Cadeau gegeven schilderij verwart Britse koningin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:52

Ze zegt het nog heel erg politiek correct hoor. En misschien vind ze het schilderij wel mooi, dat word niet bekend noch ontkend. Ze zegt alleen de man niet te herkennen en dat blauw een rare kleur is voor een pony. Ik herken haar vader er ook niet in en blauw is ook vreemd voor een pony :')
Menselijke uitspraken dus,

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:54

VivaByoux schreef:
Ze zegt het nog heel erg politiek correct hoor. En misschien vind ze het schilderij wel mooi, dat word niet bekend noch ontkend. Ze zegt alleen de man niet te herkennen en dat blauw een rare kleur is voor een pony. Ik herken haar vader er ook niet in en blauw is ook vreemd voor een pony :')

Weet je zeker dat blauw een rare kleur is voor een pony?
Mijn neef en nicht waren er vroeger heilig van overtuigd dat blauw een kleur van een paard was...
Zij wilde ook later een blauw paard
:') _O-

F_Orumster

Re: Cadeau gegeven schilderij verwart Britse koningin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 18:53

Zo zie je maar weer dat de schrijfwijze van het artikel er een andere draai aan heeft gegeven. Op het filmpje gaat het heel gemoedelijk vind ik.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 06:36

Ik vind haar toch wel zo'n leuk mens he :')
En daarbij, Groot gelijk heeft ze, blauw is een rare kleur voor een pony en ik zou mijn Vader er ook niet in herkend hebben :')
Iedereen weet dat ze vrij traditioneel is, lekker slim gekozen cadeau Dan ook :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:02

Op het filmpje valt het nogal mee. Blauw is een rare kleur voor een pony (tenzij je net te diep in het glaasje hebt gekeken) en dat je je vader niet herkent als hij als moderne kunst wordt neergezet naar aanleiding van een foto van 80 jaar geleden is ook niet zo gek.

Daarna komt eigenlijk het leukste stukje: als u het schilderij niet mooi vindt kunt u er altijd nog de marsepeinen taart over heen smeren ...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:53

Dan zie je dat het geschreven stuk een interpretatie van een journalist is, die benadrukt wat hij belangrijk vond aan uitspraken, het filmpje laat een heel andere sfeer en toon zien.

Het geschreven stuk zegt meer over de schrijver dan over Queen E.

De foto's zeggen alles over het schilderij...

Het is niet mijn smaak, ik hou meer van mooie dingen :+
De Duitsers hebben zoveel kunst buitgemaakt in de oorlog en dan geven ze dit terug...

Maar ik herken er wel een foto in:

Afbeelding

En dan vind ik de nostalgie wel weer mooi vastgelegd in het schilderij :)

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:35

Ik heb enkel de eerste pagina gelezen, maar wat ik niet heb zien voorbij komen is dat als de queen haar verdoken commentaar voor zich zou houden en dankbaar zijn, de carrière van die kunstenares nog eens een gigantische boost krijgt, omdat ze er dan mee kan uitpakken dat haar schilderijen bij het Engelse koningshuis in de smaak vallen.
En verder wil men in de pers natuurlijk de queen als seniel doen uitslaan omdat men eindelijk eens die troonsafstand wil, dus trekken ze een beetje commentaar van haar uit de context en wordt ze als "verward" afgebeeld.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:04

M_D_H schreef:
VivaByoux schreef:

Weet je zeker dat blauw een rare kleur is voor een pony?
Mijn neef en nicht waren er vroeger heilig van overtuigd dat blauw een kleur van een paard was...
Zij wilde ook later een blauw paard
:') _O-

Wou vroeger ook wel een blauw paard, maar helaas :')

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:59

Tazzey schreef:
Het schilderij is niet mooi of lelijk, je kunt het wel mooi of lelijk vinden. Dat is gebonden aan smaak. Ik vind haar bijzonder ondankbaar. Dat ze het niet mooi vind kan gebeuren maar heb dan tenminste wel het fatsoen om er dankbaar om te zijn. Iemand heeft daar wel een hoop tijd energie in gestoken voor je.

