Paard mishandeld in Eemnes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:26

LadyMadonna schreef:
Maar wanneer is iets verdacht? Zoals ik het hier lees zijn zelfs vogelspotters al cerdacht, dus tja....
Op zich is er niks mis mee om iets verdacht te vinden, liever iets te wantrouwend in deze situatie, máár... plaats de foto's die je maakt en de informatie die je hebt niet op FB of andere social media voor je zeker bent van je zaak!
Je kunt mensen zo ernstige schade toebrengen hierdoor en het komt nooit meer van internet af.

Wij hebben al een camera aangeschaft voor bij ons nieuwe huis, al hoop ik dat we deze nooit op die manier nodig hebben. :n

Sappos

Re: Paard mishandeld in Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:33

2 mensen die in het donker bij 3 verschillende weilanden staan en hun auto telkens niet tegenover de weilanden zetten maar 100 meter verderop, dat is verdacht maar niet strafbaar.
Ze zijn voor zover ik gezien heb niet in de weilanden geweest. Politie doet niets totdat diegene op heterdaad betrapt wordt. En dan nog geloof ik niet dat er een flinke straf volgt want het zijn "maar" paarden.

3x in dezelfde wei, ach wat vreselijk. Maar dan ga je als eigenaar toch zo'n beetje in de wei liggen om zo iemand te betrappen?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:58

eilleen333 schreef:
gohya schreef:
Maar ze kunnen niks doen,ze trekken het kenteken na,en dan? gaan ze die auto 24/7 volgen? net als ál die andere auto's waarvan een verdacht kenteken is gemeld?
Dit kan toch helemaal niet.

Dus wel. Hier noteren ze het kenteken en ze gaven aan dat het in de database gaat. Als er meer melden komen over het kenteken, of ze houden die persoon vaker in die buurt aan, dan gaan ze verhaal halen. Hier in Zwolle zijn ze super scherp.
Ze hadden graag gehad dat ik direct de politie had gebeld toen een man bij onze weide stond. Gewoon bellen en melden!

Inderdaad. Alle kleine beetjes info kunnen helpen.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:02

Even een vraag:

De meeste mensen denken dat het 1 persoon is, maar is dat werkelijk? Ik zie 1 iemand niet door heel Nederland crossen om een paard te mishandelen eigenlijk...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:03

Sappos schreef:
2 mensen die in het donker bij 3 verschillende weilanden staan en hun auto telkens niet tegenover de weilanden zetten maar 100 meter verderop, dat is verdacht maar niet strafbaar.
Ze zijn voor zover ik gezien heb niet in de weilanden geweest. Politie doet niets totdat diegene op heterdaad betrapt wordt. En dan nog geloof ik niet dat er een flinke straf volgt want het zijn "maar" paarden.

3x in dezelfde wei, ach wat vreselijk. Maar dan ga je als eigenaar toch zo'n beetje in de wei liggen om zo iemand te betrappen?

Het is wel duidelijk dat je geen inzicht hebt in recherchewerk. Wees nu slim en denk niet dat je vanuit jouw standpunt wel kan bepalen wat kan bijdragen, of niet. Zo weet je ook niet of het betreffende kenteken al bekend is en men iemand voorzichtig in de gaten houdt. Je heterdaadverhaaltje is kul. Iemand die bij een wei staat waar in de verre omgeving geen paard te bekennen is ( de zgn vogelspotters-onzin) tja.. maar op dit moment is iedereen die onbekend is en zich in de buurt van paarden ophoudt, ze observeert ( om te kijken of het merries zijn?) is gewoon verdacht en de moeite waard om alert op te zijn. En om informatie door te spelen. Wil je dat niet bij de politie doen, doe het dan bij het inmiddels opgerichte landelijke meldpunt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:07

Hoezo onzin jannepauli?
Ik lees dat iemand die vanuit de auto foto's maakt terwijl ie langs de kant geparkeerd staat verdacht is....
Dan ben ik dus ook verdacht aangezien ik dat regelmatig doe....

Is het erg? Ja, verschrikkelijk.
Moeten we het serieus nemen? Ja, absoluut.
Moeten we doorslaan? Nee, lijkt me niet verstandig.
Slaan we door? Een aantal wel imo.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:08

gerpiegorp schreef:
Even een vraag:

De meeste mensen denken dat het 1 persoon is, maar is dat werkelijk? Ik zie 1 iemand niet door heel Nederland crossen om een paard te mishandelen eigenlijk...

