Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Olympia96 schreef:Ja dat ben ik met je eens. Ik denk dat als ik alles had geweten, dat ik de 'wratjes' nooit had laten wegsnijden. Heb zojuist het topic bekeken waar je naar verwijst, maar die wond is minstens zo erg als waar ik tegenaan keek met mijn paard (ik heb ook paar jaar geleden een foto verslag op Bokt gemaakt).
Olympia96 schreef:Ik begrijp denk ik wel wat hij bedoelt hoor Babootje. Het is hetzelfde idee dat als de DA een biopt neemt, dat je dan direct met een behandeling moet starten. Wegsnijden bij mijn paard leidde al tot een enorm agressieve, nieuwe sarcoid. Dus het kan best dat de naaldjes een reactie veroorzaken (anders dan dat de sarcoides verdwijnen). Tenminste... Dit is wat ik denk wat er zou kunnen gebeuren als je in een sarcoid of het hele ondergrondse stelsel prikt. Of niet?
Olympia96 schreef:Ik begrijp denk ik wel wat hij bedoelt hoor Babootje. Het is hetzelfde idee dat als de DA een biopt neemt, dat je dan direct met een behandeling moet starten. Wegsnijden bij mijn paard leidde al tot een enorm agressieve, nieuwe sarcoid. Dus het kan best dat de naaldjes een reactie veroorzaken (anders dan dat de sarcoides verdwijnen). Tenminste... Dit is wat ik denk wat er zou kunnen gebeuren als je in een sarcoid of het hele ondergrondse stelsel prikt. Of niet?
janderegelaa schreef:Babootje schreef:
Is dat nodig om het wetenschappelijk te onderbouwen dan? Of het werkt of niet zie je snel genoeg. Het is het resultaat dat telt.
Dat heet kwakzalverij.
janderegelaa schreef:Is hij al weg dan?
De dat je snel genoeg ziet of het werkt is een heel onverstandige. Baat het niet dan schaadt het niet gaat niet altijd op bij het gebruik van accupunctuurnaalden. Het kan ook als een trigger werken.
Babootje schreef:Olympia96 schreef:Ik begrijp denk ik wel wat hij bedoelt hoor Babootje. Het is hetzelfde idee dat als de DA een biopt neemt, dat je dan direct met een behandeling moet starten. Wegsnijden bij mijn paard leidde al tot een enorm agressieve, nieuwe sarcoid. Dus het kan best dat de naaldjes een reactie veroorzaken (anders dan dat de sarcoides verdwijnen). Tenminste... Dit is wat ik denk wat er zou kunnen gebeuren als je in een sarcoid of het hele ondergrondse stelsel prikt. Of niet?
Ik begrijp ook wel wat hij bedoelt. Maarrr.... acupunctuur is weer een ander soort wetenschap die je niet op dezelfde manier kunt benaderen als zou je een gezwel aanprikken of erin snijden. Het werkt gewoon niet op die manier.
Tot nu toe is het echter nooit gelukt om deze meridianen en energie wetenschappelijk aan te tonen. Maar steeds meer wetenschappelijk onderzoek toont aan dat acupunctuur klachten duidelijk vermindert. De laatste jaren komt er ook steeds meer zicht op hoe dat dan werkt. Acupunctuur blijkt vooral invloed uit te oefenen op het zenuwstelsel. Doordat er steeds betere onderzoeksmogelijkheden komen, krijgen we meer inzicht in de werkingsmechanismen van acupunctuur. Met name het functioneel MRI onderzoek heeft veel extra informatie verschaft. We kunnen met deze methode zichtbaar maken wat acupunctuur doet in onze hersenen.
Het gaat te ver en is kortzichtig om acupunctuur "kwakzalverij" te noemen. Inmiddels is de werkzaamheid bij veel aandoeningen afdoende aangetoond. Ook is het zo dat acupunctuur een behandeling is waarbij de vaardigheid van de acupuncturist sterk medebepalend is voor het resultaat. Deze afhankelijkheid van vaardigheid geldt trouwens ook bij een groot aantal andere medische handelingen, zoals chirurgie. Als de chirurg niet al het aangedane weefsel weghaald komt de aandoening ook weer terug.
hannatjuh schreef:janderegelaa schreef:Is hij al weg dan?
De dat je snel genoeg ziet of het werkt is een heel onverstandige. Baat het niet dan schaadt het niet gaat niet altijd op bij het gebruik van accupunctuurnaalden. Het kan ook als een trigger werken.
Nee hij is niet weg want de behandeling is nog niet eens begonnen... Heb jij je laser al kunnen verkopen?