PETA wil klacht indienen tegen Rath en Gal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:04

Tazzey schreef:
Zucht...Tillie als je geen verstand ergens van hebt, dan kun je beter niet reageren. :roll:

Dít soort quotes zijn dé manier om een normale discussie te verstieren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:04

ohjajoh6 schreef:
Tja, we roepen toch allemaal om het hardst dat dit zo niet langer kan in de top van de dressuur?
Iemand moet ergens beginnen, dus ik vind het ergens nog wel goed ook eigenlijk.

mee eens...ergens moet een begin zijn.[/quote]
Laat ze dan ook eens kijken bij het springen.... Verschoot gister af en toe van sommige hard handige ruiters. Volle kracht (links rechts) trekken en sjorren. Dat zie ik bij Ed niet terug[/quote]

alle takken van paardensport... :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:05

arno8 schreef:
Tazzey schreef:
Zucht...Tillie als je geen verstand ergens van hebt, dan kun je beter niet reageren. :roll:

Dít soort quotes zijn dé manier om een normale discussie te verstieren.

Nee een discussie voeren met onzinnige uitspraken werkt goed!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:05

Tazzey schreef:
LDR is een trainingsmethode die, indien correct toegepast, prima is voor het paard. Zie het als rekken voor het sporten. Een paard loopt absoluut geen 5x per week een uur met de kin tegen de borst. _O- Het is een fractie van de training waarin dit wordt toegepast.

Dat snap ik. Maar de vergelijking lag in het feit dat het gewoon niet fijn is. Als wij dit regelmatig zouden doen -zonder keuze- zouden wij dat ook niet fijn vinden. Onderzoek wijst dat ook uit.

Dus in dat opzicht snap ik je reactie niet goed. Als er echt naar het welzijn van het dier werd gekeken zou zo'n methode niet gebruikt worden.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:06

Tazzey schreef:
Nee een discussie voeren met onzinnige uitspraken werkt goed!

Ik geloof dat jij de enige was die iets beweerde zonder onderbouwing? Ik had tenminste nog een onderzoek als bron gebruikt. Jij concludeerde iets wat ik helemaal niet zo bedoelde. En de toon mag ook minder inderdaad.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:07

Danielle1001 schreef:
Ik zal vast heel Bokt over me heen krijgen maar:

Waarom het opnemen voor Edward Gal? Hij had ook kunnen besluiten om niet de ring in te gaan met een super gestrest paard (even advocaat van de duivel) Buiten dat het enorm knap is natuurlijk dat hij het paard uberhaupt bij zich wist te houden. En dat hij zeker over veel kwaliteiten beschikt. Bij veel andere paarden zie je hem ook van voren wat losser rijden door over het algemeen op Undercover.

Natuurlijk had hij ook kunnen kiezen om niet in de ring te gaan met een gestrest paard, maar wanneer zal paardlief dan de link weer moeten gaan leggen dat een dressuurring niet persee stress op moet leveren? Helaas kreeg Undercover nu juist nog meer stress doordat ze uitgebeld werden en ze voortijdig de ring moesten verlaten maar ik vermoed dat als Edward zijn proef gewoon uit had kunnen rijden dat dit voor Undercover juist wel een positieve ervaring had kunnen worden. Je kon immers tijdens de proef de stress zien verminderen
Mijn eigen paard was de eerste keer op wedstrijd ook enorm gestrest en hij vond er zeer beslist geen bal aan. De laatste keer had hij er overduidelijk wel een hoop lol in.

Tazzey

@Tillie Dus jij vind het fijner voor het paard om hoge oefeningen uit te voeren zonder dat de spieren correct opgewarmd en gerekt zijn. Bijzonder!

Als je weet hoe je LDR moet toepassen dan weet je ook dat het goed uitgevoerd alleen maar bijdraagt aan het welzijn van het paard.

Welk onderzoek heb je gebruikt? Dat van mensen die een hekel hebben aan de NL dressuursport en dus alles aangrijpen om het af te zeiken.

