Sjef Janssen:Totilas maanden uitgeschakeld, gun hem oude dag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:22

terpentijn schreef:
Ik vind het redelijk onvoorstelbaar dat zo'n toppaard op zo'n topniveau, van zo'n miljoenenwaarde, met zulke ongetwijfeld topmedici er om heen en zowel ruiter als trainers en begeleiders uit het topsegment dan alsnog met een botontsteking (die al die topmedici dan kennelijk niet eerder hebben ontdekt, behalve opeens heel snel nu meteen na het fiasco) een GP proef op EK niveau wordt ingestuurd.

En dan nog zulke punten krijgt ook. Het gedrag wordt uiteindelijk nog beloond ook door de meeste juryleden.

Mungbean

Re: Sjef Janssen:Totilas maanden uitgeschakeld, gun hem oude dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:26

Had hij eerder niet al overhoef?
Was dat hetzelfde been?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:28

Hij had een crack in zijn hoef. Weet niet meer of het voor of achter was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:39

vur schreef:
Hij had een crack in zijn hoef. Weet niet meer of het voor of achter was.

Ik was in de war met de trap tegen de schiefel bij het WK. Heb net even gezocht.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:48

vur schreef:
Sjef Janssen zei dat ze geen keus hadden, want anders kwam de gouden medaille in gevaar en haastte zich daarna met zeggen dat ie met het losrijden goed liep.

Dit dus...hij moest het nu eindelijk eens gaan doen voor Duitsland...presteren zoals ze het in gedachten hadden toen ze hem kochten, Duitsland als dressuurnatie nr 1 weer op de kaart krijgen. Het was al vaak genoeg '' fout '' gelopen op de grote kampioenschappen ( lees : niet aanwezig ), dus nu was het echt erop of eronder volgens mij. Bah...een botontsteking komt niet van nu op straks... ;(

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:53

Arm paard, alles draait alleen om :$

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:14

Pandora2 schreef:
vur schreef:
Sjef Janssen zei dat ze geen keus hadden, want anders kwam de gouden medaille in gevaar en haastte zich daarna met zeggen dat ie met het losrijden goed liep.

Dit dus...hij moest het nu eindelijk eens gaan doen voor Duitsland...presteren zoals ze het in gedachten hadden toen ze hem kochten, Duitsland als dressuurnatie nr 1 weer op de kaart krijgen. Het was al vaak genoeg '' fout '' gelopen op de grote kampioenschappen ( lees : niet aanwezig ), dus nu was het echt erop of eronder volgens mij. Bah...een botontsteking komt niet van nu op straks... ;(

Een ontstekingsreactie kan van het een op het andere moment ontstaan. Kleine verstapping en het is gebeurd met je.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:37

R12312 schreef:
Pandora2 schreef:

Een ontstekingsreactie kan van het een op het andere moment ontstaan. Kleine verstapping en het is gebeurd met je.

Ja, bij een spier of pees. Bot is toch wel heel wat complexer. Zoek maar op hoe zo'n botontsteking ontstaat ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:44

Bij die van mij ontstond het ook in zeer korte tijd hoor!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:48

Worden de dressuurpaarden eigenlijk ook nog gecheckt voor ze de ring in gaan? Niet alleen bit en sporen controle.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:50

Hij was geweldig onder Edward, no doubt. Maar hij is verkocht. En de nieuwe eigenaar kreeg nul gebruiksaanwijzing mee. En moest het dus zelf uitvogelen, niet met succes. Had hij dezelfde smid, DA, osteo, zadelmaker enz gehad, was het misschien wel anders gelopen voor Rath en Toot.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:55

Tillie20 schreef:
Ja, bij een spier of pees. Bot is toch wel heel wat complexer. Zoek maar op hoe zo'n botontsteking ontstaat ;)

Ten eerste, kan dat wel degelijk in korte tijd ontstaan. Ten tweede, is het door de NOS aan Sjef gevraagd, dus het is omschreven voor de niet paardenkenner. Dus botontsteking kan van alles zijn, Sjef heeft het in jip en janneke taal willen uitleggen.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:03

Ach iedereen heeft zijn mening klaar. Ik ben geen Totilas fan, maar ik heb wel zoiets geef ruiter een paard eens echt de tijd! Ik zeg dat paard loopt niet natuurlijk dat geeft problemen. Zij karakter te braaf daar wordt van geprofiteerd. Een paard kan maar beter moeilijk zijn. Of je ermee moet fokken een botontsteking is volgens mij niet erfelijk. Of ik zou kiezen voor een te meegaand karakter dat hangt weer van de merrie. Zijn lopen vind ik te extreem en niet functioneel, maar dat is mijn niet bescheiden mening en daar valt natuurlijk over te discussiëren. Wel vind ik het echt een uniek paard

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:57

rapido schreef:
Gun hem zn oude dag....
Je zal er maar die klap geld in geïnvesteerd hebben!!

