Paardenbeul slaat toe in Leusden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:21

gohya schreef:
ivy_power89 schreef:
en toen kwam ik van de week dit tegen.....
https://www.facebook.com/pages/Ik-haat- ... 00?fref=ts
pagina heeft inmiddels al over de 4000 likes....

Ik wordt er ook echt naar van, het is gewoon niet te voorkomen.
En het gebeurd ook veel overdag!

Deze pagina neem je toch niet serieus?

Het zou zomaar kunnen dat het wel wat met elkaar te maken heeft, al lijkt het misschien op het eerste oog gewoon grappig en niet serieus...

ivy_power89

Re: Paardenbeul slaat toe in Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:24

Rapporteren heeft geen zin, facebook vind het namelijk niet in strijd met de regels!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:25

Ik denk dat je die pagina totaal niet serieus moet nemen.
Lees de reacties maar van die mensen daar.

Er staat er zelfs 1 tussen die heet ikhaatpennymeisjes :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:28

Ja die heeft wel 1 like :')

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:33

Ach zo'n site neem je toch niet serieus, ik vind sommige van die plaatjes ook hartstikke grappig hoor :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:39

En als er een semi-grappige pagina aan gemaakt zou worden van Ik haat Marokkanen oid is het niet meer grappig en racistisch. Ik vind dit soort 'humor' toch niet bepaald gezond. Kijk een keer een grapje is niks mis mee maar dit gaat me te ver.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:29

Klopt saskiakefie dit is ook niet gezond.Maar weet je, zulke mensen weten niet beters.Daar zou je medelijden mee moeten hebben,met zulke stumperds.
Een fb pagina met Ik haat Marokkanen? grote kans dat je daar zelfs voor word opgepakt,want dát mag natuurlijk niet.Maar paarden? ach het zijn toch maar dieren.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:50

Die FB site ik haat paarden is gewoon om reacties uit te lokken :+ denken jullie nou serieus dat een groep mensen die zulke wandaden pleegt zich verenigen op zo'n openbare groep? Dit zijn psychopaten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:07

Collie2008 schreef:
Die FB site ik haat paarden is gewoon om reacties uit te lokken :+ denken jullie nou serieus dat een groep mensen die zulke wandaden pleegt zich verenigen op zo'n openbare groep? Dit zijn psychopaten

Idd.mee eens.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:25

Inmiddels onderstaande reactie terug gekregen van onopgeloste zaken.

Dag Jolanda,

Bedankt voor je melding en tip. Ik begrijp je gedachtengang en ook wij hebben nagedacht hoe we dit onderwerp en deze verschrikkelijke mishandelingen kunnen tackelen, maar tot onze spijt is het een lastig om bewijzen te vergaren.

Juist omdat het overal gebeurd is het een speld in een hooiberg en ik heb nog niet het idee dat deze filmpjes via internet worden verspreid. Voor nu houdt het voor ons dus even op, maar als je meer interessante info heb dan houd ik me natuurlijk aanbevolen.

Hoop dat je begrip hebt voor ons standpunt. Wij zetten liever in op verhalen waar we het gevoel van hebben dat we iets kunnen bijdragen en daadwerkelijk bewijs kunnen vergaren.

Met vriendelijke groet,

Joost
redactie Onopgeloste Zaken

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:28

Fijn dat ze er ook mee 'bezig' zijn :)
Snap hem ook wel er is niet 1 'dader' waar ze achter aan kunnen....

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:30

En na bij Facebook de "ik haat paarden" pagina te hebben gerapporteerd kreeg ik dit terug:

We hebben je rapport over Ik haat paarden beoordeeld

Bedankt dat je de tijd hebt genomen iets te rapporteren waarvan jij denkt dat het wellicht in strijd is met de richtlijnen voor de Facebook-community. Rapporten zoals die van jou zijn belangrijk om Facebook een veilige en prettige omgeving te maken. We hebben de pagina beoordeeld die jij hebt gerapporteerd vanwege pesterijen, maar zijn niet van mening dat deze in strijd is met onze Richtlijnen voor de community.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:44

Ik zou persoonlijk opletten met reacties als: mijn merrie staat daar een kilometer vandaan.
Niet op internet zetten waar je paard staat scheelt denk ik best wat. God weet waar die zieke geesten hun informatie vandaan halen, kan dondersgoed zijn dat ze hier ook rondneuzen...