Seventeen

De menselijke topsporters eisen toch ook heel wat van zichzelf? Die trainen hun spieren tot het uiterste. Dat is met paarden ook zo, LDR is in mijn ogen niet eens zo heel slecht, indien goed uitgevoerd, en laat dat nou net het probleem zijn. LDR doe je ook absoluut geen 5x in de week, een uur lang :')

Ik vind Peta een organisatie die ik niet serieus kan nemen, vol met pennymeisjes.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:09

Tazzey schreef:
@Tillie Dus jij vind het fijner voor het paard om hoge oefeningen uit te voeren zonder dat de spieren correct opgewarmd en gerekt zijn. Bijzonder!

Als je weet hoe je LDR moet toepassen dan weet je ook dat het goed uitgevoerd alleen maar bijdraagt aan het welzijn van het paard.

Welk onderzoek heb je gebruikt? Dat van mensen die een hekel hebben aan de NL dressuursport en dus alles aangrijpen om het af te zeiken.

Als we die onzinnige hoge oefeningen nu gewoon niet meer doen hoeven we ook zulke rek en strek oefeningen meer te vragen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:10

Seventeen schreef:
De menselijke topsporters eisen toch ook heel wat van zichzelf? Die trainen hun spieren tot het uiterste. Dat is met paarden ook zo, LDR is in mijn ogen niet eens zo heel slecht, indien goed uitgevoerd, en laat dat nou net het probleem zijn. LDR doe je ook absoluut geen 5x in de week, een uur lang :')

Ik vind Peta een organisatie die ik niet serieus kan nemen, vol met pennymeisjes.

Alleen kiest de mens en het paard niet.

Cioccolato

ingedebruijn schreef:
Seventeen schreef:

Alleen kiest de mens en het paard niet.

Voor een deel. Een paard dat niet wil, zal niet zo'n proef laten zien.

Tillie20

Tazzey schreef:

Als je me onderzoek geeft waaruit blijkt dat LDR wel goed is, prima! Maar tot zover heb ik nog geen onderbouwing gezien.

Liever zie ik gewoon geen topsport.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:11

ingedebruijn schreef:
Tazzey schreef:

Als we die onzinnige hoge oefeningen nu gewoon niet meer doen hoeven we ook zulke rek en strek oefeningen meer te vragen.

Waarom stoppen we de paardensport niet helemaal? Ik word een beetje moedeloos van dat gezeur op de topsport.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:11

Daar geloof ik dan weer niet in. Als ik zie hoe sommige paarden lopen terwijl ze alleen maar geslagen en geprikt worden... sommige leggen zich er ook gewoon bij neer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:12

Seventeen schreef:

topsporters zijn op relatief jonge leeftijd op.....sportpaarden ook,alleen zij worden gedwongen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:12

ingedebruijn schreef:
Daar geloof ik dan weer niet in. Als ik zie hoe sommige paarden lopen terwijl ze alleen maar geslagen en geprikt worden... sommige leggen zich er ook gewoon bij neer.

Inderdaad. Zoals iemand anders in een ander topic al zei zijn paarden gewoontedieren. Dat ze het accepteren maakt het nog geen goed iets.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:13

Nachocheese schreef:
Thesserd schreef:
Ik weet nooit zo goed wat ik van PETA moet denken. Ik vind ze vergelijkbaar met IS denk ik, maar dan op het gebied van dierenrecht :Y)
Soms vind ik ook wel dat ze goede punten hebben..

Wauw, een dierenrechtenorganisatie vergelijken met de Isis..

Die smiley staat er niet voor niets bij hè. Het ging mij erom dat ze nogal extreem zijn in hun ding ;) er in doorslaan waardoor eigenlijk niemand er meer baat bij heeft.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 20-08-15 13:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Cioccolato

ingedebruijn schreef:

Maar dat zijn niet de enigen. Er zijn ook combi's tussen waaruit het uit vertrouwen komt. Vertrouwen tussen paard en ruiter.

Gnome

Paardensport opzich vind ik niets mis mee. Ik snap alleen niet wat een paard beter wordt van die oefeningen op topniveau. Basis kan ik me namelijk wel voorstellen een daar heb je echt geen rollkur gebeuren voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:15

Kan iemand dit platina :o? misschien uitleggen wat dan eigenlijk het verschil is tussen LDR en Rollkur?

