Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:15

daar zal hij misschien idd niet over beslissen.... en ja wat zal die arme vent onder een mega hoge druk hebben gestaan.....

maar opstappen doe je nog altijd zelf....

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:16

karijn schreef:
F_inley: van bovenaf is het moeilijk te zien of hij rad loopt of niet. Je kan het ook niet altijd even goed voelen of hij rad loopt. Aan de jury om er wel op te letten en indien nodig uit te bellen. De jury heeft het niet gedaan maar "bepunt" als zijnde tactfouten. Het is mis gegaan bij de keuring vooraf. Daar hadden ze hem al moeten uitsluiten maar ik vrees dat mevrouw Wüst ook een roze bril op heeft gehad.

Als je paard een beetje kent voel je of hij goed loopt of niet.

Maar vind idd wel dat het bij de keuring al mis is gegaan

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:16

Erg sneu, voor zowel paard als ruiter en de eigenaar. Maar ik denk dat de soap nu (bijna) aan zijn einde gekomen is.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:18

eenitraM schreef:
Totiwas :')

Haha, hoelang heb je gewacht om dit te kunnen zeggen? :')

Eerlijk gezegd vind ik het schandalig dat het paard op die manier nog de ring in is gegaan, dit hadden ze bij het warmrijden toch ook al kunnen zien?

geerke

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special

is hij naar de k.o.t.e gereden?

Lante

Flopilas?? Het paard is geen flop, beetje respect heeft hij wel verdiend. De enige die gefaald hebben zijn de mensen om hem heen. Zondebok aanwijzen is overigens niet nodig.

kimmie1

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:19

Laag bij de grondse opmerkingen hier, makkelijk scoren over de rug van een zwakkere partij....

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:19

N0a schreef:
Het is onwijs zonde van zo'n gaaf paard.

Ik vond het overigens wel raar dat MAR zelf in een interview met de Duitse tv aangeeft dat hij in het begin niet door de keuring kwam, maar dat de jury toen heeft gezegd dat hij mocht starten. Als je weet dat je paard met de hakken over de sloot door de keuring komt en je voelt met inrijden dat hij niet lekker loopt.. Waarom start je dan? Je gaat mij niet vertellen dat hij die onregelmatigheid/tact fouten niet heeft gevoeld.

Goed dat ze hem nu terug trekken.

Ja ook mijn gedachte. Misschien toch inderdaad in combinatie met druk van buitenaf. Er werd toch wel indirect van hun verwacht dat zowel hij en Kristina de karrentrekkers waren.. Want ik kan me inderdaad niet voorstellen dat je zulke onregelmatigheden die je zag in de uitgestrekte draf niet voelt. Zeker ook omdat je niet eens ligt rijd..
Zonde voor zo'n paard die misschien toch nu de boeken misschien wel ingaat als brokken piloot dan als ware legende..
En het blijft apart dat bij Edward Gal niks aan de hand was. Dat snap ik gewoon niet. En dan wil ik absoluut heus niet zeggen dat het door het Duitse Kamp komt.. Misschien was het al wel zo bij Edward. Dat weet ik niet.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:20

N0a schreef:
Jannepauli schreef:

Waarschijnlijk toch het resultaat van de enorme druk die er op ruiter, familie en hengstenhouder lag om eindelijk eens iets te presteren..
Terugblikkend is het al met al toch wel een teleurstellende en trieste onderneming geweest, de miljoenenaanschaf van dit paard.

Het is inderdaad heel triest voor iedereen. Maar zelfs onder druk zet je de gezondheid van je paard toch op nummer 1? Ik denk inderdaad, zoals hier net genoemd werd, dat MAR dat zelf niet eens mag bepalen of hij wil starten..

