Commotie om Jakobs Kruiskruid in Oostvaardersplassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:36

Wat een dom prestige plaatje is het toch...van een stelletje onwetende natnekken...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:37

xxCYNNxx schreef:
xSogno schreef:
Walgelijk!
Dat dit kan in Nederland, dit is echt je reinste dierenmishandeling :n .
Mensen die dit mooi vinden onder de noemer natuur zijn getikt..
Ieder ander die zijn dieren zo zou laten verhongeren wordt aangeklaagd voor dierenmishandeling terwijl Staasbosbeheer al jaren dieren laat verhongeren..

Ik word hier echt zo verdrietig van... Arme beestjes....

Weet je gelijk hoe ik over lieden als een Marianne Timmer denk :+

Geef dat mens een paard met kruiskruid vergifting...wacht even ik heb er hier thuis een staan... -:(-

vuurneon

Re: Commotie om Jakobs Kruiskruid in Oostvaardersplassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:41

Dood door jkk gaat toch over het algemeen zeer rap? Lijkt mij prima uitstervingsbeleid en laat ze dan eindelijk eens niet meer die grote grazers daar neer zetten. Laat het dan gewoon natuur; hazen en konijnen trekken er wel heen, vogels broeden er etc. Dus laat de natuur zelf maar komen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:47

Nou dat hangt er van af hoeveel ze er van eten, het gif stapelt zich op in de lever, het is een langzame en zeer akelige dood...ondertussen hebben ze tal van gezondheidsproblemen die steeds erger worden..is geen hap plantje en morsdood op de grond....

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:56

Zijn er niet wat tandartsen ergens die nog een jachtterrein zoeken???

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:02

xxCYNNxx schreef:
xSogno schreef:
Walgelijk!
Dat dit kan in Nederland, dit is echt je reinste dierenmishandeling :n .
Mensen die dit mooi vinden onder de noemer natuur zijn getikt..
Ieder ander die zijn dieren zo zou laten verhongeren wordt aangeklaagd voor dierenmishandeling terwijl Staasbosbeheer al jaren dieren laat verhongeren..

Ik word hier echt zo verdrietig van... Arme beestjes....

Weet je gelijk hoe ik over lieden als een Marianne Timmer denk :+

Marianne Timmer moet zijn Marianne Thieme
Marianne Timmer heeft er niets mee te maken :=

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:11

ach oeps ja je hebt helemaal gelijk. Grove fout; excuus aan Marianne Timmer...bedoelde idd Thieme.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:29

Tcm62 schreef:
Nou dat hangt er van af hoeveel ze er van eten, het gif stapelt zich op in de lever, het is een langzame en zeer akelige dood...ondertussen hebben ze tal van gezondheidsproblemen die steeds erger worden..is geen hap plantje en morsdood op de grond....

:)* Taxus planten...mooie natuurlijke haag en het vee valt bijna ter plekke dood neer,makkelijk ook met kadavers afvoeren O:)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:34

Ik rijd er 3 x pw langs en tis echt jjk.
Die paarden rennen gwn met je mee echt zielig !

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:35

Meerdere topics al over de oostvaardersplassen. Het houdt niet op.
Blijft een trieste boel voor de dieren :(
En wat kan je eraan doen?
Niemand luistert.

Lekker hek erom heen zetten en laat de dieren maar verhongeren.
Te gek voor woorden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:37

veneri schreef:
overbevolking in de Oostvaardersplassen met als gevolg overbegrazing en ondervoeding in de winter periode.

gevolg daarvan: JKK wildgroei.
gevolgd daarvan: dieren die hiervan eten wegens gebrek aan andere voeding
gevolg daarvan: sterfte onder een hoop diersoorten
gevolg daarvan: overbevolking zal afnemen

hoe cru ook, op deze manier lost het overbevolkingsprobleem zich alsnog vanzelf op.

ik vind het erg ver gaan dat Staatsbosbeheer niet ingrijpt
als zij niet in willen grijpen doet de natuur dit kennelijk zelf wel, nu zou dat kunnen gebeuren via JKK

En juist dat is het gene wat ze willen met "natuur" dat moeder natuur zelf overschot op ruimt dat is juist hun insteek...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:38

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:49

Maar dan mogen ze straks wel weer gaan lijken ruimen, ipv dat ze die overal laten liggen weg rotten waardoor ziektes kunnen uitbreken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:30

Tinky12 schreef:
Tcm62 schreef:

:)* Taxus planten...mooie natuurlijke haag en het vee valt bijna ter plekke dood neer,makkelijk ook met kadavers afvoeren O:)

Taxus is een humanere dood dan vergiftiging door jkk. Arme dieren....

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:37

Je ziet het bijna overal.. In bermen, langs snelwegen. Ik probeer alles altijd weg te halen uit ons wei, maar het verspreid zich zo snel. Ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen en dat de paarden het niet gaan eten.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:40

Jaren geleden is er gepleit voor massale verdelging...mocht niet, was zo mooi die gele bloemen...toen groeide het nog alleen in het zand...

