FriesWytske schreef:Dat zijn ze al, oji. Ze horen al afwijkende cijfers te becommentariëren.
Is dat zo? Zie je toch lang niet altijd terug.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oji schreef:Denk niet dat je bang hoeft te zijn dat mensen 1 proef gaan rijden, iedereen wil toch twee proeven meepakken als je toch de hele toiletteer heisa en op pad bent, wil je toch graag twee keer starten...of ben ik nou naïef?
cp112 schreef:Nou of dit nou allemaal zo handig is... Geen verplichte eerste rroef. Je kan dus kekker zelf de 'makkelijkste' proef kiezen en zo lekker punten sprokkelen.
Nog simpelere B en L proeven? Daar zit al bijna geen uitdaging in zulke lange lijnen zitten er in.
Leuk de wedstrijdsport steeds makkelijker maken... Heeft het straks helemaal geen waarde meer als iedere kip Z loopt.
Ik zie trouwens niks over de ellendige M2 proeven waar bijna iedereen een hekel aan heeft
Lithya schreef:oji schreef:Denk niet dat je bang hoeft te zijn dat mensen 1 proef gaan rijden, iedereen wil toch twee proeven meepakken als je toch de hele toiletteer heisa en op pad bent, wil je toch graag twee keer starten...of ben ik nou naïef?
Stel je treft een jury die je echt niet ligt... en dat hoor je nogal eens zulke verhalen...
179 vind ik geen probleem, mits ik niet zie dat er in mijn coupon gekrast is om van 180 op 179 punten uit te komen.
Tendance schreef:Ik vond Z proeven van 20 jaar terug een stuk eenvoudiger dan nu hoor.
Misschien qua oefeningen niet,maar wel qua oprichting,verzameling, impuls enz.
Er wordt nu veel meer van je verwacht.
Gelukkig is de kwaliteit van het gemiddelde dressuurpaard ook hoger dan vroeger.
bovendien is dat een andere discussie.
Dat maakt het alleen maar ingewikkelder vind ik.
Dan heb ik voor mn gevoel veel meer controle over mn handen en benen.
het is voortaan prijzig!
oji schreef:Hoop niet dat de halve punten er voor gaan zorgen dat je nog langer moet gaan wachten op uitslagen en prijsuitreiking.
Nu hoor je al vaak gezeur als iemand 179 punten haalt...wordt straks helemaal lachen met de 179,5![]()
Nog minder overgangen in de B...kun je denk ik niet meer alle gangen op beide zijden tonen.
Een klasse onder de B? Wat moet ik me daarbij voorstellen, hoeveel simpeler kun je het maken.
Denk niet dat je bang hoeft te zijn dat mensen 1 proef gaan rijden, iedereen wil toch twee proeven meepakken als je toch de hele toiletteer heisa en op pad bent, wil je toch graag twee keer starten...of ben ik nou naïef?
Ik ben een absoluut voorstander van ontwikkeling in de sport. Kan me ook vinden in dat er af en toe eens wat uitgeprobeerd moet worden wat evt daarna teruggedraaid of verder ontwikkeld wordt. Maar dit vind ik allemaal een beetje onzin regelingen en zie niet wat ze ermee willen bereiken.
Een echte verbetering zou ik vinden de jury verplichten om alle punten afwijkend van de 6 (lager en hoger) te onderbouwen, dan leer je van je proef.
Adrienne93 schreef:S_en_Z schreef:
Vroeger stond er gewoon M X K van hand veranderen en op de diagonaal een overgang maken naar stap. Voor K arbeidsdraf.
Die oefening zit er al zo lang in.. Vond die juist altijd een mooie om punten op te scoren!
Wat ik zo irritant vind is B afwenden en arbeidstap E links en arbeidsdraf. Dan moet je in een kleine wending overgangen gaan rijden terwijl je vroeger eerst afwendde en dán pas een overgang maakte naar stap (dus eerst rechtstellen).
Ach, we zien t wel! Benieuwd wat ze er van bakken. Niet dat ik er in t M veel van zal merken. (Start uberhaupt al amper haha)
Heb je ook gelijk in maar wou ff snel een voorbeeld noemen...
Daar scoor ik ook altijd, maar het is wel als ze de overgangen willen verminderen zul je die dingen niet krijgen dus zou je hoger moeten gaan scoren op de andere onderdelen dus ook je wijken e.d. beter voor elkaar hebben.

Sammie schreef:Zeepsop schreef:Meer afwisseling tussen de proeven vind ik opzich geen raar idee, heb je wat meer afwisseling.![]()
Echt?
Halve punten waren er vroeger ook hoor
Maar ik kan wel begrijpen dat het voor mensen die het uit hun hoofd rijden wel wat ingewikkelder wordt. Hoewel, je hebt dan wel minder kans dat je proeven door elkaar haalt. Tendance schreef:Dat is natuurlijk een negatieve aanname!
Het kan best zijn, dat de schrijfster een foutje maakt en dat het daardoor bijgesteld moet worden. Dat is dan niet expres gedaan.
Persoonlijk geef ik nooit 179 punten, omdat ik vind, dat ik over dat ene puntje niet kan bepalen, maar moet ook bij sommige combinaties wel zeggen, dat ze eigenlijk al blij mochten zijn met die 179 omdat dat eigenlijk te hoog is.

Ben benieuwd waar de KNHS mee gaat komen en of de nieuwe proeven een vooruitgang gaan zijn op de huidige proeven, misschien ook 6 proeven per klasse i.p.v. 4? Lijkt mij wel leuk eigenlijk!