EK Aken: Rath niet tevreden met puntentelling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:50

Het paard van Rath was niet zo rad :P .

Misschien moet hij zijn proef even terugkijken....

[Edit] Jinx haha.
Laatst bijgewerkt door Rinske op 13-08-15 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:50

Eef_Bam schreef:
Ik heb de proef live gekken en ook op youtube terug gekeken.
Ja hij loopt onregelmatig, zeker met uitstrekken, maar op de haperende beelden van youtube lijkt het erger te zijn dan live.
Ontzettend terecht dat hij niet helemaal bovenaan geëindigd is, gezien de spanning en het minder meekomende linkerachterbeen, maar kreupel zou ik het niet noemen.

Het lijkt er in mijn ogen op dat hij hem niet zo verzameld krijgt als Edward en daardoor tactfouten heeft, klopt dat?
In de uitgestrekte draf heeft hij altijd onregelmatig gelopen, ook met Edward..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:51

Rinske schreef:
Het paard van Rath was niet zo rad :p .

Misschien moet hij zijn proef even terugkijken.....

:D met 3 tegelijk :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:51

bruintje123 schreef:
Rinske schreef:
Het paard van Rath was niet zo rad :p .

Misschien moet hij zijn proef even terugkijken.....

:D met 3 tegelijk :D

Great minds think alike :'D .

bruintje123

Re: EK Aken: Rath niet tevreden met puntentelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:52

Vooral Great zal het zijn :P

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:52

Ik ben het er wel mee eens dat hij zulke punten kreeg. Vond het niet het wow factor. En hij liep onzuiver.
Was al te zien bij het losrijden snap niet dat dat niet gezien is ( of wel).

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:03

Ik vind het erg jammer dat men een levende legende als Totilas zo iets aan doet. Shame on you aan iedereen die dit kreupele dier nog in competitie brengt en ook aan diegenen die er nog begrip voor opbrengen dat dit gebeurt.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:04

Beter zijn mond houden...

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:14

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:17

Vind de ophef over Rath en zijn proef hier op bokt weer zeer overdreven ...

Het beest liep niet lekker in uitgestrekte draf ... dat deed hij bij Edward ook al niet ..

En dan nog maar niet te spreken over die juryleden . Die zouden zich moeten schamen . Van lieren zei het op de Livestream erg goed ... Dit noem ik geen onafhankelijk jureren meer maar gevooroordeelt jureren .. Waarom krijgt dujardin in vredesnaam meer punten als gal ? Omdat ze een naam heeft opgebouwd .. dan lijken de juryleden niet meer te zien dat undercover in deze wedstrijd beter liep als valegro. Totilas is ook bevooroordeeld want juryleden weten wat hij kan lopen ... als dat er met Rath niet uit komt boren ze hem gelijk de grond in. Ik vond dit een zeer nette proef en het wordt steeds meer een combinatie ... als we allemaal bedenken wat voor wedstrijdervaring de 2 hebben is dit een proef waar Rath heel trots op mag zijn ... en die zeur pieten over het onregelmatige. ..
Ga eens een dagje knhs wedstrijden kijken... denk dat 8 van de 10 paarden die daar lopen wel een paar passen onregelmatig zijn...

Ik heb alle respect voor Rath. Die jongen kan er niks aan doen en hij doet zijn uiterste best .. nog maar niet te bedenken wat een grote druk er op hem heeft gestaan ... dikke pluim voor hem ! En de zeur pieten hier : praat verder als je zelf grand Prix rijd ....

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:20

dushishoeve schreef:

Het beest liep niet lekker in uitgestrekte draf ... dat deed hij bij Edward ook al niet ..

En dan nog maar niet te spreken over die juryleden . Die zouden zich moeten schamen . Van lieren zei het op de Livestream erg goed ... Dit noem ik geen onafhankelijk jureren meer maar gevooroordeelt jureren .. Waarom krijgt dujardin in vredesnaam meer punten als gal ? Omdat ze een naam heeft opgebouwd .. dan lijken de juryleden niet meer te zien dat undercover in deze wedstrijd beter liep als valegro. Totilas is ook bevooroordeeld want juryleden weten wat hij kan lopen ... als dat er met Rath niet uit komt boren ze hem gelijk de grond in. Ik vond dit een zeer nette proef en het wordt steeds meer een combinatie ... als we allemaal bedenken wat voor wedstrijdervaring de 2 hebben is dit een proef waar Rath heel trots op mag zijn ... en die zeur pieten over het onregelmatige. ..
Ga eens een dagje knhs wedstrijden kijken... denk dat 8 van de 10 paarden die daar lopen wel een paar passen onregelmatig zijn...