Of dat werkelijk zo is weet niemand.Ik zelf denk dat de mishandelingen bij merrie's in/bij de geslachtsdelen wel 1 persoon is.Dit omdat het steeds om dezelfde verwondingen gaan,bij de geslachtsdelen dus.Zo'n persoon kan zeker door heel Nederland rijden,zo is er immers weinig vast partroon en daarom heel moeilijk om de dader te pakken.
Maar er lopen ook andere dierenbeulen rond,die snijden wonden op verschillende plekken van een paard.
De paardenbeul zie je ook het meeste in de gehele oostelijke helft van Nederland [van boven naar beneden] het Westen gebeurt vele malen minder en Zeeland is niets gebeurt w.b.t. merrie's bij de geslachtsdelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:09

Vorig jaar Brabant

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:11

LadyMadonna schreef:
Hoezo onzin jannepauli?
Ik lees dat iemand die vanuit de auto foto's maakt terwijl ie langs de kant geparkeerd staat verdacht is....

Ben ik helemaal met je eens! :j
Mijn weiland ligt naast een Psychiatrische Instelling en er staat regelmatig een 'verdacht' persoon achter de struiken naar de paarden te loeren.Moet ik dan élke keer de politie bellen? en wanneer weet je zeker dat het geen patiënt is die staat te loeren?
IK houd ze zeker wel in de gaten,maar bel nooit de politie.Waarom niet? omdat het ook steeds verschillende mensen zijn die staan te loeren,én mijn gevoel zegt dat dit niet de beul is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:12

LadyMadonna schreef:
Vorig jaar Brabant

Ligt er aan welke kant van Brabant,bij Bergen op Zoom in de regio? Vanaf Tilburg/Breda valt onder de Oostelijke helft van Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:26

Ik zie het "doorslaan" verhaal anders totaal niet, in Sappos haar verhaal. Kan echt geen kwaad hoor als je dat kenteken doorgeeft aan politie.

Ik heb dat vorig jaar ook al eens gedaan, omdat er een auto te lang naar mijn zin bij de overburen hun paardenweide stond,gewoon kenteken genoteerd en even doorgebeld. Kreeg binnen het uur keurig telefoontje terug, dat ze het kenteken gecontroleerd en genoteerd hadden en dat het nergens naar boven kwam, dus ik mij voor als nog geen zorgen hoefde te maken.
Ik als echte Rotterdamse ben van nature een beetje anti Kit, maar dit vond ik toch keurig netjes van ze...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:27

@ Sappos: wat voor kleur auto was dat? (Ik zit een beetje in jouw regio) Gisteren waren er ook mensen, een stel, die foto's maakten.
Ik ben gaan vragen waarom. Voor een quiz zeiden ze.
Toch vond ik dat ze een beetje 'vreemd' deden.
Dit was een lichte auto.

Ik heb ze gezegd dat er veel engerds rondlopen maar dat er continue mensen zijn en een waakhond. Ik dacht, ik ga ze vast maar een beetje schrik aanjagen... Dat kan nooit kwaad.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:29

LadyMadonna schreef:
Hoezo onzin jannepauli?

Als iemand langs de kant staat en er zijn paarden aanwezig in de wei, dan is iemand per definitie mogelijk verdacht. Totdat de dader gepakt is of het netwerk opgerold is. Ben jij onschuldig als je staat te fotograferen? Fijn, daar is men snel achter zonder dat jij er wat van merkt.
Doorslaan? Nee, never. Alert blijven en informatie doorgeven. Het is niemand gegund maar als het jouw paard treft, dan piep je wel anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:32

En trouwens; Dit is wat de politie zelf juist aan ons vraagt!

Om ogen en oren open te houden en bij verdacht iets, gelijk te bellen, juist kentekens.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:50

Nou ik ga op mijn gevoel af,ik kan echt niet steeds politie bellen als er een 'patiënt' in de struiken staat te loeren naar de paarden.

Bennie_Maudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:56

Murosch schreef:
Het houdt niet op he -O-

Just_Sannee schreef:
Vandaag ook al in Emmen....

Kun je me daar meer over vertellen? Ik heb daar nog niks van gehoord en dat is vlakbij :o

Hier heb ik indd ook nog niks over gehoord en het is toch behoorlijk dichtbij... paardjes staan ook 24/7 buiten :7

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:18

Werd nu gebeld dat er een man 2 merries gras stond te voeren in Eemnes. Op dit moment is ALLES verdacht en ik denk dat we (door onze angst) doorslaan. Ook daarvan heb ik een kenteken maar is het op iedere andere dag raar en verdacht om dat te doen?

