Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karijn schreef:F_inley: van bovenaf is het moeilijk te zien of hij rad loopt of niet. Je kan het ook niet altijd even goed voelen of hij rad loopt. Aan de jury om er wel op te letten en indien nodig uit te bellen. De jury heeft het niet gedaan maar "bepunt" als zijnde tactfouten. Het is mis gegaan bij de keuring vooraf. Daar hadden ze hem al moeten uitsluiten maar ik vrees dat mevrouw Wüst ook een roze bril op heeft gehad.
N0a schreef:Het is onwijs zonde van zo'n gaaf paard.
Ik vond het overigens wel raar dat MAR zelf in een interview met de Duitse tv aangeeft dat hij in het begin niet door de keuring kwam, maar dat de jury toen heeft gezegd dat hij mocht starten. Als je weet dat je paard met de hakken over de sloot door de keuring komt en je voelt met inrijden dat hij niet lekker loopt.. Waarom start je dan? Je gaat mij niet vertellen dat hij die onregelmatigheid/tact fouten niet heeft gevoeld.
Goed dat ze hem nu terug trekken.
N0a schreef:Jannepauli schreef:
Waarschijnlijk toch het resultaat van de enorme druk die er op ruiter, familie en hengstenhouder lag om eindelijk eens iets te presteren..
Terugblikkend is het al met al toch wel een teleurstellende en trieste onderneming geweest, de miljoenenaanschaf van dit paard.
Het is inderdaad heel triest voor iedereen. Maar zelfs onder druk zet je de gezondheid van je paard toch op nummer 1? Ik denk inderdaad, zoals hier net genoemd werd, dat MAR dat zelf niet eens mag bepalen of hij wil starten..

Jannepauli schreef:ikkedus schreef:Ontzettend bizar btw dat dierenartsen hem niet fit verklaren en een JURY nb zegt dat hij wel kan starten. Hele rare redenering!!!
.. en dat terwijl juist dát jurylid hem de laagste punten gaf als ik me goed herinner.
Jannepauli schreef:Natuurlijk moet de gezondheid van het paard op nummer 1 staan. Maar.. kijk het filmpje van de proef nog eens terug en dan helemaal aan het einde. Daar zie je de over-enthousiaste ontlading van stiefmoeder ( die toch ooit zelf een fatsoenlijk ruiter was) of het niet-terechte triomfantelijke gezicht van Rath totdat de punten doorkwamen. Het belang om de wereld iets te laten zien heeft hier voorrang gehad boven het welzijn van het dier. Trouwens, in een van de duitse kranten stond dat er één arts was die het paard niet wilde goedkeuren maar overruled werd door een andere arts plus het jurylid.
Tendance schreef:ikkedus schreef:Ontzettend bizar btw dat dierenartsen hem niet fit verklaren en een JURY nb zegt dat hij wel kan starten. Hele rare redenering!!!
De behandelend artsen bepalen of een paard fit to compete is hoor. Een jurylid niet.
Als een arts zeker is van zijn zaak, dan is het gewoon einde start. Dat was nu dus niet zo.
HorseTimeXL schreef:En het blijft apart dat bij Edward Gal niks aan de hand was. Dat snap ik gewoon niet. En dan wil ik absoluut heus niet zeggen dat het door het Duitse Kamp komt.. Misschien was het al wel zo bij Edward. Dat weet ik niet.
Wuis schreef:Voor Totilas misschien wel het beste einde. Alshij toch kapot is, mag hij (HOPELIJK) misschien eindelijk, voor het eerst sinds járen, los het land in. Die basisbehoefte wordt hem nu zijn hele leven al ontnomen. Triest.