Alstublieft
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anoeska schreef:Maar hoe zie je dan dat het paard op jouw plaatje de neus naar voren wijst? Dat paard heeft toch duidelijk zijn neus in de richting van de borst?
En meer in het algemeen, als een paard z'n neus achter de loodlijn heeft, dan wijst het toch altijd meer naar de borst dan naar voren?
Ik volg je redenatie gewoon niet.
Elisa2 schreef:Dat bedoel ik nu net, een paard kan zijn neus eruit hebben als het zo ver als het lichamelijk kan de neus naar voren heeft. Waarbij het bij sommige paarden dan meer richting de borst kan wijzen omdat ze anatomisch zo zijn gebouwd en dus wat achter de loodlijn lopen. Wat dan dus niet per definitie niet wil zeggen dat ze de neus er niet uit hebben.
Pfft, ik weet even niet hoe ik het simpeler moet uitleggen.
Elisa2 schreef:Anoeska schreef:Maar hoe zie je dan dat het paard op jouw plaatje de neus naar voren wijst? Dat paard heeft toch duidelijk zijn neus in de richting van de borst?
En meer in het algemeen, als een paard z'n neus achter de loodlijn heeft, dan wijst het toch altijd meer naar de borst dan naar voren?
Ik volg je redenatie gewoon niet.
Dat bedoel ik nu net, een paard kan zijn neus eruit hebben als het zo ver als het lichamelijk kan de neus naar voren heeft. Waarbij het bij sommige paarden dan meer richting de borst kan wijzen omdat ze anatomisch zo zijn gebouwd en dus wat achter de loodlijn lopen. Wat dan dus niet per definitie niet wil zeggen dat ze de neus er niet uit hebben.
Pfft, ik weet even niet hoe ik het simpeler moet uitleggen.
Elisa2 schreef:
joyce B schreef:Elisa2 schreef:
Dit is een trainingshouding (kan nog veel lager). Nek is hier niet het hoogste punt. Als je nu de foto zo achterover kantelt dat de nek wel het hoogste punt is zie je dat de neus voor de loodlijn zou zijn bij deze mate van afbuigen in nek en deze ronding in de hals. Er wordt dus niet extreem rond gereden en de kuchtpijp wordt niet meer vernauwd dan wanneer de houding opgericht voor dw loodlijn zou zijn.