Die schrijven ze gewoon af.
Of hij is verzekerd. Mensen met zoveel geld kunnen het a. Missen en B.zijn slim genoeg om risicovolle investeringen te verzekeren oid.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:14

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:15

Zou het dekgeld niet gigantisch kelderen door al dat gedoe om Totilas?
Dat zou helemaal een strop zijn voor zo'n duur aangekocht paard, dan levert hij eigenlijk helemaal niks meer op als hij niet meer terug kan komen in de sport.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:18

Barbet schreef:
Dat zou helemaal een strop zijn voor zo'n duur aangekocht paard, dan levert hij eigenlijk helemaal niks meer op als hij niet meer terug kan komen in de sport.

Nee, Sandro Hit dekte mega aantallen, ondanks dat hij uberhaupt niet in de sport liep omdat ie zo K karakter had. Maakte niets uit.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:28

R12312 schreef:
Barbet schreef:

Nee, Sandro Hit dekte mega aantallen, ondanks dat hij uberhaupt niet in de sport liep omdat ie zo K karakter had. Maakte niets uit.

Oh dat wist ik niet, ik heb ook helemaal geen verstand van de fokkerij :)
Maar dat dacht ik omdat iedereen Totilas kent, zelfs de niet-paardenmensen, dat dit geen goed zou doen aan zijn naam als dekhengst.
Het is maar te hopen dat dat jij gelijk hebt, anders is het helemaal zonde van zo'n paard (en voor de Duitsers die het duurste dressuurpaard ooit kochten)

Belfor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:54

Totilos....

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 01:01

Wat een verschrikkelijk lief dier dat hij toch nog zo zijn werk doet. Ondanks de pijn..

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 01:19

Een dier wat zo extreem beweegt, en misschien niet goed zijn grenzen weet ...
Dat is wachten op blessures, ik kan mij een interview herinneren met Edward Gal over het trainen met Totilas. Ik geloof in de bit of de hoefslag, geen idee welk blad het was, maar die had ik speciaal om dat interview gekocht destijds.

Gal legde daarin uit dat Totilas van galopperen hield, en dat je eigenlijk om hem te onderhouden alleen maar grote voltes hoefde te rijden, en te draven in een pony drafje met losse teugels.

En dat in aanloop van een wedstrijd de training meer richting de oefeningen en beweging ging.
Dat deden ze altijd met zeer veel gevoel, want er werd gezegd: we zijn zo bang dat hij geblesseerd raakt, of zichzelf aantikt...

Ik had geen respect voor de rollkür waarmee hij getraind is, maar wel hoe ermee werd omgegaan!

Altijd happy (op 1 wedstrijd na) werklustig, volle trotse ogen, die nog meer gingen glimmeren als hij tijdens de proef een klopje van zijn Edward kreeg.
Vooral van die specifieke band kon ik genieten, omdat je dat zelf ook met je eigen paard nastreeft.
Het was niet zozeer de prestatie of manier van lopen (Ook al had hij een heel erg mooie piaffe) ...

Ik vind het zo jammer dat we al 5jaar niet meer dat dier hebben gezien, en ik snap waarom mensen het nog steeds bezig houd, Totilas is "eigendom" van het publiek geworden!

Rath was briljant op Sterntaler, en minder briljant op Totilas ....

Ik hoop dat hij zijn carrière, en reputatie kan redden met toekomstige toppers.
En hopelijk ontspant hij zich weer beetje, want de stress druipt van die man af.
Wat je ook van hem of zijn familie denkt, ze hebben alles gegeven.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:33

Trieste situatie, paard liep op zijn 9e jaar al grand prix, en nu al stuk gereden....Denk dat Schockemohle heel zakelijk denkt, en er nog van alles uit wil halen, zover mogelijk is...

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:36

Belfor schreef:
Totilos....

Ik vond Totiwas in het vorige onderwerp hier over ook te grappig :')

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:38

R12312 schreef:
Barbet schreef:

Sandro Hit is qua dekking een koopje, € 2500 Toot is € 8.000 belachelijk veel gewoon..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 09:10

Pandora2 schreef:
Paard heeft op veels te jonge leeftijd hard moeten presteren...als je ziet hoe '' simpel '' hij als 5-jarige liep en dan even kijkt naar 2 jaar later... :? Hij was amper volgroeid toen hij al GP liep :')
Zo'n paarden gaan meestal niet lang mee en dan is Sjef zijn opmerking van '' gun hem z'n oude dag '' wel op zijn plaats, ook al is hij nog maar 15...helaas...

Dat is exact wat ik met mijn reactie ook bedoelde.