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:44

Lach me slap om die pagina... En FB kijkt niet echt goed naar de meldingen... laatst een opmerking gerapporteerd die sloeg op de tweede wereldoorlog in zeer onsmakelijke zin en dat vonden ze ook prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:29

gohya schreef:
Een fb pagina met Ik haat Marokkanen? grote kans dat je daar zelfs voor word opgepakt,want dát mag natuurlijk niet.Maar paarden? ach het zijn toch maar dieren.

Als er paarden bestaan die op Facebook kijken, kunnen lezen wat er staat en zich daardoor gekwetst of gediscrimineerd voelen, dan vind ik dat zo'n pagina onmiddellijk verboden moet worden. :+

En wat is dan het volgende dat ze moeten verbieden volgens jullie? "Ik haat chihuahua's" en "Ik haat dikke harige spinnen"? :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:54

Misschien wel alles met 'Ik haat'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:00

saskiakefie schreef:

Dan mag "ik haat paardenbeulen" ook niet meer hè? ;)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:07

"Ik haat" is op zichzelf al zoiets... waarom zou je iets haten?
Ik vind ook niet alles leuk en ben het ook niet overal mee eens. Maar ik haat niet. Heb je tenslotte alleen jezelf mee, toch?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:09

safina schreef:
saskiakefie schreef:

Dan mag "ik haat paardenbeulen" ook niet meer hè? ;)

Nee klopt.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:41

Chasey schreef:
"Ik haat" is op zichzelf al zoiets... waarom zou je iets haten?
Ik vind ook niet alles leuk en ben het ook niet overal mee eens. Maar ik haat niet. Heb je tenslotte alleen jezelf mee, toch?

heb je wel gelijk in hoor :j ik vind haat een heel sterk woord, en ik gebruik het eigenlijk nooit. Maar als anderen het wel doen kan ik er niet zo over wakker liggen, en zeker zo'n site opgezet door (waarschijnlijk) een stelltje 'grappige' pubertjes zal ik niet minder Om slapen :D lekker laten gaan, denk ik Dan haha

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:51

Komt best dichtbij.. Heb geen paard maar dan nog, ken die paarden daar best goed.. Arme beestjes. Ik hoop dat er snel meer info is voor Peter ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:08

Peter R is dus gevraagd begrijp ik?

Inderdaad niet meer hier neerzetten waar je paard staat, of foto's plaatsen waarop herkenningspunten te zien zijn. Zou me niets verbazen als ze hier op bokt aan informatie komen.

EvaRotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:11

Diep triest, de mensen die dat soort dingen doen.....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:18

vilheide schreef:
Inmiddels onderstaande reactie terug gekregen van onopgeloste zaken.

Dag Jolanda,

Bedankt voor je melding en tip. Ik begrijp je gedachtengang en ook wij hebben nagedacht hoe we dit onderwerp en deze verschrikkelijke mishandelingen kunnen tackelen, maar tot onze spijt is het een lastig om bewijzen te vergaren.

Juist omdat het overal gebeurd is het een speld in een hooiberg en ik heb nog niet het idee dat deze filmpjes via internet worden verspreid. Voor nu houdt het voor ons dus even op, maar als je meer interessante info heb dan houd ik me natuurlijk aanbevolen.

Hoop dat je begrip hebt voor ons standpunt. Wij zetten liever in op verhalen waar we het gevoel van hebben dat we iets kunnen bijdragen en daadwerkelijk bewijs kunnen vergaren.

Met vriendelijke groet,

Joost
redactie Onopgeloste Zaken

Wat ik al dacht,ze doen alleen zaken waarvan ze weten dat ze dit winnen en oplossen!
Geen bewijzen? het gaat er toch om dat er zoveel mogelijk info naar buiten komt? dat mensen gaan opletten als ze langs een weiland komen.Ze hoeven deze zaak toch niet persé op te lossen,het gaat om hulp.
Ook Stegeman zal dit niet doen,het gaat ze puur om het oplossen,want dan zijn ze de held.

Jammer hoor,het enige wat ze hoeven te doen is aandacht vragen voor deze zaak,meer niet.

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:18

amoj schreef:
Peter R is dus gevraagd begrijp ik?

Inderdaad niet meer hier neerzetten waar je paard staat, of foto's plaatsen waarop herkenningspunten te zien zijn. Zou me niets verbazen als ze hier op bokt aan informatie komen.

Gelukkig heb ik geen paard en ken ik verder geen paarden die ik in gevaar kan brengen :')

Maar idd het is niet slim als je neerzet hoeveel km enzo..