Verbod op houden van paarden wegens overmatig dekengebruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:27

Nies_ schreef:
Mijn paard heeft dit jaar nog geen gras op en voorlopig blijft dat zo. Zielig he. Die beesten zichzelf vet laten vreten is veel zieliger, net zozeer verwaarlozing als ondervoeding.

Dan nog even ontopic: goed dat ze dit ook aanpakken. Soms zie ik paarden met dekens staan en dan krijg ik het al benauwd bij het idee. Een goede vliegendeken is zo'n 80% UV-werend, dan valt het warm worden reuze mee en bij donkere paarden is het vaak zelfs koeler.

Ik ga hier toch even op reageren.
Jij vind het niet goed dat paarden voldoende gras kunnen eten ?

Nies_

Re: Verbod op houden van paarden wegens overmatig dekengebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:20

Jawel, maar niet als ze daardoor zo vreselijk vet worden. Dan is het niet voldoende, maar te veel en voor sommige paarden is het helaas heel snel al te veel.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 09:35

Nies_ schreef:
Jawel, maar niet als ze daardoor zo vreselijk vet worden. Dan is het niet voldoende, maar te veel en voor sommige paarden is het helaas heel snel al te veel.

Wat een onzin. Er is nog verschil tussen niks en te veel hoor. Ooit gehoord van strookbegrazing bijvoorbeeld? Even een weideplan opstellen en je hebt paarden die heerlijk op de wei kunnen zonder direct bevangen te staan.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 09:39

Tjeetje hier zet ik ze liever helemaal niet onder een deken, alleen als het echt nodig is. Want ze zweten zelfs onder de vliegendeken. Met name de borst is dan helemaal nat.