Natuurlijk moet de gezondheid van het paard op nummer 1 staan. Maar.. kijk het filmpje van de proef nog eens terug en dan helemaal aan het einde. Daar zie je de over-enthousiaste ontlading van stiefmoeder ( die toch ooit zelf een fatsoenlijk ruiter was) of het niet-terechte triomfantelijke gezicht van Rath totdat de punten doorkwamen. Het belang om de wereld iets te laten zien heeft hier voorrang gehad boven het welzijn van het dier. Trouwens, in een van de duitse kranten stond dat er één arts was die het paard niet wilde goedkeuren maar overruled werd door een andere arts plus het jurylid.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 14-08-15 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:21

Melisding schreef:
Ik vraag me af in hoeverre MAR zelf een keuze mag maken in het starten of niet... Dat even terzijde.
Het is jammer van het paard, maar zoals hier al gezegd is: Wie weet hoe lang Totilas al 'iets' had.

Hij is toch een volwassen vent.
Paard niet goed is niet starten punt

Janine1990

Jannepauli schreef:
ikkedus schreef:
Ontzettend bizar btw dat dierenartsen hem niet fit verklaren en een JURY nb zegt dat hij wel kan starten. Hele rare redenering!!!

.. en dat terwijl juist dát jurylid hem de laagste punten gaf als ik me goed herinner.

Dit vind ik ook heel erg raar.

Sneu voor Rath, ik had hem juist een goed einde met dit paard gegund, na alle druk en kritiek.

femo

geerke schreef:
is hij naar de k.o.t.e gereden?

Kan, op zijn negende startte hij natuurlijk al in de grand prix. dat is echt absurt voor die leeftijd..

kan ook dikke vette pech zijn. alsin erfelijkheid oid.

rot is het wel. duur grapje, die toti

hanny_jelke

Het zou zonde zijn als zijn carrière zo ten einde komt.
Ik vraag mij ook af of dit zijn dekwaarde goed zal doen. Ik zou persoonlijk geen hengst op me merrie willen die veel kreupelheid problemen heeft.
ik hoop voor Totilas en zijn team dat het mee valt en hij goed hersteld.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:22

Jannepauli schreef:
Natuurlijk moet de gezondheid van het paard op nummer 1 staan. Maar.. kijk het filmpje van de proef nog eens terug en dan helemaal aan het einde. Daar zie je de over-enthousiaste ontlading van stiefmoeder ( die toch ooit zelf een fatsoenlijk ruiter was) of het niet-terechte triomfantelijke gezicht van Rath totdat de punten doorkwamen. Het belang om de wereld iets te laten zien heeft hier voorrang gehad boven het welzijn van het dier. Trouwens, in een van de duitse kranten stond dat er één arts was die het paard niet wilde goedkeuren maar overruled werd door een andere arts plus het jurylid.

Zet naast de jurering de FEI toch niet in een heel goed daglicht... EK met bijsmaakje...

Anoniem

Voor Totilas misschien wel het beste einde. Alshij toch kapot is, mag hij (HOPELIJK) misschien eindelijk, voor het eerst sinds járen, los het land in. Die basisbehoefte wordt hem nu zijn hele leven al ontnomen. Triest.

Sannnn

Tendance schreef:
ikkedus schreef:
Ontzettend bizar btw dat dierenartsen hem niet fit verklaren en een JURY nb zegt dat hij wel kan starten. Hele rare redenering!!!

De behandelend artsen bepalen of een paard fit to compete is hoor. Een jurylid niet.
Als een arts zeker is van zijn zaak, dan is het gewoon einde start. Dat was nu dus niet zo.

Zoveel media op dat paard, als je alleen al alle duitse kraampjes daar ziet met Totilas spullen. Zoveel kaartjes verkocht voor hem, zoveel mensen die komen kijken voor hem. Sensatie allemaal om 1 paard: Totilas.
Zo'n paard als Totilas word niet afgekeurd in de keuring omdat ze twijfelen, dan moeten ze het heel zeker weten en dan nog was die waarschijnlijk niet afgekeurd......
Hier op bokt kunnen we dingen allemaal zo makkelijk zeggen, maar de internationale sport gaat er toch heel anders aan toe.

