.Misschien moet hij zijn proef even terugkijken....
[Edit] Jinx haha.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eef_Bam schreef:Ik heb de proef live gekken en ook op youtube terug gekeken.
Ja hij loopt onregelmatig, zeker met uitstrekken, maar op de haperende beelden van youtube lijkt het erger te zijn dan live.
Ontzettend terecht dat hij niet helemaal bovenaan geëindigd is, gezien de spanning en het minder meekomende linkerachterbeen, maar kreupel zou ik het niet noemen.
dushishoeve schreef:Vind de ophef over Rath en zijn proef hier op bokt weer zeer overdreven ...
Het beest liep niet lekker in uitgestrekte draf ... dat deed hij bij Edward ook al niet ..
En dan nog maar niet te spreken over die juryleden . Die zouden zich moeten schamen . Van lieren zei het op de Livestream erg goed ... Dit noem ik geen onafhankelijk jureren meer maar gevooroordeelt jureren .. Waarom krijgt dujardin in vredesnaam meer punten als gal ? Omdat ze een naam heeft opgebouwd .. dan lijken de juryleden niet meer te zien dat undercover in deze wedstrijd beter liep als valegro. Totilas is ook bevooroordeeld want juryleden weten wat hij kan lopen ... als dat er met Rath niet uit komt boren ze hem gelijk de grond in. Ik vond dit een zeer nette proef en het wordt steeds meer een combinatie ... als we allemaal bedenken wat voor wedstrijdervaring de 2 hebben is dit een proef waar Rath heel trots op mag zijn ... en die zeur pieten over het onregelmatige. ..
Ga eens een dagje knhs wedstrijden kijken... denk dat 8 van de 10 paarden die daar lopen wel een paar passen onregelmatig zijn...
Ik heb alle respect voor Rath. Die jongen kan er niks aan doen en hij doet zijn uiterste best .. nog maar niet te bedenken wat een grote druk er op hem heeft gestaan ... dikke pluim voor hem ! En de zeur pieten hier : praat verder als je zelf grand Prix rijd ....

R12312 schreef:Ik moet echt onwijs lachen hier. Iedereen valt over dat Totilas ongelijk in het achterbeen was ( want bij kreupelheid had hij die fantastische laatste lijn niet zuiver kunnen lopen) wat hij bij Edward ook al was, alleen had die zoveel druk op de ketel dat je het minder zag.
Maar nog erger, Johnson is ook ongelijk! Vandaag minder, maar eerdere wedstrijd was hij vreselijk ongelijk in het achterbeen. En daar hoor je niemand over. Hoezo chauvinistisch![]()
En sowieso kon je vandaag en gisteren heel wat vrachtwagens vullen met paarden die ongelijk over de benen waren.
Rindin schreef:dushishoeve schreef:Vind de ophef over Rath en zijn proef hier op bokt weer zeer overdreven ...
Het beest liep niet lekker in uitgestrekte draf ... dat deed hij bij Edward ook al niet ..
En dan nog maar niet te spreken over die juryleden . Die zouden zich moeten schamen . Van lieren zei het op de Livestream erg goed ... Dit noem ik geen onafhankelijk jureren meer maar gevooroordeelt jureren .. Waarom krijgt dujardin in vredesnaam meer punten als gal ? Omdat ze een naam heeft opgebouwd .. dan lijken de juryleden niet meer te zien dat undercover in deze wedstrijd beter liep als valegro. Totilas is ook bevooroordeeld want juryleden weten wat hij kan lopen ... als dat er met Rath niet uit komt boren ze hem gelijk de grond in. Ik vond dit een zeer nette proef en het wordt steeds meer een combinatie ... als we allemaal bedenken wat voor wedstrijdervaring de 2 hebben is dit een proef waar Rath heel trots op mag zijn ... en die zeur pieten over het onregelmatige. ..
Ga eens een dagje knhs wedstrijden kijken... denk dat 8 van de 10 paarden die daar lopen wel een paar passen onregelmatig zijn...
Ik heb alle respect voor Rath. Die jongen kan er niks aan doen en hij doet zijn uiterste best .. nog maar niet te bedenken wat een grote druk er op hem heeft gestaan ... dikke pluim voor hem ! En de zeur pieten hier : praat verder als je zelf grand Prix rijd ....
En omdat er in de basissport veel paarden kreupel lopen, moet dat op wereldniveau ook normaal worden geacht?! Raar...
Dit paard liep niet rad, duidelijk niet rad. Dat moet niet met hoge punten beloond worden, al was het alleen al omdat ze een rolmodel zouden moeten zijn voor de rest van de sportbeoefenaars
Dallista schreef:http://www.sportschau.de/reitem2015/deu ... n-100.html
Laatste paar regels van het artikel vond ik zelf wel interessant...
Askja schreef:Wat is punt 1 uit het Duitse Ausbildungsskala? Het eerste waar je naar streeft bij de opleiding van een rijpaard? Takt. De regelmaat van de beweging.Taktfouten wijzen op zijn best op een balansprobleem en op zijn slechtst op blessures of overbelasting.
Ik mag dan een zeurpiet zijn die geen GP rijdt maar ik weet wel wat takt is. Dat een paard op dit niveau zo voorgesteld wordt en dan nog zulke punten krijgt zegt veel over de jury. Namelijk dat voorbeengezwaai en reputatie kennelijk zwaarder wegen dan een zuivere, uitgebalanceerde, gezonde beweging. Op die hierboven aangehaalde Duitse site stond denk ik niet voor niets dat Totilas volgens velen wel met erg veel geluk (voor de ruiter dan) door de medische keuring was gekomen. Jammer van zo'n paard, zijn talent is inmiddels meer een last dan een zegen voor hem ...
dushishoeve schreef:Dit paard loopt niet kreupel... die loopt onregelmatig. . Wat wel meer paarden doen. Geen 1 paard is gelijk over 4 benen. Er is altijd minimaal 1 been korter. Als hij 'kreupel' was dan had hij zij piaff passage tour ook niet foutloos kunnen lopen.
R12312 schreef:Kendra schreef:Bijna 10% verschil blijft wel veel....
Maar het is gewoon onverstandig om direct na de proef te gaan katten - zeker niet in deze situatie.
Anky deed dat regelmatig, Adelinde heeft dat gedaan.
Maar als Mar het zegt......................OEH!!
Peelie schreef:Enne, over het katten van MAR. Iemand van het wedstrijdsecretariaat heeft mij een keer gevraagd hoe mijn wedstrijd was gegaan. Ik vond mijn punten te laag "maarja, wat kan ik er aan doen. Het is nou eenmaal een jurysport." bleek datver een jury bij zat, kreeg ik nog bijna een OW ook... Zou MAR nu ook een waarschuwing krijgen?