Adelinde Cornelissen en Parzival staan buitenspel [video]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:52

Tendance schreef:
Voor echt belangrijke wedstrijden wil ze hem gewoon wel laten vliegen.

Gelukkig is een wereldbekerfinale helemaal niet belangrijk }:0

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:53

vilheide schreef:
Bizzybijtje schreef:
Volgens mij is ze bang haar "plek" te verliezen in de Nederlandse top wanneer ze Parzival niet meer kan rijden.

Had ze al niet een geweldige opvolger voor Parcival klaar staan? Waar is dit paard gebleven?

Aquido? Die is toch onderweg...
Een opvolger wil niet zeggen dat hij nu al klaar is voor het grote werk.
We gaan, denk ik, in de toekomst nog veel meer van deze amazone zien.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:56

Bettine schreef:
Tendance schreef:
Voor echt belangrijke wedstrijden wil ze hem gewoon wel laten vliegen.

Gelukkig is een wereldbekerfinale helemaal niet belangrijk }:0

Blijkbaar niet belangrijk genoeg.
Voor ons is het iets heel groots voor de top zal het toch wat anders werken.
Wees blij dat ze vanuit het oogpunt van haar paard deze afwegingen maakt.
Want ja, hoe belangrijk is een wereldbekerfinale nu echt tov EK en OS?
Er zijn ook genoeg springruiters die ervoor kiezen om dit soort wedstrijden niet te starten alleen hebben we meer namen in het springen, dan de dressuur dus valt hey minder op.

Bettine

Re: Adelinde Cornelissen en Parzival staan buitenspel [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:00

Als de WB finale niet belangrijk genoeg was, was ze vast ook niet met een gebroken knie toch koste wat het kost de kwalificatie gaan rijden. En alle andere kwalificaties waarvoor ze hem heel Europa door heeft gesleept.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:04

Bettine schreef:
purkie schreef:
Ik hoor nergens wat haar trainer vindt van de huidige conditie en vooruitzichten.

Welke trainer?!

Johan Hamminga? en als dat niet haar trainer is dan zal zij ergens toch wel ergens feedback krijgen.

Bettine schreef:
purkie schreef:
Ik had Adelinde & Parzival iig meegenomen als reserve ipv Patrick & Uzzo. (EK, Aken)

Patrick en Uzzo zijn geen reserve. Er is voor het EK geen reservecombinatie aangewezen.

Geen 'reserve' combinatie? In dat geval zou ik Adelinde als 4e combinatie kiezen ipv Patrick.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:08

Bettine schreef:
Als de WB finale niet belangrijk genoeg was, was ze vast ook niet met een gebroken knie toch koste wat het kost de kwalificatie gaan rijden. En alle andere kwalificaties waarvoor ze hem heel Europa door heeft gesleept.

Dat is toch iets wat zij kan bepalen en wij niet?
Als er reden is waardoor thuisblijven verstandiger is of haar een betere keuze lijkt, wie zijn wij dan om dat tegen te spreken?
Ik heb uit eerste hand, dat ze hem alleen laat vliegen als ze de wedstrijd belangrijk genoeg vindt om het te doen.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:09

Tendance schreef:
Als er reden is waardoor thuisblijven verstandiger is of haar een betere keuze lijkt, wie zijn wij dan om dat tegen te spreken?
Ik heb uit eerste hand, dat ze hem alleen laat vliegen als ze de wedstrijd belangrijk genoeg vindt om het te doen.

Tuurlijk is dat zo. Alleen alle excuses die aangevoerd worden zijn gewoon complete nonsens, dat is het punt.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:11

purkie schreef:
Johan Hamminga? en als dat niet haar trainer is dan zal zij ergens toch wel ergens feedback krijgen.

Geen 'reserve' combinatie? In dat geval zou ik Adelinde als 4e combinatie kiezen ipv Patrick.

Hamminga al enige tijd niet meer.
Heeft ze heel lang getraind, daarna naar Erp vertrokken, vervolgens weer even terug bij Hamminga, maar ook daar inmiddels alweer enige tijd vertrokken.

En nee, er is geen reservecombinatie aangewezen. Ernes heeft aangegeven wellicht na het trainingskamp in Vorden daarvoor iemand aan te wijzen, nu nog niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:13

Bettine schreef:
Tendance schreef:

Tuurlijk is dat zo. Alleen alle excuses die aangevoerd worden zijn gewoon complete nonsens, dat is het punt.

Misschien moet je dan persoonlijk het gesprek met haar eens aangaan, dan zal ze je precies kunnen uitleggen waarom ze bepaalde keuzes maakt.
Ik heb er een heel gesprek met haar over gehad en vind dat zij een heel duidelijk standpunt heeft wat volledig vanuit haar kijk tov paardenwelzijn komt.
Dingen die geschreven worden door anderen en vervolgens weer door een volgende gelezen en geïnterpreteerd worden, daar kan ik niet zoveel mee.
Wat ik uit eerste hand heb is wat mij interesseert.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:17

Gelukkig heb ik niks uit de eerste hand :') _O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:23

