Bijzonder dit...de beste stuurlui staan weer aan wal op Bokt.nl

Een oud lesklant van mij heeft haar paard meerdere malen door hem laten behandelen.
In die behandelingen gaf hij duidelijk aan géén dierenarts te zijn en er afwijkende medische ideeën op na te houden maar, hij wist deze zodanig te onderbouwen dat het paard in kwestie behandeld werd.
Het staat je als eigenaar van een paard/koe/olifant vrij om hiervoor te kiezen; en warempel; waar menig dierenarts en kliniek de hoop volledig hadden opgegeven loopt het dier nu Z2 proeven met winst en zonder een centje pijn.
Deze man is ontzettend slim, irritant betweterig maar weet wel waar hij het over heeft(althans in dit specifieke geval). Dat hij zelf medicatie ombouwt en hier vervolgens grof op verdient...tja, ook dat kan ik alleen maar slim noemen.
Waar dus de term kwakzalver vandaan komt...ik weet het niet, maar het klopt imo niet.
Ipv alles op dit soort figuren af te schuiven kun je ook eens de hand in eigen boezem steken; hoe vaak nemen wij wel niet klakkeloos aan wat onze hoefsmid/osteopaat/fysio/masseur/instructrice ons verteld?
En hoe vaak zijn we dan niet mega-happig op alle ''poedertjes'' en ''pilletjes'' die je overal online kunt kopen en die 9 vd 10 keer ook bestaan uit één grote placebo...