Jannepauli en als je mijn reactie dom vindt vind ik dat prima.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:33

Kenteken doorgeven is altijd nuttig als je er een vervelend gevoel bij hebt.

Wij moesten snachts een weide op bij iemands paarden, waarvan de paaltjes met stroom omlagen. aan een doorgaande weg..komt een auto in een noodgang de hoek om, rijd langzaam de weide voorbij, stop, rijd in achteruit en stopt weer en wij hebben hem aangehouden, met een rare smoes "uw licht doet het niet goed" en intussen een zinnetje op het nummerbord gemaakt, haha.
Kregen als antwoord dat de auto de volgende dag naar de sloop zou gaan. Meneer kwam hier niet vandaan. Kenteken doorgegeven en politie heeft het gelijk nagetrokken en zijn naar zijn huis gegaan. Dat hele weekend hebben ze zowel bij onze weide, als de omliggende weides de boel extra in de gaten gehouden.

Ze adviseerden ons elk verdacht iets te melden, hoe l*llig het er ook uitziet. Kon van groot belang zijn en het was aan hun om te bepalen of het belangrijke info was of niet...dat gaf mij een gerust gesteld gevoel dat ze er daadwerkelijk mee aan de slag zijn.

Ninx, er is een foto van een man die in Blaricum gesignaleerd was bij een weide. Iemand die daar niks te zoeken had..ik zoek die foto even op, wellicht dat jij die man herkent?

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:50

Jeetje... Dit moet echt een keer afgelopen zijn zeg... Die mens(en) zijn écht totaal gestoord.

Wat ik me nu wel afvraag: zijn er ook aanslagen gepleegd op merries die op een terrein staan waar de eigenaresse woont? Zo ja, zou je die merrie dan niet horen, ik bedoel van pijn?!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:00

Doorgeven van verdachte kentekens is altijd goed, de politie zal echt geen mensen van hun bed lichten maar als er bvb mishandelingen plaatsvinden en dit kenteken is meerdere malen "toevallig" in de buurt gespot dan kunnen ze dat met een simpele handeling uit de meldingen halen. Ik denk nog steeds dat deze personen kicken op de aandacht en waarschijnlijk zelfs hier meelezen om zo nog even met het handje in de broek(sorry)extra na te genieten. Klootzakken.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:08

Ik vind het te bizar voor woorden dat er nog stééds niemand is opgepakt, dat er nog stééds niemand op heterdaad betrapt is.
Is er dan niemand met een camera op zijn paarden gericht? Zullen ze de merries er bewust op uitzoeken?

Ik kan me er alleen maar boos om maken, arme, arme paarden (en eigenaren).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:32

Sappos schreef:
Werd nu gebeld dat er een man 2 merries gras stond te voeren in Eemnes. Op dit moment is ALLES verdacht en ik denk dat we (door onze angst) doorslaan. Ook daarvan heb ik een kenteken maar is het op iedere andere dag raar en verdacht om dat te doen?

Jannepauli en als je mijn reactie dom vindt vind ik dat prima.

_/-\o_ _/-\o_ idd.Ben ik helemaal met je eens.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:50

Ik geloof trouwens nog altijd dat dieren verdoofd worden wanneer dit gebeurd. Ik kan me niet voorstellen dat er een dier is die niet een rotschop achteruit geeft als je een mes in de vulva steekt. Anders was deze persoon al lang doodgeslagen imo. Of het moet gebeuren met meerdere mensen erbij. Maar dan nog, geen een paard laat dit toe!

Ik snap ook niet dat er nog nooit iemand betrapt is helaas ;( Maar iedereen in Eemnes is bang en super alert op alles wat mogelijk verdacht is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:55

Sappos voor het paard het in de gaten heeft dat ze gesneden word,staat die snede er al in.Dit moet in 1 beweging gedaan worden,waarbij hij zelf aan de zijkant van het paard staat.Zo kan het paard geen rotschop geven.Het is niet zo dat hij op zijn gemakje effe een aantal sneden gaat zetten.Ook als het paard word vast gehouden kan dit niet,paard raakt gelijk in paniek na een 1ste snede,en dan houd je der echt niet meer.En w.b.t. verdoving,dat moet dan een zware verdoving zijn,anders voelt het paard het snijden alsnog.En zo'n zware verdoving is niet na een paar uurtjes uit gewerkt.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:58

Maar het is toch vreemd of niet? Want ik ken genoeg merries die hun staart niet door een vreemde op laten tillen, die geven echt een rottrap naar achteren. Zeker als je ze niet aan een halster met touw hebt ofzo. Is het altijd maar 1 snee?