Zonde dat het zo'n GTST soap is en dat het zo moet gaan voor Totilas.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:23

Ja die stiefmoeder ziet haar 'winst' die ze uit Toot moest halen, als sneeuw voor de zon verdwijnen als hij niet start. Ze hebben zichzelf niet echt populair gemaakt de afgelopen tijden.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:24

HorseTimeXL schreef:
En het blijft apart dat bij Edward Gal niks aan de hand was. Dat snap ik gewoon niet. En dan wil ik absoluut heus niet zeggen dat het door het Duitse Kamp komt.. Misschien was het al wel zo bij Edward. Dat weet ik niet.

Hij was het laatste jaar bij Gal ook regelmatig ongelijk in het achterbeen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:25

N0a schreef:
Ja die stiefmoeder ziet haar 'winst' die ze uit Toot moest halen, als sneeuw voor de zon verdwijnen als hij niet start. Ze hebben zichzelf niet echt populair gemaakt de afgelopen tijden.

Tja, daar sta je dan met je sportrechten...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:27

ik denk maar een ding....arm paard.Staat straks te verkommeren in een hoekje van de stal omdat hij totaal economisch niet meer interessant is.Net als bij zoveel racepaarden in Amerika gebeurt.Nare wereld die paardenwereld.Lang leve de recreatie ruiter,die met een lang teugeltje door het bos hobbelt en daarna het paard weer lekker in de wei zet.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:29

Maar is het ook niet gewoon geweest dat ze het niet wilden zien? Tuurlijk het is niet goed te praten, maar kennen we allemaal het gevoel niet dat je lekker op weg bent, herstellende van een blessure, maar je wil weer verder. Je bent net weer lekker op weg, dan onderdruk je gevoel van: Hé, er klopt iets niet. Tuurlijk op dit niveau had het wel gemoeten, maar onder hoeveel druk staat hij wel niet! Ik denk eerlijk gezegd helemaal niet dat hij het heeft gevoeld, gezien zijn vreugde met afgroeten en zijn verbazing van de punten.

Ja, hij had het moeten voelen. Maar falen op het EK, als er zoveel van je verwacht wordt, dat wil je niet. En dan zal hij de eerste zijn geweest die afgroet op zo'n groot concours, omdat zijn paard niet lekker loopt. Ik denk dat de druk waaronder hij moet presteren hier een hele grote rol onder heeft gespeeld.

En tsjah, we kunnen het hem niet kwalijk nemen, wie weet hoe hij bij Gal had gelopen. Totilas presteerde al zo op zo'n hoog niveau op zo'n jonge leeftijd, misschien dat nu wel blijkt dat ie gewoon kapot is gereden. En ja, wie dat dan geweest is, Gal of Rath... Bij Gal was hij inderdaad ook niet altijd even rad..

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:31

Wuis schreef:
Voor Totilas misschien wel het beste einde. Alshij toch kapot is, mag hij (HOPELIJK) misschien eindelijk, voor het eerst sinds járen, los het land in. Die basisbehoefte wordt hem nu zijn hele leven al ontnomen. Triest.

Hoe weet je dat zo zeker?

Bij Edward gaan alle paarden gewoon los in de paddock of wei hoor.

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:31

Sneu voor alle partijen, snap alleen niet dat de mensen die erbij waren met het losrijden oa trainer sjef Jansen niks hebben ondernomen........

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:33

Vraag me wel af: hadden de aanwezigen gisteren gewoon kak in de ogen of was het gewoon echt niet zo duidelijk te zien vanaf de zijlijn als op tv?
Het paard was gedurende de hele proef niet tactmatig in dat achterbeen.
Eeuwig zonde van zo'n paard.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:35

Raar, dat ze het nu pas zien. Als rij nu onregelmatig in de ring loopt heeft hij dat ook veel vaker in de trainingen gedaan.
Of,... "Ga maar rijden jongen ze zien het toch niet". Kijk, die schokkemohle heeft op het gebied van de paardenhandel en trainingen geen brandschoon verleden.