Ik heb alle respect voor Rath. Die jongen kan er niks aan doen en hij doet zijn uiterste best .. nog maar niet te bedenken wat een grote druk er op hem heeft gestaan ... dikke pluim voor hem ! En de zeur pieten hier : praat verder als je zelf grand Prix rijd ....

En omdat er in de basissport veel paarden kreupel lopen, moet dat op wereldniveau ook normaal worden geacht?! Raar...
Dit paard liep niet rad, duidelijk niet rad. Dat moet niet met hoge punten beloond worden, al was het alleen al omdat ze een rolmodel zouden moeten zijn voor de rest van de sportbeoefenaars

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:21

Ik moet echt onwijs lachen hier. Iedereen valt over dat Totilas ongelijk in het achterbeen was ( want bij kreupelheid had hij die fantastische laatste lijn niet zuiver kunnen lopen) wat hij bij Edward ook al was, alleen had die zoveel druk op de ketel dat je het minder zag.

Maar nog erger, Johnson is ook ongelijk! Vandaag minder, maar eerdere wedstrijd was hij vreselijk ongelijk in het achterbeen. En daar hoor je niemand over. Hoezo chauvinistisch :+ :+

En sowieso kon je vandaag en gisteren heel wat vrachtwagens vullen met paarden die ongelijk over de benen waren.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:24

R12312 schreef:
Ik moet echt onwijs lachen hier. Iedereen valt over dat Totilas ongelijk in het achterbeen was ( want bij kreupelheid had hij die fantastische laatste lijn niet zuiver kunnen lopen) wat hij bij Edward ook al was, alleen had die zoveel druk op de ketel dat je het minder zag.

Maar nog erger, Johnson is ook ongelijk! Vandaag minder, maar eerdere wedstrijd was hij vreselijk ongelijk in het achterbeen. En daar hoor je niemand over. Hoezo chauvinistisch :+ :+

En sowieso kon je vandaag en gisteren heel wat vrachtwagens vullen met paarden die ongelijk over de benen waren.

Dankje ... eindelijk iemand die het snapt ...

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:26

Rindin schreef:
dushishoeve schreef:

En omdat er in de basissport veel paarden kreupel lopen, moet dat op wereldniveau ook normaal worden geacht?! Raar...
Dit paard liep niet rad, duidelijk niet rad. Dat moet niet met hoge punten beloond worden, al was het alleen al omdat ze een rolmodel zouden moeten zijn voor de rest van de sportbeoefenaars

Dit paard loopt niet kreupel... die loopt onregelmatig. . Wat wel meer paarden doen. Geen 1 paard is gelijk over 4 benen. Er is altijd minimaal 1 been korter. Als hij 'kreupel' was dan had hij zij piaff passage tour ook niet foutloos kunnen lopen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:31

Bijna 10% verschil blijft wel veel....
Maar het is gewoon onverstandig om direct na de proef te gaan katten - zeker niet in deze situatie.

ultimate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:33

Al zou hij zuiver gelopen hebben zou ik de punten veel te hoog vinden...
En mijn opmerking geld ook voor andere combinaties.
ik vind spijtig dat omdat Grand Prix is de basis fouten niet meer gestraft worden (bvb die achteruit bij Totilas of achter de ll)
En sorry maar onregelmatig = buiten, om het even welk paard of welk ruiter. De dag dat dit toegepast zal zijn zal veel verandering brengen. En het is hoogtijd vind ik ...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:33

Kendra schreef:
Maar het is gewoon onverstandig om direct na de proef te gaan katten - zeker niet in deze situatie.

Anky deed dat regelmatig, Adelinde heeft dat gedaan.

Maar als Mar het zegt......................OEH!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:34

Dallista schreef:
http://www.sportschau.de/reitem2015/deu ... n-100.html
Laatste paar regels van het artikel vond ik zelf wel interessant...

Nou idd... Maar net door de vet-check heen... Ik gok dat als ze hem nu controleren dat hij er niet doorheen komt. Ook in de passage en piaffe vond ik hem onregelmatig. Jn de galop links ook. Dat werd vooral duidelijk in de pirouette.

Jammer voor MAR.

Enne, over het katten van MAR. Iemand van het wedstrijdsecretariaat heeft mij een keer gevraagd hoe mijn wedstrijd was gegaan. Ik vond mijn punten te laag "maarja, wat kan ik er aan doen. Het is nou eenmaal een jurysport." bleek datver een jury bij zat, kreeg ik nog bijna een OW ook... Zou MAR nu ook een waarschuwing krijgen?