Adelinde heeft zelf ook ooit eens gezegd dat Parzival niet meer is wie hij ooit was. Voorheen hebben ruiters ook plaatst gemaakt voor dit duo, het lijkt mij niet meer dan logisch dat zij dit nu zelf ook moet doen. Er staan genoeg talentvolle paarden bij haar op stal, rustig die verder trainen en dan - indien het lukt - weer gaan starten. Absoluut niet mijn meest favoriete amazone, maar ze kan wel rijden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:33

Bettine schreef:
Gelukkig heb ik niks uit de eerste hand :') _O-

Nu al voor een 2e keer spottend met mijn reactie omgaan vind ik niet getuigen van respect voor iemands mening.
Ik denk wel degelijk dat ze je op neutraal terrein een heel duidelijk beeld van haar mening kan geven, mits je ervoor openstaat en haar ook de kans geeft om je te overtuigen van haar mening en ideeën.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:35

Ik denk dat zij als geen ander weet, dat ze op een gegeven moment plaats moet maken voor een ander, maar dat het om de manier van communiceren gaat en dat ze het recht heeft om dit soort zaken, die haar betreffen, als eerste te weten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:37

Tendance schreef:
Ik denk dat zij als geen ander weet, dat ze op een gegeven moment plaats moet maken voor een ander, maar dat het om de manier van communiceren gaat en dat ze het recht heeft om dit soort zaken, die haar betreffen, als eerste te weten.

De discussie of ze het wel of niet al wist/had kunnen weten is al gevoerd. Aan vrijwel geen enkele selectie heeft dit duo deel genomen, hoe kan het dan als verassing komen?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:38

Ailill schreef:
Tendance schreef:

De discussie of ze het wel of niet al wist/had kunnen weten is al gevoerd. Aan vrijwel geen enkele selectie heeft dit duo deel genomen, hoe kan het dan als verassing komen?

Dat dacht ik ook, want ze is toch best pienter.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:39

Tendance schreef:

Helemaal met je eens, en ik hoop van harte dat ze haar opvolger al op stal heeft of snel zal krijgen.
De manier van communiceren is denk ik van alle kanten uit niet ideaal geweest, heel bijzonder dat het allemaal via de media 'uitgevochten' moet.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:42

Bettine schreef:
Tendance schreef:

Helemaal met je eens, en ik hoop van harte dat ze haar opvolger al op stal heeft of snel zal krijgen.
De manier van communiceren is denk ik van alle kanten uit niet ideaal geweest, heel bijzonder dat het allemaal via de media 'uitgevochten' moet.

We zijn er allemaal niet bij geweest, dus wat er precies wel of niet gezegd is door de bondscoach zullen we wel nooit weten. Net zoals zoveel in de dressuurwereld die vaak door schimmigheid omgeven wordt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:49

vur schreef:
We zijn er allemaal niet bij geweest, dus wat er precies wel of niet gezegd is door de bondscoach zullen we wel nooit weten. Net zoals zoveel in de dressuurwereld die vaak door schimmigheid omgeven wordt.

Mijn collega heeft beiden gesproken en ik geloof wel dat Adelinde echt wel van het één en ander op de hoogte is gebracht door Ernes.
Hoe dat door beide partijen is opgevat, ligt aan hun eigen beleving natuurlijk :)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:52

vur schreef:

Precies :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:00

Maar om dan maar aan te nemen, dat het wel gezegd is en daarmee de bondscoach vrij te pleiten met woorden als: Ze had het kunnen weten, is naar mijn idee ook niet netjes.

Overigens spreekt Ernes nergens Adelinde tegen, dat hij het haar wel gezegd heeft en Adelinde is heel duidelijk over dat er over het EK wel gecommuniceerd is.

Helaas gaan dingen soms veel sneller dan je wilt de media in.
Daar helpt geen mediatraining tegen.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:03

Kortom, op basis van wat er in de media is geweest kunnen we er eigenlijk geen f*ck van zeggen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:08

Dat de bondscosch Adelinde niet naar het EK mee neemt kan ik begrijpen. Ze hebben geen vormbehoud laten zien.
Maar dat hij nu al op voorhand haar afschrijft voor het EK vind ik niet netjes. Ik vind het zelfs erg beschamend om zoiets te zeggen.
Wie kan er in de toekomst kijken? Ik hoop dat Adelinde nog mooie scores gaat behalen op grote wedstrijden om de bondscoach in het ongelijk te stellen.
Met deze domme uitspraak zegt de bondscoach dus eigenlijk dat de juryleden Adelinde hebben afgeschreven want ze komen van 80%. Met andere woorden, er is geen progressie meer, het wordt alleen maar minder. Terwijl wij dat helemaal niet weten. De juryleden jureren vaak op basis van verwachting dus redeneert de bondscoach ook zo dat Adelinde maar afscheid moet nemen. Ik hoop echt dat zij iedereen nog een poepie laat ruiken.

Ik wil er nog wel even bij vermelden dat de bondcoach van het springen, Rob Ehrens, wat dat betreft veel meer respect en fatsoen heeft. Daar hoor je nooit iets negatiefs over.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:16

Ik weet niet hoeveel verstand van paarden jij hebt, maar ik kan je vertellen dat ze die 80 % nu echt niet meer gaan halen. En dat baseer ik op waarnemingen die ik heb gedaan van zo'n beetje elke proef die ik van haar heb gezien die ze vanaf de periode voor Caen heeft gereden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:17

Maar wie halen die 80% wel?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:17

Van de Nederlanders?