EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:27

Idd na de uitgestrekte stap werd het roze van t bloed.
Echt heel sneu.
Wat een spanning had dat paard.
Gal zat als een muis zo stil.
Echt respect!!!
Ga er maar aan staan zo.n bom onder je gat.

Wat een pech!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:27

Xpinoxx schreef:
Wat was het spannend en wat een spanning had undercover, ik zat op het puntje van de bank.

Heel sneu voor Edward, wat deed hij het goed! Ik verwacht wel echt dat hij van de stress op zijn tong heeft gebeten, denk in dat stap stukje daar zag je m kauwen.

Zo zat ik ook!! Vond het zo erg dat die spanning vlak voor het binnenrijden er was, daarna passage en piaffe wat ik echt vreselijk vond omte zien (want hij moest halthouden).

Echt zo zonde! Helaas niks aan te doen

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:28

marley93 schreef:
@FriesWytske: Wat is er vlak voor de proef gebeurd? Mijn internet viel even weg, dus heb het niet gezien...

Hij schrok vlak voordat hij de ring in zou gaan.
Op de site van de NOS staan de beide proeven al van HP en Edward.

En ja, ik heb de proef wel gezien Coloured en zag dat hij bij de uitgestrekte stap de teugels liet vieren. Maar paard was toen nog steeds behoorlijk gestrest.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:28

Het is gewoon een rotuitkomst. Dat hij niet aan de score van Charlotte zou komen was al duidelijk maar zilver of brons was nog best mogelijk. Erg rot maar wel goed dat de bloed-regel bestaat. Aan de andere kant is het eel prettig voor zijn buikgriep dat ie nu niet meer "moet" ;-) Elk nadeel heeft zijn voordeel zeg ik dan maar.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:29

Laurie schreef:
Coloured schreef:
Misschien moet je zelf nog een keertje kijken. :)

Ga er maar aan staan en zie zo'n dier dan maar eens een beetje vertrouwen terug te geven :)

Zo jammer dat dit gebeurde en nog jammerder dat hij uiteindelijk met zoveel spanning het stadion moest verlaten.

Ja, heel jammer...
Hij moest m wel kort houden, anders kwam hij aan de andere kant van Aken terecht. Knap hoe hij m reed.
Gewoonweg jammer allemaal.
Laatst bijgewerkt door Swah op 15-08-15 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:29

Echt bijzonder knap gereden! Wel vraag ik me af of het paard op zn tong heeft gebeten of dat het komt van het (hard) tegenhouden. ( Edward had niet veel keuze) maar je kan natuurlijk niet zeggen dat hij niet op vrij veel druk liep. Evengoed trots op de sportiviteit van Edward en de volgende keer beter!

Swah

Re: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:30

Edward had niet veel keuze inderdaad.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:30

Swah"
[quote="Laurie schreef:
Coloured schreef:
Misschien moet je zelf nog een keertje kijken. :)

Ga er maar aan staan en zie zo'n dier dan maar eens een beetje vertrouwen terug te geven :)

Zo jammer dat dit gebeurde en nog jammerder dat hij uiteindelijk met zoveel spanning het stadion moest verlaten.

Ja, heel jammer...
Hij moest m wel kort houden, anders kwam hij aan de andere kant van Aken terecht. Knap hoe hij m reed.
Gewoonweg jammer allemaal.[/quote]

Vond zelfs dat hij hem nog mooi op lengte hield. Volgens mij had hij hem in Rotterdam veel korter en strakker vast.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:31

Filmpje gezien maar ik zie toch een erg strenge rechterhand een aantal keren. Er werd flink op de rem getrokken, je zag de spanning en kracht ook in zijn arm en hand. Daar stond heel veel druk op.

Maar die is flink over de zeik bij het weggaan zeg, ik denk dat ik zelf zou zijn afgestapt. :o

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:31

En het werd nog sneuer omdat het oprecht leek dat die net voor dat die bloed kreeg eindelijk een beetje spanning kwijt raakte..

Ja maar goed wat wil je met zo'n ongelofelijk heet paard? Edward moest hem gedurende de proef wel flink tegenhouden anders was die ergens in de hoek van het stadion beland... ik denk dat hij genoodzaakt was. Was zo sacherijnig dat het niet lukte zeker na donderdag.. O ja en nog te bedenken dat die ziek was...

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:32

Swah schreef:
Laurie schreef:

Ja, heel jammer...
Gewoonweg jammer allemaal.

Dat bedoel ik. Het zou bijvoorbeeld wat diervriendelijker zijn om een ruiter even de tijd te geven een paard te kalmeren. Of gewoon niet starten als je paard zó gestresst is. Je kunt geen oefening normaal rijden zo. Hij heeft kilo's in zijn handen, en begrijpelijk.

Amandavd

De beste stuurlui staan aan wal, de gemiddelde bokker was er al langs gepleurd bij binnenkomen. Als Edward hem niet zo onder controle had kunnen houden dan waren er misschien wel ernstigere ongelukken gebeurt, daar is een keer bijten op de tong, hoe sneu dan ook niets bij.