Ik ben benieuwd naar de special.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:34

Wat is punt 1 uit het Duitse Ausbildungsskala? Het eerste waar je naar streeft bij de opleiding van een rijpaard? Takt. De regelmaat van de beweging.Taktfouten wijzen op zijn best op een balansprobleem en op zijn slechtst op blessures of overbelasting.
Ik mag dan een zeurpiet zijn die geen GP rijdt maar ik weet wel wat takt is. Dat een paard op dit niveau zo voorgesteld wordt en dan nog zulke punten krijgt zegt veel over de jury. Namelijk dat voorbeengezwaai en reputatie kennelijk zwaarder wegen dan een zuivere, uitgebalanceerde, gezonde beweging. Op die hierboven aangehaalde Duitse site stond denk ik niet voor niets dat Totilas volgens velen wel met erg veel geluk (voor de ruiter dan) door de medische keuring was gekomen. Jammer van zo'n paard, zijn talent is inmiddels meer een last dan een zegen voor hem ... En hij is niet het enige paard waarvoor dat geldt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:37

Askja schreef:
Wat is punt 1 uit het Duitse Ausbildungsskala? Het eerste waar je naar streeft bij de opleiding van een rijpaard? Takt. De regelmaat van de beweging.Taktfouten wijzen op zijn best op een balansprobleem en op zijn slechtst op blessures of overbelasting.
Ik mag dan een zeurpiet zijn die geen GP rijdt maar ik weet wel wat takt is. Dat een paard op dit niveau zo voorgesteld wordt en dan nog zulke punten krijgt zegt veel over de jury. Namelijk dat voorbeengezwaai en reputatie kennelijk zwaarder wegen dan een zuivere, uitgebalanceerde, gezonde beweging. Op die hierboven aangehaalde Duitse site stond denk ik niet voor niets dat Totilas volgens velen wel met erg veel geluk (voor de ruiter dan) door de medische keuring was gekomen. Jammer van zo'n paard, zijn talent is inmiddels meer een last dan een zegen voor hem ...

De vier juryleden die het laagst gepunt hebben zaten allemaal aan de lange zijdes, waar je de onregelmatigheden het best kon waarnemen, natuurlijk moet elk jurylid dit zien maar diegene die hier 80% gaf had vandaag ook duidelijk een oogkapje teveel op.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:37

Die twee commentatoren erger ik mij gek aan.... Ze zullen wel bekend zijn maar sjeez er kwam bijna geen zinnig woord uit!
Wat de proef betreft, ik heb het af gezet! Vond het pijnlijk geklungel met een paard dat absoluut beter kan. Waar het aan ligt heb ik geen idee van en ga daar ook niet over oordelen. Overigens vond ik de piaffe heel slecht maar dat doen alle door Sjef getrainde types heel slecht, imo.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:39

astridklomp schreef:
Het lijkt mij eerder dat ie 'teugelkreupel' is, in de uitgestrekte stap als de teugels los zijn loopt hij namelijk wel zuiver.

Daar sla je de spijker op zn kop.
Wat vreselijk jammer van zo'n paard.
Ik sta niet raar te kijken als ze Toot alsnog terugtrekken.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:40

dushishoeve schreef:
Dit paard loopt niet kreupel... die loopt onregelmatig. . Wat wel meer paarden doen. Geen 1 paard is gelijk over 4 benen. Er is altijd minimaal 1 been korter. Als hij 'kreupel' was dan had hij zij piaff passage tour ook niet foutloos kunnen lopen.

Kijk even naar de eerste draflijn vanuit het groeten naar voren en de eerste wending (bij C) die hij
naar links maakt. Als dat geen kreupel paard is, dan vreet ik mijn schoen op. Kijk voor het gemak alleen even naar zijn billen. Hij zakt met links steeds een heel stuk naar beneden...

Kijk daarna nog even naar zijn eerste piaffe en hoe hij dan weggaat in passage. Dat is een kreupel paard, ik kan er geen andere benaming voor bedenken.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:46

R12312 schreef:
Kendra schreef:

Anky deed dat regelmatig, Adelinde heeft dat gedaan.

Maar als Mar het zegt......................OEH!!

Inderdaad. Ik zou ook in geen geval blij zijn met zo'n enorm onderling verschil.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:46

Peelie schreef:
Enne, over het katten van MAR. Iemand van het wedstrijdsecretariaat heeft mij een keer gevraagd hoe mijn wedstrijd was gegaan. Ik vond mijn punten te laag "maarja, wat kan ik er aan doen. Het is nou eenmaal een jurysport." bleek datver een jury bij zat, kreeg ik nog bijna een OW ook... Zou MAR nu ook een waarschuwing krijgen?

Hahaha je hebt je toch niet echt wijs laten maken dat een jury jou een OW mag geven omdat je het niet eens bent?