SandraVerl schreef:Eerst was de Doberman de kop van jut, daarna de rotweiler, beide rassen het slachtoffer van de filmindustrie die ze gebruikten als afschuwelijke monsters waardoor mensen met slechte bedoelingen ze kochten. En nu zijn alle bull-achtigen de klos. Nochtans zijn deze rassen niet degenen die het meeste bijten, ze komen wel het meeste in het nieuws, maar ze hebben zeker niet de meeste gewonden op hun kerfstok. Had in dit geval een golden retriever die pony's aangevallen, dan waren de reacties van een aantal mensen hier heel anders geweest.
Elke hond is een mix van de manier waarop hij gefokt is, het karakter waarmee hij geboren is en de opvoeding die hij van zijn bazen krijgt en met elk ras kan het gruwelijk fout lopen. Ik had dolgraag een staffie gehad, vind het zalige honden, maar we hebben er geen door de vooroordelen van de mensheid. Ik ken veel staffies en daar zit geen enkel vals exemplaar tussen.
Op basis van dit kleine artikel kan niemand hier uitmaken waarom die hond aangevallen heeft, maar wat ook de reden was, het heeft niets met het ras te maken.
Slachtoffer van de filmindustrie?!
hou op, deze dieren zijn slachtoffer van waar ze voor gefokt zijn. Dieren die speciaal gefokt zjjn om postbodes veilig te houden in ghetto's, huizen te bewaken of elkaar af te maken vind ik absoluut geen geschikte gezelschapsdieren.