En om het nu op ouderdom te gooien vind ik een slap excuus. Ik heb het nooit een bijster vriendelijk mens gevonden.

ik vind haar geweldig :D

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 01:11

[quote="LBLGypsyCobs"]

Het is niet mijn smaak, ik hou meer van mooie dingen :+
De Duitsers hebben zoveel kunst buitgemaakt in de oorlog en dan geven ze dit terug... [quote]

Whaha dat maakte mijn dag weer oke :') :') :')

Lusitanofr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:51

De koningin mag tenslotte niet; " Een gegeven paard in de bek kijken". Toch??
Is lekker ondankbaar, koningin of niet, beetje respect naar anderen toe is wel netjes. Ook al vind je het een lelijk schilderij.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:55

Ook de koningin is maar een mens, ik vind het ook spuuglelijk om eerlijk te zijn. En ach, op die leeftijd, die vrouw heeft zoveel meegemaakt, laat haar lekker eerlijk zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:44

stalQuoVadis schreef:
Is lekker ondankbaar, koningin of niet, beetje respect naar anderen toe is wel netjes. Ook al vind je het een lelijk schilderij.

Huh? Kijk eens naar het filmpje, noem je dat serieus respectloos? Ze is harstikke keurig :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:51

_Caro_ schreef:
I
En verder wil men in de pers natuurlijk de queen als seniel doen uitslaan omdat men eindelijk eens die troonsafstand wil, dus trekken ze een beetje commentaar van haar uit de context en wordt ze als "verward" afgebeeld.

Hoe kom je hier nou weer bij? Het is algemeen bekend dat in UK de koning blijft zitten tot z'n dood. De koning is dood. Lang leve de koning. Het Engelse confused hoeft niet altijd direct verward te zijn. Het kan ook inhouden dat je even niet direct kan kiezen. Er is verwarring over wat te doen. Niet verward als in van lotje getikt raken.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:06

Sammie schreef:
_Caro_ schreef:
I

Hoe kom je hier nou weer bij? Het is algemeen bekend dat in UK de koning blijft zitten tot z'n dood. De koning is dood. Lang leve de koning.

De Engelsen ( BBC toen gekeken) waren echt super verbaasd dat koningin Beatrix " zo vroeg" aftrad in Nederland, dat konden ze echt niet begrijpen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:07

Maakt wel dat Charles de langstwachtende troonopvolger is :') dat is pas lang moeten wachten op je baan :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:09

stalQuoVadis schreef:

Ik vind dat zo'n onzin als ik jou een zak stront geef ben je daar ook niet blij mee (tenzij je een moestuin hebt misschien). Maar als je doet alsof je er wel blij mee bent krijg je nog 5 zakken stront, want je was zo blij met die zak stront laatst :+ . Beetje tactisch zeggen dat het niet jouw ding is kan prima. Als je een cadeau geeft mag je je ook wel een beetje verdiepen in wat iemand mooi of leuk vind. Ik geef mijn deathmetal lievende vrienden ook geen frans bouwer CD, dat is ook gewoon onbeleefd.
Bovendien gaat het inderdaad op het filmpje veel gemoedelijker dan het artikel doet vermoeden.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:22

liedje89 schreef:
Ik vind dat zo'n onzin als ik jou een zak stront geef ben je daar ook niet blij mee (tenzij je een moestuin hebt misschien). Maar als je doet alsof je er wel blij mee bent krijg je nog 5 zakken stront, want je was zo blij met die zak stront laatst :+ . Beetje tactisch zeggen dat het niet jouw ding is kan prima. Als je een cadeau geeft mag je je ook wel een beetje verdiepen in wat iemand mooi of leuk vind. Ik geef mijn deathmetal lievende vrienden ook geen frans bouwer CD, dat is ook gewoon onbeleefd.
Bovendien gaat het inderdaad op het filmpje veel gemoedelijker dan het artikel doet vermoeden.

Helemaal mee eens. Ze is respectvol, sterker nog, ik zou het nog minder respectvol vinden als ze glashard zou liegen. Als je iets minder mooi vindt (of ronduit lelijk), hoef je ook niet te doen alsof je het mooi vindt. Beleefd zijn is een must, maar dat is ze ook.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:23

Haha, ik zou ook in de war zijn als een foto van mij van 80 jaar geleden zo weergegeven wordt. Moet je maar net doorhebben als je geen blauwe pony gehad hebt vroeger.

Vind het schilderij persoonlijk een beetje songfestifal kwaliteit (het is opvallend, er is een gadget, maar niet perse mooi) :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:51

vuurneon schreef:
Maakt wel dat Charles de langstwachtende troonopvolger is :') dat is pas lang moeten wachten op je baan :D

Ha! Maar hij krijgt wel zijn pensioen vooraf :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:10

Ik vind het een machtig mooi mens! Ik moet altijd om haar grinniken en ook hier weer om, heerlijk dit!