waarin dit wordt toegepast.
Danielle1001 schreef:Ik zal vast heel Bokt over me heen krijgen maar:
Waarom het opnemen voor Edward Gal? Hij had ook kunnen besluiten om niet de ring in te gaan met een super gestrest paard (even advocaat van de duivel) Buiten dat het enorm knap is natuurlijk dat hij het paard uberhaupt bij zich wist te houden. En dat hij zeker over veel kwaliteiten beschikt. Bij veel andere paarden zie je hem ook van voren wat losser rijden door over het algemeen op Undercover.

Tazzey schreef:@Tillie Dus jij vind het fijner voor het paard om hoge oefeningen uit te voeren zonder dat de spieren correct opgewarmd en gerekt zijn. Bijzonder!
Als je weet hoe je LDR moet toepassen dan weet je ook dat het goed uitgevoerd alleen maar bijdraagt aan het welzijn van het paard.
Welk onderzoek heb je gebruikt? Dat van mensen die een hekel hebben aan de NL dressuursport en dus alles aangrijpen om het af te zeiken.
Seventeen schreef:De menselijke topsporters eisen toch ook heel wat van zichzelf? Die trainen hun spieren tot het uiterste. Dat is met paarden ook zo, LDR is in mijn ogen niet eens zo heel slecht, indien goed uitgevoerd, en laat dat nou net het probleem zijn. LDR doe je ook absoluut geen 5x in de week, een uur lang
Ik vind Peta een organisatie die ik niet serieus kan nemen, vol met pennymeisjes.
ingedebruijn schreef:Seventeen schreef:De menselijke topsporters eisen toch ook heel wat van zichzelf? Die trainen hun spieren tot het uiterste. Dat is met paarden ook zo, LDR is in mijn ogen niet eens zo heel slecht, indien goed uitgevoerd, en laat dat nou net het probleem zijn. LDR doe je ook absoluut geen 5x in de week, een uur lang
Ik vind Peta een organisatie die ik niet serieus kan nemen, vol met pennymeisjes.
Alleen kiest de mens en het paard niet.
Tazzey schreef:@Tillie Dus jij vind het fijner voor het paard om hoge oefeningen uit te voeren zonder dat de spieren correct opgewarmd en gerekt zijn. Bijzonder!
Als je weet hoe je LDR moet toepassen dan weet je ook dat het goed uitgevoerd alleen maar bijdraagt aan het welzijn van het paard.
Welk onderzoek heb je gebruikt? Dat van mensen die een hekel hebben aan de NL dressuursport en dus alles aangrijpen om het af te zeiken.
ingedebruijn schreef:Tazzey schreef:@Tillie Dus jij vind het fijner voor het paard om hoge oefeningen uit te voeren zonder dat de spieren correct opgewarmd en gerekt zijn. Bijzonder!
Als we die onzinnige hoge oefeningen nu gewoon niet meer doen hoeven we ook zulke rek en strek oefeningen meer te vragen.
Seventeen schreef:De menselijke topsporters eisen toch ook heel wat van zichzelf? Die trainen hun spieren tot het uiterste. Dat is met paarden ook zo, LDR is in mijn ogen niet eens zo heel slecht, indien goed uitgevoerd, en laat dat nou net het probleem zijn. LDR doe je ook absoluut geen 5x in de week, een uur lang
ingedebruijn schreef:Daar geloof ik dan weer niet in. Als ik zie hoe sommige paarden lopen terwijl ze alleen maar geslagen en geprikt worden... sommige leggen zich er ook gewoon bij neer.
Nachocheese schreef:Thesserd schreef:Ik weet nooit zo goed wat ik van PETA moet denken. Ik vind ze vergelijkbaar met IS denk ik, maar dan op het gebied van dierenrecht
Soms vind ik ook wel dat ze goede punten hebben..
Wauw, een dierenrechtenorganisatie vergelijken met de Isis..
er in doorslaan waardoor eigenlijk niemand er meer baat bij heeft. ingedebruijn schreef:Daar geloof ik dan weer niet in. Als ik zie hoe sommige paarden lopen terwijl ze alleen maar geslagen en geprikt worden... sommige leggen zich er ook gewoon bij neer.
misschien uitleggen wat dan eigenlijk het verschil is tussen LDR en Rollkur?Cioccolato schreef:ingedebruijn schreef:Daar geloof ik dan weer niet in. Als ik zie hoe sommige paarden lopen terwijl ze alleen maar geslagen en geprikt worden... sommige leggen zich er ook gewoon bij neer.
Maar dat zijn niet de enigen. Er zijn ook combi's tussen waaruit het uit vertrouwen komt. Vertrouwen tussen paard en ruiter.
Thesserd schreef:Ik weet nooit zo goed wat ik van PETA moet denken. Ik vind ze vergelijkbaar met IS denk ik, maar dan op het gebied van dierenrecht
Soms vind ik ook wel dat ze goede punten hebben..
Nachocheese schreef:Wauw, een dierenrechtenorganisatie vergelijken met de Isis..
Danielle1001 schreef:Hoe 'goed' is het als een paard zich maar neerlegt bij rondjes lopen op een manege, geslagen worden als hij 'sloom' is of wanneer hij zich maar neerlegt bij een in elkaar getrokken nek, 2 bitten in zijn mond, pijn in zijn been maar toch maar loopt (Totilas) en van stress op zijn tong bijt (Undercover)? Topsport kan ook best vriendelijker. Maar er wordt steeds meer gevraagd, voorbenen moeten verder omhoog en verder uitstrekken (of de achterkant meekomt maakt niet zoveel uit).
Dieren in de dierentuin die van stress continue rondjes lopen worden wel vaak zielig gevonden maar paarden die niet kunnen brullen, blaffen, mauwen oid. 'zullen het wel oke' vinden. Misschien hebben ze geleerd dat als ze zich verzetten er nog een prik van een spoor bij komt, ruk in de mond of tik van een zweep?
Dit is het andere uiterste he? Maar vind niet dat we onze ogen ervoor moeten sluiten omdat we graag paardrijden. Dit kan wel degelijk in harmonie met het paard.