Houd mij verre van dit soort zaken, ben er al helemaal niet goed genoeg voor en mijn bok gaat uit zichzelf als ze los is voorwaarts neerwaarts lopen, maar het word eigenlijk zo vaak in 1 adem genoemd, dat ik nu eigenlijk wel het verschil wil weten?

Ik moet daar ook bij vermelden, dat ik de hele dressuur al jaren niet meer snap eigenlijk;
je begint met voorwaarts/neerwaarts, om steeds maar hogere oprichting te verwachten, totdat het er in de GP uitziet als adem inhouden en dubbelklappen die nek...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:16

Cioccolato schreef:
ingedebruijn schreef:

Maar dat zijn niet de enigen. Er zijn ook combi's tussen waaruit het uit vertrouwen komt. Vertrouwen tussen paard en ruiter.

Ohh dat geloof ik ook zeker hoor maar denk dat een hoop ook gewoon doen wat hun opgedragen wordt. Zie er niet veel paarden met pret rondlopen maar dan heb ik het natuurlijk ook niet alleen over de topsport haha.

Babootje

Thesserd schreef:
Ik weet nooit zo goed wat ik van PETA moet denken. Ik vind ze vergelijkbaar met IS denk ik, maar dan op het gebied van dierenrecht :Y)
Soms vind ik ook wel dat ze goede punten hebben..

Nachocheese schreef:
Wauw, een dierenrechtenorganisatie vergelijken met de Isis..

Heb ik iets gemist? PETA die mensen onthooft of levend in brand steekt?

Danielle1001

Hoe 'goed' is het als een paard zich maar neerlegt bij rondjes lopen op een manege, geslagen worden als hij 'sloom' is of wanneer hij zich maar neerlegt bij een in elkaar getrokken nek, 2 bitten in zijn mond, pijn in zijn been maar toch maar loopt (Totilas) en van stress op zijn tong bijt (Undercover)? Topsport kan ook best vriendelijker. Maar er wordt steeds meer gevraagd, voorbenen moeten verder omhoog en verder uitstrekken (of de achterkant meekomt maakt niet zoveel uit).

Dieren in de dierentuin die van stress continue rondjes lopen worden wel vaak zielig gevonden maar paarden die niet kunnen brullen, blaffen, mauwen oid. 'zullen het wel oke' vinden. Misschien hebben ze geleerd dat als ze zich verzetten er nog een prik van een spoor bij komt, ruk in de mond of tik van een zweep?

Dit is het andere uiterste he? Maar vind niet dat we onze ogen ervoor moeten sluiten omdat we graag paardrijden. Dit kan wel degelijk in harmonie met het paard. ZONDER blauwe tongen, kapot gebeten tongen/lippen en paarden met zere benen die toch moeten presteren.
Laatst bijgewerkt door Danielle1001 op 20-08-15 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:17

Thesserd geeft hierboven al uitleg over haar eerdere opmerking.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:17

Danielle1001 schreef:
Hoe 'goed' is het als een paard zich maar neerlegt bij rondjes lopen op een manege, geslagen worden als hij 'sloom' is of wanneer hij zich maar neerlegt bij een in elkaar getrokken nek, 2 bitten in zijn mond, pijn in zijn been maar toch maar loopt (Totilas) en van stress op zijn tong bijt (Undercover)? Topsport kan ook best vriendelijker. Maar er wordt steeds meer gevraagd, voorbenen moeten verder omhoog en verder uitstrekken (of de achterkant meekomt maakt niet zoveel uit).

Dieren in de dierentuin die van stress continue rondjes lopen worden wel vaak zielig gevonden maar paarden die niet kunnen brullen, blaffen, mauwen oid. 'zullen het wel oke' vinden. Misschien hebben ze geleerd dat als ze zich verzetten er nog een prik van een spoor bij komt, ruk in de mond of tik van een zweep?

Dit is het andere uiterste he? Maar vind niet dat we onze ogen ervoor moeten sluiten omdat we graag paardrijden. Dit kan wel degelijk in harmonie met het paard.

Dit dus.