Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kan me alleen gewoon ontzettend ergeren aan de strenge reacties waar andere ruiters omlaag gehaald worden en Glock nu extreem opgehemeld wordt. Heb overigens net ook getraind, in de volle zon. Rij natuurlijk geen GP, maar heb toch heerlijk een uurtje kunnen trainen, paard had ondanks zijn leeftijd totaal geen last van de hitte. R12312 schreef:joyce B schreef:Die hierboven genoemde landen gingen ze een tijd van te voren heen om de paarden alvast te laten wennen aan de warmte. In Honkong hadden ze volgens mij zelfs AIRCONDITIONING in stallen en binnenbak. en het belang van die wedstrijd was wel even anders dan een van de vele grote concoursen in Nederland.
Vergeet niet dat die paarden de hele dag op de vrachtwagen moeten staan (of evt in kleine concoursboxen) Dat wordt echt heet. (al zou het me niet verbazen dat daar ook airco/klimatbeheersing in het paardendeel zit)
Ondanks die airco, was het op de wedstrijdbaan vele malen warmer en vochtiger dan nu in Nederland. Destijds maakte niemand zich er druk om, daarom vind ik dit een grote marketingactie van het Glock team.
joyce B schreef:Dat kan ik me anders herinneren, er is veel om te doen geweest om de paarden te laten acclimatiseren (10 - 14 dagen om te wennen), om aangepast te trainen en ook daar waren sproeiers/douches etc aanwezig. Naast dus de airconditioning. Er is genoeg over in de publiciteit geweest over de problemen met dat klimaat en hoe ze het voor de paarden en ruiters zo goed mogelijk hebben voorbereid en rekening mee hebben gehouden.
Hier de link met artikel daarover:
http://www.horses.nl/artikelen/oververh ... -hongkong/
R12312 schreef:joyce B schreef:Dat kan ik me anders herinneren, er is veel om te doen geweest om de paarden te laten acclimatiseren (10 - 14 dagen om te wennen), om aangepast te trainen en ook daar waren sproeiers/douches etc aanwezig. Naast dus de airconditioning. Er is genoeg over in de publiciteit geweest over de problemen met dat klimaat en hoe ze het voor de paarden en ruiters zo goed mogelijk hebben voorbereid en rekening mee hebben gehouden.
Hier de link met artikel daarover:
http://www.horses.nl/artikelen/oververh ... -hongkong/
Ik bedoel meer, dat niemand ging afzeggen vanwege de warmte.
De grooms konden er niet meer tegenop koelen. En die vergelijking met de Olympische Spelen gaat niet op. Daar waren de stallen gekoeld en was er grote afkoelende windtunnel waar de paarden langs konden na de proef. Mando schreef:Als het hier warm is is het gelijk zo drukkend en ik merk dat als je bv in Frankrijk iod ben het heel anders aanvoelt zo'n temperatuur.
Joscaa schreef:harbourlight schreef:Neem dat Glock zijn ruiters dan ook niet meer naar concoursen laat gaan in de landen waar veertig graden vrij normaal is?
Bijna nergens met zulke hoge temperaturen word het zo benauwd en vies als in Nederland.
Het is hier enorm broeierig en de smog helpt ook niet!