Luz_ElenaE

femo schreef:
Echt bijzonder knap gereden! Wel vraag ik me af of het paard op zn tong heeft gebeten of dat het komt van het (hard) tegenhouden. ( Edward had niet veel keuze) maar je kan natuurlijk niet zeggen dat hij niet op vrij veel druk liep. Evengoed trots op de sportiviteit van Edward en de volgende keer beter!

Hij beet op zijn tong zegt glock op fb. Trouwens een super nette en sportieve reactie die ze op fb zette. Heel knap gestuurd door Edward, super jammer dat dit gebeurde!

FriesWytske

Wist wel dat de alternatievelingen dit topic weer zouden gebruiken voor hun eigen beklag.

@ Karuna Zelf wel eens op een superheet en zeer gespannen paard gezeten. Denk het niet, want dan zou je wel heel anders praten.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:33

karuna schreef:
Maar die is flink over de zeik bij het weggaan zeg, ik denk dat ik zelf zou zijn afgestapt. :o

Geloof me.. als een paard zo over de zeik is, krijg jij de kans niet eens om af te stappen.. :+

Love_myhorse

hielkebro

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:34

ik heb net even het filmpje gekeken en vind het onddanks de spanning toch knap, hoe hij undercover in goede banen probeerde te leidden.

balen dat er bloed uit zn mond kwam.

wat ik dan niet snap, waarom werd totilas dan niet uitgebeld, als die stokkreupel liep?
zijn daar ook geen regels voor :o :o :o :) :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:34

Het nederlandse dressuurteam (in dit geval) heeft gelukkig ook een goed relativeringsvermogen. En edward heeft natuurlijk veel kennis van Undercover dus weet hoe hij kan zijn. Het is elke keer maar weer afwachten hoe het gaat, al gaat het volgens mij steeds vaker en steeds sneller wel beter maar op je tong bijten is iets wat niet te voorkomen is.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:36

Naja en wie weet was Undercover nu dan met stress wel verder de baan door gegaan. Dan was die morgen waarschijnlijk met 50.000 als nog nog gestresster geweest..

Maar goed toch 3 Nederlanders in de Finale, dat is ook wel eens anders geweest haha. *\o/*

friendly

Ketaki schreef:
wat ik dan niet snap, waarom werd totilas dan niet uitgebeld, als die stokkreupel liep?
zijn daar ook geen regels voor :o :o :o :) :)

Onzuiver is wat anders dan stokkreupel, want dat liep ie niet. Al zou bij onzuiver er imo ook wel iets mogen gebeuren maar goed. Dat is niet iets voor dit topic aangezien deze over Undercover gaat.

Noa_M

Ik durf met zekerheid te zeggen dat als ik op dat paard gezeten zou hebben, je mij van het plafond af had kunnen schrapen. Ik vind het echt heel knap hoe Edward hem de baan door kreeg! Wat een spanning, pfff

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:37

Dat is logisch maar zeggen dat er niet veel druk op het bit stond dat klopt niet. Een proef zo rijden is een drama, je kunt alleen maar hopen niet te verongelukken.

En ja helaas wel :j , pony had voorjaar in het hoofd (was net hengst af na jaren dekdienst) en had bij achttal al zijn weimaatje merrie besprongen. De hele proef een bomexplosie onder me gehad die een paar keer bijna de jury overhoop liep. Niet leuk :n . Ben meteen na de proef eraf gestapt en aan de hand terug gelopen leek me veiliger dan het hele terrein overlopen met al die hengstige merries. :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-08-15 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Coloured schreef:
FriesWytske schreef:
@ Coloured. Heb jij de proef wel gezien. Zo nee, dan zou ik me eens achter de oren gaan krabben. Want dan had je gezien wat er net voor de proef gebeurde. En dat Edward hem helemaal niet strak beet had.
Zoals de winnares dat wel had.

Ik zou zeggen, kijk zelf de proef nog een keer. En zie hoe strak hij hem heeft dat stuk voor het halsstrekken.

heb ruiters voor bij zien komen die veel meer in de teugels hingen.
ik vind dat Edward een knap staaltje rijkunsten heeft laten zien. undercover is een enorm gevoelig paard wat flink van slag kan raken als hij iets ziet. En dan moet je hem als ruiter maar onder je kunnen houden. laat staan oom nog eens de proef rijden. Dat hij niet stil wou staan was enorm jammer maar begrijpelijk het paard was op dat moment 1 brok spanning. Edward moest hem af remmen. en ja dan hangt elke ruiter wel teveel aan de teugel. Hij had hem ook kunnen laten gaan maar dan was undercover helaas ontploft vrees ik. Het paard begon te kauwenbij de uitgestrekte stap waar hij aan een lange teugel liep hij beet zich zelf op de tong dit bloed had niks met aan de teugels trekken te maken.

friendly

Noa_M schreef:
Ik durf met zekerheid te zeggen dat als ik op dat paard gezeten zou hebben, je mij van het plafond af had kunnen schrapen. Ik vind het echt heel knap hoe Edward hem de baan door kreeg! Wat een spanning, pfff

Wordt knap lastig in de open lucht! _O-