Maar nu op de kleigrond echt overal steekt het de kop op......is geen houden meer aan..

En als het gaat pluizen na de bloei? Dan komt het echt overal en ook in de produktie weides....ja echt wel en zit her straks gegarandeerd overal in het hooi, want je ziet het niet alitijd tussen het hoge gras als de plant nog klein is, maar wordt wel mee gemaaid...

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:40

In Engeland krijg je een boete als het in je wei staat....
Hier wordt het geplant; zulke mooie bloemetjes...
Straks is het idd helemaal niet meer uit te roeien. Het staat overal

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:41

En dan krijg je weer van die activisten die het raar vinden dat paarden alleen nog maar op paddocks staan ipv in de wei.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:04

Ik woon vlak bij het OVP en ik heb het van een prachtig natuurgebied, met jonge en stevige bomen en struiken, in een echte toendra zien veranderen. Toch knap aangezien we niet dat klimaat hebben.

Ik heb vanaf het begin af aan weerstand gehad tegen dit project maar overal wordt je weg gelachen van je weet van niks, en dit is goed voor dier een natuur. Zelfs een keer te horen gehad dat dieronvriendelijk was om daar roofdieren uit te zetten. -:(- Want dat was zielig en die roofdieren konden geen kant op en wat zou er dan mee gebeuren ten tijden van voedsel te korten? Dan zouden die roofdieren ontsnappen en het vee en mensen gaan aanvallen en dat mag niet gebeuren _-:(

Ik kan je vertellen dat ik zo boos werd op die persoon dat omstanders de politie hadden gebeld.
Gelukkig kende ik de politie die kwam en die deelt persoonlijk dezelfde mening dus bleef het voor mij bij een stevige waarschuwing.

Maar ik ben er niet blij mee dat alles wat ik voorspeld had is uitgekomen. Maar helaas ik heb er niet voor gestudeerd en dus wordt er naar mijn mening (gezond hollands verstand) niet geluisterd.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:13

Verdorie dat is echt schandalig. Ik doe alle moeite om onze weides onkruidvrij te houden maar zelfs Een week na het verwijderen van jkk groeit er alweer nieuwe. Komt omdat onze buren jkk hebben en die niet verwijderen.
Ik heb ook gehoord dat jkk zichzelf kan vergiftigen door overvloed aan jkk wordt de grond voor de plant te giftig.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:23

Ontzettend sneu dat ze het zo ver hebben laten komen. Ze hadden bij de eerste discussie jaren geleden al moeten beginnen met afschieten. Maar nee dat vonden ze zielig.

Nu sterven die beesten niet alleen aan hongersdood maar ook nog eens aan vergiftiging. Als ze het eerder beter hadden aangepakt (afgeschoten) was er niet zo'n overbevolking geweest en dan was de grond ook niet zo verpest.

Ik vind het inderdaad echt dierenmishandeling, verwaarlozing worden. En dan gaan mensen klagen over een circus? met goed doorvoed paard? En de regering laat dit op zijn beloop? Absurd...

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:24

Nou ik vind het ook heel erg.....dat dieren in de winter sterven aan een hongersdood omdat dat natuurlijk is...

Nou als ik 50 paarden op 2 hectare zet en in de winter niet bij voer en ze sterven, dan ben ik de lul, dan komt aid wel langs, en neemt ze in beslag, en krijg boete en de nederlandse staat doet t zelfs nog es heel erg zelf!

Op zich mogen alle dieren de jjk opeten, zodat ze allemaal doodgaan, en dan nooit weer dieren in oostvaardersplassen....dan ben je in 1 keer van al t dierenleed af.

Maar dat zal wel te mooi zijn, dan zorgen ned staat, pvdd en wakker dier en alle andere mensen die hun eigen emotionele menselijke eigenschappen aan dier geven, wel dat dr weer nieuwe komen!

Zucht......

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:02

Klinkt mij raar in de oren dat RWS die dingen plant.
Hier in Drenthe zijn gemeente en provincie heel oplettend. Mocht je het ergens zien staan zijn hun verplicht het weg te halen.

Zo heb ik zelf 2 weken geleden de provincie gebeld ivm JKK bij ons aan de provinciale weg (hebben ons land daar in de buurt) die hebben ze netjes gemaaid en opgeruimd. Zelfs in de bouwvak.

Je kan dus gewoon een klacht indienen en ze moeten daar wat mee doen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:18

Michellette schreef:
Zijn er niet wat tandartsen ergens die nog een jachtterrein zoeken???

Sorry hier moest ik toch even om grinniken := moeten we d'r wel een kraag op plakken net echt

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:22

Vorig jaar stond een groot gedeelte nog vol met die andere gele bloemmetjes wat geen jkk is (koolzaad geloof ik)
Dus is het echt vastgesteld dat het JKK is of is het weer een hoop herrie om niks..